Februari 2012 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door woman1974, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Lief, wat een verhaal. Goed dat het nu beter gaat.

Wij hadden een goede nacht. S. kreeg de laatste fles om 10:00 uur en kwam pas weer om 4:00 uur. Ik schrok me rot. En daarna weer om 8:00 uur. Papa en mama waren meteen van slag en na 4en konden we niet meteen in slaap komen.

Ik ga donderdag voor het eerst naar het cb, ik ben reuzebenieuwd hoe groot en zwaar ze is.:D

2. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Elvina: heeft ze ergens last van dat ze niet wilt slapen?

3. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    @Lief: heftig verhaal, hoop dat je je nu eenstuk beter voelt

@elvina: vervelend he, noa was de hele ochtend aan het huilen, nu heeft zegelukkig 2u geslapen

hoor mijn dochter jengelen, gaa haar de fles geven en dan even de deur uit

4. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113
    Miewie; ik ben ook zo benieuwd naar het eerste CB bezoekje en dan vooral haar gewicht, wij moeten nog even wachten. Ben al wel 1 keer wezen wegen maar nu niet zo'n zin meer in dus we wachten wel tot over 1,5 week. Ben ook benieuwd wat ze dan qua flessen adviseren.

Elvina heeft ze alweer geslapen? Snap dat je er dan even doorheen zit hoor pff.

Laika, ik zou ook schrikken als ze ineens niet zou komen 's nachts ;D Hier komt ze meestal rond 3 uur, gisteren was het bijna 4 uur, dat had ik trouwens niet eens door was zelf zo moe ;) En vriend doet hier de nachtvoeding momenteel dus dan let je wat minder op.

Hier wil ze haar slaapje niet zo doen vanmiddag, achja dat komt bijna niet voor dus dat mag ook wel eens. Ze ligt er nu nog wel in maar hoor haar alweer huilen dus zal haar zo maar eruit halen. Dan maar keer na 3 uur de voeding weer.

5. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Nou ze is van half 8 tot 6 uur wakker geweest! Toen was ze ineens weg en nu ligt ze nog te slapen..
    Heb niet het idee dat ze ergens last van heeft, ze is gewoon klaar wakker. Ze is ook niet constant aan het huilen. Ze ligt dan op d'r speen te sabbelen tot ie eruit valt dan is het brullen. Dus dan blijf je aan het lopen :p
    Ik ten einde raad een stuk wandelen, slaapt ze tot ik het huis binnen loop.. Tutje! Was bang dat ze wagenbak niet lekker vind liggen dus nu ligt ze in het ledikantje. Maar ik heb nog geen babyfoon. Zou er 1 krijgen van het werk van m'n man maar die is niet leverbaar. Dus weten jullie nog een goede babyfoon met camera? :) misschien morgen 1 halen in babywinkel.
    Straks de kleine in bad doen en een flinke flesvoeding geven in de hoop dat ze dan lekker slaapt ;) Gister heeft het badje geholpen, ze sliep daarna 4,5 uur! Wij waren uitgeput in slaap gevallen met de lichten nog aan haha!
    *sorry voor het lange ego verhaal*

Lekker toch Laike als ze wat langer slapen! ;)

Hoe is het met de andere dames? Een fijne nacht gewenst in ieder geval! :D

6. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    @elvina: lekker toch zo in slaap vallen!

Ik heb net toch de swaddle me besteld, de katoenen, Noa slaapt op zich wel, vooral s'nachts maar overdag wappert ze zich de hele tijd met der handjes wakker en dan is het jengelen en als ze danbijna in slaap valt is het echt schreeuwen, dus benieuwd, als het goed is komt hij dinsdag binnen

je hebt wat teweeg gebracht met die swaddle me jahoo!

7. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113
    Lekker Elvina dat ze nog heeft geslapen, hopelijk vannacht ook ;)

Ik ging gisteren zelf om 22.00 echt knock out.. mn vriend heeft de avondfles gedaan en ik heb haar niet eens horen huilen en hem niet naar bed horen komen *schaam* vind dat maar niks, glij 's avonds echt in een coma, normaal ben ik een hele lichte slaper. De nachtfles heb ik wel gehoord maar ook die neemt mn vriend op dit moment nog over. Vanaf een uur of 5 vanmorgen lig ik dan weer wakker en te luisteren naar al die babygeluidjes maar nu slaapt die slaapkop nog! Dus maar even mn ontbijtje alvast aan het opeten.

Ik moet echt gaan leren om 's ochtends wat langer te slapen zodat ik 's avonds ook nog iets kan en die nachtvoedingen kan gaan verdelen met mn vriend...

Dat (niet)slapen was ook wel iets waar ik het meeste tegenop zag, ik ben normaal dus ook iemand die om 22.00 in bed ligt en echt zeker 8 uur slaapt. Ik functioneer gewoon niet zonder slaap.. maar dit kan ik mn vriend ook niet blijven aan doen ;) Vandaag maar overdag met haar proberen wat mee te slapen.. maar dat vind ik dan wel weer eng omdat ik alleen ben met haar, straks slaap ik weer zo diep.

8. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Goedemorgen dames!

Wij liggen alle drie nog in bed, wat een luxe he, hihi! Straks naar babywinkel, heb er zin in!

Ben benieuwd of de Swaddleme werkt Woman! :)

Ik heb dat ook al een paar keer gehad Lief! Was ik zo moe dat ik door Zoey heen ben geslapen.. Vond ik ook zo erg, gelukkig dat m'n man er was. Maar dat was 's avonds. Denk dat je wel een middagdutje kan doen samen, dat je onbewust minder diep slaapt als je alleen bent met haar.

Fijne dag vandaag!

9. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Hallo allemaal, hier even wat minder 's-nachts. Hij heeft darmkrampjes, daar helpt de SwaddleMe wel iets tegen denk ik, hij wordt lekker warm gehouden. Maar ligt veel te kreunen en te strekken (huilen gelukkig niet) en hij meld zich nu om de 3 uur.
    Mijn man had het zich ook al beetje eigen gemaakt: Stoïcijns blijven liggen als zoon wakker wordt. Maar nu zat ik er even doorheen en ben 2x gewoon doorgeslapen. En dan stapt hij er gelukkig wel uit ;)
    Maar met borstvoeding word je meestal wel snel wakker, als hij honger heeft zitten mijn borsten vol, prima alarm dus.
    Ik denk ook dat als je alleen bent met je baby dat je dan wel wakker wordt.

@MieWie Super dat het zo goed gaat zeg! Ik zie hem wel weer verschijnen, doe rustig aan!

SwaddleMe Super dat meer er baat bij hebben. En voor de prijs hoef je het niet te laten. Hou er rekening mee dat je beeb vroeg of laat best even verzet kan tonen tegen inbakeren.
    @woman1974 Ik hoop dat het helpt maar denk het wel!

@Lief Welkom terug! Stomme hormonen, wat heftig zeg dat je zo in de put geraakt was. Ik ben oprecht blij te lezen dat het beter gaat met je! Keep up the bright spirit, dikke virtuele knuffel voor jou! :)

@Char Ik heb al even niets meer van jou gelezen, alles goed met jou, Levie en je a.s. echtgenoot?

@Andrea85 Dus jij slaat nu alle melkproducten over? Ik heb dat even poosje flink geminderd en nu niet meer en nu heeft hij krampjes. Dus brengt me beetje aan het twijfelen.

Verder... Erg last van mijn borsten, vandaag gelukkig wat minder maar zaterdag voelde het alsof ze eraf konden vallen, zo'n branderig gevoel en nare steken. Zometeen een afspraak bij de huisarts, ik denk meer aan een ontsteking maar mocht het spruw zijn.. Al is daar niets van te zien bij hem of mij, toch maar even laten nakijken.

10. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Hoi dames!

Wij zijn ook vaak 's avonds helemaal total loss...gisteravond zelfs allebei rond half 10 op de bank in slaap gevallen. Maar gelukkig heeft Robin vannacht heerlijk geslapen, van 23 tot 5 uur en na de fles nog tot half 8. Kon ik gezellig met m'n mannen ontbijten voordat mijn vriend de oudste naar de opvang ging brengen en ging werken!

Heerlijke wandeling gemaakt richting cb waar Robin helemaal is goedgekeurd!! Hij weegt nu 4770 gr en is 57 cm. Qua voedingen mogeb we richting 5 flessen van 150/5 als Robin dat trekt. Ik heb ook wel de indruk dat hij na zijn flesjes nu nog niet helemaal tevreden is! De gulzigaard haha! Dus vanavond de laatste fles ophogen naar 150/5, kijken of hij dan misschien nóg langer kan slapen!

Ik kan nu kiezen tussen huishouden doen, of ook op bed liggen met een boek en misschien nog even oogjes toe doen....rara wat zal het worden?!

11. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik zou het wel weten denk ik...;)

Hier weer een goede nacht. Ik ben zo benieuwd hoeveel ze weegt en hoe groot ze is, maar ik moet geduld hebben tot donderdag.

12. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    hmm miewie lastig kiezen zo :)

@jahoo: ik heb de swaddleme bij de babydump kunnen bestellen voor 14,95, was een actie, dus mooi meegenomen, ben erg benieuwd als die morgen binnen komt
    ze lag net in mijn armen te slapen en zodra ze in haar bed ligt s het schreeuwen en gaan der armojes tekeer

ik ga even wat strijk weg werken, het is niet veel gelukkig

13. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Wij bakeren ook Thije in met de pacco, deze kunnen we van vrienden lenen. We zijn met de flessen ook naar 150, maar hij blijft om 5 uur komen. Dus dan krijgt hij nog een klein slokje van 90.

14. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Wat een efficiënte middag heb ik gehad! Toen Robin sliep zelf heerlijk ontspannen op bed een boek gelezen, in slaap gevallen, daarna ff snel beneden gestofzuigd en de was weggewerkt! Eten klaar gezet en de hond uitgelaten. Inmiddels is mijn vriend en Jordy thuis, vriend wilde nog even hardlopen dus wij zitten lekker ff op de bank tv te kijken. Ik heb vanavond de eerste gymles van de zwangerschapsgym, weer de buik- en bekkenbodemspieren trainen. Ben benieuwd of het echt zweten wordt haha!

@Laika: ze is wel gewoon tevreden met de voedingen die ze krijgt, toch? Of maak je je ergens zorgen om?

@Woman1974: ik heb hem ook besteld bij Babydump voor 14,95. Kon ik meteen nog wat andere dingen bestellen hihi!

@Nienke18: als ze flessen drinken van 150/5 dan is om de 5 uur toch prima? Dan kom je toch op 5 voedingen per dag?

15. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    @mieiwe: hahah heb me ingehouden, alleen een oranje shirt met hup holland hup omdat mark die zo leuk vond, die kijkt weinig voetbal maar deze zomer zal die geen wedstrijd willen missen

ik zit op de bank met een koelelement op mijn knie, mark en ik liepen de trap af en ik donderde naar beneden, mijn onderste voet glee weg en mijn bovenste been bleef hangen waaroor er veel druk op de knie stond, heb ik een paar jaar terug ook gehad, pfffffff voelde me wel ff misselijk en ben goed geschrokken, kijken hoe het morgen aanvoelt anders naar de dokter toe
    (sorry voor het ego bericht)

16. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Schikken Woman, gelukkig liep je niet met je baby!

Ik ben weer terug van de huisarts. Zoonlief heeft een navelbreuk :(
    Moet vanzelf overgaan. Ikzelf gewoon stuwing denkt de huisarts, gelukkig geen borstontsteking of spruw.
    We gaan voor de krampjes infacol proberen.

Net kaartjes besteld voor NL's grootste dance event begin juli.
    Mooie stok achter de deur om dan weer op mijn oude gewicht te zijn :p

17. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113
    Oeh schrikken, hopelijk valt het mee Woman..

Jahoo, gelukkig geen spruw dan, volgens mij kom je daar moeilijk vanaf. En een navelbreukje, moet hij daaraan geopereerd worden? Heeft hij daar ook last van?
    Infacol gebruiken wij ook, het lijkt wel te werken.. ze laat wel veel scheetjes ;) Maar bij ons is ze ook beter gaan boeren, ook halfverwege een fles, dat scheelt hier ook voor de darmkrampjes.

Ons meisje heeft altijd zo'n 'moeite' met poepen hebben jullie kindjes dat ook? Ontlasting is gewoon mooi smeuïg :p dus dat is het niet.. ze perst gewoon met heel haar lijfje en maakt de meest vreemde gezichten en bewegingen alsof ze het superzwaar heeft. Misschien is dat wel normaal hoor bij baby's maar ja weet ik veel :D Het is iig duidelijk als ze een vieze luier produceert voor ons haha.

En mooie stok achter de deur! Hier heb ik ook nog een slap buikje hoor.. wel weer op mijn gewicht van voor de bevalling, dus dat trekt vast nog wel strak als ik nog meer ga wandelen etc.

Ik heb vanmiddag nog lekker even geslapen op de bank toen ze op bed lag, fijn hoor want ik moet lichamelijk nog aardig herstellen van die 9 maanden.

Dit was mijn eerste dagje 'alleen met baby' ging gelukkig goed en nu is vriend ook weer thuis. Ik kom er wel!

18. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    dankjewel dames, het gaat redelijk met mijn knie, kan lopen en autorijden gelukkig maar voel het wel en kan hem niet goed buigen, echt weer wat voor mij om van de trap te vallen, was niet de eerste keer

ik gebruik ok infacol, de eerste keer merk je niet zo veel maar na een dag merkte ik wel verschil, Noa laat inderdaad veel scheetjes, haar ontlasting komt makkelijker ook in combinatie met de nutriton, kon ze in het begin maar om de 2 a 3 dagen nu iedere dag een mooie gele luier

s6 ermee!

19. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Lief: Altijd spannend de eerste dag alleen met je kindje, maar dat went snel genoeg en dadelijk weet je niet beter.

Woman: Kijk je uit, gelukkig lijkt het mee te vallen. Ik ben ook altijd erg onhandig en lig regelmatig onderuit.

Infacol werkt hier ook erg goed, we zijn één dagje gestopt om te kijken of hetal beter ging, maar zijn een dag later weer begonnen. Hij kreeg erg veel last van krampjes na de fles. Het kan geen kwijt, dus wij gebruiken het nog even.

Vanochtend bij de osteopaat geweest, nu over vier weken terug komen. Hij zag al wat verbetering. Hoop voor thije dat de volgende keer de laatste keer is. Gelukkig hebben we een erg blij kindje gekregen.

20. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Miewie: Hij krijgt 5 voedingen en een kleine van 90 ml, dus eigenlijk 6 voedingen. Denk dat hij er vanzelf mee stopt als hij het niet meer nodig heeft.

Deel Deze Pagina