Ja dat is idd ook zo, ik ga nu echt genieten van mirjam, op t moment heb ik ookk zoeits van genietn en we zien wel. we zijn erg jong.. manlief wil wel..maar voorlopig niet zegt hij. ik ook niet echt hoor, mar dat zeiden we bij de vorige ook. maar aan de andere kant heb ik liever dat mirjam dan jaarte of 2, 2,5 is, dat de andere op school zitten dan kan ik er wel naar mijn idee meer van gaan genieten als nu zeg maar.. ja je hebt er toch nog 2 andere thuis die de aandacht vragen.. en af en toe een momentje voor jezelf is ook wel lekker.. komt tijd komt raad.. komen jullie vak nog op zwangerschapspagina? ik probeer elke middag of evt s avonds as t me overdag niet lukt.. sorry als k een dag ofzo moet overslaan, heb nu niet zo heel veel vrije tijd natuurlijk meer.. Verder gaat t op t moment wel weer aardig met de hormonen, manlief moet volgende week op 3 plaatsen op sollicitatiegesprek dus hoop maar dat er een daarvan zeer goed uit pakt.. en dat we zekerhied hebben in ritme in financien enz..
Hee meiden!! Ben wel aan het lezen hoor! Maar reageren komt er niet van. Kleine meid is afgelopen dagen onrustig geweest. Ze was (weet ik bijna wel zeker) overprikkeld... Dus heb even 2 échte rustdagen ingelast. Geen mensen over de vloer, zelf nergens heen hoeven. als het mooi weer is wel ff stukje wandelen. Maar meer niet. Ze was helemaal overstuur gisteren. Echt heel zielig. vandaag slaapt ze ook als een roosje, alleen wakker om te eten. zo ken ik haar gewoon niet. Ze is gewoon helemaal kapot. Vannacht ook van 22.30 tot 6.30 weer geslapen Wel lekker hoor, maar wel erg lang! (borsten stonden op knappen met een nat bed als gevolg ) Daarna ook gewoon weer tot 9.30 en daarna weer tot 13.00! @ Kindjes en meiden met spruw: Hoop dat het snel over is! @ Voorkeurshouding: Hier gelukkig (nog) niet (klopt af)! Kleine meid draait heel veel met haar hoofd in haar slaap, dus ze slaapt elke keer ook wel op een andere kant. @ "Verharen": Hier zijn het toch echt de katten hoor die verharen!! J. heeft alleen een kale plek op haar achterhoofd hahaha omdat ze daarmee zo ontzettend aan het draaien is over het matrasje daar krijgt ze nu dus van die stekelige haartjes. @ Kleine op kamer: Hier slaapt ze nog bij ons op de kamer. En dat hoop ik nog wel een tijdje zo te houden, vind het 1 heel makkelijk en 2 ontzettend fijn om haar in dezelfde ruimte te hebben. J. haar kamer is een verdieping hoger, dus wil haar gewoon dicht bij me hebben. Maar ik zou het zeker aanraden om op aparte kamers te slapen als jullie elkaar wakker houden. Dat is niks! Hier 2x gebeurd en toen ook getwijfeld om haar boven te leggen maar daarna niet weer gebeurd Dus zo lang het goed gaat slaapt de kleine nog lekker bij ons op kamer. @ Onrustig drinken: Hier eigenlijk nooit. Net wel. Toen had ik haar in bad gedaan toen ze wakker werd en toen duurde het te lang denk ik. Ze had erg honger en was erg moe dus toen lukte het gewoon niet helemaal. Wel goed dat iedereen zo goed op de spruw let! En jojo: Als je het nog nooit eerder hebt gezien is het toch niet raar dat je het even over het hoofd hebt gezien/er niet bij stil hebt gestaan? Niet jezelf verwijten gaan maken hoor! Is nergens voor nodig, want uit je berichtjes komt heel goed naar voren dat je het super doet! @ Menstruatie: Toeval of niet, maar na 2 dagen cerazette heb ik enkel nog een inlegkruisje nodig Na 2.5 week bloedverlies houd het nu op! Ik ben helemaal blij! Nu nog zo houden dat de productie niet afneemt. Dat kan inderdaad wel. Er is een kleine groep vrouwen die daar last van heeft als ze aan deze pil beginnen. We zien het wel! Ik voel me in ieder geval al een stuk "vrijer" zonder dat ik bang hoef te zijn dat het bij m'n benen langs loopt.... @ Hen: Goed om te lezen dat je meer kan genieten van M. En dat je iets rustiger bent in je hoofd. Volgens mij "werk" je er erg goed aan. Lekker rustig aan doen hoor meid! En komt tijd komt raad. Daar doen we toch niks aan. De toekomst zal het leren al is het soms handig en rustgevend als je in de toekomst zou kunnen kijken. Knuffel voor jou! @ Debby: Wat een mooie bossen haar hebben jou kindjes zeg Superleuk!! @ Haar hier: Kleine meid haar haar groeit ook al wat. Maar wat opvallender is, is dat het van zwart al donkerblond-rossig aan het worden is! Dus dat is over een paar maand denk ik platinablond hahaha Verder weet ik het echt niet meer, sorry meiden!
Suzannes: ik wilde Reese ook zo lang mogelijk bij ons op de kamer hebben, maar hij is met 3 weken ook verhuisd naar zijn eigen kamer. Ik deed nl. zelf ook geen oog meer dicht omdat ik van ieder geluidje wakker werd. Dus ik zou in dit geval toch kiezen voor je nachtrust en Linde op haar eigen kamer leggen. Wel wat meer werk met voeden maar je nachtrust is ook heel belangrijk. Rins: wat had T een stoere helm zeg. Balen van de eczeem
Hier ook een lichte slaper en werd van elk geluidje wakker van aaron, die slaapt vanaf dat ie 1 week is al op zn eigen kamer, nog wel in de kinderwagenbak voor veilig gevoel te behouden, hij doet t hartstikke goed en ik slaap e stuk beter nu! Mara ik geef fv en niet bv, heb ff niet erop gelet wat jij geeft?
Hier: Pffff vandaag eindelijk weer eens een wat rustiger dagje! Gister alsnog naar t ziekenhuis geweest met aaron, waarschijnlijk heeft ie reflux. Medicijnen meegekregen, vanaf vanmorgen gegeven en om 11 uur dronk ie al een stuk rustiger en ook meer, klein mondje terug gegeven maar dit keer geen hele boog gespuugt dus ik ben blij! Vandaag de nuvaring gehaald, zit nu in mn vierde week dus ik kan m vanavond meteen inbrengen en dan geen geklooi meer met t condoom jippie ! De nachten verlopen hier ook eigenlijk wel rustig met voedingen: om kwart over 1/half 2 en om 5 uur.
Thanks dames, we hebben het wiegje alvast naar haar kamertje verplaatst. We zullen zien hoe dat gaat... Trishka, ik geef ook fv. En wat fijn dat het beter gaat met Aaron!
meiden die cerazette slikken: hebben jullie gewacht tot je niet meer vloeide voor je begon met slikken. Vloei eigenlijk niet meer alleen heel af en toe nog een beetje bruin. maar kan dan toch gewoon beginnen met slikken?
@triscka hopelijk werken de medicijnen goed. fijn dat het al iets beter gaat. mmm ik moet ook nog naar de ha voor anticonceptie... binnenkort maar is afspraak maken...
Hey meiden. hier ook even een teken van leven van mijn kant. Ben heel druk bezig met dozen intepakken etc. Komt geen einde aan lijkt het! Met elisa iig alles ok. Drinkt, slaapt eet en poept goed! @meiden met spruw, wat vervelend! Is er trouwens niets te doen om het te voorkomen? @blondie, wat goed van reese zeg! @debby, wat een mooie bos haar heeft emma! Elisa heeft nu ook veel haartjes hopelijk wordt dat net zo'n mooie volle bos als emma! En wbt vakantie, heerlijk! Mijn tip voor het vliegen is, waarschijnlijk mag je voor emma geen pakjes drinken meenemen, dus ik zou gelijk in het vliegtuig vragen om wat te eten of drinken zodat emma geen last van haar oortjes krijgt. Sam kan je natuurlijk even aanleggen. @vloeien, hier was het over, sex gehad en nu ineens verlies ik weer wat bruin slijm, stopt het dan ooit? @anticonceptie, moet hier hoognodig naar de ha voor de cerazette. @aambeien, sinds maandag ontiegelijk veel last van, heb al cremepjes in huis gehaald, hopen dat ze snel werken. Ok ga nu snel nog wat doen in het huis aangezien luca en elisa alletwee eventjes aan het slapen zijn.
@anticonseptie, wanneer mag je daar eigenlijk mee beginnen?? Moet de ha nog ff bellen daarvoor. Wil toch eigenlijk wel beschermt zijn! @kolven, ik doe alleen smorgens kolven, en dat geeft man dan vanavond. Maar als ik het nou wil bewaren in de vriezer ofzo hoe bewaar ik dat dan? Had wel gelezen van ijsblokzakjes maar die zijn zo groot, en kan je daar dan weer volgende voeding bij gooien? of is het beter in bakjes? heeft ie wel genoeg aan 100ml?
kolfen: je kunt de melk in bakjes/flesjes invriezen en in die ijsblokzakjes..de kraamhulp zei dat je dan even moet weten hoeveel ml er in een zo een ijsblokje zit en dan kun je gewoon een paar ijsblokjes eruit drukken en in het flesje doen. patje: wanneer ben jij begonnen met kolfen en welke kolf en pakte jari de fles meteen en bleef hij ook gewoon goed de borst drinken? ben net bij de kraamzorgwinkel geweest en heb de medela swing gekocht. hoefde geen dubbele omdat ik af en toe eens ga kolfen omdat ik gewoon thuis werk en dus meer ga kolfen voor mn eigen handigheid.
anticonceptie, ik heb net de nuvaring ingedaan(als je m in de 4e week indoet moet ie direct veilig zijn), ben eigenlijk benieuwd of mn man m zal voelen zitten, ik heb t gevoel van wel.. nou ja hopen dat ie t een prettig gevoel vind hehehe , en anders mag ie gelukkig uit tijdens de seks . Geen idee of er een tijdsbestek aan zit waneer je weer mag beginnen met de anticonceptie voor vrouwen.. denk dat t niet uitmaakt?
ps hier wat dingen die de kraamhulp heeft opgeschreven voor me..misschien handig!! -afgekolfde melk is 6 uur houdbaar op kamertemperatuur -vers afgekolfde melk moet eerst in de koelkast afkoelen en dan mag je het bij een eerder afgekolfde melk gooien.. -gekoelde moedermelk kan 72 uur worden bewaard in de koelkast.niet in de koelkastdeur want daar is het warmer..! -ingevroren melk is in een vriesvak(**) 2 weken houdbaar en in de diepvries(*** -18c) 6 maanden -bij voorkeur langzaam ontdooien in de koelkast -ontdooide niet opgewarmde melk is 24 uur bruikbaar mits bewaard in koelkast. -voor gebruik melk goed doorroeren -de melk mag niet warmer dan 30-35 graden -bij opwarming in de magnetron tussendoor even schudden voor goede warmteverdeling -restjes voeding niet langer dan 1 uur na opwarming bewaren -NOOIT 2X OPWARMEN -kolfen mag niet pijnlijk zijn. zo dit was t.
@niki, txx heb dr wel wat aan.. heb een handkolf kunnen lenen.. is in principe voor nood en de fun. Heb een avent kolf en zo een flesje. Jari pakte die gelijk goed, en was geen verwarring met borst/fles. Heb vorige week voor het eerst gekolft savonds omdat man ook eens een flesje wilde geven. En dan vanmorgen voor de 2e keer... moet wel veel geduld hebben hoor.. en heel hard aan de kleine denken haha.
Tja, het is nog niet alles hoor. Ik leg haar nu soms aan, soms kolf ik en soms geef ik de fles. Liever dit dan fulltime kolven. Hoop nog steeds dat het terugkomt... De l.k. zei dat als ik 220-280 kolf, een baby er ong 450 uit kan halen. Dus dat ik 150 ml te kort kom per dag. Nou dat kan niet hoor. Moet echt meer bijvoeding geven helaas. Ik wil nog niet bv opgeven, maar vind het ook nog vermoeiend....
Heel herkenbaar. Nu is Lynn ook heel verkouden, maar dat deed ze er voor ook al wel. Af en toe ook piepen, alsof ze astma heeft ofzo.
Je moet gewoon je moedergevoel volgen. Als jij denkt dat het goed zal gaan, zal dat ook wel zo zijn. Ik ben wel bang dat het fout gaat, en dus zal dat ook wel als ik niet oplet...
Dat is precies wat ik ook heb! Ook witte tepels en branderig. Lynn drinkt ook heel ontrustig. Ze schudt met haar hoofdje heen en weer. Maar blijft wel zoeken, ze zet zich ook af en met haar benen strekken.