@samen slapen, nee geen dekentje over hem heen want hij ligt tegen mijn tiet aan zeg maar en dat is denk ik al warm zat. Ik ben echt niet bang dat ik op hem ga liggen hoor. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Vroeger hadden wij een hond die ook altijd in ons bed sliep en daar ben ik ook nooit op gaan liggen. En ik ben ook nog nooit boven op mijn man gaan liggen @neerslachtig: hier soms ook wel wat... kan niet optimaal genieten zoals bij Emma helaas...Eerste 4 dagen heb ik denk ik alleen maar gehuild. Nu gaat het wel beter. @juffie: Sam dronk gisteren ook maar 70 ml uit een flesje. Ik denk dat ze het wel weer inhalen hoor aan de borst... @kraamhulp uitzwaaien: hier ook zonder tranen. Was blij dat ik mijn huis weer terug had. Alleen vervelend dat ik Emma nog niet kon tillen. @thriska fijn dat je weer thuis bent! @ananas ik gebruik de cerazette nu 4 dagen en heb nog niks gemerkt dat de productie gedaald zou zijn...
Hen: ik ben niet neerslachtig maar wel ontzettend moe. En ook mijn oudere kids zijn momenteel ongeleide projectielen en dat is geen goede combi als je moe bent. Ik heb trouwens ook pas tranen gehad na de kraamweek dus het kan wel. Juffie: 60 ml is niet zo heel weinig. Regan drinkt flesvoeding maar soms drinkt ze 50ml en soms 100ml of iets wat daar tussen zit. Zou me daar geen zorgen om maken. Trishka: fijn dat jullie weer thuis zijn Sjalleke: wow, dan is het toch nog ineens heel snel gegaan. Wel fijn dat je thuis hebt kunnen bevallen. Kraamhulp uitzwaaien: tijdens het uitzwaaien ging het nog goed alleen toen ik weer binnenkwam kwamen de waterlanders... Het was voor mij de laatste keer en het was dus echt een afsluiting van deze fase. Had/heb het er soms wel moeilijk mee dat het zo snel gaat.
Verder heb ik de afgelopen dagen wel meegelezen maar door alle drukte en hektiek in huis niets opgeslagen dus reageren lukt even niet LmS is dol op haar kleine zusje en is niet bij haar weg te slaan Als ze zegt: ze is zoooo schattig smelt ik helemaal De BV komt goed op gang, de 1e stuwing is in aantocht En daar kijk ik dus niet echt naar uit.. Vloeien hier heel weinig maar moet eerlijk zeggen dat ik ook probeer zoveel mogelijk mijn rust te houden samen met Kira op bed... Een aanhoudende hoofdpijn dwingt me daar ook wel een beetje toe :x Hoop voor iedereen weer op een goede nacht en tot morgen?
McG: smelt! wat een ontzettend lieve foto!!!!!! Ik zou er bijna door gaan twijfelen of we er niet toch nog een willen. (Ik roep nu al maaaaaanden dat we het echt bij 1 houden). Kraamhulp uitzwaaien: ik ben er niet verdrietig over geweest, maar voelde me er ook nog niet klaar voor, voelde me nog zoooo ontzettend onzeker. Smartieman was er wel helemaal klaar voor, en die was blij dat ie zijn huis en privacy terug had. Die wilde weer lekker met zijn 3-tjes zijn. Die baalde al dat ie eerst naar het zkh moest om vrouw en kind te 'bezoeken', en dan nog een kraam in zijn eigen huis. Hij 'vluchtte' ook wel eens, ging ie effe snel nog een boodschap halen bij de AH terwijl het neit perse nodig was ofzo. Kraamtranen. Ik had het op dag 6. Weet nog heel goed dat ik toen voor het eerst weer hier op het forum kwam en dus meteen een heel negatief verhaal.... Gelukkig voelde ik me de volgende dag veel beter. De onzekerheid is wel lang gebleven. Eigenlijk pas sinds een paar dagen, sinds Lynn ook minder huilt en beter slaapt, dat ik me minder onzeker voel. Is ook vervelend hoor als je kindje zo veel huilt. Nu ben ik echt sinds een paar dagen aan het genieten!!! Vind het wel jammer dat ik dat in mijn kraamtijd niet echt heb gehad. Genoot ik ook wel, maar de onzekerheid drukte toch een stempel. En als ik het nu zo voel, denk ik, dat had ik eerder gemoeten. Of dat zou in ieder geval fijn geweest zijn. Thriska, proficiat met het goede neiuws! Hen. knuffel voor jou! Vandaag bij CB geweest. Lynn is weer 60 gram gegroeid sinds 4 dagen. Maar ze had wel net een flinke voeding gehad hoor. 125 ml gekolfde melk!! Goed gedronken!! (alleen is dat wel bijna wat ik in 12 uur kolf....). Voel me overigens wel net een melkmachine nu.
Sjalleke, mooi bevallingsverhaal zeg. En over de stuwing: warme doeken verlichten de stuwing wat. Blijf veel (water) drinken, en je kan je borsten masseren onder de douche, dat scheelt ook. Onthoudt dat het bloedstuwing is en neit (perse) te veel melk, dus niet ineens minder gaan aanleggen ofzo. Over een paar daagjes wordt het vast minder. Heb je ook knobbels? Die kun je ook zachtjes masseren. En afwisselen tussen de madonna en rubby houding.
@ Hen sterkte @ McG mooie foto! echt super! @ Ananas. Bij Jarno heb ik 8 a 9 mnd bv gegeven en ook de cerazette gehad, nooit iets gemerkt hoor van verminderde productie ik had zelfs veeeel te veel! spoot in de ronte!
Samen slapen: Lynn heeft ook op mijn arm geslapen. Sowieso iedere nacht in het zkh, anders sliep ze NIET. Wilde alleen bij mij zijn. En de eerste nachten thuis ook, als ze anders niet stil werd. Nu niet meer gelukkig. Wat ik deed, was een voedingskussen tussen mij en Smartieman leggen, waar mijn arm op lag. Zo zakte ze niet weg tussen ons. Omdraaien kon ik toch nog niet na de ks. En ze lag zo wel in mijn armen lekker dichtbij. Ze lag op het dekbed en met een dekentje op haar.
McGyver: aaaaaaah dat is een lieve foto Sjalleke: ook al zo lieve foto Regan is zooooo verkouden. Echt heel zielig, haar neusje zit helemaal dicht en ze knort best wel erg. Had al naar de HA gebeld maar die zei hetzelfde als dat ik al deed. Hoop dat het morgen beter is.
dank je voor je reactie.. geeft toch beetje moed gewoon t idee dat ik het niet alleen heb t gaat gelukkig stukken beter nu.. t is maar met vlagen, vanaaf nog even lekker met mn vriendin ge kletst door de telefoon.. en heeft me ook weer veel moed gegeven..t komt wel goed.. zijn gewoon hormonen.. kan tot 6 wk duren zegt ze dan haha mar goed.. das niet te hopen.. hopen dat eind van de week voorbij is.. en alles draait als normaal.. Pff.. manlief morgen werken.. help hij moet dus ook al om half 4 vanacht weg.. dat is echt erg.. pff.. hopen dat ie gauw ander werk heb.. beetje meer regelmaat is beter voor t gezin. weten waar we aan toe zijn enz.. gelukkig komt mn schoonzusje vanavond en blijft slapen daar ben ik wel heel blij mee. toch niet zo vroeg alleen...en t is net een duwtje in de rug.. zo knap k wel wat beter op..
Ik heb ook snel het gevoel dat ik de enige ben ja met zo een down gevoel af en toe..je staat jezelf dat gevoel ook niet toe omdat het allemaal juist zo mooi en super is..
nee de oudste is 3,5 hij gaat na de zomer nr school. de andere is 1,,5 ruim maar zit nog veel in box. ja idd slaapgebrek is ook een ding. als dt voorbij is kun je idd ook er beter tegen. komt wel goed
@ hen, wow . 1,5 en nog in de box? T.is volgende week 17mnd em die zit er al heel lang niet meer in,vaak geprobeerd maar drama's. Nou ik ga na mn brakke nacht ff slapen,dan flessen en hopelijk trekt ie vanacht weer iets langer door. Dames en. Kinders,ik wens jullie een goede macht!
rins Emma is 21 maanden en heeft tot de geboorte van Sam nog wel af en toe in de box gezeten. Nu mis ik af en toe wel eens een plekje voor dr waar ze gewoon lekker kan relaxen.
Oja,wat komen er een mooie foto's voorbij! Ieder kindje weer zo uniek. pluutje,wat een mooi apparaat is die flessenwarmer! Liedje,ik vroeg waar je woonde,als t dichterbij was had ik je eezn x kunnen helpen.
pff dat downgevoel herkende ik wel. je hoort op een roze wolk te zitten. maar die hormonen doen het m denk. en de vermoeidheid. ik ben gewoon op. zowel geestelijk als lichamelijk een beetje. word gek van de oudere kinders en kan er minder van hebben. tis heel de dag mama. kan nog geen volwassen gedachte hebben of ik word eruit getrokken door t woordje mama. of een huilende elize. en als dan de kids stil zijn wil man aand8. heb nergens ff een gaatje voor mezelf meer. maar komt wss door de vakantie ook ofzo.. nu is het bloeden weer gestopt. maar wel menstruatiepijn denk dat het bezig is om door te komen ofzo. vanmiddag ruzie gehad met vrouw uit de action. de medewerkster. stond tegen me te kwijken omdat de kinderen een mondharmonica hadden gepakt en op stonden te blazen. ik moest en zou ze betalen van haar.. ze liep gewoon heel de winkel met me door. echt wel triest. kon dr wel de winkel zelf uitschoppen.