Februari 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door debby82, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    slapen: Matthijs slaapt overdag meestal in zijn eigen bedje. 's middags gaan we meestal even wandelen en dan ligt hij in de wandelwagen te slapen en laat ik hem liggen. 's avonds ligt hij nu ook altijd nog beneden omdat hij dan wat onrustig is. Gaat naar boven als wij ook naar bed gaan.

spruw: net even gegoogled maar niet heel duidelijk antwoord gekregen over of je melk moet weggooien. Zou wel erg zonde zijn.

slingers/ kaartjes: kaartjes hangen hier nog. Van de week zelfs nog 2 gekregen. Slinger voor het raam mag ondertussen wel eens weg bedenk ik me nu:)

2. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    hey meiden, even zonder terug te lezen. morgen gaan we met elize naar de huisarts. wss heeft ze gecompliceerde reflux. vind het best wel erg allemaal ook al stelt t misschien wat minder voor... kan dr wel om janken. hopelijk worden we morgen wijzer.

3. McGyver

McGyver Niet meer actief

@deb, melk mag je bewaren!!!!

@slingers en kaartjes en raamsticker hier nog!!!
    krijgen ook nog veel krrambezoek...

4. McGyver

McGyver Niet meer actief

@michelle balen zeg. succes morgen

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    michelle: Succes morgen!

juffie had ook al gegoogled maar kwam er ook niet uit. thnx

mcg thnx voor het vragen. Ik doe het maar niet weg. Vind het echt veel te zonde. Heeft me echt moeite gekost om dat te kolven.

6. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    nederland :)
    Goedeavond meiden

Ben even een tijdje niet geweest. Lekker druk gehad. Hier besloten om volledig over te stappen naar de fles want Maartje is totaal niet voldaan nadat ze heeft gedronken bij mij en huilt daardoor erg veel. Nu sinds 1 week bezig met afbouwen maar dat is ook nog niet zo'n succes want het melk stroomt echt uit de speen waarna ze zich verslikt en helemaal over haar toeren gaat. Vanmorgen heeft gelukkig is de hele fles leeg gedronken en was toen echt 3,5 uur voldaan dus ik merk dat het wel beter voor haar is.

Nu hopen dat ze snel zonder te protesteren haar flesje helemala leeg drinkt. Zit nu momenteel op 2 flessen per dag en per week komt er weer een fles bij. Ik gebruik de difrax s fles met de kleinste speen maar nog stroomt het eruit. wat voor spenen gebruiken jullie als ik vragen mag?

7. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ Marjolein hier was dat ook t geval melk stroomde eruit.
    De Difrax heeft nog een platte antilek speen oid.. (kersvorm)

Wij zijn gelijk overgestapt op de dr Brown fles. Heeft speciale spenen aangepas a/d leeftijd werkt hier super!
    Succes!

8. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Breek even in,

He Smartie, ik zie dat jij bij mij op de hoek zeg maar woont. Leuk haha. Ik herkende je geboortebord haha.

Over het bewaren van melk als je spruw hebt. Heb zelf ook spruw gehad helaas.
    Je mag het niet bewaren als je het ingevroren hebt, want de schimmel is bestand tegen lage temperaturen en als jullie dus spruw vrij zijn en je zou die ingevroren melk weer geven heb je grote kans dat je elkaar weer gaat besmetten omdat de schimmel dan weer actief wordt.

Je mag het wel geven in de tijd dat je spruw hebt wat in de koelkast bewaard wordt.

Verder alles op 60 graden wassen wat met melk in aanraking komt.

Alle onderdelen (kolf, speentje, flesje) iedere dag 1x uitkoken.

Goede hygiene.

Voor jezelf micronazolnitraat creme halen en het na elke voeding op je tepels smeren (dun laagje en voor elke voeding weer eraf wassen). Let op apotheek kan soms nogal moeilijk doen hierover maar kan echt geen kwaad volgens de lactatiekundige hier.

En voor je kindje: de totale hoeveelheid medicatie per dag verdelen over het aantal voedingen per 24 uur. Meestal hoef je het vaak maar een keer of 4 te geven maar dan heeft de schimmel weer kans zich te ontwikkelen, En het beste kan je die hoeveelheid per voeding na de voeding smeren. En dan in een bekertje en met een schone vinger of wattenstaafje heel zijn of haar mond behandelen/smeren. Vergeet de plekjes bij de slijmvliezen, tong, onder de tong, gehemelte niet.

Ik was er zo binnen 1 week vanaf en het niet meer terug gehad. Blijf ook jezelf en je kleine even door behandelen ook al zijn de klachten weg.

Deze adviezen heb ik via mijn lactatiekundige en mijn werk als kraamverzorgende.

9. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    spruw kan er ook uitzien als witte puntjes (zoals een klein puistje) op het gehemelte of de kaken

Slapen overdag: hier nu ook met de gordijn open ivm dag-nacht ritme.
    Weet eigenlijk ook niet meer wanneer ik over ben gegaan naar het wel sluiten overdag bij de boys.

Geboortebord: volgens mij is dat ongeveer 6 weken (kraamperiode)

Mcgyver: bestekset? armbandje? of gewoon zoals ik: luiers ;)

Niki: balen zeg

Trishka: dat is echt niet normaal nee dat Jessey zo moe is.
    Als ik naar Reese kijk, die heeft om 19u vaak nog praatjes genoeg.
    Slaapt hij ook nog 's middags?

Michele: heel veel succes bij de HA.

Marjolein: ik heb ook de Difrax S fles en Regan verslikt zich ook regelmatig.

Nog ff ons kaartje spammen:

10. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Zie dat het kaartje erg slecht te lezen is, als iemand interesse heeft pb maar ff je mail adres en dan mail ik hem door.

En dit is ons geboortebord:

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    marjolein ik had dat ook met de difrax fles. Nu hebben wij de avent fles en dat gaat super.

mamavanjordy thnx ben jij een vaste meelezer hier?
    De melk die ingevroren is is van ruim een week geleden en toen had ik nog geen spruw. Wat in de koelkast ligt dat is van vandaag en gisteren en dat ga ik morgen dan maar geven en dan weer kolven en als we dan spruw vrij zijn kan ik het invriezen

12. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Breek weer even in,

Ben idd een vaste meelezer hier. Hopelijk vinden jullie het niet erg. Alles met baby's trekt me nu eenmaals met mijn werk als kraamverzorgende haha.

En als ik mensen kan helpen doe ik dat graag.

Debby: idd prima zolas je het zo opschrijft. Als je maar zeker weet dat je vorige week nog geen klachten had.

13. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    MamavanJordy: waar woon je dan in Helmond.Heb zelf in ´t Hout en Mierlo gewoond.
    En als kraamverzorgende kun je wel beamen dat het meerendeel van de baby´s spruw krijgt toch.
    Is dat vaak maar 1 x of kan het vaker
    (ik vraag het omdat Regan sinds vandaag haar flessen weer wat laat staan en het zou dus weer spruw kunnen zijn. Ze heeft het al gehad met 10 dagen)

14. McGyver

McGyver Niet meer actief

@mamavanjordy, apart, mij vertelden ze dat afgekolfde melk gewoon kan....
    ik heb nystatine voor lisa en mezelf...
    is kijken hoe het gaat...

15. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Hele hoop moeten teruglezen, word hier behoorlijk gekletst:)

@Debby & McG: Ook bij jullie spruw:( Hoop dat jullie er ook snel van verlost zijn!
    Debby: de dokter had mij ook gezegd dat alle ingevroren melk moest weggegooid worden maar weet natuurlijk niet of dat ook geld voor melk die je eerder had ingevroren...

@Licht/donker: Emeric maakt er nu geen probleem van om in het licht te slapen.

@Eigen kamer: Denk dat wij dit weekend eens gaan proberen om Emeric tijdens de dag op zijn eigen kamertje te laten slapen, heb het gevoel dat hij beter slaapt boven. Ga nu 's middags met hem een dutje gaan doen in ons bed en merk dat hij dan veel langer aan 1 stuk doorslaapt.

@Kolven: Ga morgen de borstkolf halen die we gratis kunnen ontlenen en dan probeer ik ook onmiddelijk even of Emeric uit flesje wilt drinken, lukt dit goed dan gaat manlief eens een nachtvoeding doen.

@Spruw: Bij Emeric ligt er echt een dikke witte laag op zijn tongetje en ook wat stipjes op zijn gehemelte.
    Daaraan heb ik het dus herkend en bij mij omdat mijn tepels wat paarsig van kleur waren en branderig.

@Geboortebord/geboortekaartje: Wij zijn ook enorm fier op ons geboortebord, hebben dat speciaal laten ontwerpen net zoals ons geboortekaartje. Ga zo even foto posten;)

@All: Meiden ben weer erg onzeker... Emeric word nu al 2 dagen behandeld voor de spruw maar zie nog niet echt verbetering... Hij is wel al veel rustiger huilt minder vaak en slaapt beter maar bij het drinken is het nog steeds hetzelfde of zelfs nog slechter...
    Hij dronk nu de laatste dagen weer beide borsten zo'n 10min en sinds gisteren drinkt hij telkens maar 5min en soms weigert hij zelfs de 2de borst... Wat moet ik hier nu mee:(
    Heb schrik dat hij zo wel sterk gaat afvallen...
    Sorry voor alweer het grote stuk ego!

Foto van geboortebord erbij, straks foto maken van kaartje en dan post ik het ook even.

16. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Heej meidn, even een teken van leven..
    Lees wel mee maar vooral op mijn telefoon en daar kan ik niet mee reageren...
    Hier is het druk met de 2 kids, het in het ritme komen ec..

@Iosola: even over de Bondolino9: ik vind hem heel prettig en upereasy dragen maar vriendlief vind het eng omdat ze als ze zo klein zijn helemaal in de zak zitten dus bij ons wordt het niet de Bomdolino (helaas..)
    En nu snel naar boven voor de finale van wie is de mol ..

17. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Hier t zelfde, we hadden nexium meegekregen maar die mocht ik eigenlikjk niet geven zolang ie diaree had, gister wel gegeven en een rustig dagje en vandaag niet omdat ie een spuitluier had vanacht en hij is de hele dag al huilerig, slikkerig en mondjes aan t teruggeven... net toch maar weer nexium gegeven.. hopelijk trekt de diaree vanzelf weg...

18. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Jojo: moooooi kaartje zeg!

19. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Nee dat niet, hij slaapt al in een groot bed en krijg m echt niet zover dat ie in de middag gaat slapen, vaak om half 4 gaan we wel ff bankhangen zeg maar en af en toe valt ie dan wel in slaap. Binnenkort maar eens kijken wat de kinderarts zegt, pfff ik blijf bezig, die man zal wel helemaal gek van me worden ;) :cool: .

20. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Blondi: ik woon vlakbij de Bakelsedijk/heistraat, zegt jou dat iets? Spruw zien we idd best veel tegenwoordig, al is het vaak pas na de kraamweek. Ik heb zelf ook het idee eigenlijk dat het weer meer is terug gekomen sinds we de flessen eigenlijk niet meer standaard hoeven uit te koken. Maar ja, het advies is nu eenmaal weer anders nu.
    Zeker als je hardnekkige spruw hebt kan het lang duren voordat het weg is en het kan ook meerdere malen terug komen. Daarom ook altijd langer door blijven behandelen ook al zijn de klachten weg. Maak anders nog een ritje langs de huisarts?
    Waar woon je nu dan als ik vragen mag?

Mcgyver: je mag afgekolfde melk wel gewoon geven als je spruw hebt, maar niet invriezen. Schimmel is bestand tegen lage temp zoals ik eerder al vertelde. Dit krijgen we nog steeds mee als kraamverzorgende, niks veranderd nog dat ik weet.

Deel Deze Pagina