@siep, part time werken kennen ze wel hoor! Verdient alleen bijna niets. De lonen hier liggen over het algemeen ook lager. @michele, geen slechte ouder voelen hoor! Het zou dus mogen tussen de 4 en 6 maanden. De een begint gelijk de ander wacht liever even.. Wbt de zorg voor de kinderen, daar draai ik idd voorop. Laatste luier die hij verschoont heeft kan ik me niet eens meer herinneren. Vind het niet erg hoor! Vind het heerlijk om met hun thuis te zijn, alleen als hij bv zegt dat zijn leven zoveel is veranderd kan ik nog wel eens boos worden. Ik ben degene die mij op dit moment ''opoffer'' voor de kinderen. Mijn lichaam is gedeeltelijk voor de bv, ben hele dagen voor hun aan het zorgen etc. Hij is overdag al in een totaal ander wereldje en 's avonds hoeft hij nog steeds niets te doen. Snappen jullie? @ontwikkeling, elisa kan dus sinds een week van rug naar buik rollen (heel soms rolt ze perongeluk ook terug), sindsdien doet ze dan ook niets anders meer. Plus dat ze een hele dag door kwijlt, geluidjes maakt en brrr doet met haar lippen (waardoor er weer een hele hoop kwijl uit haar mond loopt). Verder natuurlijk een hoop slaan en trappen met dr beentjes en heel soms pakt ze mijn tepel tussen haar kaken.Maar tandjes nog niets hoor!
iosola hier dus ook.. ik moet alles vragen wil je dit of dat doen.. ik vertelde hem van t weekend van tja als ik alleenstaand zou zijn zou ik t ook met gemak redden met 3 kinderen.. ik doe nu ook alles al alleen.. komt stom over de relatie is wel goed en vind t gezellig met hem dingen te doen.. maar in principe de zorg van de kinderen daar ben ik gewoon voor terwijl hij ook kinderen wilde het liefst nog een 4e. maar nee ik ben er klaar mee want wie komt voor de zorg ikke!. en dat kan ik niet meer aan.. ben voort ook altijd moe tot vervelens toe. kwa voeden sja elize krijgt dan weer geen pap. ik vond dat ze er van aanzette. en dus ben ik ermee gestopt vond het zelf geen nut hebben. maar tis ook wel zo ieder vind zelf wat goed voor dr kindje is.. maar word soms wel onzeker. en de jongens zijn grote jongens en 2 lekkere dingen. de een verkiest nog steeds fruit boven snoep. en de ander is wel gek op eten. elize dr schema is.. s'ochtends pap 180ml 11u fruit (geen banaan) want ze poept slecht. 13u fles 180ml. 17u groente. met 20 a 30ml erg verdunde diksap.. en soms om 20.00 nog n fles. dan slaapt ze door tot 9.00. en half 10 fles weer.. ben met boterham gaan oefenen, puur omdat sommige potjes ook v 6mnd stukjes bevatten. ligt dr maar net aan wat voor merk je hebt. elize pakt alles uit mn handen voort pakt alles vast. rollen op haar buik doet ze dus nog niet.. ze vind t ammel wel best haha. maar zitten is het enige wat ze wil. terwijl ik iemand dan weer ben die dat niet zo best vind.. elke kindje is ook zo anders.. zucht.
ik weet het qua melk even niet meer zo goed. Liv gaat rond 20.30 naar bed.Ik voedt liv al weken om 23.00 voor t laatst. een hele tijd sliep ze daarna door tot 07.00 en soms iets later. Nu heeft ze sinds een tijd bedacht dat ze rond 4/5 uur weer wilt drinken..wordt er gek van..hoor heel veel moeders die rond 8 uur ofzo al de laatste fles/borst geven en dat de kids dan ook doorslapen. Ik durf dit niet zo goed want ben echt bang dat ze dan om 1 uur weer komt en om 5 uur..wat doen jullie qua bedtijd en laatste voeding?
niki bedtijd is hier ongeveer 7 uur. Dan krijgt hij om 11 uur flesje afgekolfte melk met rijstebloem en komt vervolgens om 5 uur weer. Aan mij heb je dus niks haha. Maar ik vind het niet zo erg, hij slaapt bij mij in de kamer dus ik strek mijn arm uit en leg hem aan en slaap weer verder. michele ieder doet het op zijn eigen manier! Doe gewoon waar je achter staat dan hoef je je geen slechte moeder te voelen. Niemand heeft hier het wiel uitgevonden maar iedereen doet gewoon waar ie zich goed bij voelt. En bij mij is dat wachten tot 6 maanden. Mooie foto zeg!
nog even 1 reactie voor je om over na te denken. Suiker is altijd natuurlijk he... het komt uit een suikerbiet en dat is een plant... dus alleen natuurlijke suikers sja... Verder zit er in fruit echt heel veel suiker. En als je het indikt voor die sap dus helemaal (als je bijvoorbeeld 100 appel perst tot een sapje die je kan indikken heb je dus de suiker uit 100 appels...). Dat is echt een truucje van de voedingsmaatschappij. Heb er laatst een heel programma over gezien bij keuringsdienst van waarde.
overal zit in feite suiker in verwerkt. je kunt bijna niks opnoemen of het zit er niet in. als je t gaat hebben over de fruitsuikers dan kun je ook geen fruit meer eten. een mens heeft ook suiker nodig. maar wel met mate. en over suiker in fruit en een beetje diksap doe ik niet moeilijk.ongezonde suiker en gezonde suiker zit ook nog verschil in. Diksap - Wikipedia wel erg tot mate want heel erg goed is het niet als je teveel gebruikt!!
@Michele: Geen slechte moeder voelen hoor! Zoals hier gezegd, elke moeder doet wat best is voor zijn kind. Je mag bij flesvoeding starten met 4maand met groentehap enz. word hier ook gezegd maar bij baby's op borstvoeding wachten ze vaak toch liever tot 6maand dus dat ga ik ook wel doen, mischien start ik wel 2 weekjes vroeger omdat hij dan naar het kdv gaat. Hele mooie foto, hoe vind elise het in het zwembad? Gaan binnekort naar centerparcs en ben toch wel benieuwd hoe het zwembad hem gaat bevallen @Niki: Hier vaak tussen 8 en 9 de laatste voeding en meestal slaapt hij dan door tot 4-5u, maakte hem tot een week geleden ook nog wakker voor een late voeding maar doe dit niet meer, heb gemerkt dat hij zonder ook prima slaapt. Wel moet ik er vaak nog even uit voor zijn speentje. Heeft Liv een speentje? Als papa haar nu 's nachts wanneer ze wakker word het speentje aanbied slaapt ze dan niet nog even verder? Hier lukt dat wel maar laat best papa het speentje geven want als ze jou ziet/ruikt zou ze wel eens willen drinken @Iosola & Michele: Hier ook zo'n man (maar dat weet Iosola al want hebben dezelfde man denk ik) Vaak denk ik ook dat wanneer ik nu alleenstaand ben ik het nog makkelijker zou hebben, heb er dan niet de rommel, was en plas van hem bij Zie hem heel erg graag hé maar hij verstaat helemaal niet dat ik als moeder echt alles "opoffer" voor mijn kleintje wat me natuurlijk niks te veel is hoor! Mannen hé... @Siep: Sterkte met de crematie en met je mannetje, komt vast goed hoor maar versta heel goed je bezorgdheid! @Ontwikkeling: Emeric rolt ook nog niet, draait wel op zijn rug alle kanten op in zijn park, neemt speelgoed van het ene handje naar het andere, brabbelt, "zingt", trappelt heel erg met zijn beentjes en armpjes. Volgens mij zijn er ook tandjes op komst, kwijlt verschrikkelijk en stopt alles in zijn mond. @Iosola: Dat doet Emeric dus ook! Vind het toch best pijnlijk hoor! Klemt dan echt mijn tepel tussen zijn tandvlees... Wat word dat straks als die tandjes krijgt @Blondie: Dat zijn nog best lange dagen hoor Zou ik echt niet kunnen, natuurlijk werk je dan maar 2 dagen per week! Hoe gaat het met Regan? @All: Emeric heeft temperatuur net 38,4°c heeft gisteren prikjes gehad maar daarvan hebben ze toch niet zo'n "hoge" temp? Vrees er wat voor dat doordat hij nog steeds verkouden was en ze dan zijn prikjes gegeven hebben hij nu echt ziek word of kan dit niet?? Verder is hij wat hangerig maar blijft wel lachen.
altijd beter dan toegevoegde suikers..... je kunt beter 100 appels eten dan 100 lollies... (niet om verder in discussie te gaan hoor..hihi)
@niki, hier tussen 8 en 9 de laatste fles savonds, fles 4. hoe laat ze erin ligt, ergens tussen 7 en 23 uur... en dan slaapt ze tot ...ik maak haar nu wakker tussen 7 en 8 anders wordt fles 4 zo laat....als ik haar laat slapen komt ze pas tussen 10 en 11... en heeft ze de fles 4 pas tussen 11 en 12 savonds... ze is een avondmeisje....(mama niet haha)
niki elize krijgt 19u a 20u de laatste fles, en dan om 9u sochtends weer.. ze bleef slapen als ik haar om 23u wakker maakte eten deed ze ook niet. dus ik denk dat ze t hiermee zelf aangeeft als ze die fles niet meer nodig heeft..
jojo: mijn man heeft dat weleens geprobeerd met de speen maar pikt ze niet. en laten huilen vind ik altijd voor de buren zo lullig maar toevallig hebben we dat vannacht geprobeerd en werkte ook niet. ga vanavond maar eens rustig afbouwen naar beneden qua tijd van de laatste voeding.meteen een paar uur terug is denk ik te veel van t goede. ga dr wel een keer om 22uur voeden ofzo.
@niki, hier de laatste fles om 19.30 en dan de eerste om 7.30. Kleine man slaapt beter sinds we hem niet meer wakker maken om 23.00. pfffft...crematie was heftig, ben doodop van emotie... Oppas ging gelukkig heel goed. Wel gelijk vuurdoop, zaterdagavond komt smoeder oppassen (komt gelijk 2 nachten logeren ) en dinsdag gaat hij even een paar uur naar een vriendin.
Kan het toch niet laten. @ Michele, het klopt niet helemaal wat je zegt. In liga eerste stap zit wel suiker, kijk maar eens op de verpakking. Of kijk hier: http://www.liga.nl/consument/producten/babykindervoeding/eerstestap.php Ingrediënten Erwtenzetmeel, aardappelzetmeel, glucosestroop, suiker, plantaardig vet, erwteneiwit, rijstzetmeel, rijsmiddel (ammoniumwaterstofcarbonaat), calciumcarbonaat, emulgator (sojalecithine), natuurlijk vanillearoma, ijzer, vitamine B3, vitamine B1, vitamine B6. Jij geeft water met een verdund smaakje, prima, maar ik zou er voor kiezen om alleen water te geven dan, van mij hoeft zon jong kindje niet nu al te wennen aan zoetigheid. Diksap is zeker niet slecht hoor, maar zo vroeg zou ik er persoonlijk nooit voor kiezen. Maar nogmaals, het is ieder voor zich en je bent zeker geen slechte ouder omdat je liga geeft oid. Ik denk eerder dat het gros van de moeders wel ligas geeft dan niet, alleen op een forum als deze vind je vaak moeders die heel bewust met eten etc omgaan. Wat een geweldige foto trouwens!!!! Echt eentje om in te lijsten.
Ja, die plakkende pads heb ik ook! Ook al direct. Die van Avent doen dat niet. Maar goed, nu gebruik ik ze niet meer. Ik laat het er niet bij zitten hoor, desnoods doe ik aangifte bij de politie van diefstal. En evt kassa / raddar, whatever. Vind dit niet kunnen!
smartie: kassa-radar is idd goed idee. dit zou ik idd niet pikken want 2 nieuwe heeft zowiezo geen zin want dan heb je nog steeds dezelfde problemen. hoe is het trouwens met lynn dr reflux nu ze fv heeft? siep: klinkt positief die slaaptijden! jij gaf dus eerst ook de laatste voeding om 23.00? hoe heb je dat afgebouwd ofzo?
Ja, maar ze zijn niet verplicht geld terug te geven. Met L gaat het redelijk! Niet vanwege fv, maar ook omdat ze er een beetje overheen groeit en omdat ze nu ook groente en fruit krijgt.
Debby: anders zit ik inderdaad zo aan 15 uur per dag (en dat mag net, je mag max 10 uur rijden en max. 15 uur werken) Smartie: dan wist ik het niet, was een onbewuste knipoog denk ik dan Whaaaa, ik zou ook LAAIEND zijn op Mammae. Dat kan toch echt niet zeg...:x Fijn dat het met L. goed gaat. Michele: Bij Regan zit haar arm ook steeds in de weg. Weg grappig om te zien hihi. Regan is trouwens momenteel ook erg eenkennig. Wil alleen maar lachen naar mama Bijvoeden moet je gewoon doen als je kind daar behoefte aan heeft. Ieder doet toch zijn eigen ding en het is je derde dus je weet wel wat je doet. Hier gaat het trouwens steeds beter met de zorg voor de kids. Bij de eerste deed mijn man een beetje helpen, bij de tweede al wat meer en nu helpt hij helemaal goed mee. Zeker als hij thuis is doet hij ze mee in bad en brengt hij ze mee naar bed. En 's ochtends slapen we om de beurt uit op onze vrije dagen. (en hij neemt de " nachtdienst" voor zijn rekening als hij de dag erop vrij is) Dus ik moet echt in mijn handjes klappen met mijn man. Ruil hem ook niet meer in hoor **Die foto is liefffff** Niki: hier is de laatste fles om 20 uur en dan gaat ze om 21 uur naar bed. En dan maak ik ze wakker om 8 uur 's ochtends. Jojo: hoe is het nu met de koorts van Emeric? Siep: vervelend van de omstandigheid maar wel fijn dat het oppassen goed was gegaan. Succes met het weekend Regan is gelukkig weer beter. Weet niet wat het was. Heb in ieder geval geen tandje ontdekt