Februari 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door debby82, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McGyver

McGyver Niet meer actief

euh.... ik denk tja t is niet anders, er komen vast betere tijden...
    je kan er toch weinig aan doen, vindt t zieliger voor de kleine dan voor mezelf...

2. McGyver

McGyver Niet meer actief

hier doen we de nachtoedingen samen, manlief verschoond en ik voed...
    manlief slaapt binnen 1 sec weer...

bram had toen fv maar ook daar deden we het zo, of ik deed alle voedingen snachts...

3. McGyver

McGyver Niet meer actief

bv dames,
    hoe warmen jullie afgekolfde melk op?

4. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik zet de fles in de waterkoker!

5. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Fijn dat de schedelnaden open zijn!!
    Ik hoop dat het net als bij Bram goed verloopt!!

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mcg ik doe het au bain marie (in een pannetje water)

7. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    baarmoeder: 4 vingers onder navel bedoel ik ja!

snachts: werd er zelf gewoon ook onrustig van. na een bevalling en 40! uur geen slaap..toen voelde ik me wel angstig..pfff...

8. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Nachtvoedingen: doe ik, maar als man vrij is doet hij ze.
    In ruil daarvoor sta ik 's ochtends met alle kids op en laat ik hem uitslapen.
    Zo zijn we allebei happy.
    Ik ben nl. ook zo iemand die niet snel de slaap vat als ik wakker ben geweest.... helaas

9. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    In een flessenwarmer.

10. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

@ Nachtvoedingen.. die doe ik manlief moet werken.
    Wij hebben een beetje de zelfde nachten als Michele
    Laatste fles tegen uurtje of 22:00 en dan tegen 3:00 a 4:00 en dan tegen 8:00 /8:30 weer.. heerlijk!
    Ben ook zo`n beetje 25 min bezig. Manlief slaapt snel weer in en ik normaal niet .. maar nu na al die weken zo moe.. dat ik ook zo weer vertrokken ben.. Als manlief thuis is doet hij de ochtend voeding zodat ik kan uitslapen.
    Arjen drinkt nu wel tussen de 120 en 150.. doen 150 in de fles maar helemaal leeg gaat ie nog niet.. hij laat zo`n 20 -30 cc over..

Bij Jarno gaf ik BV en zat ik op de baby kamer in de schommelstoel. maar die kwam ook iets vaker snachts..
    nu denk ik ja doei haha op bed zit veel lekkerder ;)
    BV deed ik ook in warm water opwarmen.. ze zeggen dat het in de magnetron mag.. maar ik heb dat nooit gedaan vanwege deeltjes die te heet kunnen worden en voedingstoffen die verloren kunnen gaan wat ze toen zeiden.. maar t veranderd allemaal zo weer!

Mijn kraamverzorgster adviseerde zelfs om gewoon warm kraanwater voor de fles te pakken, ipv water in de magnetron op te warmen ivm stralingen.. nou ja daar heb ik dan niet zo heel veel mee.. t is maar water :p

@ Niki jee na 40 uur nog zo`n spooknacht respect! :)

Slaap lekker allemaal!

11. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    #111 Pluutje, 7 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2011
    Gekolfte melk die ik in de koelkast heb bewaart, warm ik gewoon op met heet water uit de kraan.
    Eigenlijk wil ik nog een goede flessenwarmer kopen, iemand tips??

De meeste moedermelk geef ik overigens gewoon op kamertemp., dat wil zeggen dat ik de gekolfde melk dezelfde dag binnen 6 uur aan Sim geef en dat ik deze melk dus buiten de koelkast bewaar en niet verder opwarm. Tip van de lactatiekundige, scheelt weer opwarmen en Sim maakt het niet uit of het wat kouder is.

12. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoe zou ik hiermee omgaan? Tja, eerlijk? Hier zou ik echt goed pissig om worden als mijn vriend dat zou doen. Gun ik hem zijn nachtrust, moet hij niet zelf de onrust op gaan zoeken uit 'medeleven' met mij en vervolgens er chagerijnig om worden... Nou heb ik op zich geen kort lontje, maar dan voel ik hem toch effe krimpen, hoor.
    Ik zou ter plekke ontploffen, vrees ik. ...Maar in theorie zou ik het uitpraten... de volgende dag dan.

Dit vind ik echt niet netjes van je man! Hier ben je niet mee geholpen.

13. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

ik heb de flessenwarmer van avent. klinmkt ideaal, maar is het niet. Heb vaak het gevoel dat het nog koud is.... Ga binnenkort philips bellen.

14. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    hier krijgt elize 120 aangeboden. dit omdat ik zoiets heb van 4 scheppen. moet ik dr weer van weggooien terwijl ze het mag hebben en misschien wel lust. nu drinkt ze ong 100 cc. en soms is de fles leeg. en dat 6x. om de 4u. overdag komt ze ook echt om de 4u. probeer nu wel de laatste elke dag een half uurtje eerder te krijgen. want vind 12u te laat. ben dan echt kapot.

15. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    dan erbij als man vrij is. of smiddags begint met werken dan geeft hij de nachtvoeding. en ik de ochtend voeding. dan wisselen we eigenlijk beide wat af zodat we beide een paar uur aan de stuk kunnen slapen. ik maak hem niet wakker en hij mij niet op dat moment. nu deze week moet hij 6u beginnen. en dus geef ik de nacht en de ochtend. anderzijds ben ik nog vrij en werk niet. nu hebben de kids vakantie dus dan is t ff vermoeiend maar hoef er niet vroeg uit voor school. normaal met school hoop ik ergens ff een uurtje samen met haar te pakken.

en anders leef ik op redbull:D

16. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Lieve februari mama's. Ik leer al een tijdje mee en heb nu even advies nodig van ervaren mama's. Sinds een week slaapt mijn dochtertje super slecht. Overdag slaapt ze in de draagdoek. Gisteren heb ik haar op advies van een kraamzuster laten huilen. Toen sliep ze ook na een half uur. Vannacht na de voedingm weer geprobeerd maar na 2 x een kwartier huilen heb ik haar toch weer bij me genomen. Nu ligt ze bij me en is klaarwakker en onrustig. Ik ben het zo zat dit is nu de 4e nacht die zo gaat. En mn man is deze hele week ook nog eens weg naar het buitenland. Ik ben zo moe. Iemand tips wat ik kan doen? Ik ga nu maar weer proberen te slapen...

17. patrien

patrien Niet meer actief

dag liedepietje,

pff, ik weet hoe zwaar het is als je kindje niet wil slapen en jijzelf wel, heb het bij mijn tweede gehad.
    probeer eens te kijken wat de oorzaak kan zijn, maait ze bijv. veel met haar armpjes kan ze misschien de rust niet vinden
    wat bij ons hielp, (maar ik weet natuurlijk niet wat de oorzaak is) is inbakeren.
    die van ons kon gewoon de rust niet vinden, gaf zich niet over aan de slaap waardoor hij "over" zijn slaap heen ging.
    wat natuurlijk ook kan is dat jullie dame last heeft van krampjes, infacol wil heel goed helpen.
    praat er desnoods een met het consultatiebureau over, misschien dat hun ook nog tips hebben.
    maar wat je vooral moet doen is je moederinstinct volgen, alle tips en adviezen van iedereen zijn altijd fijn maar kan je juist ook onzeker maken.
    luister naar jezelf en probeer je rust zeker te vinden (overdag een dutje doen bijv.)
    een uitgerusten moeder is een rust voor je kindje.
    hoop je hiermee voldoende geholpen te hebben.
    schiet me overigens net te binnen dat het ook een sprongetje kan zijn, krijgen ze met 4-5 weken, dan zijn kindjes wat hangeriger/minder eten/slechter slapen of weer waker s'nachts.
    weet niet of je er ooit van gehoord hebt maar hier: www.oeiikgroei.nl kun je kijken voor info en evt een sprongenwekker activeren, dan weet je wanneer er een sprongetje aankomt.

@roken: ik kon de verleiding niet weerstaan en ben weer begonnen na de bevalling, nee, niet in huis, netjes buiten (heeft ook wel weer een voordeel want zo rook je ook minder)

@bv opwarmen: ik kreeg als tip mee om bv niet in een pannetje of iets anders te zetten wat kookt, zo gaan alle voedingsstoffen verloren. een aubemerie (rotwoord, schrijf het zeker fout maar weet niet hoe je het anders moet schrijven)

@slapen: ik voed ons meiske op haar kamertje, manlief wordt wel waker (fijn want ik wordt het niet altijd) maar slaapt weer net zo hard in

@vloeien: goh, ik vloei al 2 dagen niet meer, zou het over zijn? wat zijn de ervaringen van andere dames?

@hier: ons dametje doet het goed, gisteren om 22.30 uur laatste voeding en vanmorgen pas om 4.30 uur, zou het toeval zijn:)? we spammen even een foto'tje:

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @slapen: hier de laatste voeding afgekolfd en in een flesje gegeven manlief wilde dat proberen. Daarna in het babynestje van de phil en teds gelegd en hij sliep direct. Maar goed om 2 uur en 5 uur en 7 uur moest ik weer voeden bleh... Nu ben ik met Emma beneden want reno moet vanavond werken en ik wil niet dat hij doodmoe is natuurlijk.

19. McGyver

McGyver Niet meer actief

Goedemorgen,
    Hier een vreselijk goede nacht gehad...
    we vielen om 22 uur in slaap. Lisa had om 19 uur gedronken,
    Had wekker om 00 gezet dacht ik voor voeding,
    Maar schrok om 2uur wakker oeps.
    Dus om 2uur gevoed en daarna om 5 en om 8 uur,
    wow wat heb ik geslapen....

Ze had gister rond 19 uur al krampjes ipv laat in avond/nacht....
    Denk dat ze er ook moe van was...
    Maar van 19 tot 2uur vindt ik achteraf wel te lang ertussen,
    Voortaan beter min wekker zeten...

20. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Toontje. Dank je wel voor je uitgebreide reactie. Mn dochter ligt al in een bakerzak van pucababy. Dit hielp al wel een beetje. Maar sinds afgelopen woensdag blijft ze erg onrustig. Ze heeft inderdaad last van krampjes en we geven al sinds week 1 infacol. Dit helpt goed.
    Na het berichtje wat ik hier plaatste heb ik nog 3 uurtjes geslapen. Maar dan wel met dochter naast me. Ze wil zelfs niet op het aankleedkussen slapen. Ze moet echt tegen me aan of op me liggen anders gaat ze krijsen. Nu wilde ze na de voeding van 7 uur ook niet in haar eigen bedje. Ik heb haar 8 minuten laten huilen/krijsen... nu toch maar weer bij me.
    Als het zo'n sprongetje is... hoelang duren die dan??

Ik lees fijne verhalen over goede nachten! Geniet ervan, want ik weet nu pas hoe vervelend die gebroken nachten zijn!! Ik vind die voedingen niet erg, als ze daarna maar gewoon doorslaapt!

Deel Deze Pagina