Februari 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door debby82, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

O ja, gister van mijn zwanger en schoonzus echt een hele mooie speenkoord gekregen, echt super leuk!!
    Weet niet of je nog een zoekt? Hij is wel prijzig (9-10 euro), maar erg bijzonder. Met de naam van je kindje eraan.
    www.speenkoord.com

2. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    blondi had ook oppaskindjes die ook erg veel uitslag hadden. waarbij creme niet meer hielp die hadden schimmeltje. heeft dokter ook creme voor. misschien als niks meer helpt dat je dat eens kunt navragen. aan schimmeltje zie je verder niks enkeld de flinke uitslag.

is hier verder iemand waarbij de kleine babypuistjes heeft.. heel elize dr wangen zitten vol.. echt niet leuk voor haar..

3. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

ja, Lynn ziet er ook niet uit....

4. McGyver

McGyver Niet meer actief

Hier een kleine meis die voor de derde nacht op rij krampjes heeft. Dus ik zit rechtop in bed met lisa op mijn buik. Ze wil alleen maar op haar buik liggen met speen in.....(geen slaap voor mij dus...gaaaaap...)

5. McGyver

McGyver Niet meer actief

Uiteindelijk om 2.15 in slap gevallen en heb haar op haar zij in babynestje gelegd...en toen sliep ze doe tot net, sinds 7 ligt ze aan de borst...

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    goedemorgen,

michelle: hier weinig op bezoek bij mensen die roken. Alleen schoonmoeder rookt en die hebben we gezegd dat we het niet fijn vinden als ze rookt waar de kleine bij zijn. Houdt ze zich prima aan!

all: Matthijs had gisteravond voor het eerst echt last van krampjes. Was alleen maar aan het huilen. Uiteindelijk om 10 uur wel gaan slapen maar vannacht weer last. Toen maar bij mij laten slapen en toen ging het goed. Grote broer Nathan was vannacht ook flink aan het hoesten en snotteren en zie nu dat Matthijs ook verkouden is..

Zo maar eens douchen en aankleden als Matthijs weer zijn bedje in gaat.

7. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Zo daar ben ik ook weer...

heel vreemd om t hoofdstuk af te sluiten. zowiezo vind k het niet zo fijn dat alles zo snel gaat. al dat kleine zou van mij wel 5 jr mogen duren;)... Nu nog dubbel van genieten, alhoewel t af en toe ff moeilijker is. vandaag sta k erweer alleen voor. gister verschrikkelijk jankdag gehad.. denk de hormonen. was echt bang voor alles, dak het niet aan kon, en dat k ze een keer zou vergeten of dat de andere kids moeilijk gaan doen als ik met mirjam bezig ben. maar goed.. nu stukje minder.. dus allicht hormonen.

Leuk dat we hier met elkaar kunnen kletsen!

Vloeien@ is hier volgens mij al gestop. gister hele dag niets tot nu toe.. maar dat is wel erg vroeg toch? vanaf wanneer mag en kun je weer gemeenschap hebben? volgens mij duurde dat bij de voirge kids veel langer naar mijn idee..

nou k ga eens boven kijken...
    tot snel weer

owja.. niki en sjaalleke bij deze nog gefeliciteerd!!

8. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    kunnen we idd eindelijk allemaal over hetzelfde mee kletsen.

borstvoeding: ben ik dus aan het proberen. Liv zuigt als een nieuwe dus dat komt wel goed. nu moet de melk nog op gang komen door al het aanleggen maar mn tepels zijn al aardig pijn gaan doen. hadden jullie dit ook?

9. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, hahaha, dan vertellen ze er nooit bij! Alleen hoe mooi het is. Maar in het begin is borstvoeding geven echt heel pijnlijk, vond ik. Volgens mijn kraamhulp mag het maar even pijn doen, de eerste minuut na aanhappen en daarna moet het minder worden. Als het langer pijn doet, moet je even kijken of je haar goed hebt aangelegd.

Kolven deed bij mij in het begin ook pijn, nu niet meer.

Nee, het lijden is nog niet over.

Hoe gaat het verder met je? Nog last van naweeen?

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    niki: Bv mag niet echt pijn gaan doen. Maar hier nog steeds bij het aanhappen behoorlijk gevoelig. Na even voeden is het weg. Je tepels moeten natuurlijk nog wennen aan het geven van bv. De kraamhulp zal wel kijken of je haar goed aanlegt enzo.. Geniet van je kraamweek. Gaat veel te snel voorbij!

hen: Komt vast goed met je dag alleen! Hier morgen voor het eerst echt een hele dag alleen met 2 kids. Vind het nu al spannend:)

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    michele ik ben ook gestopt met roken toen ik wist dat ik zwanger was. Iedereen denkt trouwens dat ik binnenkort
    weer begin maar heb er nog geen behoefte aan.
    Ik neem mijn kinderen niet mee naar plaatsen waar binnen gerookt wordt. Maar hier rookt alleen mijn zusje en
    die gaat gewoon buiten roken als ik met de kinderen zou komen. Ik ben er ook gewoon duidelijk in naar rokers en
    ik krijg ook nooit commentaar. En anders hebben die mensen pech, dan kom ik niet op visite

babypuistjes: hier ook... lelijk he ;)

mcg balen van je nacht...

hen30sep ik vloeide ook op een gegeven moment niet meer maar daarna ben ik weer gaan vloeien. Gemeenschap mag als
    je niet meer bloed.
    niki ja in het begin had ik ook pijn aan mijn tepels. Nu aleen nog bij het aanleggen.

hier ging ik om 21:00 uur naar bed maar Sam kwam om 22.00 01.00 02.00 05.00 en 08.00
    Toen ben ik er maar uitgegaan gaaaaap

12. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    vloeien: ik denk steeds dat het over is en dan in de loop van de dag opeens weer meer bloed. Ben er wel klaar mee nu eigenlijk;)

Heb Matthijs sinds gisteren in de puckababy slaapzak gelegd. Gisteravond kon hij maar niet in slaap komen en had die slaapzakjes toch nog liggen. Vanmorgen na zijn voeding in het ledikantje gelegd met slaapzakje aan en hij is gewoon zelf in slaap gevallen:$ Normaal wil hij na de ochtend voeding niet meer slapen. Nu ligt hij al een uurtje.
    smartie: misschien ook wat voor jou. Is namelijk niet echt inbakeren dus denk dat dat wel mag..

13. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @smartie, ik geef flesvoeding. Vandaar dat ik het zo dom vond van mijzelf dat ik met pijn bleef lopen.

@roken, gelukkig houden de rokers in onze omgeving er zelf rekening mee. Ik vind het al vervelend om in een ruimte te zijn waar normaal veel gerookt wordt.

@ego, na de eerste lach hebben we nu de eerste traan. De traanbuisjes werken, alleen jammer dat meneertje ons dat graag vannacht uitgebreid wilde laten zien...

14. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    Goedemorgen dames!

@roken, hier houdt de omgeving er ook rekening mee, zo niet vraag ik het gewoon of ze niet willen roken waar de kinderen bij zijn. Mochten ze dan beledigd zijn, pech!

@puistjes, hier nog niet, ben benieuwd of ze komen..

@alcohol, wacht daar mee tot ik geen bv meer geef, ben nl bang dat ze ineens na een uurtje weer wilt komen en dat ik dan net m'n glaasje op heb.

@op de lijn letten, hier ook. Ben op zich terug als voor de zwangerschap, kan m'n kleren weer aan maar wil toch een beetje opletten (niet dieeten dus). Voor je het weet is het hier weer zomer....

@poepluiers, hier redelijk veel maar wel altijd een klein beetje! En vaak 2 achter elkaar, dus net een schone luier en dan gaat ze weer!

@vloeien, zelfde verhaal als juffie, elke keer wanneer ik denk dat het over is, begint het weer... Aaarggghhh!

@speen, hier twee x geprobeerd te geven, zonder resultaat. Moet zeggen dat ik het ook liever niet geef. Tenminste als we het zonder redden, des te beter.

Gisterenmiddag boodschappen gedaan in de SUPERmarkt (giga groot). Gelukkig veel aanbiedingen wbt luiers dus weer heel wat ingeslagen hier...
    Ga nu een nespressootje voor mezelf klaarmaken.

15. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @blondie, bepanthenol is idd goed!!

16. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    gewicht: hier nog 8 kilo:) Maar heb de hele dag honger,zo irritant:(

17. McGyver

McGyver Niet meer actief

@gewicht, hier ook weer op gewicht, en dat ondanks is echt ENORM VEEL (vr)eet.... niet normaal....
    en ook veel dorst.
    zal wel door bv komen, drink zeker 2 keer zoveel als normaal, en als ik snachts niet drinkt wordt ik wakker met koppijn....pff...
    dus drink en eet hele dag door....en val toch af..

18. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    jaloers;)

19. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hihi dacht laat ik even mijn bmi bereken en heb volgens bmi nog een gezond gewicht:D (21) Maar wil wel echt nog flink wat kilo's kwijt hoor, zo durf ik nog niet in bikini.
    Gelukkig duurt het nog even voor het echt zomer is.

Ga nu even boodschappen doen. heerlijk met de wandelwagen, wat een prachtig weer!

20. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Nikki en Sjalleke: gefeli!
    Alle beebs zijn dus geboren, leuk!

@ juffie: Linde slaapt bij ons ook in de puckababy, ze ligt sindsdien stuk rustiger, anders maaide ze maar wat rond met haar armpjes

@ vloeien, hier ook nog steeds, maar wel minder. Ze zeggen dat het weer wat meer kan worden naarmate je meer gaat doen

Met Linde alles goed, al zijn de nachten soms erg zwaar ( maar vannacht wel weer goed geslapen).
    We hebben soms het idee dat ze ook al meer wil dan dat ze eigenlijk kan. Ze kan haar koppie al zonder steun rechtop houden en draait koppie ook alle kanten op. Verder genieten we van haar en vind ik die schattige geluidjes en gekke bekkies die ze trekt erg schattig.
    Maar, moet wel zeggen, vind het best pittig hoor, het moederschap! Zou haar niet meer willen missen, maar alles draait nu natuurlijk om de kleine en slapeloze nachten hakken wel in op je emotie. vooral als ze huilt en ik de oorzaak niet kan vinden. Maar goed, hoort er natuurlijk allemaal bij. Wel mooi om te zien hoeveel engelengeduld mijn man heeft en hoe verzorgend hij is, draait zijn hand niet om voor flesjes en poepluiers, ik vind dat het hem soms makkelijker afgaat dan mij, hahaha!

Vanmiddag komt CB langs om haar te wegen etc. en voor vragen te beantwoorden en heb best een lijstje ( voornamelijk over de voeding - we geven de fles) en ritme.

Trouwens, Linde slaapt overdag beneden in de reiswieg van de maxi cosi, waar slapen jullie kleintjes overdagWel gewoon boven in wieg/ledikant?

Mijn man is vandaag weer aan het werk ( maar is di ochtend en wo ochtend wel thuis), wel jammer dat hij weer aan het werk is ( ook al is het begrijpelijk), maar mis hem wel, toch leuker met z'n drietjes :)

Deel Deze Pagina