Wij hebben afgelopen weekend ons kraamfeest gehad en ik heb echt heel veel leuke dingen gekregen! Wat ik oa een leuk cadeau vond was een roze slaapzak. Verder veel kleertjes, voorleesboeken, rubberlaarsjes (hoe cute), maar ook heel veel cadeaubonnen. Die cadeaubonnen had ik gevraagd, ik vind het altijd fijn om zelf iets uit te kunnen zoeken omdat kleertjes erg persoonlijk zijn. Je kunt bonnen vragen van Prenatal, Hema, V&D etc. Ik heb er bijv heel veel gekregen van een kinderkledingwinkeltje hier in het dorp, superleuk.
debby: bah ook al spruw dus kraamcadeaus: bonnen zijn inderdaad altijd leuk. Gisteravond kregen we van de baas van mijn man een politiemotor met accu. Kan Matthijs straks zelf op rijden. Echt supergaaf cadeau! Nathan stond er al bij te springen toen hij de doos zag Verder vind ik kleding ook erg leuk. Wel smaakgevoelig natuurlijk. smoeder: hier geen last van gelukkig. Alleen maar geinteresseerd maar nooit opdringerig of zich er mee bemoeien. Mijn eigen moeder ook niet trouwens. Gelukkig maar! sex: hier totaal niet pijnlijk maar had ook maar een hele kleine knip. Voel nog wel een hechting zitten trouwens. Het is een inwendige maar er steekt een klein stukje uit. Vraag me af of ik die er uit kan halen?? slapen jullie kindjes overdag in een donkere kamer of niet? Ik merk dat Matthijs beter slaapt als zijn kamertje een beetje schemer of donker is. Maak nu bij zijn middagslaapje het kamertje een beetje schemerdonker. slaapt hij in iedergeval dan goed. Weet dat we bij Nathan op een gegeven moment ook de gordijnen dicht zijn gaan doen, maar wanneer dat was??
@ juffie, leuk zeg, zo'n politiemotor!! Goede vraag verder over de kleine in licht of donker leggen, ik ben ook wel benieuwd! Ben ook wel benieuwd of jullie de kleine altijd op zijn/haar kamertje leggen overdag of ook weleens beneden laten slapen met lawaai? Meestal ligt Linde overdag beneden in de box of in de reiswieg van de maxi cosi, soms even dutje boven, vraag me af of ze niet vaker boven moet liggen ( in de zin van: toch wat stiller en donkerder).
@ Suzannes, dat wou ik idd ook net vragen. Mijn dochter ligt overdag altijd beneden namelijk. Ze slaapt in de kinderwagen of in de box. In de box slaapt ze op haar buikje, dus dan wil ik haar wel in de gaten kunnen houden. Ik ben ook bang dat wanneer ik haar 's middags wel boven zou leggen en ze zou gaan huilen, ze haar broer wakker huilt (die slaapt van 13-1530 ongeveer) en daar zit ik ook niet op te wachten.
Weet ook niet meer vanaf wanneer we zoonlief boven te slapen legden, volgens mij was dat rond de periode dat ik weer ging werken (dus een week of 10)..???
Hey @ Deb ja ze is 79 maar nog erg bij @ Suzannes oh hier ook zo dr zin doordrijven heel herkenbaar ook jou verhaal van de trommelvliesjes enz enz.. haha ff hard de deur dicht hihi geweldig zo zou ik ook reageren! @ Sex 1e x vond ik spannend, maar deed geen pijn.. inmiddels al wel vaker maar goed t is dan ook alweer 8 wk geleden! @ licht / donker. Wij leggen Arjen vol in t licht bij Jarno ook gedaan slapen er echt niet minder om! Dan weten ze juist goed dat t dag is en snachts dat ze moeten slapen Hier ook idd dat ik ging werken dat ik hem boven legde.. Had ook hele lichte gordijnen nu dus nog op de babykamer! Heb Arjen 1x boven op z`n kamertje in zn nieuwe bedje gelegd maar hij vond het maar niks! Ng een paar x proberen dus! Snachts blijft ie voorlopig nog lekker in t wiegje! Overdag slaapt Arjen altijd in de kinderwagen nooit inde box want dat vind ik de plek om te spelen.. maar goed. als ie in slaap valt leg ik em gauw over slaapt ie al wat langer gooi ik er wel een dekentje over. maar in principe als ie moe is gaat ie in de bak. Hij is al wel aant lawaai gewend van Jarno ed. xx
de kinderarts zag het in zijn wangzak maar ik merk het eigelijk niet zo heel erg bij hem, hij drinkt wel eens onrustig, maar ja wel kind niet. En ikzelf heb een beetje branderig gevoel op mijn tepels maar had meer het gevoel dat dat kwam doordat hij onrustig dronk.
gotver!!!! Net een hele goede lactatiedeskundige gesproken en begonnen met kolfen net..heb ik die kl*te onderdelen niet uitgekookt..en ik was zo trots op mn 50 cc melk!!!!! heb ik het maar weggegooid..
Debby, toch spruw... Ben dan wel benieuwd of ik het ook kan hebben, want wat jij omschreef is precies wat ik hier ook heb. Hoe kijken jullie eigenlijk bij spruw. Ik weet witte puntjes die je met een gaasje niet van de tong kan wegvegen. Maar gewoon even heel praktisch, hoe doen jullie dat bij een baby. Ik kan wel zeggen 'steek je tong eens uit', maar denk niet dat Lynn gaat luisteren. En heb net wel geprobeerd, maar ze stribbelt zo, kom er gewoon niet goed bij. Debby, kolven. Als je een keer een nachtje over slaat, hoef je niet perse te kolven. Je mertk het vanzelf wel als je borsten te vol worden, dan wordt je vanzelf wakker. Zo niet, dan slaap je lekker door. Je moet er alleen geen gewoonte van maken, dan loopt je productie achteruit! Gewoonlijk doe je wel een nachtborstvoeding? Omdat ik toch niet genoeg heb, doen wij 's nachts de fles (kv is lekker snel klaar), maar ik moet dan toch kolven. De l.k. vertelde dat je 's nachts prolactine aanmaakt. En daardoor overdag ook meer productie. Voor mij dus wel belangrijk 's nachts te kolven. Overdag slapen / licht: Lynn slaapt ook beter in een donker kamertje. Maar ik probeer haar toch te laten slapen bij daglicht. Ook vanwege dag-nacht ritme. Maar hebben we 'trubbels' en lukt het slapen niet, dan doe ik toch het rolgordijn omlaag (of een stuk), om haar te helpen.
Kraamkado: wat wij nog graag willen (maar mensen vragen niet aan ons wat we willen...) is een easy wipe doos, rood met witte stippen. Heel erg cool! (wij zijn van de stipjes). Verder die letters van Karwei: L-Y-N-N En ik zou wel haar geboortekaartje op canvas willen.
Hoe lang laten jullie het geboortebord staan? Wij hadden een heel mooi bord hangen. Maar vanacht is ie (midden in de nacht) met veel kabaal naar beneden gedonderd!! (oeps, hoop dat de buren er niet van wakker schrokken). Had eigenlijk er nog iets langer van willen genieten. Maar nu. Weer ophangen of was dit een teken van boven hahahahahaha.
ik heb ha net gebeld en we worden ook behandeld voor spruw... straks ff langs apotheek... lijkt wel of kiids elkaar via forum aansteken...
@licht donker, lisa slaapt waar ik slaap of ben... overdag dus beneden in box/reiswieg en dus in het licht... maar als ze op haar eiegen kamer zou slapen gewoon donker... slapen is bij mij donker...(op eigen kamer dan) @smartie wat is een easy wipe doos?
smartie wij hadden een ooievaar en die hebben we na 2 weken teruggebracht. En alle slingers zijn hier ook al lang weer weg. mcg ook spruw... balen meid! smartie ik zou ook maar eens de huisarts bellen dan... licht of donker: sam slaapt juist beter als het licht is. Hij slaapt zowieso waar ik ben. Soms in de kinderwagen, soms in de box etc. Maar s nachts als het donker wordt en ik het licht uitdoe wordt hij heel boos, ik heb al wat nachten met het licht aan geslapen... over spruw: ik had ergens gelezen dat je je afgekolfte melk moest weggooien als je spruw hebt want dan kan je je kindje besmetten en je voorraad moest dan ook weer. Kinderarts vond dat onzin. Wat denken jullie? Ik heb nu zo een 800cc op voorraad, als ik dat weg moet gooien wordt ik heel chagerijnig...
debby geen idee of je t weg moet gooien, denk niet dat t overleeft in de koelkast/vriezer toch? Hoop ik iig voor je want t zou echt zonde zijn om weg te gooien.. versiering, hier na 2 weken ongeveer weggehaald. donker/licht. Aaron slaapt hier over t algemeen altijd boven op zn eigen kamertje, beneden is echt alleen voor wakker tijd bij ons. Kamertje is wel gewoon licht op de dag en pas in de avond gaan de gordijnen dicht ivm t dag/nacht ritme. Pfff, jessey blijft maar moe, echt niet normaal. in mei moeten we terug komen bij de kinderkliniek ivm zn lactose intollerantie, dan ook maar gelijk ff aankaarten want die jongen is doodmoe om half 6 , laat m maar af en toe eerder eten zodat ik m om half 6 naar bed kan brengen, maar is ook niet echt gezellig altijd.
Nog meer spruw balen zeg.. @Donker/licht.Overdag laat ik alles open en slapen gaat prima.Hij slaapt ook overal door heen.Kan rustig stofzuigen om zn bed heen,word ie niet wakker van. @slingers,we hadden een ooievaar die de raam invloog en slingers,bord,balonnen.Ook van binnen de hele rataplan,wel erg gezellig.Alle kaarten en kleertjes aan de muur.Maar naar 2 weken hebben we bijna alles opgeruimd.Op de kaarten en de its a boy ballon na..Wel weer opgeruimd en mooi gezellig gemaakt met frisse plantjes en bloemtjes.En heb een nieuw zeiltje op de keukentafel gekocht een mooie roze haha.Extra gedaan ivm al het blauw hier in huis..hihi