Dat is zeker lekker Utrecht! Hier krijgt Levi rond 23.00 de laatste fles en word dan vaak weer om 5 uur wakker slaapt daarna lekker verder tot 8 of 8.30.Hoeveel flesse krijgt jou dochtertje dat ze 165 drinkt? Mijn zoontje zit nu nog aan 6 flessen van 120 maar wil steeds meer dus krijgt hij vaak ook al 140 aangeboden dus gaan we binnenkort naar de 5.
Dat is zeker lekker als ze doorslapen! Leuk die lachfoto van Levi Zoey komt 's nachts helaas weer om de paar uur. Vanmorgen lekker met z'n 3en in bed uitgeslapen. Dan is ze wel rustig. Overdag slaapt ze nog steeds weinig, bijna alleen maar hazeslaapjes van een paar minuten.. Ik heb nog een paar leuke foto's van Zoey maar dan moet ik toch echt een keer achter de computer om ze te plaatsen Gisteren had ik kraamvisite met kinderen die snotverkouden waren. Die allemaal in de wagen graaien en over Zoey heen snotteren. Vervolgens ook allemaal aan d'r nieuwe speeltjes zitten die ik nog niet had weg gelegd. Vond het echt niet leuk! Ben ook bang dat ze straks ook ziek word Geloof dat ik d'r voortaan boven weg ga leggen als er visite komt, heb wel meer van dat soort dingen gehad. Probleem is dus is dat ze meestal rond die tijd de fles krijgt en daarna weigert in haar ledikantje te slapen. Heb ook visite gehad die uren bleven plakken en uitgebreid aan het bier zaten, viste die kind afpakte en op schoot namen terwijl ze net de fles kreeg.. Hebben jullie ook wel eens vervelend bezoek gehad? Fijne dag vandaag!
Wat vervelend zeg Elvina,dat die ouders dat niet door hebben dat je dan gewoon niet komt als je kindjes verkouden zijn! En dan dat ze danoveral aan zitten.Word daar dan niets van gezegd? En indd erg raar dat mensen zo lang kunnen blijven zitten.Ik breng Levi dan naar bed met een beetje een hint van het word tijd dat jullie gaan.En van je afpakken grrrr dat ken ik daar hebben mijn schoonmoeder schoonzusje en een nicht ook een handje van maar die laat ik meestal wel voelen dat ik daar niet van gediend ben. Word nu toch al gek van mjn schoonmoeder ze is lief hoor maar bemoeid zich overal mee en wil steeds vertellen hoe we het moeten doen,en als dat nou goede tips waren maar dat zijn het dus niet. Ze is hier bijna iedere dag krijg het zo benauwd van haar.
@char: het gaat nu stukken beter, vrijdag was alles weg, gisteren had ze weer pukkeltjes en vandaag is het weer zo goed als weg, heel apart @elvina: ik zou duidelijk de grens aangeven. Mijn schoonzus en een van de kinderen een koortslip in de kraamweek, ze hadden gebeld of ze dan wel mochten komen, dat mocht maar niemand heeft de kleine vast mogen houden, volgende keer beter! Ik heb er zelf geen moeite mee als anderen de fles geven als ze op bezoek zijn, maar alleen als ik het aanbied @utrecht: noa krijgt 6 flesssen van 135 nu, denk dat die straks ook wel naar 5 kan, ik wil donderdag gaan wegen om te zien wat haar gewicht is nu ze slaapt van 23.30u-7.00u, soms meld ze zich om 5u daarna slaapt ze weer door tot 10.00u. Dan heeft ze een wakker moment en na de fles gaat ze om 13.30u weer het bed in en slaapt zo lang dat ik haar 17u wakker maak voor een fles, dan valt ze meestal weer in slaap tot 20.00u is dan soms tussendoor wakker en na deze fles heeft ze meestal een huiluurtje en dan valt ze tegen 22u in slaap om om 23u haar laatste fles te krijgen. best een mooi ritme merk dat ik een beetje teveel van mezelf gevergd heb, we hebben een nieuwe kast gekocht en die heb ik in elkaar gezet de afgelopen dagen, nu heb ik last van mijn bekken ondanks dat ik het verdeeld had over meerdere dagen en ben doomoe, dus vandaag hebben we een lekkere rustdag, filmpje aan en met zijn 3en op bed, noa ligt nu in der eigen bedje
Hallo alle februari moeders ! Ik kan niet op iedereen reageren, sorry. Lees regelmatig mee maar kom er echt niet aan toe om meteen te reageren. Hier is het erg druk...zeker de laatste 2 weekjes waarin meneertje Robin heel ongeduldig en ontevreden is. We hebben nog geen vast eet- en slaapritme. Hij slaapt moeilijk in de box en valt ook moeilijk in slaap in zijn ledikant. Hij wil eigenlijk gewoon lekker bij mij (of papa) in slaap vallen en dan slaapt hij wel door als je hem eenmaal in bed legt. Of natuurlijk in de maxi cosi of wandelwagen als we onderweg zijn. Erg vermoeiend voor ons...van doorslapen is ook echt geen sprake! Drinken gaat ook nog iedere dag anders. Aan flessen van 150/5 had hij echt niet genoeg, dus hij krijgt nu 180/6. Maar daar krijgt hij op sommige dagen wel 6 flessen van, omdat hij vaak na 3 à 4 uur alweer honger heeft. Ondanks de nutriton die wij toevoegen aan de flessen. Dus ook nog geen sprake van vaste voedingstijden en soms komt het dus weleens voor dat hij 2x 's nachts komt voor een voeding... Op de dagen dat onze oudste zoon ook thuis is kom ik ook echt nergens aan toe. Hij wil natuurlijk ook lekker spelen en er op uit, dus ik ga regelmatig naar de kinderboerderij of lekker stuk wandelen zodat hij kan fietsen. Vandaag zijn we lekker met het gezinnetje naar Ouwehands dierenpark geweest. Ik kijk wel erg uit naar de maandagen en vrijdagen, waarop ik alleen thuis ben met Robin. Vaak hou ik hem dan dicht bij me zodat hij rustig is en ik dan lekker relaxed op de bank een filmpje of serietje kan kijken. Aan slapen overdag kom ik niet meer toe, omdat ik dat nu zonde van mijn tijd vind. Er moet tenslotte gewoon zoveel gebeuren in huis! Wat betreft ongewenst gedrag van kraamvisite past iedereen zich hier aan ons aan. Ze blijven niet lang hangen, tenzij het van te voren afgesproken is. En zieke kindjes blijven ook zeker weg hier, heb echt geen zin in een zieke baby. Ik vind ook zeker dat je daar wat van moet zeggen hoor, zeker omdat je er toch mee zit! Tegen schoonmoeders is het vaak lastiger, maar dan nog vind ik dat je het wel subtiel kunt laten weten. Het gaat uiteindelijk om jullie en jullie kindje en ook al bedoelt iedereen het goed, jij weet uiteindelijk wat het beste is voor jullie, toch? Zijn er al moeders die bijna weer aan het werk moeten? Kindjes al wennen bij kinderopvang of gastouder? Ik ben heel benieuwd hoe jullie daarmee omgaan!
Nee ouders vinden het normaal geloof ik.. Oh Char, dat klinkt net als mijn schoonmoeder! Zie er gewoon tegenop als ze komt met al dat commentaar.. Lekker Woman, een rustdagje! Zoey slaapt eindelijk na heel de dag wakker te zijn geweest! Even rust haha.
@ MieWie, Had jij al nieuw werk? Want bij jou was het niet zeker of je kon terug komen toch? Ik ben nog opzoek maar als het goed is heb ik binnenkort een nieuwe baan.Mijn verlof is officieel eind april afgelopen en die van jou? En van de rest van de dames? Tja schoonmoeders ze bedoelen het zo goed maar soms grrrrrr.... O nog een vraag aan jullie welk merk luiers hebben julie? Wij tot nu toe pampers maar Levi lekt daar geregeld doorheen en ze stinken zo chemisch....
Ik kan ook helaas niet op iedereen reageren, gewoon erg druk. Maar genoten van de foto's, blijf ze plaatsen want hartstikke leuk!! @Elvina wat aso joh van je visite. Misschien kun je geen alcohol schenken met een kraamvisite? Wijzelf drinken nooit, mensen vragen er dan gelukkig ook niet om maar vind alcohol en kraamvisite ook geen combi. En zieke/verkouden kinderen horen ze gewoon thuis te laten. Als ze daar geen begrip voor hebben zijn het geen vrienden toch? Kan je best wat van zeggen. @MieWie Echt rot dat Robin zo ontregeld is. Ik hoop dat het snel beter gaat!! Het weekend ging hier wel goed. We waren 2 dagen op pad, en meneer slaapt wel in de maxi cosi. Nogmaals dank voor het paasstukje, ontzettend lief, heeft een mooi plekje op de schoorsteen. Staat lekker fleurig, ik ben dol op orchideeën! @Char Ik gebruik ook pampers, 1x bij de pijpjes doorgelekt wegens spuitluier maar verder niet zoveel poep ivm borstvoeding. Misschien moet je naar een grotere maat? Ik las van de week dat van maat 2 trouwens 2 soorten zijn. Wat verschil is weet ik niet maar 1 is newborn. Verlof? Welk verlof Wij hebben een nieuwe auto besteld. Zo vervelend, in de huidige kan de reiswieg van de kinderwagen amper mee. Nu een stationwagen besteld, met trekhaak, kunnen we in juli met een sleurhut op vakantie. Lekker burgelijk. En donderdag kwamen ze onze nieuwe tuinset brengen, zo'n lounge zithoek, zit zoveel per dag met een baby op schoot, lekker in de tuin zitten straks. Vandaag wat van die freubels geshopt in een tuincentrum. Morgen maar weer aan de was, ipv shoppen, want die berg is aardig hoog Maar eerst 's-morgens naar het consultatiebureau. Oh en een beetje feest vandaag. Het is onze trouwdag. Een exvriendje uit een ver verleden kreeg dan van zijn ouders het aantal jaren getrouwd in guldens. Hele rare traditie maar als klein ventje vond ie het prachtig. Zomaar zoveel guldens omdat pappa en mamma zoveel jaar getrouwd zijn. Dus ik heb het aantal jaren in in de spaarpot gedaan. Volgend jaar een eurootje meer
@ Jahoo, o dat klopt ja jij hebt natuurlijk geen verlof was/is het wel goed te doen zo? Watvoor station hebben jullie besteld? Wij hebben ook een andere auto gekocht vlak voor dat Levi geboren is. O heerlijk he om nu naar tuincentrums te gaan! Mij lijkt zo'n loungeset ook zo leuk, wij hebben dan geen tuin (wonen in een appartement) maar hebben een dakterras van 8 bij 5 dus wil binnenkort ook weer alles lente/zomer klaar gaan maken.
@Char: mijn collega's waren afgelopen week op kraamvisite, kreeg ik te horen dat één van mijn collega's thuis zit met een burn out. De volgende avond werd ik gebeld door mijn leidinggevende met de vraag wanneer ik weer aan het werk ging (!)...zij was in de veronderstelling dat je 6 weken na je bevalling weer aan het werk moest, ze was dus aardig teleurgesteld toen ik meldde dat ik 30 april officieel weer aan het werk ga. Maar ze hebben mij dus nodig. Er zitten alleen meer negatieve punten aan terugkeren naar oude functie dan positieve. Ik heb dus een gesprek aangevraagd aankomende week met haar om een voorstel te doen voor mijn terugkeer. Eens kijken of ze daar mee akkoord gaat! In dat geval moet ik dus over 4 weken weer aan het werk...pff...nu echt nog niet aan denken hoor! Daarnaast ook wel aan het solliciteren, maar helaas is er niet veel in mijn vakgebied. Spannend dus nog! Ik zal voor jou duimen dat je een nieuwe baan vindt. Wat is het voor baan? @JahoO: ook al zo lekker burgerlijk haha?! Wij zijn ook mega-burgerlijk: 2 kindjes, Ford Focus station en bruine labrador haha! Maar volgens mij moeten wij de station inruilen voor een VW transporter, als je ziet wat wij mee moeten nemen als we weg gaan...pff! Volgend weekend gaan we naar het vakantiehuisje van mijn schoonouders in Beekbergen, ben benieuwd of alles gaat passen! Grote vakantie gaan we nog vliegen hoor, zie het echt niet zitten om met een caravan te moeten reizen! Onze tuin moet echt weer worden aangepakt. Vorig weekend heeft mijn vriend het gras wel geverticuteerd en gemest, maar onkruid moet echt worden verwijderd, oude planten eruit en nieuwe planten erin. Maar dit gaat dus pas het weekend van 21 april gebeuren als het weer het toelaat...
@jahoo: fijn een nieweu auto! Die van mij is ook aan de krappe kant maar een andere auto zit er even niet in @char: ik gebruik ook de pampers. Noa heeft een enkele keer dat ze er langs lekt maar das meer als ze gepoept heeft en het niet in de luier past zeg maar hahaha. Ik heb via de felicitas box een pak luiers van etosmerk die zijn ook fijn m oet ik zeggen, maar bij de plus in de babydoos zaten bumblies die vond ik 10 keer niks, vielen ook veel kleiner dan de pampers newborn veranderen jullie kleintjes nu ook zo snel? Ik zie noa zo snel veranderen, kan opeens veel gerichter kijken, volgt je steeds meer, houdt haar hoofdje al goed hoog ik moet officieel 2 mei weer beginnen, maar das eerst bekijken hoe het met mijn bekken gaat
@luiers...ik gebruik kruidvat luiers, bevalt tot nu toe erg goed! sinds vorige week zit faya in maatje 2, 1 ging lekken. @einde verlof...ik moet de 18de weer beginnen, maar of ik nou zin heb? nee! zit liever met mn meisje thuis, maar ja, geld is ook wel handig. gelukkig werk ik maar 19 uur, en heb soms slaapdiensten die 13 uur tellen, dus al met al geen klagen. Donderdag moet faya weer naar t buro, eerste inenting. zou ik van te voren ergens rekening mee kunnen houden denken jullie? kheb igg verder maar niets gepland die dag.
hoi hoi, char- mijn dochter krijgt 6 en heel soms 7 (drinkt ze niet leeg,is laatste fles) flessen. En meestal is dat dus om de 3uur. Vandaag heb ik haar even gewogen gewoon op de weegschaal omdat ik nieuwsgierig was en ga vandaag proberen 180 en 6schepjes te proberen en dan 5 op een dag. ben benieuwd. betreft luiers hier ook pampers zijn toch het beste vind ik. Ook wil ik ze nog wel eens afwisselen met die van de etos. Die kreeg ik in een luiertaart en zijn best te doen. Die van de c1000 schijnen ook erg goed te zijn. verder gaat het wel goed, al probeert chiara overdag zich behoorlijk te verzetten tegen haar slaap. Herkennen jullie dat. Dat wieg ik haar in slaap, ze huilt dan ook omdat ze gewoon moe is. Waar laten jullie je kindje slapen overdag??? Ze slaapt bij mij toch wel in de box omdat het vaak korte slaapjes zijn. en snachts slaapt ze prima in haar eigen bed dus wennen hoeft niet echt. maandag gaan we voor een weekje naar turkije, we gaan met mijn ouders en broer maar vind het wel erg spannend om te vliegen. Heb me laten informeren en nagevraagt maar moet geen belemmering zijn volgens de artsen. Vrijdag krijgt ze ook haar eerste prikjes, het weekend voor we vertrekken. Dan heeft ze nog genoeg tijd om koorts te krijgen.. Vind het wel spannend hoor...
Meisje krijgt hier 5 flessen van 120-4, heel soms 6 als dat zo uitkomt. Ze lijkt nog niet behoefte te hebben aan meer en van het CB mochten we naar 5 als ze dat zelf zo aangaf (dat deed ze dus). Ze is ook nog maar 5 weken natuurlijk, wat jonger dan de meeste kindjes in dit topic. Overdag komt ze vaak om de 4 uur, maar soms moet ik haar wakker maken (wil nog even niet meer dan 4 uur ertussen overdag.. zodat ze dag/nacht leert onderscheiden). Wij gebruiken ook pampers en kruidvat luiers.. pampers stinken en kruidvatluiers zijn wat stug. Vriend vind de pampers fijner dus die koop ik nu maar Ze was vannacht wel doorgelekt voor het eerst! Hier het eerste lachje gespot, zo lief. En ze is hier ook al supersterk in haar nek, gaat echt niet meer snel lekker tegen je aanliggen, nee hoor lekker met dat hoofd rechtop. Ook hier ineens meer verzet tegen de dagslaapjes.. maar ze is echt wel moe, dus ff wat meer moeite doen om haar in slaap te wiegen en sussen.. Hier werkt het als ik de fohn of stofzuiger aan doen hahaha. Ze slaapt hier alleen in haar eigen wiegje op de babykamer (wonen in een flat dus kan haar zo ongeveer zien vanuit de woonkamer ) ze valt nooit in slaap in de box ofzo, zelfs in de wandelwagen valt ze niet diep in slaap. In de maxicosi wel onderweg trouwens.. Maar zodra je stopt dan is ze weer wakker. Vannacht heeft ze na de fles van 1.30 tot 7.30 geslapen, heerlijk dat komt nogal in de buurt van doorslapen vind ik zo Nu nog wat beter timen.. Ik hoef pas eind mei ofzo weer te werken (heb nog 3 weken vakantie achter mijn verlof) gelukkig.. heb er nog totaal geen puf voor of zin in eigenlijk.
Ik heb het te druk gehad, dus ik heb nu pas tijd om te reageren. De kleine man zit op school en S. slaapt eindelijk. De hele ochtend wilde het maar niet lukken en nu heb ik haar op haar zij gelegd en ze slaapt als een roos. Qua flessen zit ze nu op 6 keer 120, maar de laatste 2 dagen was ze zo goed aan het slapen dat ze maar 5 keer een fles heeft gehad. Luiers gebruik ik hier ook Pampers. Die aanbieding van de Kruidvat van 50% was heel voordelig, helaas mocht je maar 3 pakken kopen. Nu zijn ze weer bijna op en moet ik weer zoeken naar aanbiedingen waar ik écht kan inslaan. S. zit nu ook in maat 2. Ik kreeg zojuist wel een mail van de Etos waar ze 3 pakken hebben voor 30 euro. En bij de Wehkamp zijn ze 14,29 voor 62 stuks. Ik wil nog niet aan werken denken. Ik moest eerst eind mei gaan werken, maar dat bleek een foutje te zijn en nu moet ik 11 juni weer beginnen. Heb ik in ieder geval genoeg tijd om te wennen.
Ben ik weer, we hebben een weekje vrij gehad dus lekker in de weer geweest. Ook nog jarig geweest. Flessen: Thije krijgt nog 5 flessen van 180 met 6 scheppen. Afgelopen 2 nachten heeft hij na de fles van 23 uur tot 7:30 geslapen. Het zegt nog niks, maar het was wel even lekker. Verder hebben we uitslag gekregen van de niertjes, deze blijven verwijdt en moeten nu verder overzicht worden in het ziekenhuis. We moeten dus nog even vee afwachten. Luiers gebruiken wij pampers, eigenlijk kopen we alleen maar aanbiedingen. Heb nog nooit de volle pond betaald ook niet bij mijn dochter.
@nienke: vervelend van de niertjes, hoop dat dit snel beter wordt! @utrecht: noa sliep ook zo slecht, na veel positieve berichten hier in dit topic heb ik de katoenen swaddle me gekocht om haar in te bakeren en nu slaapt ze s'middags van 13.30-17u, en dan moet ik haar wakker maken anders slaapt ze nog langer de swaddle me had ik bij de babydump kunnen kopen voor 14,95 normaal kost ie 19,95, dus niet duur om uit te proberen zou ik zeggen! Noa heeft iedere avond van 21 tot 22u haar huiluurtje, met wat tips van mijn nicht die babymassage geeft had ik haar om 21.30u al stil, toen ik haar echter in haar bedje wilde leggen was het weer schreeuwen, dus maar weer getroost
hoi, hier sinds vandaag begonnen met de 180ml en 6 schepjes, ze slaapt een stuk beter!! tussen de middag kwam ze na 3,5 uur om half 1 en nu moet ze tot half 5 wachten en begint nu wakker te worden.... onee ze valt weer in slaap ahahahaha hoop dat ze het nog even volhoud totdat ze weer mag drinken... wellicht was dat de reden waardoor ze slecht sliep... nu is ze misschien echt voldaan na de fles... maar goed, in de nacht sliep ze al wel heel erg goed... snap het soms ook niet hoor hahaha hoop dat ik het allemaal goed doe... Vrijdag ook maar even op cb vragen