Februari 2012 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door woman1974, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Elvina: lekker een keer 6 uur geslapen, hoeft niet eenmalig te zijn hoor. Thije laat ook al weken 6 uur tussen de flessen.

2. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    @elvina: zoë sliep ook opeens door dus dat hoeft niet eenmalig te zijn!
    Wat de borstvoeding betreft zou ik voor je gevoel gaan. Als je wil stoppen stop je en als je door wil gaan ga je door.
    Ik heb er bij de oudste veel problemen mee gehad en heb me laten stimuleren door het cb wat mij alleen maar stress opleverde omdat zoë niet bij kwam, ik was zo opgelucht toen ik gestopt was, s6 met de keuze!

Noa wil vanmorgen niet meer slapen. Omdat Mark zijn scooter in d emaak is moet ik hem even brengen en halen naar zijn werk en Noa moet dus mee, n iet ideaal, ze is nu net pas in slaap gevallen en ik heb der ook de meeste tijd bij me moeten houden, dus nu heel even genieten van de rust voor het weer flessentijd is

3. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    #223 JahoO, 23 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2012
    Even korte reactie van mij, ik had precies hetzelfde ongeveer rond 3 weken maar heb toch doorgezet. Als je stopt, ben je namelijk nog best wel even bezig met afbouwen. Het is steeds een voeding niet kolven en dan dag of 3-4 wachten. Dus 6 of 7x 3 dagen. Dat is 3 weken!
    Ik heb de huurkolf eruit gedaan, dat grote lompe apparaat werd ik echt treurig van. Zo treurig dat mijn productie met 3 weken ook echt op een minimum zat.
    De Medela Freestyle gekocht, en die kolft een stuk sneller en is veel handzamer en opbrengst vloog weer omhoog. (en ik heb begrepen dat kunstvoeding ook zo'n 20-25€ per week kost dus die aanschaf verdien ik wel weer terug)
    Met 4 weken ging m'n kleine mannetje het ook beter snappen, aan de borst. Nu wissel ik het gewoon een beetje af. In geval van mijn beeb vindt hij de borst iets te leuk, na 1½ uur is hij nog aan het sabbelen en dan is het ook nog brullen dat ik hem los haal van m'n borst (die dan echt al totaal leeg is en hij al mondjes weer opgeeft).
    Achteraf gezien ben ik toch blij dat ik nog steeds borstvoeding geef. Je vindt daar op een gegeven moment een ritme in, wat je met 3 weken voeden nog niet hebt. Natuurlijk altijd op je eigen gevoel afgaan maar hoop dat je er wat mee kunt als ik zeg dat het beter gaat als je nog even volhoudt!
    Ik ben ook bepaald niet altijd even pro-borstvoeding, want het is best wel een gedoe (in ieder geval niet zo easy als in al die boekjes staat, daar reppen ze niet over fulltime kolfmums, en zo doen heel veel vrouwen het noodgedwongen wel). Je hebt al zoveel doorgezet, vanaf nu wordt het makkelijker en dan is het zo jammer als je stopt.

4. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Vind het zo moeilijk! Wil wel graag doorgaan, niet alleen voor Zoey maar ook voor mezelf. Het is ook een stok achter de deur om gezond te blijven eten he ;) Die huurkolf is inderdaad een groot en lomp ding, daarmee zit ik ook in een rare houding waardoor rugpijn erger word. Heb ook al zitten kijken voor een Medela freestyle, die lijkt me wel fijn. Maar dan moet ik wel zeker weten of ik ermee door ga voor ik er een hoop geld in steek.. Wist trouwens niet eens dat je zo serieus moet afbouwen.. Kolf nog 2 keer per dag ofzo met als gevolg zeer pijnlijke borsten. Heb ik nog niet eerder gehad haha. Nog een domme vraag als je fulltime kolft moet dat dan ook 's nachts? Heb ik wel gedaan maar volgende week gaat m'n man weer werken dus zal ik Zoey wel 's nachts moeten doen.
    Beetje een lang verhaal geworden ;)

Hoe is het met jullie?

Woman, Zoey heeft dat ook dat ze niet wil slapen, meestal 's ochtends. Dan is ze uren wakker! Valt Noa niet in slaap met auto rijden?

5. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Slapen: Thije wilde in het begin ook niet slapen, dit had ik bij Sara ook. Maar door hem consequent in bed te leggen zodra hij begon te geeuwen, slaapt hij nu goed overdag in zijn eigen bedje. Tussen de middag soms zelfs drie uur.

6. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    @slapen: met auto rijden en de kinderwagen valt ze meestal snel in slaap maar zodra we thuis zijn is ze klaar wakker.
    meestal als ze moe is slaapt ze ook wel, alleen vanmorgen niet, omdat ze uit haar ritme was door het wegbrengen van mark,
    en nienke je hebt gelijk hoor das ook zoals ik het probeer maar als noa dan na 30 min helemaal over de rooie ligt te huilen pak ik haar toch maar op en hou haar bij me.
    op zich heeft ze best een mooi ritme. ze meld zich tegen 6 a 7 uur en slaapt dan nog eens tot 10 of 11u, daarna is ze wakker en maakt vaak korte slaapjes, en s'middags slaapt ze dan vaak nog eens van uur of 14u tot 17u (en dan moet ik haar vaak wakker maken sinds ze de swaddle me aan heeft) en dan is ze wakker tot ongeveer 19u en slaapt e ff, om 20u de fles en daarna is het wisselend, de ene keer is ze doodmoe en de andere keer klaarwakker, na de fles van 23u slaapt ze meestal.
    best een mooi ritme toch?

7. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Je kolft nu nog 2x per dag? Dan zou ik wel begrijpen dat je voeding terugloopt namelijk. Je moet echt serieus afbouwen ja, anders kan je er een flinke borstontsteking aan over houden.
    's-nachts kolven zou je kunnen laten, de verloskundige zei tegen mij al dat ik daarmee kon stoppen maar ik red dat niet, een nacht niet kolven. Dan heb ik echt stuwing
    De Freestyle is prijzig maar je kunt hem 2e hands voor best veel kwijt nog, kijk maar eens op marktplaats! Dus dat geld gooi je nooit helemaal weg

8. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Woman: vind het een heel mooi ritme, over een paar weken hebben ze allemaal wen ritme te pakken. Als Thije ligt te houden laat ik hem ook niet erg lang huilen, vind ik hem nog te klein voor.

9. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    vindt ik ze ook te klein voor, ze huilt zich vaak in slaap, moet wel zeggen sinds ze de swaddle me overdag aan heeft steeds minder.

Heb der net ook eens goed in bed gekregen, dus ze ligt nu te slapen, ben benieuwd of ze zich meld voor de fles of dat ik haar weer wakker moet maken

fijn weekend dames, wij hebben wat verjaardagen op de planning staan

10. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    @Jahoo: ja dat was niet zo slim van me, ik geloof dat ik m'n boek niet goed heb doorgelezen of m'n hersens zijn pap geworden :p Denk beetje van beide sinds ik Zoey heb hihi! Krijg nu met kolven er haast niks meer uit dus hoop dat ik het nog wel op gang kan krijgen. Heb via mp een freestyle gekocht, hoop dat ik die dit weekend kan halen.

@slapen: ik leg haar ook wakker in bed, duurt soms een tijdje voor ze echt gaat slapen en moet d'r nog wel eens troosten maar ze moet het natuurlijk wel leren. Gisterenavond\vanacht heeft ze weer zo'n 6 uur achter elkaar geslapen. Alleen daarna duurde het even voor ze weer in slaap viel :p En nu ligt ze ook weer te zeuren ;)

Fijn weekend allemaal!

11. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @Elvina Knap als je haar daarmee nog kan voeden, 2x
    Ik moet zo'n beetje om de 3 uur kolven, 5 uur is echt de max. Kolf dan tussen de 110 en de 160. We geven hem momenteel 90 of 100 (afhankelijk hoe hongerig z'n blik is haha, hij zou 80 moeten krijgen met zijn gewicht). De rest vries ik allemaal in, mocht ik eens ziek worden ofzo.
    Ik had na 3 weken ook zware terugloop van productie en heb toen wat vaker gekolfd, dat hielp goed. En de Freestyle ging gelijk stukken beter.
    Schrik niet van het geluid, ivm de huurkolf is dat best even luid. Maar vind hem zelf beter dan de huur, veel meer opbrengst in minder tijd.
    Maar 2e hands kun je er denk ik weinig op verliezen, zo'n Freestyle.
    Succes met de productie weer op gang krijgen, gaat wel lukken hoor!

@woman1974 Als een baby zich in slaap huilt laat je hem/haar toch huilen?

Ik laat hem niet huilen, ik probeer stress echt te mijden. Ik wil dat hij zich geborgen voelt. Zat momenten dat ik hem niet kan troosten. Bijvoorbeeld bij erge kramp, of soms met luier wisselen kan hij ook enorm huilen zonder dat we hem direct stil krijgen.
    Je kunt een baby tot 18 maanden niet verwennen schijnt.

12. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    @jahoo: ik kijk het dan 10 a 15 min aan, als ze dan steeds rustiger wordt en in slaap valt en dan nog wat nazeurt zeg maar laat ik haar liggen als ze echt ontroostbaar huilt pak ik haar weer op

er zijn ook momenten dat je e niet kan troosten, gisteren sliep ze en ging ik me ff douchen, werd ze wakker en meteen huilen, ja dan moet ze ff wachten tot mama de shampoo uit de haren heeft en afgedroogd is, en wat je zegt met krampjes

@elvina: hoop dat je de nieuwe snel kan halen en dat ie bevalt, want bortsvoeding is mooi om te geven ook al heb ik er dit keer niet voor gekozen

13. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Jahoo: Ik laat hem ook niet liggen als hij ontroostbaar is. Maar soms net als bij woman kan ik niet anders. Heb namelijk nog een dochtertje van 2 rondlopen waar ik ook af en toe mijn handen vol aan heb.
    Ik dacht trouwens dat het de eerste drie maanden was dat je ze niet kon verwennen.

14. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Haha nee zoveel komt er niet uit hoor! Had nog een voorraadje in de koelkast staan en ze krijgt ook kunstvoeding erbij. Welke huurkolf heb je gehad Jahoo? Ik heb nu de medela symfony. Maar het is diep triest wat eruit komt, echt maar een paar ml..

Laten huilen doe ik ook niet, ja soms een paar minuutjes als ik bezig ben of om te kijken of ze toch niet in slaap valt. Ik kan het aan de manier van huilen meestal wel horen. Krijg er wel steeds commentaar op van schoonouders, dat ze er niks van krijgt als ik haar laat huilen en dat ik haar te snel op pak en teveel verwen.. Vind dat echt niet leuk maar goed.

Doornroosje heeft hele middag geslapen in de wandelwagen :)

15. Kaarr

Kaarr Actief lid

23 jul 2010
    168
    0
    0
    Hoi Elvina!

Ik gebruik ook de Medela Symfony en had de eerste paar dagen maar een paar druppels.. Nu is het wel iets beter op gang maar nog niet genoeg om de hele dag door te komen dus krijgt mijn kleine ook kv erbij. Maar mijn kraamhulp zei dat ik in ieder geval iets mee gaf met mijn kleine hoeveelheid bv dus jouw paar ml is in ieder geval beter dan niks!
    Heb je al geprobeerd om een dag iedere 2 uur te kolven om te proberen de productie op te krikken?

16. Kaarr

Kaarr Actief lid

23 jul 2010
    168
    0
    0
    @ Diegene die ook last hebben van een uk met darmkrampjes? Merken jullie dat Cinababy of Infacol helpt? Ik heb nu sinds gisteren Cinababy maar heb nog niet het idee dat het werkt. De kleine gilt vaak moord en brand en ik voel zijn buik borrelen en hij laat de hele tijd scheetjes dus er zit veel lucht in zijn darmen...:(
    Hij krijgt gedeeltelijke kv en gedeeltelijk bv, alles via (Avent) fles. Ik vraag me af of het komt door iets wat ik eet of drink.. Vind het zo zielig, zijn oogjes helemaal nat van de tranen, zijn stem helemaal schor van het geschreeuw.. :(

17. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Kaarr: Wij gebruiken infacol tegen de darmkrampjes en vind dit heel erg goed werken. Wij zijn één keer gestopt en merkten dit gelijk, maar ook infacol duurt even voordat dit werkt, ongeveer 2 dagen.

18. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Ik had ook de Medela Symfony, vond het een lomp en vervelend ding.
    @Elvina : Zou inderdaad doen wat Kaar zegt, om de 2 uur kolven en dan zolang er melk uit komt. Komt vast wel weer goed!
    @Kaar : Darmkrampjes krijgen ze allemaal wel hoor. Hier ook een Infacol gebruiker, vind het wel iets helpen, tis geen wondermiddel. Je schrijft dat je de Aventfles gebruikt. Is dat handig als je borstvoeding geeft? Kan je de Breastflow fles aanbevelen, leert je beeb nog goede techniek mee ook! En rustig drinken Zie Breastflow fles - DE babyfles voor flesweigeraars

19. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Bedankt Kaarr! Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Gisteren heb ik 's avonds om de 1,5 uur gekolfd ongeveer. Alleen vanacht heb ik niet gekolfd, Zoey sliep weer door! Straks m'n nieuwe kolf schoonmaken en uitproberen ;)

Vervelend zeg die darmkrampjes! Fijn dat dat middeltje goed helpt.

Hoe bevalt het inbakeren eigenlijk bij de andere dames? Ik doe het nog wel, vooral 's nachts maar ons monstertje wringt gewoon d'r armpjes er weer uit.. Heb er erg om gelachen met m'n man toen er ineens weer armpjes boven de deken uit kwamen :p

En zijn er mensen hier die een draagdoek gebruiken? 's Ochtends wil ze nl niet slapen, alleen maar huilen tot je haar op pakt. Ze wil dan alleen maar bij je zijn. Heb 1x een draagdoek geprobeerd, een Lodger. Zoey vond het geweldig en sliep meteen maar ik vond het een vreselijk ding. Veel te warm en krijg enorm pijn in nek en rug. Dus misschien toch kijken voor andere..

Fijne dag vandaag!

20. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    @krampjes: ik gebruik ook infacol en het helpt wel maar soms hebben ze n og krampjes danmerk ik

@inbakeren: ik doe het juist alleen s'middags omdat ze dan moeite heeft met slapen, ik zag gisteren een vingertje er boven uit komen hihih grappig, maar slapen dat ze deed, s'nachts ligt ze in een dunne slaapzak onder de dekens en dat is voldoende, ze sliep vanmorgen tot 8u wat normaal 7u zou zijn geweest dus.

@draagdoek: ik heb de minimonkey, noa slaapt er lekker in maar vindt hem zelf wat lomp groot voor zo'n kleintje, ze kunnen er straks ook in zitten als ze zelfs nog 3 jaar zijn, heb ook een gewone draagzak, die had ik bij mijn oudste ook en daar ben ik zeer tevreden over, zou ook niet zonder kunnen, doe noa er nu nog niet vaak in maar is wel handig als je even snel een winkel in en uit moet

zometeen naar een verjaardag

fijne middag nog dames geniet van de zon

Deel Deze Pagina