Februari 2012 mama's !!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LieveKylian, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    Hoezo zwanger??!!! Moest m'n wekker voor vandaag een kwartier eerder zetten omdat ik de auto naar de garage moet brengen. Sta ik me aangekleed voor de spiegel op te maken, hoor ik op de radio ineens: dit is het nieuws van 6 uur. Heb ik de wekker een uur en een kwartier te vroeg gezet! Normaal zet mijn man de wekker, maar die zit nog in Mexico voor z'n werk... Gelukkig is vandaag m'n laatste werkdag, heb dan 3 weken vakantie! Heerlijk, kijk er nu al naar uit! En dan vanavond maar op tijd naar bed, anders red ik het niet met zo weinig slaap, haha!

Hier verder weinig kwaaltjes. Geen last van m'n (.)(.), maar dat kreeg ik bij m''n vorige zwangerschap ook pas na een week of 7. Ben wel moe, nog steeds slecht slapen en een beetje misselijk de hele dag. M'n zus is bij haar zwangerschap 16 weken ziek geweest (overgeven), dus hoop niet dat ik haar achterna ga. Ben trouwens nog een stukje gelijk zwanger met m'n zus. Zij is nu 30 weken. Als ik geen miskraam had gehad liepen we bijna gelijk, scheelden 3 weken. Maar nu heb ik alle tijd voor haar als ze bevallen is en zij voor mij. Ook niet verkeerd!

We zijn inderdaad al met een hoop mensen zeg! Leuk! Volgens mij vind niemand het leuk als we hier met 50 mensen zitten, dus misschien moeten we de naam van het topic aanpassen? Of kan dat niet?

2. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    @Esmeralda: weinig symptomen zegt niets over of je wel of niet zwanger bent hoor! De vorige keer (en ook nu weer) had ik ook weinig klachten en dat hoor je heel vaak. Maar ik heb 1 ding geleerd van mijn miskraam: luister nar je gevoel en trek op tijd aan de bel als je het niet vertrouwd! Maar ik ga er bij jou vanuit dat je je nergens zorgen over hoeft te maken hoor, komt helemaal goed meis!

@Oodie: fv staat voor flesvoeding, bv voor borstvoeding.

@alle nieuwe zwangeren: welkom hier! Gezellig dat je mee komt kletsen!

@de rest die ik vergeten ben: sorry, er is al zoveel gekletst dat ik de helft alweer vergeten ben. Ach ja...zwanger he :p

3. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    LK: mooi dat jij er ook zo over denkt, mijn vraag was ook idd of we de titel nog kunnen veranderen?...

tj82: hi, hi... moest even lachen om je wekker verhaal... (al geloof ik dat jij er erg van gebaald heb)
    succes nog vandaag met werken en fijne vakantie!!!!

hier alles prima, zo lekker naar de kapper en daarna werken....

nou meiden, fijne dag!

4. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Zooooo wat gaat de lijst hard! :O

Nieuwe zwangere dames: GEFELICITEEEERD!!

Over een halve lijst.. ja ben ik ook wel een voorstander van.. maakt t wel overzichtelijker en minder erg om een hoop terug te moeten lezen ;) bij de julimama's van vorig jaar kon ik soms echt 20 pagina's achter lopen en dan keek ik elke dag :|

Dus ik zeg ook, topic veranderen t/m 14 feb? en dan 15 t/m 29 in een nieuw topic? :)

Ik ga zo de verloskundige bellen.. kan er gewoon zenuwachtig van worden! hihihi :D hoop zo dat ik de eerste afspraak al snel mag.. wil zo graag weten hoever ik echt ben!

Even over eten.. hoe zijn jullie daarmee?? Ik word namelijk gek van mezelf.. heb ZON honger! :| niet normaal.. bij zoonlief kon ik amper wat eten tot en met week 14 door misselijk worden en een vol gevoel enzo.. en nu lijk ik wel een bodemloze put! echt.. kan nu mn avondeten op hebben en kwartier later zo weer hetzelfde wegeten en dan heb ik erna gerust nog trek :|

ga nu ook weer een lekker broodje maken omdat ik gewoon zin heb in hartige dingen.. :) Ben heel benieuwd of ik nog zo misselijk ga worden of dat het echt een hele andere zwangerschap wordt......

Oh en over de tietenpijn, had ik ook! bij de eerste deden mn tepels zooon pijn al voor de test.. als vriendlief ernaar keek kreeg ie al een stoot van me :D en nu zijn ze soms iets gevoelig maar niet pijnlijk.. heel apart!

5. Liloo

Liloo Lid

2 apr 2011
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen lieve dames!

@babylove26 dat van je borsten en bakstenen herken ik feilloos, wat zijn ze ontzettend gevoelig (noem maar gerust heel pijnlijk) en ook nog groter joh, weet niet wat me overkomt...Dit wordt ook ons eerrste kindje, dus heb geen referentie. (twee maanden geleden had ik ook gevoelige borsten, maar lang niet zo heftig als nu).

Hebben jullie ook af en toe zo'n zweem van ongesteldheidsgevoel? Schijnt er ook een beetje bij te horen toch?

Leuk om te horen hoe iedereen bepaalde zwangerschapssymptomen heeft of juist niet, maar wat al eerder gezegd werd: het schijnt niet veel te zeggen.

Wat betreft dit onderwerp in 2'en hakken lijkt me prima, kan ik ook een keer wat meer persoonlijk naar mensen reageren (vrijdag kan het ook weer vanaf laptop ipv telefoon ;)), geheugen als een zeef...

Fijne dag vandaag allemaal!

6. sellie6

sellie6 Actief lid

2 jan 2011
    236
    0
    0
    .
    .
    februari 2012

29-01-12 LieveKylian, 33 jaar, 2e kindje, th/zh, bv
    30-01-12 Soepkip, 28 jaar, 1e kindje, th, bv
    01-02-12 Dommel, 26 jaar, 2e kindje, zh, bv
    01-02-12 Hanna1974, 36 jaar, 2e kindje, zh, fv
    01-02-12 Anne1234, 1e kindje
    01-02-12 Inkerbell, 2e kindje, th, fv
    01-02-12 Debs1, 29 jaar, 1e kindje, zh
    01-02-12 Mooibuikje, .. jaar, .. kindje, .., ..
    02-02-12 Esmeralda, 26 jaar, 3e kindje, th/zh, fv
    02-02-12 PamPapilio, 2e kindje, zh, bv
    02-02-12 Nijntje1, 2e kindje, zh, bv/fv
    02-02-12 Sara 8, .. jaar, 3e kindje, .., ..
    04-02-12 TJ82, 1e kindje, zh, bv/fv
    05-02-12 Oodie, 36 jaar, 1e kindje, zh, bv
    08-02-12 Trishka, 28 jaar, 4e kindje, zh, fv
    05-02-12 Liloo, 30 jaar, 1e kindje, zh, bv
    08-02-12 Dannie81, ..jaar, 3e kindje, .., ..
    11-02-12 Avil, .. jaar, .. kindje, .., ..
    06-02-12 Sellie6, 23 jaar, 1e kindje, .., ..
    ..-02-12 Babylove26, .. jaar, .. kindje, .., ..

Afspraken

16-06-11 nijntje1 1e echo zh
    20-06-11 TJ82 intake + 1e echo vk
    20-06-11 LieveKylian intake vk
    23-06-11 Dommel 1e echo vk
    28-06-11 Esmeralnda 1e afspraak vk
    06-07-11 Dommel intake vk

7. sellie6

sellie6 Actief lid

2 jan 2011
    236
    0
    0
    .
    .
    Gossie wat voel ik me zwanger!
    Nu al wat emotioneler, gevoelige borsten (maar niet erg) en regelmatig misselijk. Vandaag heb ik ook weer en test gedaan en die knalde echt! Erg leuk! Mvm komt hier vandaag, ik had me opgegeven en wilde vandaag al komen.Terwijl ik pas 4 weken ben. Vind het wel en spannend want het word zo echt dan!
    Ook word ik vandaag gebeld door mijn behandelend arts (ik heb epilepsie en slik medicatie daarvoor) die me een doorverwijzing naar de gyn gaat geven. Ze willen mijn zwangerschap extra in de gaten houden vanwege de medicatie. In principe heeft het gen negatief effect op ons ukkie maar ze willen het wel checken. Zijn er meer die extra in de gaten worden gehouden of medicijnen slikken?

@ all: ik vind het een goed idee om het te splitsen want dan houden we het ook wat persoonlijker en kun je op iedereen reageren.
    Ik zal vanaf nu ook beter me gaan lezen en schrijven!

8. Esmeralda1984

Esmeralda1984 Niet meer actief

TJ82
    Ik heb voor mijn ouste 2 miskramen gehad. Ook al is het 2 keer daarna goed gegaan die angs blijft. Ook nu weer. Zucht.. vind het niet leuk. Ik probeer er niet teveel aan te denken maar onbewust doe je het toch. Als ik naar de vk ga dan vraag ik om een vroege echo heb ik bij mijn andere zwangerschappen ook gekregen. Ze is gelukkig niet zo moeilijk.

Pampapillio
    Over het eten, ik heb nu ook een enorme trek. Heel de dag heb ik honger. Ik probeer het een beetje te beperken. Bij de laatste ben ik 21 kilo aangekomen, en het is niet de bedoeling dat ik weer zoveel aan kom.

9. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

[=oodie;10059410]februari 2012

29-01-12 LieveKylian, 33 jaar, 2e kindje, th/zh, bv
    30-01-12 Soepkip, 28 jaar, 1e kindje, th, bv
    01-02-12 Dommel, 26 jaar, 2e kindje, zh, bv
    01-02-12 Hanna1974, 36 jaar, 2e kindje, zh, fv
    01-02-12 Anne1234, 1e kindje
    01-02-12 Inkerbell, 2e kindje, th, fv
    01-02-12 Debs1, 29 jaar, 1e kindje, zh
    01-02-12 Mooibuikje, .. jaar, .. kindje, .., ..
    02-02-12 Esmeralda, 26 jaar, 3e kindje, th/zh, fv
    02-02-12 PamPapilio, 2e kindje, zh, bv
    02-02-12 Nijntje1, 2e kindje, zh, bv/fv
    02-02-12 Sara 8, .. jaar, 3e kindje, .., ..
    04-02-12 TJ82, 1e kindje, zh, bv/fv
    05-02-12 Oodie, 36 jaar, 1e kindje, zh, bv
    08-02-12 Trishka, 28 jaar, 4e kindje, zh, fv
    05-02-12 Liloo, 30 jaar, 1e kindje, zh, bv
    08-02-12 Dannie81, ..jaar, 3e kindje, .., ..
    11-02-12 Avil, .. jaar, .. kindje, .., ..
    ..-02-12 Sellie6, .. jaar, 1e kindje, .., ..
    .07-02-12 Babylove26,26 jaar, 1e kindje, .., ..

Afspraken

16-06-11 nijntje1 1e echo zh
    20-06-11 TJ82 intake + 1e echo vk
    20-06-11 LieveKylian intake vk
    23-06-11 Dommel 1e echo vk
    28-06-11 Esmeralnda 1e afspraak vk
    06-07-11 Dommel intake vk

20 Zwanger !!!!!

Mezelf ingevuld...
    [/]

10. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    heeey lieve meiden,

jeetje wat een lijst al idd, goed idee van t splitsen op de helft van de maand!

hier vooral in de ochtend beetje misselijk, kan ook niet tegen de geur van hamkaas chips hahaha. verder ook ongikrampjes, maar ik denk dat mn bm nog wel wat gevoelig is van de vorige zwangerschap.

esmeralda, jij hebt een soort van gelijke situatie als ik he, hier zegt manlief ook, we praten er nog wel over.. hoe ga jij om met t gevoel dat je man t kleintje eigenlijk neit ziet zitten. Kijk nu weet ik wel dat als de kleine er eenmaal is dat ie van t kindje zal houden hoor, maar vind t nu t allemaal nog zo vers is wel moeilijk moet ik zeggen...

11. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik kom even snel gedag zeggen. Ben op mijn werk dus kan niet reageren verder.. :D

Vanmiddag ga ik een CB digitale doen. Dan moet er 3+ opkomen maar durf niet te testen.. :( Bang dat toch nog die 2-3 weken er op komt..

12. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

zwanger ben je sowieso! :D

13. Esmeralda1984

ik begrijp mijn vriend wel, onze situatie is op dit moment een beetje moeilijk. Niet met onze relatie hoor, maar financieel gezien. We wonen ook nog eens in een 3 kamrt appartement. Tis nu te doen maar met de 3de moeten we toch echt het huis verkopen.
    Mijn vriend zal ook zeker van die mensje houden. Hij weet ook dondersgoed dat ik het niet weg laat halen, dus we kunnen er wel over praten maar ik blijf bij mijn standpunt.

Ik vind het niet leuk dat hij er zo over denkt, het doet best veel met me. word er ook wel onzeker van.. wat gebeurt er tussen ons als ik de baby niet weg haal maar ja.. het komt wel goed denk ik

14. Esmeralda1984

Als het goed is moet er +3 staan. Heb met mijn laatste zwangerschap ook zo'n test gedaan met 5 weken en daar stond +3 op. Gewoon testen meis.. je bent zwanger dat is 1 ding wat zeker is

15. Anne1234

Anne1234 Actief lid

25 mei 2011
    346
    0
    0
    dutch capital
    Hoi,

Wat een onzekerheid zo in het begin he. Wel testen, niet testen, zie je nou wel of niet een streep...

Wel knap van je dat je zo nuchter er onder bent Esmeralda, en wat je zegt, het komt wel goed.Dwingen om het weg te laten halen kan hij sowieso niet (althans, niet als je een goede relatie hebt), ik zeg: komt tijd, komt raad!

En ik lees dat er her en der wat zwangerschapsverschijnselen om de hoek komen? Stenen borsten en magen gevuld met steen? :p? Klinkt goed!

Het lijkt mij heerlijk om wel wat te voelen, voel nog steeds vrij weinig :(.

Wel heb ik dat ik elke middag standaard om 15.50 uur misselijk word, ik kan de klok er haast op gelijk zetten.

Verder heb ik een afspraak met de vk gemaakt, de 15e. En eigenlijk mocht ik ook die week een echo (wk 7) ivm de vorige mk. Bij t echopunt hebben ze me echter best bang gemaakt dat de kans groot is dat je nog niets van t hartje ziet. Ik ga die week een paar dagen op vakantie, en heb geen zin om dan die stress te hebben, dus maar gewoon een echo in week 8 (22 juni).
    Kan ik dat zelf aanpassen op de lijst, of doet LK dit???

Geniet van het lekkere weer dames, heb t idee dat er heel veel van jullie vakantie hebben!:)

16. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    We zitten idd in precies dezelfde situatie dan meis, hier oolk idd verhuizen, maar omdat manlief nu boven de 34000 verdient per jaar moeten we vrije sector gaan huren of gaan kopen wat pas vanaf feb kan(hebben pas vanaf feb2012 geen engatieve bkr meer)

gelukkig begrijpen de mannen ons en wij de mannen weer, komt allemaal wel goed toch :) ?

17. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    WOEHOEEEEE!!!!!!!!!! Hallo hallo februari 2012 meiden...chicken meld zich!!!!!!!!!!!

18. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Dat klopt, maar als de test nu geen 3+ meet dan is mijn hCG ook niet verder gestegen toch?
    Ach.. ik moet ook niet zo zeuren! Zodra ik vanmiddag thuis kom ga ik testen!:p

19. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63

He wat leuk, een chicken en soepkip ;)
    Van harge gefeliciteerd met je zwangerschap!

20. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Chicken, wow wat een mooie test!
    Van harte gefeliicteerd meid en welkom hier!

Deel Deze Pagina