Februari 2012 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door woman1974, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    @voorkeurshouding: nou hier een eigenwijs ding hoor, als ik haar hoofdje draai als ze slaapt draait ze het mooi terug, leg ik haar op der ander zij is ze driftig

@voeden: Noa meld zich meestal zelf, maar s'middags s;aapt ze zolang dat ik haar wakke rmoet maken, anders krijg ik haar s'avonds pas heel laar in bed zoals nu, ze was tot n u klaarwakker

2. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.049
    2.857
    113
    Zo vandaag bij het CB geweest en ze weegt 4050 en is 54 cm (geboorte 3180 en 48cm en op 12-3 was ze 3575).

Prima dus, naveltje is wel aangestipt dat was nog altijd wat rood en ze heeft wel al een wat afgeplat koppie dus nog beter op de voorkeurshouding letten, maar dat is prima te doen, heb haar net al in haar slaap op de andere kant gelegd en ze blijft gewoon liggen.
    Ook ff advies over de voeding en aantal flessen gehad dus dat is wel heel fijn vind ik, ze mag doorslapen als ze het doet dus dan naar 5 flessen (deed ze al afgelopen dagen), we zullen zien. Ze vind nu namelijk dat het avondslaapje haar nachtslaapje is dus dat moeten we even wat meer sturen ipv op verzoek vind ik haha.

En heb haar net uit de maxi cosi gehesen en in bed gelegd en ze slaapt gewoon verder.. heerlijk ik ga ook ff pitten want heb 2 nachten nachtvoedingen gedaan en dat ben ik niet gewend, das meer mn vriend zijn ding ;)

3. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    @Lief, ze is aardig gegroeid! :D

@All: wie heeft al een foto van een lach kunnen maken? Hier lacht ze al bijna een week, maar het is zo moeilijk om het vast te leggen. Ik probeer het elke dag weer...

4. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    @lief: zo die heeft een mooie groeispurt gemaakt!

@laika: hier lacht ze ook al een tijdje maar krijg het ook niet mooi op de foto, of ze lacht en ik heb het toestel niet bij de hand grrrr

vandaag nacontrole bij de vk gehad, was wel even gezellig om bij te kletsen

5. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    ha meiden,

ik schrijf echt nooit meer mee! schandalig, wnat ik lees meestal wel nog een paar keer in de week. er wordt zoveel gekletst! kan het allemaal niet meer bijhouden hoor, haha. merk ook wel dat ik de computer nu minder belangrijk vind/minder tijd voor heb. geniet liever van mijn meisje en het mooie weer op t moment.

@voorkeurshouding...dat heeft faya ook. ben hard bezig om te trainen haar naar de andere kant te laten kijken als ze ligt, en ze doet t aardig goed. als je er niets aan doet kan het nare gevolgen hebben heb ik begrepen.

ik ben gister even wezen wegen tussendoor. ze weegt nu 4,5 kilo. ze groeit prima, al vind ik wel dat ze nog zo vaak om een voeding komt. ik geef volledige borstvoeding, en ze komt nog zeker elke 3 uur, behalve snachts, dan zit er soms 3 maar soms ook 5 uur tussen. ze is nu 8 weken. en qua gewicht zou er 4 uur tussen mogen zitten, maar ik kan het echt niet tot zo lang rekken.

sinds 3 weken is ze een echt lachebekje, zoals op de foto te zien is...dus als je nog geen foto hebt kunnen maken....even een paar weekjes wachten, dan lachen ze steeds.

nou, meiden, ik ga dr maar weer voeden. zo te horen hoog tijd!

6. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @pinkel.. ik lees ook veel mee, soms met 1 vinger reageren via m'n iPhone. Maar dat je kindje met borstvoeding vaker komt is wel logisch, omdat het lichter verteerbaar is.

Ik heb ook wel aantal foto's dat hij lacht, dat doet hij nu wel erg vaak ook. Hij reageert sinds paar dagen ook heel blij op de thuiskomst van pappa, het wordt steeds leuker zo'n ukkie ;)

7. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.049
    2.857
    113
    Ohh wat een mooie foto! Hier lacht ze nog niet bewust (alleen nog de onbewuste trekjes met de mond zegmaar). Al deed ze het vandaag wel op het aankleedkussen maar ik neem nog even aan dat dat per ongeluk was. Ze volgt je al wel helemaal en luistert naar muziekjes enzo dus het zal er wel snel aankomen. Geloof dat het vaak bij 6 weken is? Ze is nog maar 4,5 week natuurlijk. Ik wacht er met smart op want dat is zo lief!

Ik internet vaak even snel tussendoor op de telefoon, maar reageren is vaak vanaf de laptop, maar die staat hier eigenlijk wel vaak aan, dus als ze even slaapt en ik niet met het huishouden bezig ben surf ik wel eens rond :) Maar ik heb natuurlijk overdag ook een echt slaapkindje dus heb soms 2 x 3 uur voor mezelf ofzo ;)

8. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    @pinkel:wat een droppie! Mooie foto!

Bij mij was het vandaag gelukt om van een halve glimlach een foto te maken. :D Ach ja, nog even geduld, dan kan ik er een mooie foto van maken.

9. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    @pinkel: heerlijk die foto

heb hier ook het geluk dat noa s'middags goed slaapt waardoor ik even kan surfen

ze ligt nu te knorren in de box heeft helaas alweer de hik

10. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Pinkel, wat een schatje zeg en wat een mooie stralende lach! Mijn mannetje lacht ook veel maar steeds te laat met foto's maken.

11. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Wat een leuke foto!

Ik heb het nog niet geprobeerd om haar lachje op de foto te zetten. Moet vast wel lukken want vooral als ik haar aan het verschonen ben kijkt ze me vrolijk aan. En ze heeft al 2x met geluid gelachen, geweldig, kwam niet meer bij haha! Alleen ziet ze er niet uit, vol pukkels, d'r haar is ontploft en op de achterkant wordt ze al kaal :(

12. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Lang leve de borstvoeding.. dat zijn geloof ik de hormonen van moeder die ze dan meekrijgen.
    Wij hebben zo'n warme lucht kacheltje naast het aankleedkussen staan, want meneer houdt er niet van als er kleren uit moeten, de koukleum. Maar daarvan krijgt hij een beetje schilferig huidje. ;) En hij had al pukkeltjes op zijn wangen, pluizig haar, niet kaal gelukkig. Blijft ons nog iets gespaard :p

Na al een aardig poosje als moeder even een vraagje aan iedereen.. wat van alles wat je hebt gekregen of aangeschaft vinden jullie de beste aanschaf of cadeau?
    Wat zijn je ultieme tips?
    Hier:
    - Snooze baby easy wrapper, handige wikkeldoek voor in de maxi cosi
    - Broekpakjes van de HEMA, zo'n heel pak met drukknopen. Het hoeft niet over z'n hoofd en geen strak elastiek om z'n buik ivm darmkrampjes
    - Beeld babyfoon, het is soms makkelijker om het geluid even uit te zetten (bijvoorbeeld als ik aan de telefoon zit). En soms hoor ik rare gorgelende geluiden, vreemd gerochel etc en kijk ik via de babyfoon ff. Anders wordt hij onrustig als we steeds maar naar zijn wieg lopen.

Heb ook een totale miskoop: Luiertas van Bugaboo. Ding is lomp, zwaar en past niks in.

13. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    @elvina en jahoo: pukkeltjes hoeven niks met de bv te maken te hebben, Noa krijgt al sinds de geboorte fv en zit ook onder de pukkels, babyacné zei de arts van het bureau meteen, het was even heel erg, lijkt nu weer minder te worden

geloof niet echt dat ik een miskoop heb gehad.
    Mijn zus had alleen op mijn verzoek bij de c en a 2 setjes in maatje 56 gehad maar die vallen zo klein dat we daar niet lang plezier van hebben gehad.
    De setjes van de hema zijn wel mooi ruim in 56.

en echte handige dingen, ik zou het niet weten, ik heb niet echt veel aangeschaft, denk de swaddle me voor de middagslaapjes, daar ben ik erg blij mee

14. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Zat ook te denken dat ze door de hormonen komen of door de zon. Mijn moeder heeft zonneallergie en ik ook in lichte mate.
    Ze spuugt op het moment ook erg veel, soms komt hele fles er weer uit.. Heb het idee dat het na bv erger is dan na kv dus denk dat ik haar eens een paar daagjes alleen kv geef om te kijken of het helpt. Weet het anders ook niet.

Zoey was weer erg wakker vandaag, had m'n handen er vol aan! En zodra ik in de auto stapte was ze vertrokken. M'n zus balen want die ziet haar niet zo vaak. Heeft ze heel de middag op haar schoot te slapen en met geen mogelijkheid wakker te krijgen haha!

Echte miskopen heb ik niet geloof ik. Had wel 1 setje kleren dat na 1x dragen uitgelubberd was en het was nog een duur setje ook!
    Erg blij ben ik ook met m'n beeldbabyfoon. Flessenwarmer van Avent kan ik ook niet missen.

15. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden, ik zit jullie zwaar te verwaarlozen. Heb het met mijn peuter en kleine ook best druk. En met het mooie weer waren we veel buiten. Nu dus weer even tijd gemaakt om bij jullie te komen kijken. Kate is inmiddels een maand en krijgt nu 120ml ze laat vaak iets van 20 staan. Maandag naar het cb, ben zo benieuwd hoe ze gegroeid is.

Ik las wat over pukkeltjes, iets wat echt heel goed werkt is een maïzena badje. Bij onze oudste hebben we toen ze pas geboren was dat gedaan op advies van de verloskundige omdat ze hormoon pukkeltjes had en dag later was bijna alles weg. Ook in de zomer als ze warmte uitslag krijgt zetten we haar in een bad met maïzena.

voorkeurhouding is hier nog niet gelukkig.kate draait haar hoofd zelf naar links en rechts tijdens het slapen.

16. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Joepieeeeee lach foto's maken zijn gelukt!

Leukste cadeau's en aanraders, dommoo seat met swing eronder,hangmatje voor in de box geeft een veilig en een geborgen gevoel,
    slaapzakjes,dr brown flessen,buikdrager,babyfoon met 3km afstand handig om even snel de hond uit te kunnen laten.

Betreft die pukkeltjes heb het aan de kinderarts gevraagd dat noemen ze babypuistjes komt door hormonen.

17. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    ja char dat zei ik al baby acné, noa zit er al weken mee onder, gisteren waren ze weg en vandaag zijn ze weer helemaal terug

hier druk met een kast in elkaar zetten en zometeen naar een verjaardag, een nichtje van mij wordt komende week 40 dus dat gaan we vieren!

18. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Sorry niet gelezen,vervelend dat noa er nog zo last van heeft bij Levi is het eindelijk weg. Veel plezier op de verjaardag en een fijn weekend!

19. Utrecht

Utrecht Actief lid

7 mrt 2011
    135
    0
    0
    utrecht
    hoi iedereen,

zit zo af en toe ook mee te lezen hier. Mijn dochter Chiara is 15feb geboren. Het is ons eerste kindje het gaat goed en geniet vollop. Wel ben ik nieuwsgierig hoe andere mama's het doen.
    Chiara heeft sinds paar weken flesvoeding, hiervoor kreeg zij borstvoeding maar dat hield ik niet vol en zij ook niet. Ze drinkt 165ml en drinkt vrijwel altijd keurig alles op. Ook het slapen gaat goed, vannacht was het 11uur naar bed en half 7 op!! echt geweldig, vaak geef ik dan de fles en slaapt zij daarna weer voor 3uurtjes.
    Ik vraag me af hoe de dagen van andere moeders er nu uitzien??
    groetjes!

20. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo utrecht dat zijn fijne tijden! Kate is vaak nog wakker voor een nacht voeding. Ze drinkt ook nog niet al haar flesjes leeg.ze krijgt 120 in haar fles.soms gaat het op en soms laat ze de helft staan.

Deel Deze Pagina