#niewie: lekker manneke zo met die lach! consultatiebureau stelt 180cc per 1 kg lichaamsgewicht, daar reken ik een beetje op, weet nu niet wat noa precies weegt, dinsdag moeten we weer naar het bureau ze krijgt nu 140 voeding maar komt wel om de 3u alleen s'nachts komt ze pas om 6u en s'middags slaapt ze van 13u tot 17u net terig van de ouders van mark, bijna 2u rijden, maar noa heeft heen en terug de hele weg geslapen gelukkig.
Hoeveel regelmaat hebben jullie in de dag? En hoe breng je dat aan? Hier is het namelijk nog vrij chaotisch telkens Ze drinkt nu om de drie uur, soms vier, en de afgelopen twee nachten sliep ze zo'n 5,5 uur (= 6 uur tussen voedingen). Maar overdag slapen is erg lastig, de ene dag slaapt ze heel veel en de andere dag is ze wel moe, maar lukt het haar niet om in slaap te vallen. Qua uiterlijk lijkt ze overigens erg op mijn man, ik zie af en toe een klein beetje mezelf terug in haar, maar toch echt vooral hem
@andrea: noa sliep ook slecht s'middags tot ik de swaddle me heb gekocht, nu slaapt ze iedere middag van 13u tot 17u en de nachten meestal van 23.30u-6.00u drinken is echt om de 3u behalve als ze slaapt
Hier nog 6 voedingen hij komt meestal na 3 tot 4 uur voor de volgende fles. S nachts slaapt hij 6 uurtjes en meestal slaapt hij s middags/ s avonds 4 a 5 uur. Dus ongeveer hetzelfde als Noa van Woman.
miewie: lekker mannetje is het. Andrea: wat een leuke foto. Erg he dames die onzekerheid over de voedingen, hier ook nog wel. Alhoewel het hier erg goed gaat, sinds een week slaapt Thije na de fles van 23:00 door tot 7 a 8 uur. Om 23 uur moeten we hem wakker maken en hij laat 3 a 4 uur tussen de flessen. Ik kan wel zeggen dat er hier een redelijk ritme is. Zal hem even opschrijven: 7:00 / 7:30 fles 180 cc 8:30 slapen 9:30 spelen 10:00 / 10:15 slapen 11:00 / 11:30 fles 180 cc 12:30 slapen meestal tot de fles 15:00 / 15:30 fles 180 cc 16:30 slapen 17:30 spelen / wakker / beetje onrustig 18:30 wassen omkleden 19:00 fles 180 cc 19:30 slapen 23:00 fles 180 cc 23:30 slapen Dat is het een beetje globaal genomen, ben er wel blij mee. Zal nog even een foto van hem posten.
@nienke: wat een leuke foto's! Noa heeft dat shirt van proud to be stout in het rose hahah vandaag op het cb geweest, noa was nu 57cm en 4920gr dus een hele dame nu voeding is idd per kg lichaamsgewicht 150 tot 180 cc, noa mag nu 6x 150 hebben of 5x 170 dus we gaan het langzaam opbouwen nu ze heeft haar spuitjes gehad, het was even heel hard huilen echt ontroostbaar, nu ligt ze in de box en is helemaal vertrokken
Nienke: wat een super foto's! Wat naar hé, die prikjes. Ik heb geen flauw idee hoeveel S. nu weegt. Over 2 weken gaan we pas weer om de prikjes te halen. Ik ben benieuwd...
Zo is vandaag echt een vermoeiende dag Levi heeft echt geen zin om te slapen,wil alleen maar bij me zijn en als ik hem in zn bedje leg gaat ie huilen na even wachten ga ik toch kijken...krijg ik een enorme glimlach van mijn zoon! Hoezo nu al ondeugend???
Hier ook een vermoeiende dag; hazenslaapjes, veel huilen, pfoe! Ik had niet het idee dat ze pijn had ofzo, ze zat echt zichzelf in de weg geloof ik. Wilde meer dan dat ze kan ofzo. Ze vond 't in de box wel even leuk af en toe, dus kon ik snel een cracker eten Nu is mijn man haar in bed aan het leggen, 's avonds slaapt ze meestal prima, dus nu hopelijk ook Ik hoop dat ze hier morgen weer doorheen is, want mijn lachebekje is veel leuker
Hey meiden, laatst had faya dat ook en toen ik in het boek van oei ik groei las, zag ik dat babies rond die tijd een "sprong" in de ontwikkeling hebben. Bij faya klopte het precies, na een dag of 2 was ze weer het vrolijke meisje als daarvoor. Wellicht hebben jullie kindjes daar ook last van op t moment. Zag dat ze qua weken ook niet zoveel schelen. Ik heb vanmorgen voor t eerst gewerkt bij mn schhoonmaakadresje. Faya naar de oppas gebracht. Is allemaal prima gegaan. Was zelf wel moe toen ik thuis kwam!
Vandaag met alletwee de kids naar het cb, ben benieuwd naar allebei. Thije lag vandaag op zijn buik en hij gooit zich zo om naar zijn rug.
Hallo allemaal, wat een leuke foto's! Ik kon ze op mijn mobiel niet bekijken, nu even achter m'n bureau geklommen. Regelmaat Kwam er hier ook laat in.. Ik wacht niet tot hij komt, ik maak hem iedere 3 uur wakker op vaste tijden. 7:00 uur - 10:00 uur - 13:00 uur - 16:00 uur - 19:00 uur - 22:00 uur en 's-nachts wanneer hij zelf (bijna) wakker wordt. Bijna want hij maakt dan al genoeg geluid zodat ik zelf wakker ben. En als hij dan nog slaapt maak ik hem wakker. Als ik hem namelijk laat slapen komt hij eenmaal wakker daarna ieder uur. Langer tussen de voedingen lukt niet met borstvoeding, daarvoor is het te lichtverteerbaar. Soms denk ik wel eens, ooh zal ik overgaan op kunstvoeding. Maarja, beste is toch borstvoeding, en denk dat ik de moeilijkste periode nu wel achter de rug heb. Begin nu ook wel de mooie dingen er van in te zien. Zoonlief die me met een melksnor aankijkt en weer aanhapt, of die met de borst in zijn mond in slaap valt. Of breed gaat lachen als mijn man hem 's-nachts komt aangeven voor de voeding. AS maandag hebben wij een afspraak in het Juliana Kinderziekenhuis. Z'n navelbreuk blijft groter worden, voor de zekerheid maar even nakijken vond ook de huisarts. Gisteren zijn we naar het gemeentehuis geweest voor een paspoort. Eerst een pasfoto van hem maken, een heel gedoe haha, maar echt heel leuk geworden. Daarna ruim 100 wachtenden voor ons, want nu ook de allerkleinsten een paspoort moeten is het een gekkenhuis op het gemeentehuis. Ik hoorde van mijn zus dat de levertijd 2 maanden was in hun gemeente, die van onze kleine boef is gelukkig met een week klaar. Wel een tip dus: Als je op vakantie gaat, regel een identiteitsbewijs of paspoort. @Pinkel Dat is snel, had je geen 16 weken verlof?
Hier geen heel vast dagschema maar wel enige regelmaat hoor Als mn vriend geen roet in het eten gooit haha, ik ben nogal van de regelmaat, hij leeft gewoon per uur (altijd al dus logisch dat dat nu met baby nog zo is ). Soms wel irritant want dan ziet mijn dag er weer anders uit als hij bv in de avond/nacht per ongeluk met haar of op de bank in slaap valt en dan de fles dus veel later is. Majaa.. leert ze van hem flexibiliteit en van mij regelmaat Hier komt ze in de ochtend ergens tussen 7 en 8, dan krijgt ze gelijk de fles, even kletsen op schoot en snel terug in bed want dan is ze altijd nog supermoe en gaat anders alleen maar jengelen. Dan slaapt ze meestal tot aan de volgende fles van +/- 11/12 uur. Daarna even box, knuffelen, kletsen en een wasje op de commode of met mij onder de douche. Ze haat het badje dus dat is dan alleen maar stress voor haar en mij. Dan weer snel in bed want bij het aankleden is ze dan echt weer moe, meestal slaapt ze dan ook goed tot de volgende fles. Dan ergens rond 15-16 uur weer de fles, en dan is het wel gedaan met slapen dus altijd beetje gejengel rond etenstijd. Probeer dan de draagdoek vaak ofzo, of ben blij als mn vriend thuis komt dat hij haar even overneemt. Soms slaapt ze wel in bed of in onze armen hoor maar vaak wordt dit slaapje half overgeslagen. Dan rond 19-20 weer een fles en wat kletsen/knuffelen en dan valt ze niet snel in slaap, maar als ze dan eenmaal slaapt zou ze ook tot midden in de nacht doorslapen. Dat vinden wij niet zo prettig dus maakt mn vriend haar nog wakker voor een fles voordat hij gaat slapen (meestal tussen 0.00 en 2.00 uur ergens). Dan slaapt ze daarna direct zonder morren weer in tot de volgende ochtend. Merk dat ze nog weinig aan de box enzo vind, ze is heel snel moe eigenlijk, het gaat het beste als ze vrij snel terug in haar bedje gaat na een fles..maargoed een fles incl boeren en verschonen enzo duurt hier best lang sinds de dikkere voeding. (eerst dronk ze nog geen 10 minuten nu wel eens ruim een half uur.. jaaa dat was ook weer niet de bedoeling haha). Soms laat ze ook ineens 5 uur tussen een voeding dan laat ik haar lekker slapen, overdag alleen niet langer dan een uur of 4 a 5 zodat ze haar dag/nacht ritme beetje blijft vasthouden. Hier waren we overgegaan op andere voeding op advies van het CB, (van Nutrilon hypo allergeen naar Friso Comfort) maar pff dat is wel een gedoe, ze was best van slag eerst qua extra krampjes, en laatste 2 dagen had ook echt beetje diarree (leuk tot in dr navel en buiten de luier enzo ) en superveel poepluiers ipv 1 per dag en allemaal pukkeltjes in haar gezicht/nek... maar het lijkt nu beter te gaan.. hopelijk is ze niet allergisch ofzo. Ze had geen verhoging dus maar even aankijken.. Ze was nog wel vrolijk en wakker tussen het slapen, drinkt goed en sliep ook nog wel oke (werd alleen wakker dan van krampjes). Wat een zorgen kun je hebben over zo'n kleintje en of je het wel goed doet pff.
Ik vermoed dat ik Janna telkens te laat in bed heb gelegd en dat ze dan dus al te moe was. Vanmorgen heb ik haar na een voeding in bed gelegd toen ze in haar ogen wreef, ze lag even heel rustig te kijken en is toen in slaap gevallen. Ze slaapt nu 1,5 uur. Dus dat ga ik vandaag eens blijven proberen; naar bed wanneer ze net in haar oogjes wrijft. Verder ben ik nu snel alle maat 2 luiers op aan het maken, ze passen eigenlijk net niet meer Ik doe ze dus heel los aan en verschoon ook vaak, haha Maat 3 ligt al klaar
@jahoo...voor mijn vaste baan heb ik wel gewoon 16weken verlof, moet volgende week weer beginnen, bij het schoonmaakadres was ik in juli al gestopt omdat ik heel mn zwangerschap zo ziek ben geweest. mijn vervanger was nu al 3 weken ziek, dus die mevrouw belde of ik weer wilde beginnen. dat heb ik gedaan. ik geef ook nog steeds volledige borstvoeding, maar ik probeer toch steeds meer naar de 4 uur te gaan hoor tussen de voedingen. op het buro zeiden ze ook dat als je kindje 4 kilo weegt er 4 uur tussen mag zitten. faya haalt het vaak niet, maar als ze slaapt laat ik haar slapen tot er 4 uur tussen zit. snachts voedt ik als ze komt. meestal is dat na zo'n 5 uur. eerst deed ik ook alleen maar 3 uur, nu is het de ene keer 3 uur, dan weer 3,5.
Hier komt ze idd soms ook overdag na 4 uur, ze weegt nu bijna 6 kilo, dus op het cb zeiden ze dat 4 uur echt wel mag. Langer laat ik er overdag trouwens niet tussen zitten.
Wow maat 2 luiers te klein en 6 kilo, wat heb ik dan nog een kleintje met 4,5 kilo en maat 1 luiertjes haha. Toch nog veel verschil of een kindje begin of eind februari geboren is Merk dat ook wel dat ik dingen dan lees en denk ow help dat doet ze nog niet, maar dan bedenk ik me dat er nog best veel verschil in zit qua leeftijd in die eerste weken, dan gaat het zo snel die ontwikkeling. Ik ben overigens wel maat 2 aan het proberen omdat ze met die dunnere luiers giga doorlekte.. en het lijkt te werken. Dus dan maken we de maat 1 maar op en gaan dan ook over