Februari 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door debby82, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    Goedemorgen meiden!

@trishka, ahh wat zielig voor hem! Hoe gaat het nu met Aaron? En hoe gaat het met je zwangerschap?

@suzannes, je hebt gelijk, vind ook dat hij wel iets meer kan doen zonder te veel te moeten doen. Maar wat ik wou zeggen is dat ik misschien onbewust wel op dit soort types val. Anders had ik bv wat jij zegt, allang er iets aan gedaan of voet bij stuk gehouden.Moet wel zeggen dat ook de mijne af en toe de stofzuiger pakt (na heel veel zeuren) en wbt spelen met luca en elisa heb ik echt niet te klagen. Verder is hij echt een goede vader alleen de zorg van de kinderen deelt hij niet.

@lottebo, wat fijn dat jullie dakraam erin zit!

@jojo, hoe gaat het nu met emeric?
    Hier zegt de ka altijd dat als ze 38 of hoger hebben (in hun kontje gemeten en halve graad aftrekken) je makkelijk een zetpilletje of druppeltjes kan geven.

Veel beterschap voor de kleintjes die zich niet zo lekker voelen!!!

Gisteren was ik trouwens nog voor de id kaarten geweest. Had ik het formulier ingevuld dat mijn vriend eigenlijk moest invullen. NIets kunnen doen dus, misschien gaan we strakjes even met z'n allen. Vriend slaapt nu nog dus even zien..

2. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @smartie, wat een raar bedrijf zeg!

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

@ Triska hoe is het gegaan vannacht en hoe is het met Aaron nu?nog koorts?

@ LotteBo fijn zeg die dakramen!
    Het is denk ik altijd wel makkelijk 2 kamers? anders een voor loge of voor de was of voor een 2e ;)
    Hier hebben we vorig jaar zomer 2 dakkapellen geplaatst. Jarno slaapt er en we hebben een ruime overloop waar nu nog de wasmachine en droger staan. Ook is er een soort kast met deur waarachter we nog een berging hebben. Heel mooi! ;)

@ iosola jammer dat het niet gelukt is met de id kaarten..

@ Smartie wel raar hoor dat bedrijf maar wel fijn dat je nu bh`s opgestuurd krijgt! nieuwe?

-- oppaskindje van (8 - 17:45) is er. ze spelen nu al buiten. Jarno vanacht geen poep meer gehad maar net vanmorgen wel.. was ook 6:15 wakker.. ;)
    maar goed, hij is wel vrolijk, maar snotterig en voelt lichtjes warm, maar heb em luchtig gekleed.. zien t wel.. virusje denk ik..

haha wel grappig zei zegt steeds komma dan gaan we naar jouw mama.. ze wil volgens mij niet echt buiten spelen..

Ik wou de was ophangen maar t betrekt aardig.. en moet de ramen nog lappen.. pff 3 kids en poetsen.. lastig haha ;) maar morgen middag en zondag middag verjaardag houden dus zal wel moeten.
    Moet ook vanavond nog boodshappen doen.. word een laaaaange dag ;)

Fijne dag allemaal!

4. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hier schijnt de zon nog volop voor nu gelukkig.

met aaron gaat t nog steeds niet goed, ondanks de paracetamol had ie nog 39 graden koorts, wil amper drinken en heeft ook amper geslapen, net 20 minuten geleden eindelijk in slaap gevallen sinds half 5..

kwart over 1 bij de kinderarts zijn, ze kunnen t nu maar beter eens serieus gaan nemen, anders ga ik naar een ander ziekenhuis... ben helemaal kapot, ken niet meer..

verder met de zwangerschap loopt t goed, gister dus een mooie echo gehad, manlief leek via de foon niet echt geinteresseerd maar thuis bekeek ie wel de echo en hij lijkt ook niet van slag als ik t over de kleine heb dus das wel fijn.

nu nog een beetje normaal weer slapen en een kindje wat normaal drinkt, slaapt en poept en dan ben ik weer happy!

5. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @niki, we zijn begonnen met de fles van 23.00 te vervroegen, maar al heel snel (na een paar dagen) hebben we hem gewoon weggelaten. Laatste fles verhoogd en op hoop van zegen... En bij ons ging dat dus goed.

@smartie, wat fijn dat het beter gaat met L.

@trishka, wij geven 4 flessen van 210+7. Hoe is het nu met Aaron?

@Dani, hoe is het nu met Jarno?

@Jojo, emeric ook al (weer) ziek. Hoe is het nu?

@mannen, tja... volgens mij is er een aantal klussen die gedaan moeten worden (werken, schoonmaken, voor de kinderen zorgen, boodschappen etc.) en die uren verdeel je. Dus op dit moment werkt vriendlief 40 uur en ben ik thuis. Ik ben nu dus "projectmanager huishouding", toen ik ook 40 uur werkte werd het eerlijk verdeeld. Overigens baalt mijn vriend ervan dat hij zo weinig ziet van zijn zoon en de laatste luier die hij verschoont heeft? Vanmorgen om 7.30 uur.
    (ps: ik ben zeer geëmancipeerd, vind het helemaal niet erg als hij de wc schoonmaakt, als hij ook maar de kliko's buiten zet en het huis schildert)

@lottebo, heerlijk altijd als zulke verbouwinkjes klaar zijn en je huis mooier is geworden.

@zieke kindjes, lees nu de ochtend update, Jarno voelt zich gelukkig beter.
    Trishka veel sterkte met Aaron! Ga maar goed op je strepen staan. En fijn dat de echo goed was.

@hier, vandaag poetsen in afwachting van mijn smoeder. Oh ik heb er zoooooooooo'n zin in dat ze het hele weekend komt logeren. (als ik het vaak genoeg herhaal geloof ik het misschien zelf...)

6. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    mg in diksap zit fruitsuiker. geef ze dan ook geen fruit als je ze geen suiker wil geven. waarom zou een kindje van haast 5,5mnd helemaal niks v suiker mogen? als dat niet mocht zouden ze het niet op de markt halen he. ook suikers heeft een lichaam nodig. al is het minimaal. met liga eerste stap is helemaal niks mis.

7. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    maar mg zoals ik jou goed begrijp is dit forum niks voor mij omdat ik niet bewust met eten om zou gaan? en de andere meiden die hier komen wel? omdat mijn dochter totaal 1 eerste stap liga krijgt in de week? en wat verdund dik sap krijgt.
    er is met beide niks mis. ze mogen het niet uit de hand eten het word vermengd met fruit. en het is maar tot de 6mnd dat het voor hun voldoening geeft.

en zooooooooooooveel suikers zoals je steeds blijft zeggen geef ik helemaal niet.we hebben t hier over per week een 100ml diksap en een eerste stap liga. denk dat je ook kunt overdrijven wel hoor sorry

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

@ Triska, Inderdaad op je strepen gaan staan bij de kinderarts. Je bent zwanger, en je hebt het al niet makkelijk (gehad) ik vind dat ze dat kleine ventje van jullie nu echt eens serieus moeten nemen en eens goed onderzoeken, arm kind!
    Ben je alleen naar de echo geweest? fijn dat deze goed was en super dat je man er rustig onder is en het lijkt te accepteren!
    succes straks!

@ Siep jaa Jarno speelt heerlijk buiten en vandaag nog maar 1 poepbroek ;)
    hihi blijven herhalen!! oh zou niks voor mij zijn smoeder logeren.. ;) succes!

@ Michele doe jij lekker je eigen ding dan doen anderen het ook! Laten we het gezellig houden hier..

Hier schijnt de zon gelukkig ook nog.. dan kan ik nog een wasje buiten hangen zo als deze droog is ;) haha
    de ramen zijn schoon, kindjes hebben fruit gehad..
    gaat prima! :D

9. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Goeiemorgen!

@Trishka: Wat zielig voor Aaron (en jullie natuurlijk!) Ze mogen jullie nu echt wel eens verder helpen! Aaron moet nu eindelijk eens wat rust krijgen net als jou, je bent zwanger!
    Fijn dat de echo wel goed was! Bijna 10 weken alweer geloof ik? Gaat goed zo:) En gelukkig lijkt je man zich er overheen gezet te hebben!

@Michele: Denk dat MG dit niet aanvallend bedoelde hoor denk dat jullie elkaar mischien gewoon wat verkeerd verstaan, iedereen heeft een andere visie op opvoeden en wat zij denken dat het beste is voor hun kinderen. Jij bent de mama en jij weet wat best is voor je kind, gewoon verder doen waar jij je goed bij voelt dat is het belangrijkst!;)

@Iosola: Moet ook nog steeds om Emeric zijn id kaart gaan, vergeet het telkens:) Zou het heel erg zijn moest je deze niet mee hebben op vakantie???

@Dani: Fijn dat Jarno wat beter lijkt te zijn! 3 kinderen en nog het huishouden voor elkaar krijgen, knap meid! Lukt me hier soms niet met 1:)

@Siep: Succes met je smoeder, ik zou gek worden moest mijn smoeder hier een heel weekend logeren, word echt knettergek van haar! Bemoeid zich met alles en bij de kleinste kreun zou ze emeric al uit zijn maxi-cosi halen, grrr:x

@Lottebo: Ik ben wel benieuwd naar je dakvensters, gaan dit volgend jaar ook doen. Maken van de zolder ook 2 slaapkamers zodat later onze kindjes boven kunnen slapen.
    Zijn de verbouwingen wat vlot gegaan?

@All: Het gaat inmiddels al wat beter met Emeric, heb nog niet zijn temperatuur genomen maar hij voelt niet meer zo warm aan.
    Wel een verschrikkelijke nacht gehad...
    Voortdurend wakker geweest en liggen woelen.
    Ook nog eens gedronken vanacht maar vond ik op zich niet erg, als hij zich niet lekker voelt geeft hem dat waarschijnlijk wel wat troost.
    Gisteren heb ik Emeric een stukje banaan gegeven:)
    Ik heb het idee dat hij er wel echt aan toe is maar ik dan weer nog niet:)
    Zat gisteren een banaan te eten en hij was de hele tijd naar me aan het kijken en met zijn mondje aan het bewegen, heb toen een heel klein stukje (echt mini) geplet en hem met een lepeltje gegeven, ging echt zonder moeite naar binnen, hij slikte het door alsof hij nog nooit iets anders gegeten had en was echt kwaad toen het 2de en laatste lepeltje op was;)

10. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    dani: nou niet helemaal alleen, met de kiddies hahaha, volgende echo gaat mn man proberen vrij te krijgen en anders gaat mn vader mee :) .

en idd, ze moeten nu maar eens dingen uit gaan sluiten en gaan onderzoeken, arm jochie krijgt zo ook helemaal geen rust en wij ook niet..

michelle, meis iedereen doet t anders he, er is geen goede en foute manier. als je andere kids zo ook goed zijn gegroeid moet je je niks aantrekken dat wij t misschien anders zouden doen. nee ik geef liever nog niet de zoete dingen omdat ze daar dan een voorkeur sneller voor krijgen, maar dat betekend niet dat jij dat niet mag doen, zou een mooie zijn hahaha. je boys zien dr goed uit dus maak je je niet te druk?

11. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, logeerkamer schoon, badkamer schoon, logeerbed opgemaakt, kleine man gebadderd en aangekleed, kleine man gevoederd, boodschappenlijstje gemaakt... Even zitten voor een boterham. Smoeder te logeren is ook niks voor mij, we denken over zo ongeveer alles anders en hebben echt niks om over te praten. Ze is nogal van de oude stempel wat betreft man / vrouw verhoudingen en vindt het echt niks dat haar enige zoon ook kookt of schoonmaakt. Bovendien heeft ze altijd wat aan te merken. Laatste keer dat ze hier was hadden we zelfgemaakte soep bij de lunch. Het eerste wat ze zegt:"tante ... houdt niet van soep." (tante was er ook) en direct daarna: "de soep had wel wat warmer gemogen." Ik zit dan al te koken, want we hebben speciaal soep gemaakt omdat zij dat zo lekker vindt. Maar als ik er wat van zeg is het drama, want ze moet zich toch thuis voelen bij ons en alles tegen haar kind kunnen zeggen enz. Als ik echter andersom eens iets zeg is het ook drama, want dan ben ik een kattekop en onbeleefd. Af en toe diep zuchten en adem blijven halen, dan is het vanzelf zondag... Oh ik heb er zo'n zin in (blijven herhalen..;))

@jojo, fijn dat het wat beter gaat met emeric.

@trishka, nogmaals, ga op je strepen staan. Ze moeten nu echt wat vinden. Ga desnoods huilen, moet lukken met alle hormonen die door je lijf gieren...

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Zo kids op bed RUST! ole! hihi :)

@ Triska oh fijn dat er toch wel iemand mee is geweest!
    Och ik vind het zo sneu voor jullie ventje! heb echt met hem en jullie te doen! hopelijk kunnen jullie toch nog wel een beetje genieten ondanks alle zorgen..

@ Michele ik lees nu net mij vorige reactie terug.. staat er misschien botter dan ik bedoel. sorry, ik bedoel ook inderdaad dat je het op je eigen manier moet doen. Je bent een ervaren mama dus doe waar jij je goed bij voelt!

@ jojo, haha t is wel aanpoten en ach een wasje ophangen, en de ramen lappen als de kids lekker aan t spelen zijn lukt nog wel.
    Nu liggen ze op bed dus ga ik ff puin (speelgoed wat door de kamer ligt) ruimen ;) en stofzuiger de door. en een wasje vouwen, dan op m`n achterste zitten tot ze wakker zijn :D

Ah lekker toch banaan.. haha misschien is hij er wel aan toe maar jij nog niet.. jaja kleintjes worden veel te snel groot, het gaat zo hard. Arjen alweer ruim 5,5 maand voor je t weet is ie 1 en loopt ie!
    pff.. en een dag is zo voorbij. probeer wel te genieten!

maar dan moet ik hier nu wel gaan hahaha zo verslavend hier!

Toedeloe!

13. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ Siep jeee wat vervelend, wens je heel veel succes! weet je zeker dat het mijn s moeder niet is?? haha

Ojee.. hier barst het ineens los! regen!! blegh

14. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dani, voor zover ik weet is vriendlief enig kind ;)

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    michele ik snap je punt maar ik ben het niet met je eens dat als het niet mocht dat ze het dan niet op de markt zouden brengen. Het is schijnbaar niet slecht genoeg om het er af te halen. De fabrikanten denken alleen maar aan geld verdienen hoor... niet aan het welzijn van kindjes.
    En punt is niet dat er in fruit suiker zit maar dat diksap ingedikt is, dus er is heel veel fruit (en dus de suiker daarvoor) gebruikt. Er zit echt wel meer suiker in dan in 1 appel hoor... maar goed denk dat we gewoon van mening verschillen hierin. Iedereen denkt er anders over.

16. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    maakt niet uit dani.. t berichtje v mg kwam gewoon zo over.ik bedoel t niet slecht verders.heb ook al een tijd niet meer meegekletst dus iedereen kent elkaar al beter dan ik. ik heb t hier in elk geval ff niet meer over voeding. want iedereen doet het anders. ook veel kindjes zitten nog op een nachtvoeding zoals ik lees.. maar dat heb ik nu 2,5mnd niet meer en laatste flesje op 20.00.. waarom zou dat zijn dat jullie kindjes nog nachtvoeding hebben? weet eigenlijk ook niet wat gewoon is kwa nachtvoedingen nog..

17. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    debby ze drinken het toch niet puur? je verdund het toch? dan worden die aantal van een 100 appels toch ook minder?

18. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    maar goed dit onderwerp sluiten we gewoon ok? vind het niet belangrijk genoeg meer verder.

19. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Even hierop reageren; denk dat de meeste baby's die nu nog nachtvoedingen krijgen de baby's zijn op borstvoeding, bij borstvoeding is dat heel normaal omdat dit veel lichter verteerbaar is en het kindje zelf uitmaakt wat hij maar wilt drinken, je hebt hier ook geen zicht op hé;)

20. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)

Denk inderdaad dat ik er nog niet aan toe ben, hij word echt veeeeel te snel groot;)
    We wachten allesinds nog tot 5 maand en daarna zien we wel verder;)

Deel Deze Pagina