Februari 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door debby82, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    tja patje niet moeilijk om doen. en lekker bij je laten liggen. ik sliep op den duur zelf niet meer en werd oververmoeid omdat ik snachts meer met haar bezig was in mn bed als dat ik zelf sliep. maar toen was ze al wat ouder als job. nu slaapt ze in t weekend na de ochtendvoeding nog even bij me. doordeweeks zit ik met lars en lucas die ook naar school moeten.

2. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    hen: volgens mij is dit heel normaal en hoef je je echt geen zorgen te maken..sommige hebben nergens last van,sommige na de kraamweek,sommige in de kraamweek. er is natuurlijk een grote verandering van hormonen etc.. ik voelde me ook wel een beetje benauwd en angstig de eerste nacht al en gisteravond ook weer..ton werd ze onrustig en kreeg ze krampjes en dan ben je zelf zooo moe..kon wel huilen.

rins: de opmerking pas je wel op oor postnatale depressie is wel heftig denk ik want kraamtranen schijnen zeer normaal te zijn..

stuwing: hier nu warme volle borsten aan het krijgen sinds vandaag.

3. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieve Hen, volgens mij kun je tot ongeveer twee weken na bevalling last hebben van kraamtranen. Wel heel vervelend dat je er zo last van hebt.
    Maar ik zou zo zeggen, even schijt aan de wereld, neem gewoon even je Andre van Duin (Als je huilt)- momentje* en laat die kraamtranen gaan.
    * da's misschien voor jouw tijd... ik word echt oud!

Wel zou ik, als je over een week of twee nog steeds zo erg last hebt van de zogenaamde baby blues, even contact opnemen met die huisarts van je die je twee weken geleden nog trachtte te ver(g/r)assen met een lucht van frikandellen met uitjes, om te kijken of (net wat Rins al opperde) je geen postnatale depressie aan het ontwikkelen bent.

Geniet je nog wel een beetje van je kraamtijd??

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hen: Die gevoelens zijn echt wel normaal hoor.. Heb nu niet zo veel last van de kraamtranen maar bij Nathan echt enorm last van gehad. Kon alleen maar huilen en was zo onzeker/ bang.. Je gaat je ritme met de 3 kids vanzelf vinden en dan ga je vast ook beter voelen. Blijf er in iedergeval over praten (of hier opschrijven)

meiden emt goede nachten: fijn! Lekker van genieten. Hier helaas niet. Nathan was aan het spoken. Doet hij eigenlijk nooit dus weet niet wat er aan de hand was.. Matthijs sliep wel goed.

Even ego: Matthijs is vanmorgen gewogen en weegt nu 3810 gram. 330 gram gegroeid in 1 week tijd! Gaat super dus. Maak me beetje zorgen over de voeding die steeds terugkomt bij Matthijs. Je hoort hem steeds slikken omdat de voeding dan terug komt. Spugen doet hij ook regelmatig. Nog even goed in de gaten houden en anders even naar de ha.

5. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...

Ja heb al gekeken hoe of wat dat is.. hoop dat dat niet word.. k moet denk mn draai even vinden, maar k zie veel negatief.. en t is met vlagen hoor... eergister was t echt veel. nu was t vanmorge ook wel.. met manlief gepraat en gaat t stukke beter..
    op moment zie ik dingen waar ik gewoon niet aan moet denken, hoe straks as de oudste naar school moet, ga dat nooit redden, hoe krijg k mn huis beetje glad, manlief gaat binnekort weer op vrachtwagen, vroeg weg, vind ik vreselijk.. hoe kom ik daar door heen. t kleine is zo snel voorbij wat ik ook verschrikkelijk vind..in mei kan ik weer gaan werken (0-uren contract) maar hoe krijg ik dat voor elkaar.(werk alleen s avonds).. echt heel raar.. k geniet dubbel van mn kleine meisje..maar ben bijv bang dat k te weinig met ze kan kroelen enz.. terwijl k s avonds en middagdutje met haar kan zijn zeg maar.. en voedingen ook.. en dan nog te bedenken, dat k in mn hoofd zo iets heb van een 4e wil k ook nog wel.. Heel vreemd toch.. kan t niet plaatsen.. zie beren en wolven, maar dat hoeft totaal niet.. de kinderen zijn van slag, en zijn brutaal waar ik niet tegen kan, door de minder slaap die ik kan hebben, ben ik tegen hun ook niet altijd de liefste..maar goed dat komt vanzelf wel weer terug.. alleen wanneer.. kwil sneller dan t kan zeg maar.. maar kraamtrane heb ik niet gehad in kraamweek.. mn vriendin (die ook kraamverzorgster hier was) zei dat dat t ook kan zijn, de spanning die er een beetje nu pas uit kom, alles weer op rit enz..dat kan even duren.. hoop dus maar dat t daarbij blijft.

hebben meer dames dat? neerslachtigheid? geen puf in dingen af en toe?

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hen: nu dus geen last van maar na de geboorte van Nathan echt heel erg. Kon ook de eerste tijd neit echt genieten. Was alleen maar onzeker.

all: nog even een vraagje. Had nog een beetje afgekolfde melk staan in de koelkast dus dacht net geef ik dat even. Matthijs dronk het zo op. Het was maar 60 ml dus niet veel. Toen nog even de borst aangeboden maar dat wilde hij dus niet meer. Lijkt me toch wel erg weinig 60 ml?? Heb daarna gekolfd en kolfde 100 ml..

7. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    de kraamtijd was vrijdag voorbij (althans je mag 6 wk kraamvrouw zijn;)). en jawel... ik heb zeer zeker genoten, van de gezelligheid, van de kinderen.. gewoon van alles natuurlijk.. daarom zou k het zo weer doen;):D haha;).. maar een depressie lijkt me toch wel wat verder gezocht.. tja t kan.. maar zo voel k het dan ook weer niet.. k hou en geniet van mn kinderen, alleen als ze dwars zijn, dan jank ik ook.. en geef k ze straf..(moet wel oppasse dak niet te streng dan ben) op t moment kijk ik wel enorm uit naar de avonden zeg maar dat k weer rustiger heb, en mn man thuis is.. maar dat lijkt me normaal aangezien t vrij drukker is.. misschien idd de draai vinden, en dan voel k me prettiger;)

kga zo eerst even voeden;)

8. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    hen: dat bange herken ik ook..het idee dat er ooit iets met mn baby meisje gebeurd pfff..wordt je gek als je daar over nadenkt..en idd ook als manlief weer gaat werken dat ik er dan alleen voor sta,en dat het kleine er zo snel vanaf gaat. ik heb dat dus ook..ookal ben ik pas 2 dagen een mama. fijn hormonen..komt allemaal wel goed met ons denk ik hoor en schuldig voelen omdat we ons rot voelen moet al helemaal niet.

9. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    @o.a. Patje20: volgens mij ben ik een van de weinige hier die op dag 8 breed lachend met een bosje bloemen de kraamhulp heeft staan uitzwaaien.
    En bij de kraamtijd van mijn zoontje zelf zonder bosje(s) bloemen, maar toen had ik ook 3 verschillende kraamhulpen in 5 dagen tijd over de vloer gehad (nu weer trouwens). Dus was wel een beetje klaar met de rondleidingen door, en de demonstraties en uitleg van alle huishoudelijke apparaten in mijn huis.

Maar ik kan mij wel voorstellen, zeker bij je eerste kindje, dat het wel even slikken is als je steun&toeverlaat en vraagbaak van de afgelopen dagen weer weggaat. Wij hadden dat bij de eerste toen wij het ziekenhuis na 5 dagen verlieten. Tranen en verdriet bij het handje schudden van de kinderarts en vaste verpleegkundige en het besef kwam er nu 'alleen' voor te staan. Volledig gehospitaliseerd na 5 dagen, we zijn wel 10 keer door de draaideur geweest voordat we echt buiten stonden:D

10. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heel goed!! Ik dacht ik smeer je even een depressie aan ;):D Ik kan zo bij het cb gaan werken;)

Nee, ik had het gepost en zat nog te denken om het laatste stuk weer even weg te halen, maar kleine Juf Piep&kraak kwam er even tussen door.

11. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    Strooi geen opmerkingen zomaar in het rond en wil het absoluut niet iemand aanpraten.
    En dat is zeker heftig.

Kraamtranen zijn idd zeer normaal, weet er alles van.
    Maar dat waren bij mij ff momentjes die me overkwamen zeg maar en ik weet het van dichtbij hoe een postnatale depressie zich kan ontwikkelen en hoe snel het bij diegene ging.
    Dat gun je natuurlijk niemand en toen ik het neerslachtige las kwam dat in mij op en was meer als "waarschuwing" en een teken, zoals hier al genoemd werd, lekker over blijven praten wat je bezig houd met man en als je dat prettig vind hier, dat kan vaak al lucht geven.
    Of vragen hoe anderen bepaalde dingen doen.

MAar mij overviel me dat dus ook in de kraamweek, OMG hoe moet dat straks met twee kinderen *jank jank* maar ik stel niet te hoge eisen nu in mn verlof.
    Ik leg de lat laag.
    De kids moeten eten, drinken hebben, schonen luiers, kleren en lekker slapen.
    En het liefst wil ik (hoe burgerlijk ;) ) het eten rond half 6 klaar hebben zodat we met T. samen kunnen eten.
    Verder dan maar niet iedere dag stofzuigen, poetsen, dweilen etc.
    Als alles maar een beetje opgeruimd is (zeg ik nu nu de mega blocks door de kamer liggen ;) ) en de afwas beetje weg is, was beetje bijhouden en dat maakt het voor mij persoonlijk al wat makelijker.

@ Hen, je andere 2 kinderen gaan i.p. naar school he?
    Of ben ik ff in de war?
    Miss. helpt het idd straks als zij naar school zijn en jij lekker met je meisje bent.
    Hopelijk slaapt ze oerdag wat dat jij wat tijd voor jezelf hebt of ff kunt slapen ofzo.
    Misschien speelt slaapgebrek ook wel een rol nu, dan kun je ook vaak al wat minder hebben dan normaal en dat in combi met hormonen e.d.

Sterkte nogmaals.

Edit: en ik wil je ook absoluut niet wat aanpraten hoor, maar er ging gewoon ff een belletje rinkelen.

12. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo, ik heb mijn flessenwarmer besteld. Na de ervaring van Smartie maar geen Avent. Heb daar trouwens wel meer slechte ervaringen over gelezen.
    Heb de Isi fw van Mcg nog even bestudeerd, maar uit eindelijk gekozen voor de Bib'expresso van Beaba... Deze leek mij ook zeer geschikt voor meneer Pluutje, die bij mijn zoontje toch een aantal keer de moedermelk had laten overkoken (bij wijze van spreken).
    Toen warmde we trouwens de mm nog op in de magnetron.

Heb meneer Pluutje overtuigd dat ik met mijn heldhaftige gekolf inmiddels al 2 pakken Nutrilon heb uitgespaard, en dat deze rib uit zijn lijf dus een verantwoorde investering is en een stimulans voor het toeschietreflex en de bvproductie.
    Nu nog even het tuinpad aan harken, kan hij morgen zo bezorgd worden! Met de vriendelijke groeten van Sophie Kinsella;)

13. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    heeeey meiden,

Ben weer thuis met aaron, was waarschijnlijk een virus infectie maar daar hoeft ie geen antibiotica meer voor dus mochten naar huis, jippie!

Nu ff bijkomen en morgen weer een beetje mee beginnen te kletsen.

Knuffies voor degene die t nodig hebben!

14. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn Trishka!

15. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Haha hier ook hoor na 10 dgn was ik blij dat ze weg ging!!

@ Triska fijn dat jullie weer thuis zijn! genier ervan!

16. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @trishka, gelukkig zijn jullie weer thuis en gaat het beter met aaron!

17. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @kraamhulp, hier niet gehad maar stond na een week wel mijn schoonmoeder uit te zwaaien omdat die weer aan het werk moest!

18. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ hen: Sterkte meid! Hier kwamen de kraamtranen ook pas na de kraamweek hoor! Begon hier pas op dag 10. En daarna nog een week last gehad van erge emotionaliteit.
    Knuffel!

@ Trishka: Super dat je met Aaron weer thuis bent!
    En "welkom terug"!

@ Anticonceptie: heb net dus de cerazette-pil opgehaald.
    Debby, jij gebruikte hem toch ook?
    huisarts heeft hem voorgeschreven omdat deze samen kan met bv en dat je productie niet zou dalen. Kom ik dus net bij de apotheek, krijg ik de mededeling dat ik er wel rekening mee moet houden dat m'n melkproductie er erg door kan dalen :(
    Hoe is jou ervaring hiermee?
    Aangezien J. nog niet echt lekker uit de fles drinkt (half uur over 40cc, gaap!) moeten we niet hebben dat de productie zakt...

@ Flesje opwarmen: Hier in een pannetje warm water.

Verder weet ik eigenlijk niet meer waarop ik zou reageren :)

Door het nieuwe ritme (nacht goed doorslapen etc) is kleine meid hier vanaf een uur of 13.00 standaard de rest van de dag wakker, op een paar hazenslaapjes na.
    Het lukt me vaak wel om te lezen, maar reageren gaat daardoor wat lastig. Sorry meiden als k wat afwezig ben of briek reageer!

19. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
  20. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Heej meiden...,
    Hier even rust in huis, Kira in diepe rust naast me (sssst straks hoort ze me want dit heb ik al eerder getypt) :D
    Hier geniet deze mama van een heerlijk meisje, een prachtig klein roze wolkje! -> Pluutje: kom maar op met die kledingkast van Sim ;)

Probeer even mijn bevallingsverhaal te vertellen:
    Zoals jullie weten zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag mijn vliezen gebroken maar bleven de weeen achterwege..
    Na me er al volledig op ingesteld te hebben dat ik zondag overgedragen zou worden naar het ZH werd ik zondagochtend rond 4 uur wakker met iets dat toch wel op serieuze weeen begon te lijken, die zo'n beetje om de 10 minuten kwamem.
    Rond 4.45 uur Sjallekeman wakker gemaakt want het leek toch wel serieus te worden.
    Van weeen om de 10 minuten zat ik binnen no time in een weeenstorm die niet op leek te houden dus om 6 uur de VK gebeld en die was er rond 6.30 uur.
    Op dat moment had ik al zo'n 8 cm ontsluiting :$ dus ze kon meteen vol aan de bak :D
    Na nog een paar persweeen weg gepufd te hebben mocht ik om 7.30 uur gaan persen en uiteindelijk is Kira om 8.04 uur op de baarkruk geboren!!

Zo bijzonder om dit thuis mee te kunnen en mogen maken...

Deel Deze Pagina