Februari 2012 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door woman1974, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaarr

Kaarr Actief lid

23 jul 2010
    168
    0
    0
    Wat een drukte geeft zo'n kleintje zeg. Ik heb echt bijna geen tijd meer voor het huishouden, laat staan de laptop...
    Heb ik ook nog een buikgriep te pakken en de hele ochtend al aan het overgeven.. Dus baby fles geven, baby snel in de box leggen, naar het toilet rennen, overgeven (terwijl baby huilt) weer terug en verder de fles geven....
    Gaat goed zo haha!

Over aanraders heb ik ook absoluut de Snooze babywrapper in mijn lijstje staan. Die is zo heerlijk zacht en ik heb de kleine er regelmatig in gewikkeld.
    Verder heb ik geen echte aan- of afraders.. Ja een badje! Hier gaat de kleine gewoon mee onder de douche, vindt hij heerlijk en is veel makkelijker naar mijn mening, moet je alleen wel met zijn tweeën zijn natuurlijk:)
    ik ga nu maar eens de administratie doen, dat is de afgelopen weken op een grote stapel beland...

2. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Kaarr: wij doen Thije ook bijna niet in bad, maar nemen hem mee onder de douche.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Oh ja, badje is hier echt geen succes, echt spartelende huilpartijen... De douche daarentegen, dat vindt ze echt heel lekker. En ik ook, lekker dat blote lijfje tegen me aan :) Ze vindt het ook helemaal niet erg als ik haar garen uitspoel onder de douche ofzo, geen probleem. In het badje was echt niet te doen. Maar ja, dat weet je niet van te voren.

Ik kan het overigens ook alleen, ik leg haar dan na het douchen in haar wipstoeltje, lekkere warme doek over haar heen, dan douche ik me snel en droog ik me af, vervolgens droog ik haar af. Gaat prima!

4. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    hier vind ze het badje juist heerlijk! ligt dan echt tevreden te dobberen. ik ben dus juist blij met een badje.
    heb eigenlijk niet echt afraders.

5. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    noa is altijd boos voor en nadat ze het badje in gaat, of de tummytub, als ze er eenmaal in zit geniet ze.
    de tummytub is hie rhet meest gebruikte, vindt ze heerlijk, legt haar voetjes over de rand en gaat dan echt relaxen hihihihi

heb haar toevallig vandaag voor het eerst mee onder de douche genomen, is wel veel sneller

6. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wij nemen Levi ook mee onder de douche vind hij heerlijk al vind hij het badje ook prima.

Over slapen betreft Levi is een kleine dondersteen na de fles doe ik hem altijd verschonen knuffelen en naar bed vaak doet hij even mopperen en gaat slapen soms gaat hij huilen of hij is zn speentje kwijt en als ik dan ga kijken (omdat hij zo blijft huilen) krijg ik een bigsmile alsof hij wil zeggen zo ik heb het weer voor elkaar hihi...
    Hij gaat nu altijd in zn wiegje slapen in het begin weleens in de box maar nu vind hij dat TE leuk dus doen we dat maar niet meer want dan gaat hij of niet slapen of heel kort.

Pampers daar is hij nu al een paar keer doorheen gelekt bij maat 1 maar ook maat 2 gister had hij trouwens een spuitluier hij zat van top tot teen onder! Had een pak kruidvatluiers gekregen en geprobeerd en dat ging goed.

Morgen krijgt hij zn 1e inenting ben benieuwd!

@ MieWie,Is te hopen dat je gewoon terug kan! Ik ga waarschijnlijk administratief werk doen is wel anders wat ik gewend ben had eerst een eigen winkel en daarna was ik leidinggevende maar daar deed ik de administratie ook altijd al dus heb er wel ervaring.

@ Utrecht,Lekker naar Turkije woont je familie daar?

7. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Slim ja, Kia Rio hadden jullie gekocht toch? Leuke auto's ook, m'n moeder heeft sinds paar maanden een Picanto. Rijd prima, mooie van binnen ook.
    Verlof: Ja was prima te doen hoor, heb wel wat minder gewerkt hoor, zeker de eerste weken.
    Zo'n dakterras kan je best zo'n loungeset kwijt lijkt me! Groot joh.
    Bestelling was er nog niet uit (gelukkig), en auto bleek de gewenste caravan niet te mogen trekken (caravan is 30 kilo te zwaar) dus nu druk aan het vergelijken voor of een zelfde in Diesel uitvoering (Skoda Octavia) of een Golf station, of een VW Passat station (maar die vind ik wel heel groot, wij zijn geen grote mensen).
    Morgen nog langs de caravan dealer en dan woensdag bestellen. Moeilijk hoor.

Vandaag waren we bij het consultatiebureau voor de inentingen. Jemig wat heftig.. Hij gaf een gil, zo'n geluid had ik nog nooit gehoord. Door merg en been, ik heb meegesnotterd zo zielig. En dan gaat er nog zo'n spuit in z'n andere dijbeentje :(
    De rest van de dag had hij een heeeel kort lontje. Hij wilde alleen bovenop mamma liggen en soezen en aan de borst en als je zo zielig bent dan mag dat gewoon natuurlijk.
    Ik mocht ook de flessen ophogen en minder vaak fles gaan geven maar ik denk dat ik lekker 7 voedingen aan hou. Strakke regelmaat van om de 3 uur werkt gewoon het beste, ook met de voedingen aan de borst.

Ik heb met de uitzet al express het allergoedkoopste badje gekocht, want zou het toch alleen met de kraamhulp gebruiken waarschijnlijk. We hebben een heel groot bad en gaan lekker 1 tot 2x per week met z'n 3tjes erin. Stapt mijn man of ik wat eerder eruit om hem aan te pakken. Vind zoonlief heerlijk! Tot hij eruit moet, dan is het brullen.
    We badderen hem ook maar 1 tot 2x per week, kind wordt amper vies. Het badje neem ik wel mee op vakantie, lekker met warm weer.
    Overigens hebben we hem ook paar x in een (nog niet gebruikte) luieremmer gesopt (bij wijze van Tummy tube), vond ie leuker dan het badje ook.

Pampers... pfff hij was vanmiddag door z'n luier heengeknald, de stront zat tussen z'n schouderbladen. Toch nog wat te vroeg voor maat 2 denk ik, die hadden we per ongeluk van de Makro meegenomen, ipv maatje 1.

@Kaarr Jemig wat naar, veel sterkte!!

@Char Sterkte morgen met de inentingen. Neem een speen mee, en een dosis moedermoed, het is best heftig! :(

ps Meneer was in 10 dagen tijd 650 gram aangekomen!! De Dikkert :D

8. Utrecht

Utrecht Actief lid

7 mrt 2011
    135
    0
    0
    utrecht
    zo spannend he die inentingen!!
    mijn dochter krijgt ze vrijdag, hoop inderdaad dat ik het droog hou, had het al moeilijk toen mijn katten een spuitje kregen hahahashaha

@char nee geen familie in turkije, ben gewoon NL . We gaan wel met familie daarheen gewoon een weekje verwennen...
    ben benieuwd..

9. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Utrecht: lekker hoor een weekje op vakantie, zou het ook wel spannend vinden.

Thije krijgt volgende week woensdag zijn eerste prikjes. Sara was een dag best wel ontdaan ervan.

10. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Zie er ook echt tegenop,ik ben normaal altijd zo'n stoere maar als het om Levi gaat niet. Pfffff... In iedergeval bedankt voor de tip Jahoo!

O leuk straks met de caravan weg,wij gingen vroeger ook altijd camperen en mijn vriend ook dus willen we in de toekomst zeker ook gaan doen!

@ Utrecht,lekker hoor er even tussenuit en met de kleine vliegen komt vast goed doen zoveel ouders!

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier vandaag ook de eerste inentingen gehad en hier viel het juist enorm mee! Madam piepte tien seconden toen de vloeistof van het pneumokokken-vaccin werd ingespoten, verder niet. De verpleegkundige deed het ook heel rustig en lief, misschien scheelt dat?
    Ze heeft de rest van de dag wel last gehad van haar beentjes, als ik die vastpakte dan begon ze meteen weer te piepen. Verder heeft ze heel veel geslapen en nu net viel ook gewoon direct in slaap in haar eigen bed. Geen verhoging ofzo, ik geloof wel dat ze een beetje last van haar darmpjes heeft gekregen, 't is wat dunner dan normaal, maar ze heeft er geen pijn van ofzo.

Ik hoop dat ze nu ze vandaag een paar keer fijn in haar eigen bedje heeft geslapen dat morgen ook weer wil, want ze slaapt dus al weken niet meer in haar eigen bed... Altijd op mij of naast me mijn bed. Heerlijk dus dat ze nu zo lekker in haar eigen bed ligt <3

12. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Fijn Andrea dat het zo mee gevallen is! En super fijn dat ze nu zo lekker in haar echt bedje slaapt hoop voor jullie dat ze zo vol gaat houden....

13. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Andrea: hoop voor je dat een goede ervaring in haar eigen bedje, haar voortaan kook lekker heet slapen in haar eigen bed.

14. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Lekker, weekje naar Turkije. Goed toeven daar, ben er ook wel eens in april geweest.. vaak al heerlijk warm dan.

@char .. ik ben nog nooit met een toercaravan op pad geweest dus heel benieuwd. Het lijkt me wel leuk, ze zijn wel erg luxe tegenwoordig.
    Mijn schoonouders hebben een huis in Frankrijk, stoppen we ook nog wel paar dagen. Kan ik lekker in hun zwembad dobberen, en hun lekker tutten met hun kleinkind.

We hebben hier niet echt een grandioze nachtrust gehad. Zoonlief had veel last van darmborrels en mocht vanwege de inentingen niet ingebakerd (want als hij koorts krijgt kan hij zijn warmte niet kwijt) dus hij sliep erg onrustig. Veel kreunen enzo, dus liggen wij dan wakker naast. Wel zielig, kwamen echt paar megascheten uit toen ik hem om 6 uur aan de borst had. Nu toch even ingebakerd, hij heeft geen koorts en hij heeft z'n rust echt even nodig.

@Andrea Ik mag ook niet aan zijn beentjes komen, zo zielig. Wat fijn dat het zo goed ging bij jullie.
    Van die inentingen heb ik nog een hele maffe foto. Of eigenlijk 2... Eerste voor de naald erin ging, de 2e 10 sec later en hoe zoon dan van kleur verschoten is, dat is echt ongelofelijk. Ik zal ze even uploaden in mijn foto album.

15. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Dat komt vast helemaal goed dan bij jullie lekker weg met de caravan en met een luxe tussenstop lekker hoor! Wanneer gaan jullie?

Wat sneu dat jullie zo'n slechte nacht hebben gehad,hopelijk gaat hij nu lekker een paar uurtjes goed slapen.

Wij mogen om 11.30 vind het wel spannend hoor.

16. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Van de zomer pas, nog ffies wachten dus :)
    Veel sterkte!! En vast een knuffel voor Levi.

17. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Wat hebben jullie veel gekletst!

@luiers: wij hebben ook de pampers maat 1. Heb ze ook van Etos liggen maar die zijn zo groot!

@douchen: hier ook 1 die liever mee gaat douchen dan in badje gaat. En badje is zoveel werk ;)

Vervelend als ze niet in d'r eigen bedje willen slapen. Gelukkig heeft ze er nu weer paar keer in gelegen dan! Is ok wel eens lekker voor jezelf ;) heb een beetje hetzelfde probleem, vooral overdag. Meestal slaapt ze een half uurtje per keer in d'r ledikantje maar het is een begin ;)

Lekker op vakantie naar de zon lees ik!

En sterkte allemaal met de entingen!

Ik heb ook niet zo'n fijne nachtrust gehad maar ipv een huilbaby had ik een lachbaby net als de reclame van Bol haha! Ik heb beestjes bovenin de wieg gehangen en die vind ze helemaal geweldig. Dus vanacht na de fles lag ze daar naar te kijken. Toen d'r ogen dicht zakten het licht uit gedaan maar ze begon meteen te huilen, licht aan en het was weer stil.. Zij weer naar die beestjes kijken en lachen en gekke geluiden maken. :p zo ging dat een paar keer dus heb het licht maar aan gelaten ;)
    Vanmorgen lag ze er weer zoet naar te kijken dus ik hoopte wat slaap in te halen. Helaas verraste zee ons beiden met een flinke spuitluier en toen ik d'r aan het verschonen was begon te ze plassen met als gevolg dat alles onder de poep en pies zat.. Na dat opgeruimd te hebben kotste de kat m'n bed onder en vervolgens de vloer en de overloop. Lekker begin van de dag haha! Nu ligt Zoey lekker tegen me aan en straks komt m'n ma me helpen met het huishouden.

Fijne dag allemaal!

18. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Elvina: Wat een begin van de dag. Thije is al helemaal gewend aan zijn eigen bedje. Na de fles van 11 uur slaapt hij meestal tot aan de volgende fles, merk wel dat hij meer wakker is als in het begin.

Thije vond het vanochtend om 6 uur wel goed, wel de fles kunnen rekken tot 7:15. Hij had niet echt honger maar een ontzettende plasluier. Sara is naar het kdv, ze had er echt onwijze zin in. Net een deel van de berg was opgevouwen, nog steeds een berg te gaan.

19. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    @jahoo: lekker vooruitzicht met de caravan weg! ik vind camperen ook heerlijk, maar mark houdt er niet zo van, wij gaan dit jaar in de zomer niet weg, we gaan 20 april een week met mark zijn familie. Waar gaan jullie heen met de caravan?

@char: s6 met de spuitjes vandaag, hoop dat Levi er weinig last van heeft

@elvina: wat een nacht en dag! Hoop dat je nog wat rust kan pakken zometeen

Hoe gaat het eigenlijk met jullie nu zo na de zwangerschap en bevalling? Zijn jullie weer fit?

Ik had gehoopt dat mijn bekkeninstabiliteit na de bevalling snel bij zou trekken maar helaas is dat niet het geval, heb nog steeds constant pijn en kom s; avonds nog maar moeizaam vooruit, nu heb ik ook nog een blokkade in mijn rug waardoor ik me goed ziek voel

ik heb in mijn hand een hele rare vochtbobbel die soms verdwijnt maar er ook vaak wel is, dokter zei dat ze daar toch echt niks aan doen voor ik 9 mnd ontzwangert ben want het kan ook vanzelf weg trekken
    maar het belemmerd me behoorlijk ook in de verzorging van noa, ik doe alles maar met veel pijn en beperkingen

dan merk ik dat ik geen 26 meer ben zoals bij de eerste maar 37

(sorry voor mijn gezeur, maar zit er vandaag ff helemaal doorheen, tranen blijven lopen)

20. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    woman: vervelend zeg dat je je zo naar voelt en dat het allemaal niet helemaal lekker gaat en je veel pijn hebt. Hier wel weer redelijk de oude.

Deel Deze Pagina