Wij zijn de infacol weer aan het afbouwen, eens zien hoe het gaat. Heb namelijk niet het idee dat het er nou zoveel beter van wordt, maar dat zullen we komende dagen merken Draagdoek: ik heb er 1 die je nog echt helemaal zelf moet knopen, moet nog ff oefenen ze heeft er dus nog niet ingezeten. Zat er ook aan te denken nog een simpele sling ofzo te kopen om haar ff heel snel in te kunnen zetten.. maar schijnt dat als je dat knopen eenmaal onder de knie hebt je het ook snel kunt. Hier alles nog steeds goed, lief meisje, af en toe wat krampjes of gewoon even huilen, maar ze is gewoon super rustig en lief over het algemeen. Woensdag voor het eerst naar het CB, ben super benieuwd naar haar gewicht!
Zo! Even bijgelezen.... Helaas was het weekend veels te lekker om op zwangerschapspagina te zitten. En op vrijdag was mijn meissie een beetje van slag en wilde alleen maar huilen, dus liep ik de hele dag met haar op de arm. Ook 's nachts kwam ze om de 3 uur en het was erg vermoeiend. Gelukkig is ze nu weer tevreden en slaapt ze 's nachts weer goed.
@laika: heerlijk was het, en nu trouwens nog hier schijnt nog volop de zon vervelend als ze zo van slag zijn, je blijft maar troosten, noa had dat gisteren op een verjaardag, ze sliep eerst heerlijk en opeens was ze ontroostbaar, toen ben ik ook met haar naar huis gegaan noa was vanmorgen wat vroeger wakker, ligt nu wel weer heerlijk te slapen. we hebben ons een nieuwe kast gekocht dus ik ben druk dingen aan het uitzoeken, ga nu eerst even een beetje strijken en dan de oude kast leegmaken en alles spullen uitzoeken, meteen een mooie reden om eens goed alle papieren en spullen uit te zoeken
Vervelend als ze zo ontroostbaar zijn, voelt je dan zo machteloos. Kreeg net een mailtje dat ik den cadeaubon van lief! Heb gewonnen van 25.
Zooooo daar ben ik ook weer..... Even terug lezen hoor.... Betreft krampjes wij hebben eerst cinababy gebruikt maar doordat Levi ook slecht boertjes kon laten werd infacol geadviseerd dit 7 dagen gebruikt en ging erg goed naast gebruik van flesvoeding voor krampjes nu infacol aan het afbouwen. Altijd erg als ze ontroostbaar zijn....Het enige wat je dan kan doen je kleintje heel dichtbij je houden werd tegen mij gezegd ookal is dat indd erg vermoeiend. Hier is een wonder ontstaan onze kleine man drinkt nu ineens al zijn 7 flessen leeg JOEPIE!!!!! Nu mogen we naar de 6 gaan hoop dat dat ook gaat lukken hij heeft vannacht zelfs voor het eerst doorgeslapen zo fijn (ook voor mama) Vandaag hebben we hem gewogen en hij is zelfs 300 gram aangekomen! Op hoeveel voedingen zitten jullie nu?
Ja is zo'n opluchting,Wij mogen over ongeveer 3 weken proberen dan over te gaan naar 5 voedingen maar eerst even kijken hoe het gaat met de 6. Slaapt Thije ook al goed door?
Thije slaapt van 23uur tot 5uur, dus volgens cb is het doorslapen, voor mij nog niet. Maar dat komt vanzelf, Sara sliep met 12 werken door.
Maar wel lekker dat je een aantal uur zelf ook even lekker achter elkaar kan slapen,Ik hoop dat Levi dat vannacht ook weer gaat doen.
@char: wat fijn dat Levi zijn flessen leeg drinkt! noa zit nu op 6 flessen van 120, maar ben naar 130 aan het gaan want melde steeds vroeger. nu heeft ze vanmiddag van 13.30u tot 17.30u geslapen na een fles van 130 noa heeft een zeer sterke voorkeur om op re te liggen, dat zie je nu helaas ook aan haar hoofdje, dus ik probeer het af te wisselen maar ze wordt heel driftig als ze op li ligt, en ze is ook nog eens heel sterk dus krijgt ze soms al terug gerolt
Woman: Thije heeft ook een voorkeur, die probeer ik al zoveel mogelijk neer te leggen en de fles te geven zodat hij de andere kant op moet kijken.
@ Woman,Levi heeft indd die voorkeur ook en ik probeer hem dan ook vaak anders te leggen maar hij draait dan ook altijd weer terug.
Fijn dat het zo goed gaat met Levi! Voorkeurskant heb ik hier nog niet ontdekt.. Vandaag was onze eerste dag alleen want m'n man moest weer werken. Het is super gegaan met een heerlijk zoet kind! Hoop niet dat dat een voorbode is voor een slechte nacht want het went snel dat ze 6 uur achter elkaar slaapt haha! Slaap lekker allemaal!
@nienke en char: ja dat probeer ik maar dan nog probeert ze naar haar favourite kant te gaan, in bed hebben we een muziekding met lampjes aan de andere kant opgehangen maar dan kijkt ze er net naar hihihi, een eigenwijs ding is het ik denk wel dat het zo erg is doordat ze in het begin haar sleutelbeentje heeft gebroken, toen deed het pijn om op links te liggen en nu weigert ze, gisterenavond had ik haar in een zo'n ding met dirhoekjes gelegd zodat z eniet terug kom draaien, het was echt gillen, ze gaf wel op een gegeven moment wel op, maar opeens lag ze zelfs daarin op haar rug, ze is ook zo sterk @elvina: heerlijk he als je een paar uur achter elkaar kan slapen, het ging hier even een paar dagen weer om 5u maar vanmorgen was het 7u voor ze zich melde, en nu ze s'middags zo goed slaapt krijg ik weer meer tijd voor het huishouden, nu ligt ze ook te slapen en heb ik m ijn kast kunnen uitruimen want als het goed is komt vandaag de nieuwe kast
Eigenwijze tante dus. Fijn dat je meer aan je eigen dingen toe komt! En veel plezier met kast inruimen Mijn man was gisteren ook blij verrast want ik had ook tijd voor het huishouden en om te koken. Maar ik had het goed voorspeld want ze was vanacht aan het spoken. Heb amper geslapen en ben uitgeput! Ze is zo onrustig dus ik denk dat ze ergens last van heeft.. We liggen nu samen in bed, ze ligt lekker op m'n borst te slapen.
Hier geen voorkeur. Het hoofdje gaat alle kanten op, ook in haar slaap. Ik zal blij zijn als ze op haar buik kan slapen...
Kan hier ook nog geen voorkeur ontdekken, draai haar wiegje wel telkens om zodat het licht van een andere kant komt voor het geval ze daar naar toe gaat met haar hoofdje.. en mijn vriend is links en ik rechts dus voeden/dragen/boeren gaat nogal eens van een andere kant Hier gaat ze haar avondslaapje en nachtslaapje ineens langer doen.. nou is dat niet erg, maar nu komt ze ineens op 5 flessen.. dat zal wel weer niet goed zijn.. gister daarom maar 120 elke keer aangeboden dan krijgt ze iig meer binnen dan met de 90 waar we nog op zaten. Mja wij voeden op verzoek en eigenlijk wil ik dat blijven doen ben van mening dat babytjes het zelf wel regelen, maar 5 flessen is nog te vroeg als ik dat zo lees dus daar word ik dan toch weer onzeker van.. zucht. Gelukkig morgen naar het CB eens zien wat we moeten doen, en vooral of ze goed groeit! Ze is verder wel helder en vrolijk als ze wakker is etc, tis gewoon al vanaf het begin een redelijke slaapkop...
@ Lief, Wij kregen ook als tip van cb dat we de fles moeten aanbieden op verzoek werkt beter en meestal drinken ze dan ook beter. Drinkt ze wel die 120 leeg? Wij merkten bij Levi dat hij veel meer dronk als hij er zelf om kwam en dus niet op vasten tijden wakker maakten hij ging toen ineens van 80/90 naar 100/120 en gaat nu naar 6 voedingen. En dat ze goed slapen is natuurlijk juist heel goed des te meer energie ze hebben om goed te drinken.
Hier ook een voorkeur, nu leg ik haar overdag altijd op haar niet-voorkeurs-zij, en in de box 'train' ik het heen en weer kijken een beetje met d'r, zodat ze dus zowel naar links als naar rechts kijkt.
Hier ook 1 met een voorkeurshouding op rechts, en zie het al een beetje aan zijn hoofd ook. Als je baby slaapt kun je het beste zijn of haar hoofdje draaien. Blijven ze wel redelijk goed liggen. Of zorgen dat de ramen niet aan de voorkeurskant zijn. Kindjes bewegen naar het licht. Ik voed trouwens ondanks de borstvoeding niet op verzoek. Hij doet het juist beter op een heel strak schema van 7 voedingen per dag. Waar ik geen 5 minuten vanaf wijk. Ik merk dat als hij zelf wakker wordt, dat hij dan zo hongerig is dat ie er gelijk heel erg van slag van raakt. En hij heeft beetje last van darmkrampjes, dan doet teveel voeding in 1x ook niet al te goed. Geef ik hem liever wat meer verdeeld over de dag zijn eten (iedere 3 uur). Want vind darmkrampjes echt zo zielig.