@nienke: was vroeger al de brokkenpiloot van het gezin, ga regelmatig door mijn enkel en dan lig ik weer op de grond, nu van de trap af dus en het valt inderdaad gelukkig mee, waarschijnlijk goed genoeg gekoeld @swaddle me: nou hij is binnen hoor en was vanmiddag in gebruik, wat heeft ze heerlik geslapen van 15u tot 17.30u, we hebben der geen enkele keer horen jengelen, laten we hopen dat het zo blijft. Die van 3 tot 6kg is ze denk ik wel snel ontgroeid want ze past er precies in nu, hebben jullie dat ook?
Ons meisje past er nog wel prima in en hij rekt nog wel even mee vermoed ik. Maar ze is niet zo heel groot, week terug was ze 3575. Wij hebben er nu 2, want ze geeft nog wel eens mondje melk terug in bed dus ja dat eindigt elke keer precies op dat ding Ben zoo benieuwd wat ze nu weegt.. merkte dat 1 pakje al niet meer paste, jeetje. Maar deze week geen tijd om naar het inloop weeguurtje te gaan en volgende week staat de eerste afspraak al bij het CB. Vandaag alleen met haar naar buiten geweest (onderneming.. woon in een flatje zonder lift..) en ook gelijk even in de supermarkt geweest, ging allemaal supergoed, echte overwinningen voor mij want op het einde in de zwangerschap durfde ik niet meer in de winkel ivm duizeligheid etc.. de anti depressiva is hier wel echt goed aangeslagen voel me gelukkig weer beetje meer mezelf Zijn wel iets aant rommelen met de flesjes, ze krijgt 6x90 en had de ochtendfles al naar 120 gedaan omdat ze telkens mopperde daarna, maar nu begint ze overdag ook te mopperen soms, dus we zitten beetje tegen ophogen aan denk ik
@Woman Heey super joh.. Pampermans hier past er nog wel even in, hij is iets aan de grote kant zelfs. Maar die is gewoon niet zo groot, wordt ook nog steeds door vreemde mensen aangesproken in de supermarkt enzo omdat ze denken dat hij echt net geboren is. Hij heeft nog steeds krampjes. Nu ligt ie eindelijk een beetje rustig maar de hele dag is hij bezig met persen, zo zielig. @Lief ik heb ook een 2e om die reden, heel verstandig Nog wat mafs.. mijn baby heeft m'n moeder gebeten Mijn moeder zat lekker te tutten met hem op schoot en hij hapte vast in haar nek, het lijkt wel een zuigzoen. Gelukkig kon ze er wel om lachen. Hopelijk maakt hij er geen gewoonte van, de visite happen
Haha Jahoo! Vandaag hapte dochterlief ook naar mijn oor, ze had em bijna ze had dus nog niet genoeg aan haar fles, en die kleintjes kunnen zuigen zeg! Heb haar maar nog wat melk bij gegeven, mn oor leek me niet zo'n goed idee Die krampjes zijn zo zielig.. hier gaat het sinds de nieuwe fles/extra boeren/infacol een stuk beter, maar ze is ook nog regelmatig aan het persen/scheetjes laten hoor.. die darmpjes moeten gewoon nog gewend raken aan voeding volgens mij, hopelijk is die periode snel voorbij.
Ooh.. thnx Lief, ik wilde hem al opgeven voor Supernanny maar blijkbaar dus best normaal, dat haaiengedrag
He meiden! Sorry sorry sorry ben hier echt te weinig ik weet het,Maar heb het zo enorm druk met Levi en kraamvisite ect. ect. Levi krijgt ook nog 7 voedingen omdat hij nog steeds niet drinkt wat hij hoort te krijgen en heeft nu ook nog eens super veel last van krampjes en is zo snel moe van het drinken....Dus iedere voeding is anders. Vandaag bij de GGD geweest en nu was hij maar 15 gram aangekomen best weinig dus maar weegt nu 3830 dus echt weinig weegt hij gelukkig ook niet. Heb nu andere voeding voor krampjes en geef hem voor iedere voeding infacol helpt ook goed voor krampjes en zorgt ervoor dat hij beter kan boertjes laten. Ook komt er deze week een weekverpleegkundige om te laten zien hoe we hem het beste kunnen inbakeren.Levi is namelijk erg druk en bewegelijk en houdt zichzelf wakker en dat vermoeid hem nog meer,en hij heeft juist zijn energie hard nodig om goed te drinken.Ook is Levi graag bij mij hij wil alleen bij mij drinken door mij getroost en geknuffelt worden,vind dit heel rot voor de papa.Maar volgens de artsen komt dit omdat hij zo ziek is geweest en voor zn leven heeft moeten vechten en van mij weg moest hij heeft me dus zo erg gemist dat hij me nu extra hard nodig heeft.Baby's hebben hun mama altijd hard nodig in het begin maar Levi nu extra.Gelukkig is hij verder een tevreden en sterk mannetje maar vergt het allemaal wel veel energie van me maar geniet enorm van hem! Sorry voor mijn lange ego verhaal! Ik lees nog wel mee sorry dat ik niet veel mee klets Dikke knuffel voor jullie!
Goedemorgen dames! Het belooft vandaag heerlijk weer te worden! Gaan jullie nog wat leuks doen? Vandaag weer een dagje met mijn 2 mannetjes. 's Ochtends denk ik lekker met de oudste naar de speeltuin en vanmiddag even naar mijn zusje toe. Vanavond gaan mijn vriend en ik lekker samen uit eten! Dat is erg lang geleden! Eindelijk weer sushi eten ! Mijn schoonzus komt samen met haar dochter op de jongens passen. @Woman: al weer beetje opgeknapt? Gelukkig liep je idd niet met je kleintje... @JahoO: wat zielig voor Ian dat hij een navelbreuk heeft! Hoe gaat het nu met hem? Hopelijk is hij nog een beetje te troosten en gaat het allemaal snel over! Welk dance event gaan jullie bezoeken? En begin juli is nog een eind weg, tijd zat om op je oude gewicht te komen hoor! @Lief: fijn dat de eerste dag goed is gegaan! Zelfs ik, met een peuter van ruim 2,5 jaar oud, vind een dag alleen nog wel spannend. Vaak kom ik dan niet aan douchen toe, beetje huishouden oké, maar ben ik verder eigenlijk de hele dag bezig met Robin. Wel lekker wandelen enzo! Bijtende baby's haha! Hier nog geen happer, maar wat niet is, kan nog komen . Ik merk wel dat als hij erg ongeduldig wordt naar zijn fles hij heel hard kan sabbelen op mijn vinger en daar zit inderdaad flink veel kracht bij! @Char: het zal zeker vermoeiend zijn zo druk met je mannetje, de visite, huishouden en tijd voor jezelf (hoop ik dat je nog over hebt...)! Wel fijn dat Levi bij jou zoveel troost kan vinden, als hij eenmaal meer gewend is aan de wereld komt papa echt wel weer hoor! Sowieso zijn papa's later als hij groot is veel leuker om mee te spelen en te stoeien, dat merk ik hier zeker. Mama's zijn om te knuffelen ! En inbakeren zal zeker helpen, lees de ervaringen maar van ons allemaal! Moet hij wel goed worden ingepakt, want Robin werd vannacht toch eerder wakker omdat hij zijn beentje los had weten te krijgen. Maar verder slaapt hij lekker rustig en is hij overdag een heerlijk ventje! Alleen heeft hij 's avonds echt een huiluurtje, hebben jullie baby's dat ook? Vaak rond kwart over 6/half 7, net als wij klaar zijn met eten begint hij te huilen. Echt ontroostbaar! Zo zielig...het zijn geen krampjes. Na een fles wordt hij wel rustig, ook al is het nog geen tijd voor zijn fles. Maar dat huilen is voor ons allemaal ook niet fijn...
Haha lees ik nou iets over bijtende baby's? Onze kleine man heeft altijd de neiging om papa zn neus te pakken. Over inbakeren had inderdaad jullie goede ervaringen gelezen en jullie bestelden dat toch ergens? Over huiluurtjes altijd lastig als ze ontroostbaar zijn,levi huilt alleen als hij honger heeft en jammert als hij krampjes heeft of zn speen kwijt is. Hij kan wel een kleine driftkikkertje zijn hoor! @ MieWie,ik zeg indd ook tegen mijn vriend dat als de kleine man straks groter is hij veel leuker is om mee te spelen en dat weet hij ook wel. Nu zijn de mama's nog wat harder nodig. Wat hebben wij allemaal toch een geluk he dat we met onze kindjes de Lente in gaan kunnen we lekker veel wandelen heerlijk! Morgen word het ook super goed weer en dat lijkt wel een extra kadootje want ik word morgen alweer 29 jaar! Fijne dag allemaal geniet van het zonnetje!
@Char: arme papa, maar het is écht alleen maar tijdelijk. Als hij straks wat ouder is, dan is papa zijn grote held en komt het weer goed. @MieWie: Huiluurtje was bij mijn eerste veel duidelijker. Die huilde elke dag van 19:00 tot 20:00, maar bij haar merk ik het niet zo. Ze huilt alleen als ze honger heeft. En in het begin toen ze last had van krampjes, maar dat was meer krijsen. @All: het is idd een mooie dag! Ik ben net terug van mij oudste zijn school. Ze zijn vandaag bezig met activiteiten om geld in te zamelen voor een goed doel. Dus ik ging ik hem aanmoedigen.
Huiluurtje: Thije heeft precies over het eten een huil uurtje. We eten dan om beurten. Inderdaad een heerlijke dag, vanochtend al boodschappen wezen doen. Vriendin is op visite geweest en is inmiddels al weer weg. Haar zoontje had een ontzettende driftbui.
@miewie: het gaat best goed met mijn knie gelukkig, lopen gaat goed, allen buigen nog niet zo, dus heb geluk gehad denk ik @bijtende baby's? Noa zuigt ook erg hard op mijn pink maar bijt gelukkig niet, als ze zoekt dan sabbelt ze op haar eigen hand heb haar vannacht gewoon in der slaapzak laten slapen omdat ze dat gewent is, ze slaapt nu al 4 nachten van 23.30u tot 7u dus dat gaat lekker en dan overdag als ze slaapt heb ik haar in de swaddleme, nu was ze even wat onrustig omdat ik haar op haar li zij heb gelegd en dat vindt ze nooit zo leuk, maar merk wel dat als ze wakker is ze weer sneller in slaap valt nu
Hier nog geen herkenbaar huiluurtje. Wel makkelijkere en moeilijkere slaapjes maar dan nog ist niet echt huilen ofzo. Heb gewoon de winactie op het forum gewonnen! Superleuk bon vd prenatal. We hadden er al wat vd kraamvisite dus kunnen straks mooi de triptrap kinderstoel voor weinig halen! Hier maakt dochterlief een zootje van de flessen..ze slaat er eigenlijk 1 over..we voeden op verzoek dus wakker maken doen we normaal niet echt. Denk dat t komt doordat ik wat flessen aan t ophogen ben. Grappig dat ze het zelf zo regelt he..zien wel waar we uitkomen.
@lief: ik denk dat je meisje ook wel meer mag hebben, noa was op het einde van de kraamweek net geen 3500 en mocht toen 6x100 bij de laatste controle op het bureau was ze 3900 en mocht ze 6x120 noa sliep al 4 nachten door tot 7u en vanmorgen kwam ze om 4.30u, was even wennen weer hihihi, daarna is ze wel meteen weer in slaap gevallen. Mark is vandaag proefdraaien voor een baan en zijn scooter is stuk dus ik moest hem brengen, arme Noa om 6.45u weer uit bed gehaald, maar ze viel in de auto meteen weer in slaap en ligt nu nog steeds in de box te slapen, hopen dat ze dat nog even doet
Heej Lief, wat goed joh! Zo'n bon komt altijd van pas. @char Heftig dat Levi zoveel aandacht vraagt. Hier nog zo 1, ik heb echt een fanclub van 1 persoon. Helaas ook weinig tijd over voor het forum. (excuus dat ik niet op iedereen reageer) Heb een lief en tevreden kindje, tot hij zijn mandje in moet. Eten gaat wel goed, hij mag 80 en slobbert met gemak 100 weg en dan lust hij nog, alleen loopt hij dan gewoon 'over'. Aan de borst drinkt hij oneindig door en zet hij gewoon een mondhoek als overloopputje open. En slapen doet hij slecht momenteel door krampjes. Maar wellicht slaat de infacol nu beetje aan, vannacht 6 uur na de laatste voeding geslapen, daarna nog 3 uur. @MieWie Sensation White, vaste prik hier
Women thanks voor die bevestiging had zelf dat idee ook wel dat ze meer dan 90 mag. Maar nu heb ik dus 3 van de 6 flessen meer aangeboden en dan slaat ze dus (als we haar laten doen) een fles over. Jaaa zeg haha. Kijk als ze dan die van de nacht doet, maar het was er een overdag. Nouja scheelde ons wel 2 nachtvoedingen en nu zitten we weer op het 6 flessen schema, was wel aardig van haar . Maar vanmorgen dronk ze maar 70.. naja.. we zien wel, ze slaapt er nu wel prima op, volgende week ook naar het CB toch fijn om dan even te wegen en bevestiging/advies over de flessen te krijgen. Jahoo en Char dat lijkt me best zwaar hoor als je kindje zo aan je 'hangt'. Begrijpelijk dat jullie wat minder reageren! Hopelijk gaat het snel wat beter met slapen ook. En Noa al doorslapen jeetje hier niet hoor, altijd 1 nachtvoeding, maar tja geeft ook niet natuurlijk bij zo'n kleintje je houdt daar toch wel rekening mee als je aan een kindje begint. Maar van mij mag ze snel minimaal 6 uur doen 's nachts hoor, dan trek ik t ook beter allemaal
Hoi dames, hier net terug van het CB. Mijn meissie is nu 55 cm en weegt 4290. Ik heb ook meteen luiers ingeslagen, ik had van de week een dagaanbieding van de Kruidvat waar je 50% korting kreeg voor een pak. Dus ik heb meteen een paar pakken mee. @Lief: ik heb vandaag ook aan het CB gevraagd of we de voeding mochten ophogen en hier mag ik de kleine meid flesjes van 120 aanbieden en kijken hoeveel ze drinkt. Met een beetje mazzel gaat er steeds meer tijd tussen zitten.
Mooi gewicht Laika! en lekker dat je de flesjes mag aanbieden, ze drinkt het vast snel op, ging van 60 naar 90 hier ook heel snel En als je dan die 120 geeft mag ze dan naar 5 flessen als ze dat zelf zou aangeven of hoe zit dat? Moet je er 6 blijven geven maar dan van 120? Hier net eerst een fles, dan samen douchen en daarna gewandeld/boodschapjes gehaald. Nu nog even proberen in bed tot 15.00, jammer dat ik nog niet verder kan wandelen qua lijf, dan kon ik een heel slaapje wandelen zeg maar, nu is dat zo'n gedoe want de wandelwagen moet beneden blijven dus ze word altijd wakker.. Ik ben kapot trouwens.. pff ff zien of ik die 1,5 uur ook mee kan pakken als zij slaapt
@lief: bij mij zijn het 6 flessen van 120 @char en jahoo: lastig he o'n hangbaby, noa doet dat met momenten, ik had het geluk dat mark thuis was en dat ze ook graag bij hem ligt, vandaag is hij proefdraaien voor een baan, dus duimen dat hij aangenomen wordt Noa is net bij mijn zus geweest, ik had fysio, omdat ik hypermobiliteit heb heb ik vaak te laat in de gaten dat er iets is en zo nu dis ook weer met mijn rug, volgende week terug en dan hopen dat mijn rug snel beter voelt noa ligt nu heerlijk in har bedje dus heb ik ff tijd voor mezelf en kan ik even poetsen, vanavond weer kraamvisite
Goedemorgen dames! Ik lees steeds mee maar heb even niet gereageerd. Sorry daarvoor! Lastig als je kindje eenkennig is! Hier geen last van, ze is een allemansvriend haha! Zoey doet het goed, vanacht heeft ze voor het eerst 6 uur achter elkaar geslapen. Zal wel eenmalig zijn haha! Af en toe is ze nog wel eens lastig dat ze niet wil slapen, dan wil ze alleen maar bij je zijn. Met mij gaat het wat minder, heb pijn in m'n rug, zeker in bed dus dan kan ik d'r niet lekker bij me nemen Ben ook nog steeds aan het twijfelen of ik stop met borstvoeding. Kolven gaat me zo tegenstaan, heb er vaak de tijd niet voor en dan loopt de productie weer terug.. Vandaag weer lekker wandelweer!