Februari 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door debby82, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hallo meiden!!

Jeetje, wat moest ik veel bijlezen;) Leuk om te lezen allemaal!
    Maar beetje veel om momenteel op te reageren...

@ Menstruatie: Heb contact gehad met de huisarts en het was niet echt normaal hoe ik nu nog aan het vloeien ben.
    Moet nu toch met de cerazette beginnen. Ze denken namelijk dat de menstruatie in stand wordt gehouden doordat ik borstvoeding geef.
    Elke voeding krijgt het zegmaar weer een "boost" om weer te gaan vloeien.
    Als ik blijf bloeden óf als m'n productie erg gaat dalen dan moet ik weer bellen. Dan gaan ze verder kijken wat ze eraan kunnen doen.

@ Kolf: heb hem vanavond opgehaald en ga dr vanncht (dan heb ik altijd erge stuwing) mee kolven. Ben erg benieuwd!
    Heb dr inderdaad nog een steriele kolfopzet bij:)

@ Nacht: J. was vannacht iets vroeger. 22.30-4.30-9.00. Dus we mogen nog niet klagen ;)

@ vandaag: Een veel te drukke dag hier! baal dr enorm van en ben ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan.
    J. zou vanmorgen even mee naar mijn school om haar aan de klas te "showen". Daarna zou ze met papa thuis zijn. Maar papa was vergeten dat hij vandaag allemaal afspraken had staan... Hij moest dus wel aan het werk. Gevolg was dat J. heel de dag met mij mee moest
    (op zich niet erg, maar omdat papa thuis was heb ik heel de dag allemaal afspraken gepland...)
    Dus ze was mee naar school, naar de tandarts, naar de bekkentherapeut en de kolf ophalen. Beetje érg teveel van het goede...
    Morgen maar lekker rustig aan doen!

2. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @Debby: ja heel erg!! (Vr)eet als een vreetschuur. Ongelooflijk.
    Ben ook alweer aan het aankomen hoor. M'n broeken zitten niet langer te ruim:)

3. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Nee das waar. Aan de andere kant: als ik met een arm, of borst tegen haar gezicht aan lig, kan ze nog niet zelf haar hoofd weghalen. Smartieman wel, die zal niet zo maar stikken.

4. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Honger gaat wel. Dorst enorm!

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    jaa!!!

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    O ik ben dus niet de enige... Afvallen lukt zo voor geen meter.

Hier niet zo goede nacht. Sam wilde om 22.00-24.00-03.00-06.00 en 07.00 uur eten...

7. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    nee hier ook niet hoor. De eerste week zijn er 11 kilo afgegaan daarna nog maar 1. Echt balen want wil zo graag mijn kleding weer aan..

Hier trouwens weer neit zo'n goede nacht. Het ging zo goed. Matthijs liet er minimaal 1 x 4 uur of meer tussen. Nu om de 3 en vannacht zelfs om de 2,5 uur.. Ook ligt hij zo te kreunen kan gewoon niet slapen. Misschien moet hij maar naar zijn eigen kamertje maar dat vind ik ook een beetje vroeg.

8. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Heeeeeel herkenbaar, kan op een dag als extra wel een hele ontbijtkoek op met muisjes erop.....heerlijk!!

9. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @juffie, anders toch gewoon eens proberen om hem in zijn eigen kamertje te leggen. Je eigen slaap is ook belangrijk!
    Kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om hem in zijn eigen kamertje te doen, ik had dat bij Pim toen ook.

Hier wel weer een redelijk goeie nacht gehad, ik heb om 21.00 gekolfd, manlief de laatste voeding gedaan dus ik kon lekker gaan slapen om 22.00. Job kwam om 2.15 maar ik was tot 3.45 met hem bezig, hij was heel onrustig en dronk weer niet echt door aan de borst. Daarna kwam hij om 6.30, flesje van 90cc zo leeg en om 7.30 luste hij weer 50cc, toen viel hij pas weer in slaap.

Ik zal zo mijn haren eens even doen en dan gaan we voor het eerst met z'n allen met de auto weg. Nu staat onze station bij de garage dus we moeten met mijn yaris met z'n vijven.....ben benieuwd of dat gaat passen.

10. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goedemorgen, veel gemist in 2 dagen tijd, zie ik! Eerst zo maar eens bijlezen.

@afvallen: mijn weegschaal hier gunt mij ook niks, geeft geen grammetje mee:(. Ik heb met name 's avonds een zoet-aanval, dan gaan alle kastjes hier minstens 30 keer open en dicht, kan de inhoud dromen, maar toch iedere keer de ijdele hoop dat ik er iets lekkers bij is gekomen of ik iets smakelijks over het hoofd heb gezien.
    Boodschappen halen rond 17:00 is funest, zelf met brood en een appel achter de kiezen begin en eindig ik bij het gangpad met de koek en snoep...:(
    En dan zegt heel bekend en bevallen Nederland: ben weer zo lekker slank door de bv... Ik hang verdorie 6 keer per dag aan mijn kolf, minstens om de 4 a 5 uur. Als ik me niet optijd bij het melksysteem meldt, komt de boer me zoeken:(... geen grammetje eraf!
    Maar we gaan het redden hoor Debby: jij 30 ik 15!!! Ik trek gewoon de batterijen uit die weegschaal.

@baby in de rui: hebben jullie dat ook? Sim verhaart nog erger dan de kat, bijna een heel kaal koppetje aan de bovenkant. D'r broer had dat ook.

@Hier zijn de nachten ook goed: rond 00:00 laatste fles, dan rond 04:00 en om 08:00 weer. En geen verder gespook: gewoon flesje, soort van boertje, schone luier en dan weer heerlijk in d'r wiegje, even hikken en de familie slaapt weer. Max 25 minuten. Ben heel trots!;)

11. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal weer eens proberen uitgebreid te reageren.

@menstruatie, volgens mij zit het er aan te komen, heb al een paar dagen vage krampen. Heb maar even maandverband gehaald, normaal gebruik ik tampons, maar dat zag ik nog niet zitten (raar, er is wel wat groters dan een tampon doorgegaan...) Klopt het dat de eerste menstruatie na de bevalling heftiger is? En zijn dat dan de krampen of de bloeding? Krampen konden bij mij nm al heel heftig zijn. Zit niet echt te wachten op nog heftigere krampen.

@ritme, veel mama's die het fijn vinden geen ritme te hebben. Ik kan daar heel slecht tegen. En als mijn kind ook maar een beetje op mij lijkt heeft hij ook baat bij een ritme (hij past zich trouwens heel makkelijk in het ritme, dus dat zal wel)

@afvallen, hier ook na de bevalling gelijk 7 kilo kwijt, maar de laatste 3 willen er maar niet af. Nu ben ik weer begonnen met sporten, dus het moet toch een keer lukken... Ik pas trouwens wel weer in mij gewone kleren.

@baby in de rui, hij had al geen haar, dus uitvallen doet het ook niet ;).

@baby in bed, durf ik ook niet (al ben ik inderdaad nog nooit op mijn vriend gaan liggen). Gelukkig slaapt meneer meestal heerlijk in zijn eigen bedje.

@nachten, tja, meestal slaapt hij dus heerlijk. Vannacht van 0.30 - 5.00 sliep hij dus niet! Om 5.00 uiteindelijk maar een extra flesje gegeven en toen heeft hij tot 7.00 geslapen. Nu ligt hij zich heel druk te maken in de wipstoel, terwijl mama uitgeput op de bank hangt. Ergens gaat iets verkeerd...

12. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afvallen en BV, niet wanhopen meiden, het kan echt nog komen!!! Bij mijn zoontje begon ik pas na 4 mnd als een dolle af te vallen. Ik kwam zelfs onder mijn gewicht van voor de zwangerschap (en dat is al niet veel). Nu ben ik na de bevalling weer amper wat kwijt en pas nog niet in mn eigen kleding, maar ik ga er gewoon weer vanuit dat het over een paar mnd vanzelf weer goed komt.
    Ik heb idd ook enorme honger en dorst.

13. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    honger: juist minder..nog niet veel vreetzin en avondeten ook echt minder. je doet ook niet veel nog dus ook minder nodig.
    dorst wel als een idioot!!! onder het voeden ook glazen water!

14. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    @Menstruatie, nog niks te bekennen.. weet ook niet hoe lang het duurt voordat het op gang komt na een keizersnede? Is dat miss anders?
    @Ritme, Ryan heeft op zich wel een ritme.. 22.30 laatste fles, dan meestal rond uurtje of half 4 en dan weer 7uur. Dus we mogen niet klagen. Ben alleen wel benieuwd wanneer hij een nacht zal doortrekken.. ;)
    @Bed, Ryan ligt bijna altijd in zijn wiegje.. Maar hij heeft wel is een nacht gehad dat ie overstuur was, toen heb ik hem eruit gehaald en lekker bij me op me borst genomen. Toen ie weer goed sliep, stiekem weer in zn wiegje gelegd.
    Straks weer lekker een stukje wandelen.. het is zulk lekker weer!! Mag ook weer een doos ophalen bij de etos, ben benieuwd wat er inzit! ;)
    Volgende week moet ik terug voor controle in het ziekenhuis bij de gyn. Hoop dat alles goed is en dat ik weer langzaam aan weer mag gaan sporten enzo..

15. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Sorry dames maar ik had gisteren mijn eigen spijkerbroek weer aan :D Wel een met een beetje stretch, maar toch...
    Geen weegschaal in huize Sjalleke dus heb geen harde bewijzen maar denk dat ik lichter ben dan voor de zwangerschap.. Nu alleen nog zo houden ;)

qua rime is het hier nog Kira vraagt en wij draaien...

16. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    @deb, ja hier ook... kan echt veel eten pff. niet gezond!
    @afvallen, ben er nu 6 kwijt, maar eigen kleren aan?? Nee hoor dat nog lang niet ben ik bang
    @kolven, ik wil dat ook maar eens gaan doen, maar hoe doe ik dat? hoe maak ik een voorraadje aan? laat je de kleine uit een borst drinken en de ander afkolven, of beide aanbieden en daarna nog eens kolven om het restand eruit te halen? En dat kan dan gewoon in een ijsblokjeszakje in de vriezer? (voel me wel een beetje dom nu...)
    @ritme, hier bijna geen ritme, meneer komt wanneer ie zin heb. Meestal zit er wel 3 uur tussen maar soms eerder of later.

17. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Mens van het cb is hier ook geweest.. heb gelijk een boel vragen op dr afgevuurd... over zn tuut op zn hoofd en over de voorkeurshouding.. nu had ze als tip om hem op zn buik in de box te leggen.. de andere kant op.. is een idee, en dan ook nog andersom verschonen.. juist ja.. verder was ie goed aangekomen, weegt nu 3870 gr dus hij doet t super op mijn melk :D

18. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    #518 rinslll, 15 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2011
    Hoi

Ff snel reactie vanaf de laptop en dan ga ik ff van de rust genieten ;)

@ Mama's met hormonen en meerdere kindjes etc.
    Hoest nu met jullie?

@ Honger, geen bv maar wel meer dorst en honger zeg.

@ Champy, hoest eigenlijk met je moeder?

@ Ritme, vind eigenlijk zelf dat je de eerste paar weken zowieso nog weinig ritme hebt, je meot elkaar leren kennen etc.
    Bij tijn begon dat rond de 6 weken ofzo en nu hebben we ook sinds een weekje ofzo een soort van ritme maar ja we varen toch wat op zijn koers want ik had me bedacht de avondfles om 23:00 te gevne, kunnen we daarna naar bed maar meneer was al een aantal avonden niet wakker te krijgen, leek erop dat hij zijn lange slaap al begin v/d avond doet, tsja dan maar ffa nders.

En er zit natuurlijk verschil he?
    Joep is al 7,5 week bijna en de jongste is 2 wkn, dat kun je haast niet met elkaar vergelijken, net als de nachten.

Joep had gister de laatste fles om 20:30, had daarvoor heel erg gehuild en weinig geslapen, ging rond 21:30 naar bed (wij ook) en meldde zich om 3:30, men dat was ff lekker.
    Heb mn slaap nodig sinds de schildklier en mijn ijzergedoe, ik weet dat het niet anders is hoor met zo'n kleintje en is ook niet erg maar buit mijn verlof ook best uit met vooral weinig doen, niks mag en alles moet ;)
    Maar hij kan dus wel lange rukken slapen, nu graag nog een hele nacht ;) haha maar das het volgende project.
    Hopelijk gaat hij vaker zo slapen, volgende week is mn man (al bijna 2 jr getrouwd en vind het nog zo vreemd klinken) van maandag t/m vrijdag in Parijs voor zijn werk dus.....
    Ach ja, heb me ook al vrij snel met hun 2 alleen thuis gered dus dit zal ook wel goed komen.
    Ga gewoon her en der eten haha.

@ Gewicht, moet nog 3 kilo tot ik voor tijn woog zeg maar, kon wel gelijk na de bevalling mn eigen broeken weer aan maar ik wil er nog meer af hebben maar das een stappenplan

@ Patje,hopelijk is job morgen goed gegroeid

@ SMartie, hoest met jou u met de voedingen enz?
    Bij Tijn lukte de bv niet en heb toen zeg maar alles gekolfd en daarna met de fles gegeven, was voor mij erg intensief.
    Ik was heel zwak na de bevalling en Tijn huilde ong. 6 uur op een dag dus die sliep amper en ALS hij dan even sliep overdag dan moest ik alweer kolven enz dus knapte weinig op.
    Heb het 5 wkn gedaan en toen gestopt en overgaan op fv.
    Hij is nu 17 mnd en is wel wat snotterig en verkouden geweest en heeft afgelopen Jan. voor het eerst AB gehad ivm oorontsteking.

Ik vond alles kolven best pittig, daarom nu ook gelijk voor fv gekozen met zo'n boef die hier rondloopt ;)

Hopelijk kun je een keuze maken waar je vrede mee hebt, je moet je er wel prettig bij voelen.

Tijn is nog steeds lief voor Joep, soms iets te hard aanwijzen waar zijn oog zit of neus (dan tret ie eraan) maar dat is meer zijn jongigheid dan kwadigheid.
    Hij kan ook heel goed alleen spelen, zo knap, vind het soms haast zielig, wij spelen ook wel veel met hem maar als ik bijv. joep de fles aan het geven ben gaat hij zitten kijken in een boekje of een toren bouwen van die mega blocks.

Nou ik ga ff lekker plat voor dat de jongens wakker worden en daarna lekker naar buiten.

@t84, welkom!

19. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Baby in de rui: hebben ze hier allemaal niet gehad.

Afvallen door BV: vast wel maar het heeft ook veel te maken met aanleg.
    En je maakt mij niet wijs dat heel bekend NL alleen maar door BV terug in model komt.
    Die doen daar echt wel meer voor, dat kan niet anders.
    Wat MG2011 ook al zei: ik viel de vorige keer ook pas na 4 maanden af.
    En toen ging het inderdaad ineens in sneltreinvaart.
    Dus gewoon volhouden en zeker niet opgeven.
    Ik kan wel gewoon in mijn eigen kleren maar er hangt nog wel ergens 5 kilo te veel aan ;)

Weegschaal: Die van mij is nog best aardig, al gaat er nu (natuurlijk) niets meer vanaf.
    Maar ik blijf wel netjes op dit gewicht hangen. Dus ik heb goede hoop als ik weer ga sporten.

Menstruatie: nog niet, maar ben vorige week begonnen met de pil dus zal wel komen als de strip op is.

Siep: bij mij was de menstruatie de vorige keren niet erger als voor heen.

Met Regan naar het CB geweest vandaag.
    Het was een hele uitdaging en ik zag er wel een beetje tegenop, want normaal ga ik altijd samen met mijn man.
    Maar ik kon geen afspraak op donderdag krijgen dus ik moest alleen met die 3 bengels.
    Maar al met al viel het reuze mee en hebben de boys zich redelijk gedragen.
    Ik heb er zelfs ruim een half uur moeten wachten omdat ze een afspraak dubbel hadden gepland maar zelfs dat ging goed.
    Ben trots op mijn mannen!

Ook Regan heeft helaas een voorkeurshouding maar daar was ik al aan aan het werken. (om en om op de zij leggen, en op de buik leggen)
    De stats: 3645 gram en 51 cm (dus vandaar dat ze nog steeds in maatje 50 past ;) )

20. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...

ja idd.. de ene dag gaat t beter as de ander.. voel me idd ook wel schuldig, vanmorge ff weze wandelenn, was wel heerlijk met zn drietjes... dan denk k van dat een 4e ook makkelijk nog kan:p.. pff gekke gedachten. ben ook heel erg in de toekomst bezig wat ik dus niet moet doen... k denk aan zou mirjam de laatste zijn (want mn man zegt nu 3 is genoeg,net na de bevalling zei die, ja en mocht er snel een 4e kome vergaat de wereld ook niet. dus ik zei en als je zou willen minimaal poos ertussen.. ja dat zowiezo 3 jaar ofzo en daarna zien we wel zei die.. maar ik kan dat niet weg zetten, ik zou t liefste dat ook doen hoor.. dat ik nu tijdje kan genieten vn 3 kids, en dan over paar jaartjes als ze dan ouder zijn, zelfstandiger, dat we dan opnieuw beginne soort van..k weet wel, bij de 2e zei hij ook voorlopig niet, maar nog geen jaar later was ik opnieuw zwanger..) maar als k hem hoor zeggen dat ie t zo goed vin doet t me echt pijn, soms zou je wel s in de toekomst willen kijken, en als je dan ziet dat er nog meer kindere bijv op je pad komen, zou k meer rust krijgen.. stom he.. we zijn nog jong dus kunnen alle kanten op. maar mn cyclus is altijd raar, dus wil er ook weer niets tege gebruiken.. t is allemaal zo dubbel..want wil eigenlijk dan voor manlief ook niet zo snel weer zwanger zijn. wil nu eigenlijk eerst genieten, en zien dat manlief ook inziet dat t beter met me gaat zodat ie evt4e wel ziet zitten. (want denk dat t daardoor ook komt dat ie t minder ziet zitten) Heb t idee vele verkeerd te doen.

Ach nu denk ik weer.. we praten er nog maar s goed over als de tijd er is vande week;) (druk van kraamvisite) en zien dan wel hoe of wat....

de tijd zal t leren....gek hoofd van mij zeg.

verder kan ik gelukkig wel weer heel veel genieten van mirjam! dat is wel erg fijn, k zou wel meer willen, maar t meisje moet ook rusten op haar tijd;)

Deel Deze Pagina