Februari 2012 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door woman1974, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    @JahoO: wij hebben volgende week dinsdag de afspraak gemaakt bij het gemeentehuis voor paspoorten voor de jongens. Eerst nog even foto's maken inderdaad! Geldt voor hun ook dat ze niet mogen lachen, oren zichtbaar moeten zijn en recht in de camera moeten kijken :p? Haha!
    Wel fijn dat jullie dat alvast geregeld hebben!

@maat luiers: hier Pampers maatje 2. Maar ik had eerder ergens gelezen dat er wordt geklaagd over dat die luiers stinken! Ik dacht nog duh! Luiers stinken toch altijd? Maar het is mij ook opgevallen! Bij de opvang van onze oudste gebruiken ze Kruidvat luiers, die haal ik voor de oudste nu ook. Misschien dat ik die voor Robin ook ga halen...eerst maar eens die voorraad opmaken want koop vaak meteen 3 of 6 pakken zodra ze ergens in de aanbieding zijn.

@ritme: meneertje komt in principe zo ongeveer na 5 uur voor een fles, ook 's nachts. Op deze manier komt hij aan 5 flessen per dag. Maar op een dag als gister dan is hij zo onrustig en ongeduldig, dan zit er minder tijd tussen de flessen en zit hij eind van de dag aan 6 flessen! Zal vandaag ook wel gaan gebeuren, want meneer spuugde vanmorgen zowat z'n hele fles weer uit...hoppa, weer in bad...!
    Wel vreemd dat spugen, hij krijgt namelijk ook Nutriton door elke fles en dat is eigenlijk altijd goed gegaan...misschien toch ook dat sprongetje waar Pinkel het over heeft?

Overdag nog niet echt een vast programma of ritme. Ligt ook beetje aan wat we gaan doen. Ik probeer wel vaste tijden aan te houden voor slapen en eten, maar als ik op pad ben slaapt hij toch veel meer en dat haalt hij dan op een ander tijdstip wel weer in.

Vind het ook nog weer moeilijk hoor, ook al is het onze 2de. Je bent toch weer zo onzeker of alles wel goed gaat, of hij wel tevreden is. Maar als ik goed naar hem kijk en naar hem luister, kom ik er wel achter wat hij wilt en hoe hij zich voelt...gewoon daar maar meer op vertrouwen!

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Huh, Pampers die stinken? Ik heb New Baby, ActiFit en iets met Dry gehad, vond ze niet stinken. Kruidvatluiers zijn overigens ook fijn, ik koop gewoon of pampers of kruidvat, afhankelijk van aanbiedingen en of ik uberhaupt bij de Kruidvat kan komen ;)
    Ik vind die billendoekjes van Pampers wel niet erg lekker ruiken, maar ze maken wel makkelijk schoon...

Ik heb net een boel kleertjes binnengekregen van de Hema, echt zo leuk :) Ze zit nu een beetje tussen maat 56 en 62 in; 56 is eigenlijk oets te klein, 62 iets te groot.

3. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @Lief Mijn bink is ook pas 4,7 kilo, maar van begin februari. Maat 1 past nog prima maar soms poept ie teveel voor maat 1. Ik vind de capaciteit van 2 wat veiliger, al is 2 weer wat te groot.
    Heb nog ongeopend pak 2 staan, zonde maar durf het niet meer aan te doen. Laatst was ik zelf ondergescheten. :)

@Pinkel 's-nachts hier ook na ongeveer 5 uur, dat is meestal om 3 uur snachts dus (tijdstip).
    Jij probeert dus ook wel beetje te rekken? Ik lees overal over voeden op verzoek. Als ik hem op verzoek voed ligt ie de hele dag aan de borst (met grote lach op zijn gezicht). Kan hem beter Gijs noemen, Holle Bolle Gijs :p
    Balen dat je al weer aan de bak moet, en van je vaste baan bijna. Anderzijds ook wel weer fijn misschien, een beetje routine. Ga je kolven op het werk?

@MieWie Haha nou hilarisch joh zo'n pasfoto maken. Regels zijn wel iets soepeler gelukkig. Heb hem even in mijn foto album gezet:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/members/54414-albums9324-picture56021.html
    evenals een brede lach foto :D (<- zo maar dan zonder tanden :p)
    http://www.zwangerschapspagina.nl/members/54414-albums9324-picture56022.html
    Die 2 stinkt inderdaad! Meer een bedorven poeplucht!
    Dacht dat het aan mij lag. Ik las trouwens ergens dat er 2 soorten Pampers 2 bestaan, newborn en gewoon. De laatste schijnen beter te zijn :(
    Die Kruidvat luiers had ik in een kraampakket. 1x gebruik, vond het stugge ondingen maar heb er ook wel goede verhalen over gelezen.

4. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @Andrea Dat heb ik bij HEMA met maat 50 en 56.

Wat betreft doekjes, wij gebruiken Bebino doekjes van de ALDI. Rijden we voor om, die zijn echt goed.

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Kruidvatluiers zijn idd wel stug, ja...

En een wonder; rond 13 uur werd Janna wakker, gevoed, verschoond, gekletst. Ze wreef in haar ogen, ik heb d'r in bed gelegd en nu is ze gewoon weer in slaap gevallen! Eureka! :D

6. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Andrea: Fijn dat het goed gaat met slapen.

Net bij cb geweest voor allebei. Thije weegt 5.920 gram en is 61 cm, een grote beer dus. Hij volgt lekker zijn eigen lijn, de prikjes gingen goed, hij moest wel huilen maar meer omdat hij moe was dan van de prikken.

7. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    @nienke das al een heer dan!

ik gebruik al een tijd papmpers maatje 2 newborn maar vindt ze niet stinken
    als doekjes gebruik ik die van het kruitvat, doen het goed en ruiken ook nog eens lekker, heb nog een doos met 12 pakjes staan dus kan nog ff vooruit

op de website van oei ik groei, staan de sprongen ook omschreven. Ik heb er toevallig eergisteren zitten lezen en de 2e sprong klopte precies bij noa.
    ze was ook zo hangerig, je kon haar n iet meer in de box leggen dan was het gillen, sinds 2 dagen houdt ze zich wel weer zelf bezig

8. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.049
    2.857
    113
    Jahoo ik kan je foto's niet zien? Moeten we eerst vriendjes worden zeker? Ik heb ook foto's in mn album staan trouwens.

Zal er eentje hier opzetten aangezien mn album alleen voor vriendjes is, eindelijk een lachje gevangen, dit is ons meisje :)

9. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.049
    2.857
    113
    Ohh Jahoo wat een scheetje!

10. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ahhhh wat een schatjes Jahoo en Lief!

Vanmiddag moet ik met Levi naar het zh voor een hart echo was in het begin een ruisje te zien ben benieuwd of het nu weg is of niet vind het best wel spannend hoor!

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik mocht nu ze 2,5 maand oud is eens voorzichtig provoceren, dus zelf iets van melk drinken. Gisteren 1 slokje melk gehad, en nu spuugt ze twee uur na een voeding nog in boogjes. Het doet gelukkig nog geen pijn, dus het is vooral een natte boel, maar ik heb weer genoeg geprovoceerd! Over een maand weer (rond de 3 maand kunnen ze er overheen groeien omdat de darmen dan wat 'rijper' zijn).

Verder prima dag tot zover :) Lekker buiten gewandeld, fijn gekletst en gelachen, en nu is ze lekker in slaap aan het vallen.
    Oh, en vanmorgen poepte ze na het verschonen helemaal tot onder haar oksels, haha :D Dus ik heb de maat 2 luiers opgegeven en ben nu over op maat 3.

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @Lief; wauw, wat een mooi meisje zeg!

En de foto's van Jahoo kan ik ool niet zien :(

13. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Lief: wat een moppie

Jahoo: wat een leuke foto's

andrea: Dat is nog niet goed, volgende maand een nieuwe poging. Hoop dat het dan wel goed gaat.

Afgelopen nacht was Thije erg onrustig en dronk hij slecht. Hij had 38,9 van de prikjes, vanochtend gelukkig weer alles beter.

14. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    @lief...wat een heerlijke foto!

@andrea...vervelend dat het nog niet gelukt is, maar idd volgende keer nieuwe poging! en maatje 3 van luier! hoeveel weegt ze eigenlijk?

ik wilde nog vragen aan jullie...hoe lang doet jullie kindje over de fles? of is dat erg verschillend per kind?

ik kan de foto van jahoo ook niet zien! wel die van de babykamer, maar krijg de melding dat de fotos verwijderd zijn?

15. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Pinkel: Thije doet ongeveer 20 minuten over de fles, soms iets langer soms iets korter.

16. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @pinkel: ze weegt nu rond de 6 kilo :) Erg flink voor een meisje dat met 37 weken is geboren.

17. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Pinkel,Levi doet ongeveer 20 min over zn fles. Kan wel verschillen hoor per kind.

Hier zijn we sinds gister ook over gegaan naar maatje 2 luiers hij ging er namelijk te vaak naast poepen en plassen.

Zijn hartje is gelukkig goed! hij weegt nu 4625 en is 58 cm.
    En jullie kindjes?

18. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    Weer even een vraag. Vanmiddag faya flesvoeding gegeven, op t cb hadden ze gezegd 120 cc. Maar nu anderhalf uur had ze vreselijk honger! Dronk zo nog een borst leeg en bij de tweede ook nog een slok. We wilden even kijken of ze flesvoeding accepteert, en dat doet ze prima, maar mij lijkt dat 120cc toch echt te weinig is. Hoeveel zou ik dan moeten geven? Ze weegt 4700gram, is 55cm lang.

@char...wat fijn dat levis hartje goed is!

19. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @Pinkel Gaat hier ook niet op, de waardes voor kunstvoeding gekolfd in een flesje. Ons binkie drinkt meer dan dat. Gewoon ff uitproberen wat ze op kan.

20. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    @pinkel: noa is 4925gr en 57cm, die ag nu 6 x 150 of 7 x 170, dus kan me goed voorstellen dat jou kleintje nog honger heeft!

noa doet 20 a 30 min over een fles

hier een drukke tijd nu, de oudste wordt zaterdag 11 en volgende week vrijdag gaan we een week op vakantie

Deel Deze Pagina