Februari 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door debby82, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    @ Mg2011, precies, wel lekker dat je nog extra dingen om handen hebt, zoals vrijwilligerswerk en je man af en toe helpen! Maar dus na de zomer op zoek naar iets? Leuk! in welke richting zoek je?

Onze gastouder woont inderdaad in de buurt, das wel lekker! Echt een superlieve vrouw, ik laat haar met 100% gerust hart achter! Linde doet het daar ook zo goed en iedere week schrijft de GO een stukje in een schriftje hoe de dag was, erg leuk. Ze gaat daar 1x per week heen. Rest vangen opa oma / ik / man mijn op. KDv was voor ons geen optie ivm onregelmatig werk ( al krijg ik na de zomer wel een vast rooster ivm extra taken), maar goed, dan laat ik haar ook nog lekker bij de GO. Vind het huiselijke daar ook erg fijn en er zijn ook een paar andere kindjes, dus contact met anderen is er ook.

2. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

zo fles leeg ;) het regent hier dus dan duurt de middag wat langer haha
    Jarno is aant klieren met kussen op Arjen enz :$ hij doet kiekeboe wel lief maar niet zo`n goed idee.. dus schatje leg dat kussen maar even weg.. ;) nu is hij Arjen z`n auto`s aant laten zien, maar moet em wel inde gaten houden hoor!

@ Afvallen Debby vroeg geloof ik hoeveel ik kwijt wou.. nou min 10 kilo..als t goed gaat meer! tot een gezond bmi. en jij? je bent ook al aardig heen>! knap hoor, volg je een bep dieet?
    ik krijg van dieetiste een voedingsadvies.

@ jojo wat dom van kdv andere zoeken ;) haha
    nee maar wel lastig zeg!

@ schriftje hier ook wel fijn hoor!

jojo ik gaan eens zoeken op tnt post.

Oh iemand nog lekkere en gezonde vis recepten? wij moet meer "gezonde" vis eten, eten nu bijna geen vis. tips welkom ;)

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

jojo pakket na buitenland van 300 - 500 gr is 13,00 is dus niet echt haalbaar, kun je denk ik beter er daar een kopen..:)

4. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    het cb zei eerst dat 6 maanden volledige bv het beste was maar bijvoeding schijnt geen nadelige invloed te hebben op de bv.
    Het is juist wel goed voor de smaakontwikkeling en spraak voor later!!

Ik wilde eerst ook gewoon tot 6 maanden wachten..maar waarom eigenlijk als het niets ten nadele is van de bv...

5. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Dani: Dat is best prijzig zeg! Ja dan zal ik beter hier maar 1 aanschaffen! Toch bedankt voor de moeite!
    Ivm je dieet: dus als advies kreeg jij om meer brood te eten? Wat doe je daar dan op als beleg?
    Wat lief dat Jarno met zijn broertje wil spelen wel wat wild maar de intensie is goed:D

@Afvallen: Ben sinds vandaag ook weer wat aan het opletten wat ik eet, moet niet zoveel vermageren, ongeveer 5kg maar wat gezondere voeding kan nooit kwaad hé.
    Weet iemand trouwens wat goede oefeningen voor je buik en billen wat strakker te krijgen?

6. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    dit is voor mij ook een reden, vind dat wat luca heeft gehad, elisa daar ook recht op heeft.

@jojo, aarrggghhh wat stom van het cb!

@dani, ik ben helemaal gek op verse zalmfilet uit de oven.
    Uitje in de olie fruiten, aluminium neerleggen. Daar bovenop een laagje gefruit ui. Zalmfilet erop. Beetje insmeren met viskruiden. De rest van de gefruite ui over de zalmfilet. Peterselie erover en pakketje dichtmaken. In de oven tot het gaar is! Echt lekker!

Of een zeebaars kopen, in zijn buikholte wat zout,olie, knoflook peterselie en evt andere kruiden (rozemarijn). Wat olie over het lichaam strooien en in de oven

Vispakketje maken, bv met kabeljauw. Beetje ui in de olie fruiten. Vis op aluminium leggen, gefruit uitje erbij, gehalveerde cherrytomaatjes, wat kruiden en evt. witte wijn, pakketje dichtdoen en in de oven.

Zo heb ik nog vele visrecepten, wij zijn echte visliefhebbers!

7. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Iosola: Mmmm.. krijg ineens zin in vis:D Mijn vriend eet dat helemaal niet graag, ik daarintegen zou het echt alle dagen kunnen eten!
    Ga denk ik morgen eens vis klaarmaken met behulp van jouw receptje;)

8. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klinkt wel ideaal ja. Zo'n constructie zou ik tzt ook willen.

Ik zou het liefste gewoon mijn eigen vak weer oppakken, ik ben/was communicatiemedewerker/adviseur.

9. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    #4889 Suzannes, 6 jul 2011
    Laatst bewerkt: 6 jul 2011
    @ Mg2011, hopen dat er dan een leuke baan op je pad komt in die richting! zou wel ideaal zijn!

@ Iosola, klinkt lekker die visrecepten, ik vind vis ook heerlijk! Ik maak zomers vaak een hele lekkere krieltjessalade met gerookte zalm ( koud), recept:

- zo'n zak minikrieltjes van celavita ( 700/800 gram) ; even gaarstomen in de magnetron
    - 300 gram gerookte zalm in stukjes snijden
    - 4 gekookte eieren in partjes
    - zakje rucola 80 gra,
    - kappertjes
    - eventueel augurk

Dressing: klein bekertje creme freche, 2 eetlepels mayo, wat mosterd, wat citroensap, beetje peper en zout

is echt een maaltijdsalade, we eten er vaak een stokbroodje bij

10. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Trouwens nieuw spelletje voor Linde ontdekt: papa verstopt zich achter de bank en komt dan steeds onverwacht tevoorschijn en roept KIEKEBOE! Nou, serieus, ze gaat helemaal los van plezier, helemaal krijsen, keihard schaterlachen, niet normaal! Echt superhard! Zo lief!

11. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @suzannes, dat klinkt idd ook heerlijk! Zeker als het warm is. Ga het volgende week eens proberen...

12. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Recpet ff aangepast, de kappertjes ontbraken.
    Verder ook lekker visrecept:

- 500 gram zongedroogde tomaten
    - 500 gram trostomaten
    - 250 gram zwarte olijven
    - 450 gram witvis naar keuze
    - 2 eetlepels Italiaanse kruiden
    - 1 dl droge witte wijn
    - 150 gram oude kaas
    - 400 gram pasta

Gedroogde tomaten in reepjes 15 min wellen.
    vis in ingevette ovenschaal, kruiden, peper, zout, wijn, tomaten, olijven, kaas erop. 25 min op 175 graden. Eten met pasta

13. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    ik zit nu wel net te denken dat ik hier nog nooit krieltjes heb gezien. Ik kan evt. toch ook aardappelblokjes koken, afkoelen en erbij doen?

14. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Ja, dat kan natuurlijk ook! hebben ze in Italie niet van die zakken voorgekookte krieltjes?? Oke! :) maar aardappelblokjes / schijfjes enzo kan natuurlijk ook prima!

15. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Krijg echt honger als ik deze receptjes allemaal lees:D

16. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Ohnee... Ik die net zei dat ze op haar lijn ging letten heeft zich laten verleiden:)
    Mijn broertje komt langs en hij gaat langs de frituur... Kan ik natuurlijk niet afslaan...:)

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dani: aaah lief
    Dat boxkleed heb ik ook.
    ik volg hetzelfde dieet als jij ;) nee gewoon beetje opletten maar af en toe nog wel wat lekkers. En streng doe ik helemaal niet want ik geef borstvoeding he...
    Ik wil 37 kilo kwijt uiteindelijk... maar eerst maar eens 10 ;)

jojogirl: wat een raar cb heb jij zeg... hier zijn ze juist erg pro borstvoeding en raadde ze juist aan pas met 6 maanden bijvoeding te beginnen.
    Toch raar dat belgie dan weer anders is...

thuisblijfmama: hmmm als sam 6,5 maand is dan ga ik weer werken. Ik vind het dan ook weer goed om in een ander ritme te komen.
    Ik zou het niet heel erg vinden om thuisblijfmama te zijn maar werken is ook wel weer goed denk ik.

kolfrecht: hier 25% van de werktijd tot 9 maanden. Ik zag een stukje op borstvoedings.com hoe het in nederland en belgie geregeld is.

niki: nou omdat de kans op het ontwikkelen van allergieen groter is als je voor 6 maanden begint bijvoorbeeld. Ik denk eigelijk dat de vraag zou moeten zijn waarom zou je voor 6 maanden beginnen als het niet nodig is? Ik snap best dat het leuk is hoor maar als het niet nuttig is doe ik het liever niet.

dezelfde start kindjes: helaas heeft emma maar 6 weken bv gehad. Het aan de borst krijgen van prematuurtjes is erg lastig...

vis: wij eten vanavond sushi :D

jojogirl haha je kan het wel afslaan hoor maar of je het wilt ;) Ik ben ook gek op frituur maar voorlopig zeg ik daar maar even nee tegen...

18. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Debby: Daar heb je helemaal gelijk in;):D Och ja dan eet ik dit weekend maar lekker gezond terwijl mijn mannetje frietjes haalt;)
    Heb ik het gewoon een beetje vroeger gehad.
    CB geeft hier soms echt het raarste advies... Die zijn mij al van in het begin aan het pushen om flesvoeding te geven want volgens hen was dat echt de garantie tot doorslapen! Gelukkig ben ik niet zo beïnvloedbaar;)

19. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    debby: ik had eerst ook bedacht om pas na 6 maanden te beginnen met bijvoeding maar het cb heeft nu totaal geen nadelen meer. Tis wel goed voor dr smaakontwikkeling.

Eten: heb krieltjes en een rundervink en roomspinazie maar heb ook een zelfmaak pizza en daar heb ik ook erge zin in. Maar de rundervinken moeten vandaag op...wat nu...

20. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    jojo: rijstebloem bij de afgekolfde borstvoeding..!

Deel Deze Pagina