Februari 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door debby82, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @niki, naast de pizza gewoon nog de rundervinkjes opeten??

@jojo, lekker het frituur! Hebben we hier niet, ga in NL dus lekker van genieten

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jojogirl wat knap dat zij die garantie kunnen geven...
    ik vind borstvoeding tot nu toe belangrijker dan doorslapen. Dan maar niet, zo een ramp is dat ook weer niet, vooral niet met de borstvoeding. Ik "koppel" hem aan en slaap verder haha...
    Hebben ze geen borstvoedingsbeleid in belgie? Of iets als het voedingscentrum?

niki hier werkt de rijstebloem ook niet helaas.

niki toch raar dat ze bij elk cb weer een ander advies geven he? Hier zeiden ze lekker wachten tot 6 maanden... je gaat je toch afvragen waar ze hun info dan vandaan halen? En wij moeten maar op hun advies vertrouwen...

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o en die rundervinkjes zijn morgen vast ook nog wel goed. Goed verhitten en een dagje langer kan heus wel hoor. De datum die er op staat is de uiterste verkoopdatum. Een dag later kan je het nog wel eten.

4. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    heb het nog niet besproken... wil eerst weten of mn contract verlengd word en zo ja dan bespreek ik het pas. Voorlopig weet ik nog niets en ga ik er vanuit dat mn contract niet verlengd word (loopt af in sept)

5. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    @bijvoeden,blijf bij mn standpunt.. doe het pas vanaf 6 mnd. Hier adviseert het cb om gewoon lekker door te gaan met de bv.. en nog geen bijvoeding omdat het alleen maar de fabrikant rijk zou maken,

@mcg, fijn dat ze zo goed slaapt (hier slaapt ie niet zo lekker hoor)! toch de goede beslissing geweest. loopt lisa nog bij de osteopaat?? bij jari heeft t super geholpen!

@dani, wat n lieve foto

@thuisblijfmama, ik moet er niet aan denken... aan het eind van mn verlof vloog ik tegen de muren aan.. was erg blij dat het zover was zeg maar..

@jojo wat n Piieeeeeppp cb.. slaat werkelijk nergens op dat cb daar.. je mag en moet toch zelf weten wat je doet en geeft.. maar zo pushen en aansturen op flesvoeding dat is heel fout

@vis, hier totaal geen favoriet.. alleen kibbeling maar dat is niet zo gezond he.

hier erg moe.. man en ik botsen een beetje, man past zn slaapgewoonte nog steeds niet aan, aan jari. ik waarschuw hem dat ie niet kan uitslapen op zn vrije dag omdat meneertje ook optijd voedsel wil. Maar het gaat er gewoon niet in bij hem.
    Met als gevolg dat ie nu dus niets kan hebben en heel erg prikkelbaar is. Nou ik ben dat ook want sta erg vroeg op steeds, en werk tot best laat. Goed dat snapt man hier ook niet. Hij vergeet dat je mama bent 24/7 je hebt nooit ff rust..

goed ik moest er ff vanaf.. beetje gefrustreerd zeg maar... ;)

6. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Jojo: normaal werk ik lange dagen, maar nu nog even niet.
    Er worden meestal 3 ritten per dag gereden maar mijn lichaam vind dat nog te zwaar, dus ik rijd nu 2 ritten per dag.
    (is ook genoeg want dat is nog 10 - 11 uurtjes per dag)
    Ik hoop ook dat Emeric beter uit de fles gaat drinken, maar ik denk dat wel hoor.
    Vaak is flesweigeren ook een fase, dus ik hoop voor je dat die snel over is.

LotteBo: gefeliciteerd met je vriendin

Suzannes: dat gekke bekken trekken en het eruit tuffen hoort er wel een beetje bij.
    Ze moeten ook leren eten van een lepel en wennen aan de smaak

Dani: Lieve foto

Patje20: geloof dat je daarvan gefrustreerd raakt.

Regan heeft wat verhoging (38,1) maar verder is ze gewoon haar vrolijke zelf. Hoop dat het snel over is.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jeetje blondie werk je anders 16 uur per dag? Dat is toch geen doen? mag dat wel van de rijtijdenwet?

zo net lekker sushi gegeten nu met mijn mannetje babyboom kijken. Kindjes zijn bij opa en oma.

8. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    debby: ik wordt soms ook niet goed van t cb! het is telkens weer wat anders. Liv zou een helm en spreidbroek nodig hebben..echo van de heupen laten maken in het ziekenhuis en is niks aan de hand. terwijl de arts bij het cb de heupen niet goed vond en ze niet genoeg kon spreiden en het ene been langer was blabla..en een helm is ook niet nodig.

maar eerst was er een discussie landelijk over wel of niet bijvoeden voor de 6 maanden en daar waren ze nog niet helemaal over uit. maar nu dus wel volgens haar..het had geen negatieve invloed op de bv. Zijn onderzoeken naar geweest..

9. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Blondie, volgens mij ging dat over wie de lijst zou bijhouden.

Hier even pisnijdig. Destijds bij mammae de klacht aangegeven. 3 bh's, en alle 3 springen de haakjes steeds open.
    (inmiddels geef ik geen bv meer).
    Ze vinden dat ik alleen de eerste 2 weken die klacht mocht aangeven, terwijl het juist erger werd met dragen.
    De bh's waren duur: 80 euro. Ok, toegegeven, een via mp gekocht voor 50,- euro wel nieuw met kaartjes eraan.
    Eerst wilden ze er niks aan doen. Toen was het voorstel: 2 nieuwe toesturen (voor die uit de winkel) en mijn 3 repareren, en die zou ik ook terugkrijgen. Dat vond ik netjes opgelost. Ik moest dan wel 13 euro verzendkosten betalen (vanuit belgie).
    Ik vroeg nog wel of ik niet geld terug kon krijgen. Toen was het antwoord nee en wilde ze het afsluiten! Ik zei al 'nee, want mijn 3 bh;s liggen nog bij jullie' dus voorstel is akkoord.
    Nu kreeg ik vandaag 2 nieuwe bh's, maar niet de 3 gerepareerde.
    Ik gebeld. Bleek haar collega het verkeerd te hebben begrepen en heeft ze weggegooid. Nu willen ze er niks meer aan doen. Ze hebben nl 2 nieuwe gestuurd en vinden dat meer service dan terecht was! Ik stuur er 3 op en krijg er 2 terug!!! Dat kan toch niet! Het zijn MIJN eigendommen en zij gooien ze weg!

10. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

thnx dames voor de recepten ga ze ff verzamelen ;)

@Jojo wat op brood "" mag" aan zoet is (halva) jam
    gestampte muisjes, vruchtenhagel, anijshagel, huttenkase, smeerkaas 20+
    of magere vleeswaren kipfilet filet american achterham, schouderham enz.

Heb hier een heel boekwerk meegekregen bij voorkeur, middenweg en bij uitzondering. 3 kolommen.
    De hele week moeten we proberen uit de bij voorkeur lijst te eten, dus magere yoghurt enz
    1 a 2x mag ook uit de middenweg en in t weekend een keer bij uitzondering.

Nu zit ik aant water.. bah moet er wel veel van plassen ;) haha

@ Niki wat een getouwtrek aan je kind zeg dan weer wel dan weer niet.. pff

@ blondi beterschap!

@ Iosola kun je geen frituur meenemen uit nl? haha ;)

Nou duik er zo in moet morgen er vor 6 uur uit.
    is zo`n mooie film op rtl 4.. echt een jank film.. heb stuk gekeken neem em ook op :)

xxx

11. McGyver

McGyver Niet meer actief

1e hapje vond lisa maar niks... althans ze wist niet echt wat ze ermee moest en dus nog geen behoefte aan, wij wachten voorlopig nog ff....

12. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    smartie: ik lees met grote ogen jou berichtje over mammae!! Bij mij springen die klote haakjes dus ook open en die beugel doet pijn en die pads plakken vast aan je tepels. ik terug naar de winkel. hebben ze de 2 bh's opgestuurd naar mammae. hebben ze ze weer terug gestuurd en krijg ik een brief met dat ik de pads optijd moet vervangen en ze dan niet plakken..whatever ze plakte al na 5 min vast! en voor de rest een hele waslijst met dat alles dus aan mij lag en ze never nooit klachten hadden. ik pisnijdig..! nog gebeld naar hun in belgie en IK moest begrip voor hun opbrengen!!!!! ik heb nog nooit zo een klant onvriendelijk bedrijf meegemaakt!

als we samen nou eens gaan blijven zeuren en anders lekker veel negatieve recenties op internet zetten haha

13. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Nou lekkere service zeg bij dat Mammae! Belachelijk!

ik ga me maar eens klaarmaken om te werken. Begin straks om 10:00 tot morgenmiddag 14:00. Pff, lang!

Fijne dag iedereen!

14. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    Goedemorgen!

@smartie en nike, wat stom van mammae zeg! Ze kunnen idd wat vriendelijker zijn! Weet niet wat jullie van plan zijn , maar zou het hier niet bij laten!

@dani, mijn ouders hebben een frikandellen meegenomen maar die waren uiteindelijk ontdooid. Heb in twee dagen tijd 5 frikandellen gegeten, beetje te veel van het goeie! Kroketten heb ik ooit een zelf gemaakt maar wat is dat een gedoe zeg!

@mcg, idd misschien nog even wachten...wat had je gegeven?

@blondie, he vervelend voor regan. Hoe is de nacht gegaan?

wordt hier ook nog wel eens vergeten (lees bijna altijd). Daarom ben ik soms jaloers dat hij naar zijn werk gaat. Hij heeft tenminste eventjes rust.

Hier bewolkt vandaag, wou achter de id kaarten gaan voor de kinderen, maar bedenk me net dat ik daar een kopie van mijn vriends id voor nodig heb. Even kijken hoe we dat oplossen. Heb besloten ook voor luca een id te maken (hij heeft al een NL's paspoort), een id kost hier namelijk maar 5.42 euro! En is gelijk klaar! Daarvoor laat ik het paspoort liever thuis liggen, mocht je het dan kwijt raken ofzo, scheelt een hele hoop!

15. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @suzannes, wow dat is zeker lang! Werkse!

16. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    hey heb t voor de gein eergister ff nagekeken, diksap daar zit helemaal niks van suiker in. geen toegevoegde suikers en ook geen gewone suikers. enkeld van het fruit zelf.. dan zou je ook geen fruit uit een potje moeten geven want dat blijft t zelfde. als je die zooi proeft tis te ranzig voor woorden. maar een fles bij de groente vind ikzelf onnodig dus krijgt ze water met n verdund smaakje ernaast. en ze vind het heerlijk..

kwa boterham die is ze nu aan t oefenen sinds een paar dagen.. gewoon met wat boter.. liga zit ook niks in en is ook te proeven.
    sowieso is suiker voor een baby nog niet goed. dus hebben ze het ook niet op de markt voor die leeftijd. ieder kindje wil zelf eten hoeveel ze willen tot beperkte mate. maar als het cb mij met 4mnd al aanraad om bijvoeding te geven ivm onvoldoende vitamines en gezonde dingen die nog in de fles te vinden zijn voor die leeftijd.. dan volg ik dat op. na 5wk eet ze ondertussen dus alles prima. ze heet 3,5wk op halve potjes gezeten. en nu ondertussen op hele en boterham aan t oefenen. ik ben iemand die wil dat mn kind genoeg vitamines binnen krijgt. en de fles bevat die niet meer. ook de vitamine d krijgt elize elke dag.

verder hier verwend.. huilen in de box.. huilen bij andere mensen.. eenkennig.. dus gek op dr mama zelfs papa kan t soms niet goed doen. maar ja ik werk thuis en niet buitenshuis dus ben er altijd. ook wel logisch ergens.

draaien jullie kindjes al naar de buik? bij elize blijft haar arm nog in de weg zitten.. zijn er al kindjes met tandjes? lijkt me wel pijnlijk met borstvoeding.. ben wel benieuwd naar de ontwikkeling van jullie kindjes.

kwa eten doet toch iedereen t anders. mijn andere 2 kindjes zijn gewoon slank en gezond dus doe het op dezelfde manier.

17. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jojo, ach...bij het cb alleen luisteren naar de dingen waar je wat mee kan.

@thuisblijfmama, ik mis het werken wel hoor, nu in mijn ouderschapsverlof. Drie dagen werken is voor mij wel de max op dit moment (@iosola, is parttime werken in Italie ook normaal?)

@suzannes, hier bij de pap wel een vies gezicht maar daarna een brede glimlach en een open mondje voor de volgende hap. Ik denk dus dat hij het toch wel lekker vindt. Het duurde trouwens wel 2 dagen voor hij het echt "pikte". De eerste 2 keer hield hij, na een paar hapjes, zijn mond dicht.
    Succes met je lange werkdag

@dani, gisteren nog pasta met broccoli en zalm gegeten. Simpel en lekker.
    Hmmm.. zie veel recepten met zalm langskomen, wel lekker, maar ook weer niet gezond als je het te vaak eet. Ik denk nog even verder.

@bijvoeden / cb, een vriendin van mij heeft een zoontje die 7 weken ouder is. Zij krijgt (in dezelfde stad) regelmatig hele andere adviezen dan ik. Wbt bijvoeding, zoals ik het beluister zijn er net nieuwe richtlijnen en moet dat dus nog even "ingepast" worden.

@blondie, beterschap voor Regan.

@Bah, vanmiddag een crematie, zie er tegenop. Tegen de crematie op zich, maar ook dat een vriendin op ons mannetje komt passen. Tot nu toe hebben alleen mijn ouders een keer een paar uur opgepast :). Het wordt dus wel eens tijd en het komt ongetwijfeld goed.

18. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    iosola ik ken t wel wat je verteld.. omdat ik thuis werk ben ik ook altijd aanwezig voor de kids.. ben dan ook altijd moe. ik ben degene voor de afspraken op school etc. maakt niet uit met wat ben bijna altijd alleen.. hij werkt buitenshuis dus lekker zn collega's om zich heen 8u per dag. soms frustreert me t wel.. terwijl ik mn kids ook niet zou kunnen missen als ik altijd moest werken buitenshuis. fles voor elize was zeker haast 3 a 4wk geleden. in bad doen hetzelfde.. ik sta dr met haar vaak alleen voor. ik vind t niet erg maar niet klagen als ze eenkennig word naar mij..

19. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    idd niki hier zegt t cb gewoon met 4mnd bijvoeden als je kind het prima doet.. maar nu ik hier kom is het ineens vanaf 6mnd.. k voel me soms even een slechte ouder hoor..

20. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @michelle, het feit dat je er over nadenkt maakt al dat je geen slechte ouder bent. Er zijn genoeg ouders die nergens over nadenken. Soms zul je een verkeerde keuze maken, maar je hebt in ieder geval gekozen en er over nagedacht.
    De richtlijnen voor bijvoeding veranderen en hier op het forum zitten moeders die (veel) nadenken over hoe zij dingen doen met hun kind.

Je hebt trouwens toch al jongens die ouder zijn? Daar is het vast ook goed mee gekomen?

Deel Deze Pagina