Februari 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door debby82, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden,

Ik ben ook een februari 2011 mama, ik kom ook gezellig meekletsen goed? (als de kleine het toelaat tenminste, ;)
    Ik ben op 07-02-2011 moeder geworden van onze zoon Ryan. Na wat problemen in de zwangerschap is Ryan met een geplande keizersnede ter wereld gekomen.

2. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Hen: ik lees net dat je oudste boven 2 uurtjes speelt terwijl jullie rusten en ik vind dat juist een super oplossing.
    Mij breekt het juist op dat Reese niet meer slaapt 's middags dus ik ga eens kijken of ik hier ook niet een speeluurtje in kan lassen.
    En ik rommel 's ochtends ook wel wat aan voordat ik met de kids aan de gang ga.
    Al lopen ze er hier dan wel bij rond omdat ze een groot bed hebben en er gewoon uitkomen dan.

Smartie: goed dat ze aan de borst heeft gedronken.
    Ging je nu nog iets doen met dat weegschaal idee?

T84: nog gefeliciteerd met jullie zoon Ryan

3. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Hey meiden!
    Snel nog even reactie van hieruit!
    Is de voorbije dagen echt al gigantisch druk geweest dus is nog niet gelukt om bij te lezen of te reageren.
    Nu even vluchtig bijgelezen maar niet alles onthouden om te reageren dus ik probeer vanaf nu gewoon wat fruquenter mee te lezen.

@All: Deze morgen naar consultatiebureau van Kind & Gezin waar Emeric zijn gehoortest kreeg en nog eens werd gewogen en gemeten.
    Gehoortest was goed, Emeric weegt nu al 4kg450 en is al 56cm! Laatste keer dat hij gewogen werd was op 2maart en toen woog hij 3kg860 dus de kleine man is op 12dagen tijd zomaar eventjes 590gram bijgekomen op mama's melk:D
    Hij doet het dus echt prima!

@Ritme: Las ergens iets ivm ritme van de dag, Emeric laat bijna altijd 3uurtjes tussen 2 voedingen en 's nachts slaapt hij soms eens 4uurtjes door. Heeft dit weekend wel een regeldagje gehad waarbij hij weer om de 2uurtjes wou eten.

@Niki: Wat een mooi jurkje heeft jullie meisje aan:)

@Flesje: Zou graag aankomend weekend eens willen proberen om Emeric een afgekolfd flesje te geven zodat ik eens een nachtje kan doorslapen en papa even een moment heeft met zijn zoontje; zou dit te vroeg zijn om al flesje te geven? Is niet de bedoeling om dit heel erg vaak te doen maar scheelt wel als ik dan eens 1 nachtje ongestoord kan slapen.

Ga alweer moeten afsluiten Emeric begint te jammeren, krijgt wat honger:)

4. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    jojogirl: ik wil ook gaan kolfen voor af en toe een keer..de vk raadde me aan om hier na een 4 a 6 weken pas mee te beginnen..dan loopt de borstvoeding goed.

ritme: liv komt echt precies elke 3 uur..heel fijn dat ze al een ritme heeft. overdag is ze weleens na een voeding een tijd wakker maar soms gaat ze ook lekker slapen

net voor het eerst een heel klein blokje om geweest met manlief,hond en beeb. ging best goed en was wel even lekker.maar een langer stuk had het nog niet kunnen zijn,maargoed het begin is er.

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    #485 debby82, 14 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2011
    schema: ik hou niet van schemas en vaste tijden, daar word ik heel ongelukkig van.
    Hier is het dus elke dag anders.

smartie: waarom doe je een voedingskussen tussen jullie in als de kleine op je arm slaapt?

t84 welkom!

hier alles ok. Vanmorgen ff bij de wibra kleertjes wezen halen. Waren leuke aanbiedingen.
    Het zijn weer babyvoordeelweken.

Ik was ff alleen weg en moest daarna dus kolven, kolfte ik gewoon 180ml! ongelooflijk.

Verder ben ik bezig met alles voor de vakantie te regelen.
    Moet een id kaart aanvragen voor sam heb donderdag een afspraak. morgen maar eens een pasfoto maken

6. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ jojogirl, aankomend weekend is je kleine al 4 weken, dus dan kun je prima beginnen met een flesje lijkt me! Er wordt geadviseerd om tussen de 4-6 weken daarmee te beginnen.

@ debby, hier idd ook geen schema's, al is er wel een beetje een ritme te ontdekken in haar drinkgedrag.

7. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hier ook geen schema..Was bij Nathan heel geforceerd bezig met tijden enz.. Werd daar verschrikkelijk onrustig van. Nu voed ik gewoon op verzoek en dat gaat veel beter.

Debby: wow dat is een flinke hoeveelheid zeg.. Hier vanmiddag ook gekolfd. 1 borst 115 ml:$ Wel fijn hoef je je daar geen zorgen om te maken.

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja het word steeds meer of niet juffie wat je kan kolfen?

Hoe doen jullie dat trouwens met kolven? Doen jullie het alleen als je weggaat of ook af en toe voor een voorraadje? En hoe vaak doe je dat dan? Elke dag of elke week?
    Ik heb nu 4 keer 100 in de vriezer en nog wat losse ijsblokjes.

geen ritme: er zit een redelijk patroon in zijn drinkgedrag. Rond de 3 uur en s nachts wat langer.
    Badje doen we de ene keer s morgens, dan s middags, dan s avonds. De ene keer 2 dagen achter elkaar en dan 2 dagen niet. Ik doe gewoon alles hoe het uitkomt en bij mijn dochter ging dat heel goed. Die is heel flexibel.

9. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Voedingskussen: dan ligt ze lekkerder op mijn arm, en ik ben toch een beetje bang dat wij er op gaan liggen... Zo weet ik dat het niet kan.

Weegschaal: zit daar wel over te denken, morgen ga ik eens informeren!

T84, welkom!

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    smartie bij mijn dochter vond ik het ook eng om er op te gaan liggen, nu niet meer...
    ben je ooit op het hoofd van je man gaan liggen ;)?

11. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Debby, ik heb nu ook ongeveer 400cc op voorraad liggen. Ik wil de komende tijd steeds wat tussendoor blijven kolven, zodat ik 10 voedingen op voorraad heb.
    Bij mn zoon had ik elke ochtend een tiet 'over' en kolfde ik op het werk meer dan hij thuis dronk.. ik had toen dus echt een vriezerla helemaal vol. Dat was echt onzin en wil ik nu niet.

12. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik had ook bij Pim een hele la vol met voedingen maar ik kolfde ook meer dan hij dronk dus had ik vaak wat over.
    Mijn man wilde toen al een vriezer erbij kopen....;)
    Ik kolf nu heel wisselend, s'morgens wel 160 en s'avonds net 60 of 90 cc.
    Echt een voorraad maken lukt nog niet maar dat komt wel. Ik heb nu 1 voeding extra.

Job groeit nog steeds niet echt goed, hij zat vandaag nog steeds op 3750 maar de wijkverpleegkundige had een andere weegschaal en ze komt woensdag weer om te wegen dus dan hebben we 2 keer op dezelfde weegschaal een gewicht.
    Job ziet er verder goed uit met een lekker buikje dus we gaan nog maar even zo door met kolven, als hij volgende week nog niet goed groeit dan ga ik denk ik wat kunstvoedingen geven.
    Ach, zover is het nog niet....

Ik zal eens even wat meer terug lezen want ik heb nu alleen nog maar het laatste berichtje gelezen.

13. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @jojogirl, je kan gerust beginnen hoor met een flesje.
    Ik heb bij Pim en Job al een flesje gedaan in de kraamweek en dat ging super.
    Je moet het niet doen als ze niet goed aan de borst drinken maar als hij veder goed drinkt, geen probleem.
    Bij Job is het prbleem dat hij niet zo goed groeit en daarom kolf ik en geef de fles maar ik bied hem 2 keer per dag de borst aan zodat hij daar ook uit blijft drinken.
    Ik ben alleen een uur kwijt en dan begint ie gelijk weer te huilen als ik hem weg leg, ik hoop dat hij uiteindelijk wel goed en wat sneller gaat drinken maar zo niet dan blijf ik kolven en geef ik het met de fles.

14. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @Hen, ik herken veel in je gevoelens....hier ook vee minder geduld naar de kids toe, voel me daar soms wel eens schukldig over, maar ja je bent gewoon veel vermoeider en de oudste is toe aan school...poeh die kan echt goed solliciteren zeg......
    Jullie oudtse gaat dus na de vakantie naar school? Femke mag in mei al proef draaien en dan nog 6 weken naar school.
    De fietskar is hier al aangeschaft.....

15. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    heb ik herken je ook hoor. heb totaal nu 3 kids. en de 2 oudste zijn soms erg vermoeiend. en kan soms gewoon niet mn eigen gedachtes hebben. en ja dan heb ik dat ook dat ik meer snau als een ander.. maar vandaag kon ik weer heel veel hebben dus denk dat het maar tijdelijk is hoor. en gewoon dat je iets voorjezelf wil doen maar dat t niet lukt dan.

16. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    overigs kwam elize pas om 8u vanmorgen vanaf half 12. dus eindelijk n keer n nacht door kunnen halen

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vind het wel fijn om een hele voorraad te hebben. Geeft me het gevoel dat ik altijd weg kan ofzo.

Wij hebben onze vakantie geboekt! o ik vind het zo spannend hoe de kids gaan reageren...

18. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Michele: Wat een kadootje zo'n nacht! Dat is echt heerlijk idd!

Hier zijn de nachten ook niet slecht hoor, 23.00 - 3.30 - 8.00 ongeveer. Is goed te doen!
    Hij valt na zijn voeding gelijk weer in slaap, ben er ongeveer een half uurtje uit.

Smartie/debby: Over de kussen tussen in; ik zou dat ook doen ookal heb ik hem liever helemaal niet in bed, mijn man draait namelijk ook erg in zijn slaap en hij slaapt heel diep. Ik ben dus wel al een paar keer wakker geworden dat ik half gestikt werd, laat staan zo'n kleine baby!

Verder gaat het hier prima! Ben zelf erg van de Rust en Regelmaat, dus ben ook erg blij dat we al vrij snel een lekker ritme te pakken hebben, ook omdat er een peuter van 2,5 rond loopt die ook zijn aandacht nodig heeft!
    Hier dus om de 3 uur ongeveer een voeding (100 cc) en snachts laat ik hem zelf komen.
    Let alleen erg op de signalen van verborgen reflux, aangezien zijn broer dat heeft gehad en in de familie zit. Mag me er alleen niet op blindstaren, niet elk huiltje betekent gelijk reflux... Maar toch krijg ik het idee dat hij er wel eens last van heeft. Krampen tot dusver vallen nog mee, niet ernstig in ieder geval.

Ben wel alweer met de pil begonnen, past het beste bij mij. Heb ook wel weer zin om met manlief te knuffelen zeg maar haha, dus kan beter maar gelijk beschermd zijn toch?!

Conditie is naar mijn idee alweer aardig terug, ook niet gek aangezien ik op mijn 2e dag thuis alweer stond te klussen enzo, ben er ook al een paar keer op uit gegaan met de kleine mannen, middagje stad enz. heerlijk!

Kraamtranen: Niet gehad, ook niet het idee dat ze nog komen. Ook niet nu manlief gewoon weer werkt.

Het gaat dus eigenlijk gewoon goed hier, alleen last van vocht dat ik ineens weer vasthoud en hoofdpijn, maar dat zullen vast nog naweeèn zijn van de pre-eclampsie die ik toch had volgens het z'huis.

Ik hoop dat het met jullie kindjes en jullie zelf ook allemaal goed gaat, gaat soms iets te snel om alles bij te houden hier!

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    meiden die borstvoeding geven: hebben jullie ook zo een honger de hele dag?

20. McGyver

McGyver Niet meer actief

ja niet normaal, ik (vr)eet ook echt veeel....
    en dorst ook...

normaal eet ik al veel en drink ik weinig, maar sinds de bv echt heel veel....

Deel Deze Pagina