Goedemorgen meiden! Hier een super nacht gehad. Elisa heeft van 00.00 tot 05.00 doorgehaald!!! Moet ik er wel bij zeggen dat ze gisteren avond wel erg lang wakker was, mede dankzij haar lieve broer die het nodig vond haar wakker te maken. Heb dus bv gegeven om 05.00, luier verschoond en rond 06.15 is ze weer in slaap gevallen tot nu!! Wat ben ik trots, blij, uitgerust! Vandaag weer wat dozen pakken. Gisteren een heel zooi weggegooid. Allemaal ondingentjes die ik dacht nodig te vinden om te bewaren. Weg ermee! @vloeien, lijkt hier weer wat minder maar op het moment. we zullen zien of het deze x stopt. ok mijn plicht roept, er is er een wakker geworden en de ander wil aandacht...
@liedjepietje, ik heb geen tips, maar wil je even veel sterkte wensen. Dat soort nachten zijn slopend en als er ook nog niemand is om het mee te delen helemaal. Misschien kan iemand overdag even oppassen? Dan kan jij even bijtanken.
Gister ging t op zich aardig goed, gelukkig kwam nog een vriendin, eergister was t echt vreselijk, heb heel de dag gehuild enz.. voelde gen doel in mn leven bang voor alles, enz.. nu is t weer zover.. steeds huilen en geen puf in dingen hebben.. is dit normaal? zijn dit de kraamtranen? want in dekraamtijd heb k nergens last van gehad.. pff.. vreselijk zeg.. komt t ooit nog goed?? verder hoe gaat t bij de andere dames?
Dank je wel Siep. Het is inderdaad slopend! Ik weet niet zo goed wie er zou kunnen oppassen. Mn familie woont allemaal niet in de buurt. Ik las vandaag maar een pyamadagje in...
Liedjepiedje, Lynn wilde ook neit slapen. We hebben haar deze week ook een paar keer laten huilen, maar ik vond het wel heel erg moeilijk. Nu doe ik dat toch niet meer, maar ga toch even kijken. Er uit halen, probeer ik zo weinig mogelijk te doen, omdat ze dan weer wakker wordt. Maar ik heb het idee dat ze nu van die paar keer laten huilen wel heeft geleerd dat ze wakker ook in haar bedje kan liggen. Sinds een paar dagen gaat het heel goed. Ze gaat nu makkelijker slapen. Nog ook wel huilen, maar niet meer zo lang en hard als eerst. En soms slaapt ze meteen. Veel succes in ieder geval. Vanacht is Lynn om 1.30 uur wakker geweest voor een voeding en toen pas weer om 6.30 uur. Fijn he. Smartieman gaat vandaag weer werken, dus ben nu voor het eerst een dagje alleen thuis met Lynn. Best spannend hoor, maar gaat vast goedkomen. Heb gister ook weer met de lactatiekundige gesproken (telefonisch) en verteld dat het de ene keer goed gaat (1 borst genoeg), de andere keer slecht (2 borsten en nog niet genoeg, dus KV) en de andere keer mwah (2 borsten net genoeg). Nu meot ik doorgaan met kolven, maar niet meer aanleggen. Dus een paar dagen iedere 3 uur kolven, en dan opschrijven hoeveel. Zo moet ik aan ong 600 ml per dag kunnen komen. (Dat haal ik nooit). 's nachts niet iedere 3 uur, maar 1x in het midden van de nacht. Lynn krijgt de hele dag dus de fles, maar wel zo veel mogelijk mijn bv. Als dat niet genoeg is, kv ernaast. Gister om 22.00 uur begonnen met afmeten en tot nu toe 100 ml gekolfd (en nu bijna 12 uur verder.) Maar ik moet zo wel nog weer kolven, dus maar afwachten weer. Lynn is trouwens nu echt heel verkouden. We hebben zo'n neuspeertje, maar is best lastig. Nog tips? Laatst hadden we het er ook ergens over volgens mij, maar ik weet het niet meer... De zwitsal ademvrij mag pas na 3 maanden. Weet iemand waarom? Ik zat er aan te denken om een open ui neer te leggen. Helpt dat?
over laten huilen s nachts... ik geloof dat baby's in de natuur bij hun moeder horen. Ze zijn afhankelijk van hun moeder om te kunnen overleven. Als ze hun moeder dus niet zien/horen gaan ze huilen als alarmsignaal. Hoewel ik het zelf dus soms wel heel irritant vind slaapt sam 9 van de 10 keer wel naast mij. Omdat ik graag wil dat hij zich veilig voelt. Verder snap ik wel als iemand er anders over denkt hoor, maar dit is een beetje hoe ik er over denk...
Debby. Slaapt Sam dan echt bij jou in bed of in een bedje naast jou bed? Ik heb Z. nu ook echt naast mij in mijn bed gehad, maar ik vind dat wel een beetje eng. Smartie. Wat heerlijk dat Lynn zo goed heeft geslapen! En respect trouwens dat je zo goed bezig bent met bv! Knap hoor dat je doorzet terwijl je nu alles moet gaan kolven. En over dat huilen. Als ik bij haar blijft duurt het zo verschrikkelijk lang voor ze echt slaapt en ik weg kan. En als je zelf dan zo moe bent dan hou ik dat niet vol. Dan denk ik... kom dan maar bij mij... dan slaap ik in ieder geval nog een beetje. Fijn dat het met Lynn nu beter gaat!
goedemorgen meiden! Even een momentje dat ik kan reageren Gisteren enkel tijd gehad om te lezen. Over babypuistjes: Dit zijn hormoonbultjes. Hier hebben we ze ook, maar niet zo extreem als op die foto van smartie hoor! Wij hoeven hier idd ook zeker niet te photoshoppen. Over laten huilen: Hier laat ik haar enkel huilen als het zo'n zeurderig huiltje is. Anders neem ik haar op de arm. Ik ben van mening dat je een baby niet teveel moet laten huilen. Een baby huilt niet voor niets. @ Liedjepiedje: Sterkte voor jou meid! Echt naar dat je zo slecht slaapt! Helemaal nu je man dr niet is. Blegh... Hoop dat Z.ara-noé snel wat beter slaapt. Ik heb verder, jammer genoeg, ook geen tips voor je... En ik vind het ook heel eng hoor om J.aylin naast me te hebben liggen! Ik leg haar ook zo snel mogelijk in haar eigen bedje, anders ben ik als de dood dat ik bovenop dr ga liggen of haar het bed uit laat rollen ofzo @ Nachten: Ik schaam me bijna om het te zeggen, maar hier al 2 nachten achter elkaar: 22.00-5.00-8.15 En wat voel ik me uitgerust! voor m'n gevoel kan ik de hele wereld aan! @ Anticonceptie: Ben bij de huisarts geweest en krijg de Cerazette Moet snel weg! Mijn meissie is wakker
liedjepiedje ja sam slaapt echt bij mij in bed. Hij neemt de borst en valt zo tegen me aan in slaapt. Het is niet eng hoor, hij ligt namelijk 9 van de 10 keer op de dekens. Dus hij kan er niet onder raken zeg maar.
@liedje,waar woon je ergens? En als je t eng vind om haar naast je te hebben,ff op.t aankleedkussen leggen! @ ananas,ben beetje jaloers lekke zeg. Maar goed slapen is iedereen gegund,zal hier ook vast wehl een x komen. T ging redelijk maar vanacht v.a.3:00 in de weer geweest,valt me mee hoe ik me voel. Vanmi maar ff wandelen,anders kak ik in Ach new,duur nachten horen bij de baby's. @dani,j.oep had dat zondag ook,niks was goed maar rond de 5wkn een sprongbij t.ijn klopte dat vaak. J.is zelf in de box,zonder pacco, in slaap gevallen,ziet er zo lief uit.met die armpjes hoog. In bed ligt hij ingebakerd. Hij lijkt nu ook wat meer rust te vinden,kan zonvder uilen ff wakker liggen,dat ging nog niet zo goed. Miss dat de medicijnen tegen reflux nu goed werken of hij begint te wennen aan g uit de buik zijn Mamas die t weer alleen gaan dien,succes Komt goed. In de kraamweek dacht ik oom ineens,omg waar zijn we aan begonnen. Maar t valt me reuze mee,terwijl T.ijn nog best klein is. Ligt er ook maar aan waar je je prioriteiten legt. @hen30,pas je wel op voor postnatale depressie? Sterkte
Job doet mee, ook hij gisteren krampjes van 19.30 tot 22.00, daarna geslapen tot 1.00, en wel weer iets onrustig tot 4.00 maar daarna geslapen tot 8.20. Helaas waren Femke en Pim vannacht aan het spoken dus nog weining slaap, maar ben blij dat Job misschien zijn kramppatroon een beetje gaat aanpassen
Rins. Ik woon vlakbij Rotterdam. Ik heb het aankleedkussen ook geprobeerd. Maar dat helpt ook niet. Ze wil echt helemaal tegen me aan liggen, of op mijn buik, dan is ze pas stil... Debby. Leg je dan zijn eigen dekentje over hem heen als hij op de dekens slaapt? Ananas. Thanks. Ik hoop ook dat ze snel beter slaapt! En heerlijk toch dat J wel goed slaapt! Lekker van genieten! Patje. Wat klaag ik eigenlijk... Heftig hoor als je meerdere kindjes hebt!
Sorry ben een inbreker maar Ananas lieverd jeetje J slaapt goed zeg, wat lekker Ik wilde S vannacht "foppen" door hem extra om 23 uur wakker te maken in de hoop dat hij tot 5 zou slapen. Niks hoor om 3:00 begon hij te huilen Liedjepiedje ik hoop dat haar sprongetje snel weg is
Goedemorgen dames, moest een hoop bijlezen (heb nog niet alles gelezen) vandaag eerste dag zonder kraamverzorgster, gisteren de laatste dag gehad, nou schoot toch ff vol toen ze wegging. zelfs mn man schoot ff vol hahah en die huilt nooit! Met mij en de kleine alles goed, kleine heb al 3 nachten maar 1 voeding, voed hem rond 23u en komt dan rond 4u weer ff, en dan weer rond 7u. Mag dus niets klagen Heb het al eerder gezet, maar hoop nu echt weer lekker mee te kunnen doen.. was allemaal zooo gaotisch enz.
Goedemorgen! @ Pluutje, wij hebben de flessenwarmer van ISI, was goedkoop, vandaar! Aangezien ik BV geef vond ik het zonde om een dure flessenwarmer te kopen. Heb hem bij mn zoontje aardig vaak gebruikt en het ding werkt prima. @ McG, wow wat een goede nacht zeg!!! Hier ook niet echt te klagen.. ze sliep rond half 11 (ik ook) en kwam om 2 uur en daarna pas om 620u. @ Iosola, jij ook al zon topnacht, wow! @ Hen30sep, wat vervelend dat je zon last hebt/had van verlate kraamtranen! Ik heb op dag 2 even een hormonale huilbui gehad (waar zijn we aan begonnen..???), maar daarna gelukkig niet echt meer. Sterkte! @ Smartie, hier ook een verkouden meisje, sneu is dat he. Ik gebruik idd ook het neuspeertje, maar dat helpt amper. Verder spray ik met zoutoplossing en smeer ik Luuf op haar borstje. @ Debby, ik ben het op zich wel met je eens idd. Heb van de week ook een nacht geslapen met dochterlief op mn buik (ze wilde niet zelf slapen ivm verstopt neusje) en als het haar echt niet lukt om zelf te gaan slapen slaapt ze weleens bij mij in bed. Maar vind het eigenlijk wel het lekkerst als ze in dr wiegje liegt, wel bij ons op de kamer uiteraard.
ik heb dat ook gehad, heb me een partij lopen huilen (was ook wel een dubbele dag voor me omdat het de sterfdag van mijn moeder was). stom eigenlijk want ik vond het van de ene kant fijn dat ze weg ging, weer ons eigen ritme en alles weer op z'n plekje waar het hoort maar van de andere kant ook weer die twijfel of je het wel allemaal trekt. nu een week later weet ik weer niet beter. @liedepietje: zo'n sprongetje duurt (he lekker vooruitzicht) ongeveer een week, maar denk vooral aan jezelf en natuurlijk aan de kleine!!!
hey meiden, ben het wel met debby eens. hier sliep elize enkeld in de kraamtijd in ons bed ook naast me. ze kon dr ritme niet vinden en huilde in dr bedje. kwam dan ook bij dat ik doodmoe en op was en niet dekracht had steeds haar gehuil aan te horen. ik vertrouw op mijn intuitie nu al voor de 3e keer. zoals je ook weet dat je in je slaap niet uit bed valt. weet je ook dat er een kindje naast je ligt dus ga je niet op dr liggen bij de meesten werkt dit wel zo. na de kraamtijd zijn wij haar wel in eigen bedje gaan leggen. puur omdat ze steeds dr tut liet vallen, weer huilde en zo maar door. zij kreeg geen rust en ik ook niet. was dus meer met haar bezig en sliep erg licht steeds omdat ik dus ook nietn op haar wilde liggen. en heb ze toen in eigen bed gedaan. en dat is nu alweer zo 4wk. ze slaapt ook goed in bedje. huilend babytje kan ik niet goed tegen, man kan zich ervoor afsluiten ikke niet. laat dr soms in bedje even huilen als ik zeker ben dat ze gewoon moe is. vaak is t na 15min in slaap. zo niet dan erheen. mn schoonmoeder maakt vaak stomme opmerkingen als ik dr oppak als ze huilt van '' o kijk dan, ze weten t wel dat ze gepakt worden'' met zoiets maak je me pistoff. tis een kleine baby die geheel aan moeders is overgelaten. ze heeft enkeld de ouders en heeft mij in de buik gehoord. wat volgens haar ook niet kan. maar ok. gister toch de andere wagen gehaald bij babyzaak. rijd een stuk beter en lichter. en ben ongesteld geworden, die had k nog niet verwacht... en heb k nou nog net niet gemist haha
Liedjepiedje: het kunnen krampjes zijn of reflux. In ieder geval zit er duidelijk iets dwars. Inbakeren zou kunnen helpen (lees dat je dat al doet) maar anders toch even laten kijken of het geen reflux is. Sprongetje behoort ook nog tot de opties inderdaad. Irritant hè zo'n baby zonder gebruiksaanwijzing. Zoals al gezegd: probeer je gevoel te volgen. Toontje: het is ook jouw derde hè. Ik heb deze keer ook maar kort gevloeid. Mooie foto btw Smartie: je kunt Luuf halen, dat is een soort vapo rub maar dan voor babys Een ui mag ook altijd Michele: als jij Elize wil pakken moet je dat toch lekker doen. Mensen hebben toch wel vaak hun mening, want als je ze laat huilen is het ook weer niet goed.
ze huilde al zeker n half uur boven. en legde dr steeds boven ivm de rook. vond het niet prettig in een klein vierkant hok met 5 rokenden die echt belachelijk roken. dus een blauwe walm. en als ze dan steeds maar licht te brullen en als ik dr oppak dat ze dan stil is. tja zal wel komen dat ze dan bij mij is idd. maar is ons kindje.
Heel herkenbaar, dit had ik ook bij de eerste!! Bij de tweede was ik eigenlijk blij dat we ons eigen leventje weer iop konden pakken, 10 dagen vond ik toen lang zat. Ik was super blij dat we toen 2 extra dagen kregen maar ik had toen geen tranen, maar bij de eerste wel. Wat lekker dat je maar 1 keer hoeft te voeden s'nachts. Ik hoop dat Job ook snel wat rustiger is s'nachts. @liedepietje, klagen mag je altijd hoor!! Wij hebben gewoon echt de pech dat onze middelste een slechte slaper is. Ik zeg altijd maar, ieder huisje heeft zijn kruisje..... @michele, ik heb Job nu ook al een paar keer naast me laten liggen omdat hij anders ook ging huilen als ik hem in zijn bedje legde. Ik probeer het meestal 1 of 2 keer en als ie gelijk gaat huilen dan laat ik hem lekker bij me liggen. Overdag heeft hij daar geen last van dus ik weet dat hij ook zo in slaap kan vallen.