hier een meiske voor de 2e nacht op rij overgeslagen. das wel prettig zeg.. hoop dat de nachtvoedingen voorbij zijn en ze gewoon sochtends kan komen. maar dat is nog afwachten
@Flesje: Ok dan gaan wij hier dit weekend eens mee van start, hoop zo dat het lukt en dat ik hierdoor eens een nachtje kan doorslapen! @Kolven: Hoe doen jullie dit dan? Kolven jullie dan nadat de baby aan de borst gedronken heeft of wanneer doe je dit dan best? Kunnen een elektrische borstkolf uitlenen bij de mutualiteit dus ga daar deze week eens om denk ik. @Afvallen: Hier blijft er nog 1kg aanzitten maar die zal er vast ook wel weer af gaan, maak er mij voorlopig nog niet te druk om, kijk er wel naar uit om te starten met buikspieroefeningen want dat flubberbuikje vind ik toch niet zo schitterend @Vloeien: Hier al een goede week gestopt met vloeien, wel nog steeds beetje bruinverlies. @Anticonceptie: Moet volgende week op nacontrole naar de gyn dus denk dat we dan overgaan op de minipil. @Pluutje: Haha Lig weer dubbel van het lachen na het lezen van jouw reactie "Sim verhaart nog erger dan de kat" @Voorkeurshouding: Emeric heeft niet echt een voorkeurshouding maar heeft wel een "voorkeursborst" drinkt aan de rechter borst altijd minder goed dan aan de linker. @All: Vreselijke nacht gehad... Normaal drinkt Emeric altijd mooi om de 3u en slaapt dan onmiddelijk weer verder, deze nacht wou hij dus absoluut niet meer gaan slapen... Heb opgezeten van 12u30 tot de volgende voeding om 3u30... Hij was ook erg overstuur vanacht... Merk wel dat ik het nog steeds erg moeilijk vind om te achterhalen waarom hij nou eigenlijk huilt, zijn er meer meiden die dit hebben? Deze middag 2uurtjes boven op bed geslapen samen. Slapen jullie baby's ook zo weinig??? Vind echt dat Emeric heel erg weinig slaapt overdag, wilt de laatste tijd ook alleen maar op mijn arm slapen maar dit is nu echt alles behalve handig want je huishouden doen met een baby op de arm is echt niet makkelijk! Hij was net in slaap gevallen op mijn arm, had hem dan in zijn wiegje gelegd maar hij is nu alweer wakker dus ga hem maar weer halen..
@ritme, tja, er zit inderdaad wel veel verschil tussen onze ukken. De eerste weken had ik ook geen ritme. @blondie, thanks, dan hoop ik maar da het bij mij in ieder geval niet erger wordt. @jojogirl, onze man heeft ook een periode gehad dat hij overdag weinig sliep. Nu slaapt hij weer meer overdag. @doorslapen, ik merk dat ik jaloers wordt als ik lees over beebs die al doorslapen. Ik weet dat het erg veel gevraagd is van een kind van 6 weken om door te slapen, maar ik verlang er wel naar. Ik wist al dat ik veel slaap nodig heb en dat is weer bevestigd. Ach, het zal nog wel even duren, maar ooit slaapt hij door (als hij 16 mopper ik waarschijnlijk dat hij te lang in zijn bed blijft liggen) @kraamvisite, ik krijg ineens allemaal telefoontjes van mensen die op bezoek willen komen nu de eerste drukke weken voorbij zijn. We hebben het nu nog drukker dan de eerste 2 weken...
Afvallen: ik zit zowaar 1,5 kilo ONDER het startgewicht van mijn zwangerschap. Hoe dat komt, geen idee. Ik geef overigens GEEN borstvoeding en heb momenteel een stroopwafelverslaving... naja, ik vind het wel lekker, ik kom normaliter snel aan en ben niet 1 van de slankste, dus wel prima zo! @ Vraagje: maken jullie kleintjes soms ook de gekste geluiden? Nu weet ik dat babies gekke geluidjes kunnen maken, maar af en toe gaat ze echt tekeer in haar slaap: rochelen, gorchelen, piepen, kraken, steunen, keel schrapen etc. Lijkt dan wel of ze vol slijm zit, zo klinkt het, maar dat zit ze niet! Vannacht lag ik er rond 4:00 gewoon wakker van, de draait dan ook met haar hoofdje van links naar rechts en weer terug. Net ook weer in haar slaap en zodra ze wakker is, gaat ze er nog even mee door. Ik ga soms toch twijfelen of het nou ''normaal'' is die geluiden...
suzannes: hier ook een heel luidruchtig kindje als hij slaapt. Lig er ook wakker van. Inderdaad kreunen, slikken enz.. Ga nu koken. Vanavond lees ik bij.
hey heb hier enkeld met huilen een snurkend kindje. die dus wat verkouden is. soms ineens een piep uit t niks als ze slaapt. maar verder gaat t wel. we hebben nu nog 2dg geluk met elize die doorslaapt kan vann8 zomaar anders zijn. daarintegen loop ik vandaag al te sukkelen met dr. ze huilt erg veel tot haast gillen aan toe.en zodra ik madam redelijk vast heb is het goed. zodra ik dr ook maar neerleg is ze meteen wakker. en weer verder met brullen. heb dr nu even laten huilen en ze slaapt even. doe ze dalijk in bad. dan nog een flesje en bedje in. die moet moe zijn dat kan niet anders..
$!#%@%#$@%!@ zit ik een heel verhaal te typen, weg.... Normaal kopieer ik t altijd ff voor de zekerheid, weer ff snel uit mn hoofd in de herhaling......... @ Blondie, goed dat je let op de voorkeurshouding. HEb je alleen die adviezen meegekregen? Want er zijn er nog meer he? Vanaf de "verkeerde" kant verschonen, mobiel in de box (als je die hebt) aan de "verkeerde" kant laten draaien, bedje event. andersom zetten zodat je haar van de "verkeerde" kant benaderd. @ Smartie, J. slaapt ook weinig overdag en T. sliep ook altijd weinig, dat vond ik niet erg, als ze s nachts maar goed slapen en een beetje een ruk maken @ Geluidjes, hier ook de vreemdete geluiden uit de kamer van J. en soms ook gewoon in zijn slaap huilen en dan mkom ik bij hem en dann slaapt ie gewoon. HEbben hem ook met 2 of 3 wkn naar zijn eigen kamer gedaan, sliep ik ook beter. Ik heb nu zo'n moeite met inslapen en das niet handig. MEt J. gaat het niet zo lekker. Zijn reflux is aardig onder controle. Sinds gister op extra care voeding overgestapt van kruidvat omdat hij last blijft houden van zijn buikje en ook wat vlekkerig in zijn gezicht. En hij laat me nu toch de hele dag al een scheten zeg, is er ook erg onrustig bij maar ja er is dus wel iets aan de gang daar, hopelijk werkt het voor hem, zo sneu. Verder morgen weeeeer naar de huisarts, hij heeft sinds eergister helemaal uitslag in zijn nekje, helemaal vurig rood en wat bultjes op zijn borst, nek en iets in zijn gezicht. Arm jong. Ik ga ff lekker op de bank hangen of met J. oip de arm zitten want die is zo aan het spartelen...... Dag dames
Hier slaat de vermoeidheid toe waarom is ie nu zo onrustig? Hmzz hoe .laat is t? Oeps laatste.voeding al 4 u geleden,.tijd gaat te snel
Michele: Zo'n dag had ik gisteren met Regan, maar gelukkig is ze vandaag weer haar rustige zelf. Fijn dat Elize al doorslaapt. Rins: yup, die dingen doe ik ook allemaal. Heb het hele riedeltje met Rodey ook meegemaakt dus dat zit er nog wel in. Had het er vandaag toevallig ook met de CB arts over en haar aan Rodey's hoofd laten voelen. Ook zij zei dat hij eigenlijk wel een helmpje had moeten hebben. De fysio heeft destijds niet gemeten maar gewoon gevoeld en volgens haar hoefde hij geen helmpje. Ik was er toen blij mee omdat we al zoveel ellende met hem hadden gehad, maar nu baal ik ervan dat ik hem niet heb laten doorsturen. Helaas, niks meer aan te doen, maar ik ga er nu wel echt op letten. Sterkte met J. hoop dat ie snel wat rust in zijn kleine lijfje heeft. hihi, Regan heeft al tandjes... Nou ja, ze zijn nog niet door maar je ziet al duidelijk 2 witte puntjes. De CB arts heeft het bevestigd. Dat is dus wel erg snel. Maar volgens haar hoeft het niet te betekenen dat ze heel snel doorkomen, maar het ziet er wel grappig uit. Oh ja en nog een mijlpaal: Regan heeft gisteren voor het eerst een lachje laten zien aan papa.
Wow al tandjes in aantocht die is er snel.bij. Oké,wilde niet te .bemoeizuchtig overkomen maar hoorde laatst .ook .ergens cb die amper adviezen hadden gegeven,zo jammer helemaal als je daar helmpje mee zou kunnen voorkomen. Valt t erg goed op?of.alleen omdat jij t weet,bij rodey bedoel ik dan. Zal een dezer dgn foto van T.plaatsen met helm.
ja echt huilerig gewoon. zelfs t badje net vond ze maar eventjes leuk. normaal wel een stuk langer. maar ja ze is nu eindelijk in een coma slaapje. enkeld word je er zo moe van van dat huilen. je wil zo graag dat ze tevreden zijn, maar het lukt dan niet. vind ik wel zielig.
@smartie dat is ook wel waar dat ze dat niet zelf kan... maar toch ben ik er niet zo bang voor. (knock on wood) @juffie eigen kamertje lijkt mij zelf heel onhandig... want dan moet je er echt uit als je borstvoeding wil geven s nachts. Ik vind het echt een voordeel dat ik nu gewoon in mijn bed kan blijven liggen. maar ja als je niet slaapt heb je daar ook niks aan. @baby in rui: sam heeft heel veel haar maar ik denk dat zijn hoofd gegroeid is waardoor zijn haar dunner lijkt Dat was bij mijn dochter ook zo. Die heeft ook een berg haar nu, ik zal even een foto meeplaatsen dan zien julliehoeveel haar voor een nog-geen-2-jarige... @mg2011: ja mijn vriendin zei ook al dat je pas later gaat afvallen. Omdat je dan ook meer gaat drinken en alles stabieler is ofzo... maar als ik blijf eten zoals ik nu doe kom ik vast alleen maar aan. Maar ik kan er echt niks aan doen, ik ken dit echt niet... @sjalleke: ik ben groen van jaloezie grrrrr @patje draag je nog zwangerschapskleding? Vind het zo vreemd staan eigelijk. Ik denk dat ik vrijdag even wat broeken in een grotere maat koop... @blondie: zo wat een lekker kleintje nog steeds in maat 50! @hen30sep: ik herken je gevoel wel een beetje. Ik denk ook vaak aan een derde maar mijn man niet. En nu denk ik daar ineens veel aan. Maar goed, ik denk nu, laat ik maar eerst hiervan genieten en dan zie ik wel maar ik kan het moeilijk van me afzetten. ik ben ook nog verminderd vruchtbaar (heb pco) dus ik wil niet erg lang wachten... @michelle: wow wat cool, nu al doorslapen!!! @jojogirl hoe wil je doorslapen als je man een flesje gaat geven? Dat kan toch niet want dan moet je alsnog kolven of heb ik dat fout? Dat is dan toch slecht voor je productie? (Vooral s nachts dacht ik maar ik kan ook verkeerd denken hoor... Ik kolf niet direct na een voeding want dan komt er weinig meer uit. Ik wacht ongeveer een uur, niet langer want ik wil dat Sam ook gewoon genoeg krijg. En als ik weg ga dan kolf ik tot max een uur nadat ik anders had gevoed. OM mijn productie dus goed te houden... Sam wil ook veel bij me zijn. Tip: neem een draagzak/draagdoek. Ik doe van alles terwijl Sam in de babybjorn tegen me aan slaapt. @siep misschien helpt het als je probeert te accepteren dat een baby er niet voor is gemaakt zo vroeg door te slapen. Evolutionair gezien zouden ze pas rond de 3/4 jaar door moeten slapen. Ik ga er gewoon vanuit dat ik nog heel lang niet door kan slapen en alles wat eerder gebeurd is meegenomen.. dan raak ik minder gefrustreerd @geluiden: hier niet heel erg... maar hij snurkt soms wel. @blondie dat is snel tandjes! Maar ik heb wel eens gehoord dat kindjes met tandjes zelfs geboren kunnen worden. pfoe ik ben weer bij... Hier alles ok. Bezig met lijstjes maken in mijn hoofd voor de vakantie. Het is nog 4 weken maar dat lijkt zooooo dichtbij hihi... We krijgen waarschijnlijk in het vliegtuig een babybedje voor ons dus dat is wel fijn. Ik merk heel erg dat Emma bezig is met de baby. Ze is zo lief alles aan het nadoen. Ik roep haar als ik een luier verschoon en dan brengt ze de luier weg en roept heel hard bah! En als Sam huilt geeft ze hem de speen. En het allergrappigst. Als ik zeg, heeft de baby honger? Pakt ze haar pop, roept keihard TIETEN (geen idee hoe ze aan dat woord komt) en houdt de pop bij haar borsten hihi... Verder niet veel nieuws. Morgen even naar de stad om een pasfoto van Sam te laten maken. hier nog de foto Emma dr haar.
Even mijn hart luchten hier Had vandaag nog gezegd dat onze kleine man al enkele dagen zo onrustig is, dronk heel onrustig (voortdurend borst loslaten en moeilijk weer aanhappen), niet te troosten, voortdurend bij mij willen liggen en zelfs dan nog moeilijk getroost kunnen worden... Nu had ik wel al gezien dat hij een wit laagje op zijn tongetje had maar dacht dat dit van de melk was. Nu vandaag toch maar even naar de dokter omdat ik het toch niet echt vertrouwde, blijkt E. toch spruw te hebben Volgens de dokter is dit dus de reden waarom hij zo onrustig is, prikt en brand heel erg bij het drinken naar het schijnt. Voel me nu zo verschrikkelijk schuldig tegenover Emeric... Heb hem vandaag paar keer laten huilen omdat ik dacht dat hij gewoon de slaap niet kon vatten maar ons mannetje had gewoon heel erg pijn Heeft ook wat verhoging (37,6) Heb nu daktarin creme en moest hem ook een koortswerend middel geven tegen de pijn. Hoop zo dat hij snel beter word! Voor mezelf heb ik ook een daktarin creme die ik 2x daags aan mijn tepels moet smeren. Ga nu nog even knuffelen met mijn kleintje om het weer goed te maken want voel me nu echt slecht!
Jojo: daar hoef je je niet schuldig over te voelen. Ik had het nu snel door bij Regan omdat zij mijn 3e was, maar bij Reese duurde het hier ook langer eer ik in de gaten had dat hij spruw had. Gelukkig heb je nu medicijnen en die daktarin werkt heel snel, dus ik weet zeker dat Emeric snel weer zijn oude vertrouwde zelf is. Ik ben hier supertrots op Reese. Hij is sinds 12-02 helemaal overdag zindelijk en afgelopen nacht heb ik hem geen luier aangedaan. En ook vannacht ging het heel goed. Hij was zelf ook heel trots
hier ook twijfel over spruw... ze klakt soms met drinken, hapt soms iets moeilijker en soms gevoelige tepels met drinken....
@debby, ach, ik raak ook niet heel gefrustreerd van dat doorslapen hoor. Maar weer een paar nachten achter elkaar 6 uur onafgebroken slapen zou wel fijn zijn. Dat moet toch lukken voordat hij 3 is (mag ik hopen...) Wat een mooie bos haar heeft jouw dochtertje trouwens! @blondi, goed van Reese zeg! @jojo, wat naar. Het zal vast nog vaker voor komen dat we achteraf zeggen " had ik dat maar eerder gezien.", volgens mij gebeurt dat iedere moeder wel eens (dit is verstandelijk geredeneerd, ik zou me ook schuldig voelen, maar dat hoeft dus niet. Je kan niet alles goed doen/ weten). @felicitas doos, volgens mij las ik gisteren dat nog iemand de doos had opgehaald (T84?). Zat er bij jou ook zo weinig in? Een probeerverpakking sudocreme, een potje worteltjes en 2 luiers (en een hoop tijdschriften). Het is gratis, dus ik zal niet klagen, maar de doos die je kreeg toen je zwanger was was zo leuk en zat zo vol. Dan is dit wel even heel weinig. @hier, ik wilde R bij het eerste teken van vermoeidheid in bed stoppen, maar dat is mislukt. Het ene moment zit meneer te lachen en spelen in de wipstoel en letterlijk 10 tellen later ligt hij te snurken . Nou ja, dan maar slapend zijn bed in.
Hey dames! @ Felicitats. Hier belde ze gisteren.. denk na aanleiding van de zwangerdoos idd. Manlief zei dat ik er niet was al die verkoop praatjes. Gelukkig komen ze niet meer langs! Vriendin van mij heeft em ook opgehaald en er zit idd weinig in. Bij Jarno toendestijds zat er veel meer in! maar idd t is gratis.. @ Spruw Een collega van mij die zag het bij Jarno ik had het zelf helemaal niet door! Das veel erger Voel je niet schuldig.. t is ff vervelend maar ze zijn er met daktarin zo weer af! @ Siep haha dat ken ik.. vanmorgen had ik em in bed gelegd slapen homaar.. denk dan nog ff in de box valt meneer gelijk in slaap! Dus nu ligt ie hier in de kamer in de kinderwagen bak. Zo heerlijk hij slaapt echt overal doorheen! @ hier gaat het wel lekker. Snacht 7 uur en overdag 5 uur tussen de voedingen. T poepen leek beter te gaan en de krampjes alleen moppert ie nu al wel sinds gisteravond.. Mn andere kleine man is ziek, spugen en koortsig.. knapt nu wel ietsop. zit voor de tv tubbies te kijken Gister lekker in de tuin gerommeld.. vandaag ook nog een redelijke dag dus weer lekker naar buiten, morgen weer minder helaas! Nou ik ga de woonkamer nog ff door met stofdoek en stofzuiger! Fijne dag allemaal!
Goedemorgen! Zit in dubio: onze kleine maakt tijdens het slapen ( niet in het begin, maar pas als het wat langer slaapt) echt zoveel geluiden en zo hard, dat ik al 3 dagen dan amper meer kan slapen als ze eenmaal begonnen is. Ze ligt eerst heel stil en rustig te slapen en zodra ze die geluiden gaat produceren, wordt ze ook onrustiger ( hoofdje steeds draaien, woelen enzo) - wel met de oogjes dicht. Vannacht 1 oordopje in gehad, maar kwam er dwars doorheen. We overwegen nu om haar toch voortaan in haar wiegje waar ze nu in slaap, in haar eigen kamertje te leggen. Ik doe geen oog dicht anders. Onze kamer en haar kamer zijn naast elkaar. Wat zouden jullie doen? We waren sowieso niet van plan om haar maanden op onze kamer te houden, maar 3 weken vind ik ook wel weer snel...
@suzannes, ivm bv wil ik lisa zo lang mogelijk bij ons, met fv zou ik het prima vinden op eigen kamertje.. je moet doen waar je je goed bij voelt. op eigen kamer met babyfoon kan toch ook..