Februari 2012 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door woman1974, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He Utrecht! Fijn dat jullie zo'n goeie vakantie hebben gehad! En dat het vliegen waar je zo tegenop zag is meegevallen! En welkom terug hier!

@Elvina wat leuk jij ook weer hier! en wat een geweldige foto (ookal is hij op zn kant)

@ MieWie, wij hebben de huismerk van kruidvat hadden we veel goede dingen over gehoord hier ook op zp en bij de cb ook. Het bevalt erg goed! Trouwens wel weer terug gegaan van kv luiers naar pampers nr 2 bevalt toch beter.

Vandaag ben ik met Levi naar de huisarts geweest omdat zn krampjes steeds erger werden en ging ook spugen en werd steeds weer benauwder. Wat blijkt nu hij is overvoedt! nadat Levi 3 weken in het zh heeft gelegen ivm de rs-virus en hij vaak een uur deed over 10cc hebben ze enorm gepusht op het zh maar ook op het cb dat hij veel meer moest gaan drinken.Dat ging hij ook doen maar ging (wat ik al dacht en zei) veelste snel voor hem zeker als je van de 10cc naar 100cc ging en van 100cc naar 170 dat kan hij nog helemaal niet aan en zn maagje al helemaal niet! Arm kind! voel me zo rot want ik zei al tegen de kinderarts op de cb dat ik zn buikje wel erg opgezwollen vond en had het idee dat dat niet goed kon zijn.Maar nee ze zei dat dat normaal is.Niet dus! Ik had beter naar mijn eigen gevoel moeten luisteren! Nu gaan we terug naar 6 flessen van 140 dat is voorlopig even voldoende voor hem.En dan bekijken we het iedere week opnieuw met de huisarts.

2. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    @Utrecht: lekker dat de vakantie goed was gegaan.

Hier moeten we 3 paspoorten aanvragen, 2 voor de kids en mijn man zijn paspoort is ook al bijna verlopen, dus dat wordt een dure grap. ;)

Mijn paspoort was een paar jaar geleden gejat en ik kreeg alles vergoed van de verzekering, ook de pasfoto's. Dus ik zit voorlopig nog wel goed.

3. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Jemig Char, wat een gedoe! Maar goed dat je nu weet wat er aan de hand is met je mannetje. Hopelijk gaat het goed vanaf nu.

4. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeetje char dat is ik wat. Gelukkig weet je nu waar het aan ligt. nu hopen dat het snel helemaal ok is met levi!

5. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Dankjewel is lief van jullie!

6. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    @char..wat vervelend zeg! je gaat er toch in eerste instantie vanuit dat de dokter op het cb het wel weet, goed dat je alsnog naar je gevoel hebt geluisterd!! hopelijk kan zijn lijfje nu tot rust komen en in eigen tempo groeien.

ons meisjes zoekt sinds 2 dagen steeds dr knuistje, maar als ze m gevonden heeft kokhalst ze. :(
    hier ook vanmorgen fotos laten maken, vrijdag om een paspoort. zal het fotootje er even bij doen. vond m zelf wel goed gelukt.

7. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    ow zie nu dat t een beetje raar staat, had m ingescand, maar krijg de foto niet groter.

8. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    @char: wat een gedoe

@utrecht: fijn dat de vakantie goed is gegaan

@pinkel: grappig zo'n pasfoto met een baby

noa doet het nu weer stukken beter nu ze terug is nutrilon standaart, vannacht beter geslapen en langer tevreden laten we hopen dat dat zo blijft.
    vrijdag gaan we er lekker even een weekje tussenuit, hoop dat noa dat ook fijn vindt want die houdt er niet zo van als ze uit haar ritme is

9. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Fijn dat je zo'n goede vakantie hebt gehad Utrecht! :)

Wat vervelend Char, hopelijk gaat het snel beter als hij minder voeding krijgt.. Sterkte.

Leuke pasfoto Pinkel!

Mooi dat Noa het goed doet op de voeding en vast een fijne vakantie!

10. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zitten jullie al op jullie oude gewicht?
    En zijn er dames die al aan het sporten zijn?
    Ik wil wat gaan doen maar weet nog niet wat. Fitness vind ik niks want dat doe ik twee keer en dan ga ik niet meer.
    Heb jaren wedstrijden gedanst, maar mijn man heeft momenteel geen tijd om te trainen, dus dat valt af helaas.

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zit nu vier kilo onder mijn gewicht voor de zwangerschap. Ik was 15 kilo aangekomen en ben nu dus alweer 19 kilo afgevallen. En ik val nog steeds af.
    Dus echt sporten vind ik nu niet nodig, ik beweeg sowieso heel veel; trap telkens op en af, 6 kilo rondsjouwen, ik wandel dagelijks met de wandelwagen.

12. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    @blue21381: nee, nog niet op oude gewicht. Ben van de 25 (!) kilo wel al 17 kwijt, die laatste 8 moet ik er echt af sporten! Ik ga vanaf 1 mei naar een nieuwe sportschool hier in de buurt, fitness vind ik ook niet leuk maar gecombineerd met aerobics heeft het wel resultaat!
    Ik had gister zelfs nog dat een verre kennis naar mij toe kwam, over mijn nog aanwezige buik wreef en vroeg hoelang ik nog moest! Ik dacht dat ik door de grond zakte...oké, we zijn pas 8 weken verder maar zie ik er echt nog zwanger uit?

Ben trouwens net gebeld door een uitzendbureau dat ze een leuke functie voor mij hebben. Ik word voorgesteld en volgende week hoor ik meer! Spannend!

Lekker Woman1974, even met het gezin op vakantie!

Wat een amateuren zeg daar Char1983! Hopelijk knapt jullie ventje nu snel op!

Ik ga m'n boodschappen verder opruimen. Had de jongens even naar mijn schoonouders gebracht om snel alle spullen voor mijn verjaardagsfeest in huis te halen. Ik was dinsdag jarig, ben 28 geworden, en morgen vier ik het. Maar er komt zo'n 24 man eten...dus een heleboel geregel en voorbereiding, maar vind het wel erg gezellig!

13. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik meteen na de bevalling al op mijn oude gewicht. Maar bij de eerste zwangerschap was ik na 4 jaar nog niet op mijn oude gewicht. ;)

Ik ben vandaag weer goedgekeurd door de gyn dus ik ga dit weekend weer beginnen met hardlopen. En maandag naar de sportschool, zo ga ik proberen om mijn gewicht netjes op peil te houden.

14. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    MieWie: Nog gefeliciteerd! :D

15. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    @miewie: nog gefeiciteerd met je verjaardag!

Ik heb mijn gewicht nooit bijgehouden, daar ik al overgewicht heb is dat altijd zo'n frustratiebron voor me geweestd at ik dat niet wilde, maar pas nu wel al in mijn oude kleding
    sinds vorige week ben ik bij de fysio weer aan het sporten, dat doe ik al jaren vanwege mijn fibromyalgie
    net ook wezen sporten

gisteren kinderfeestje van de oudste gehad, op de brunsummerheide een flinke wandeling van 2u gehad, ze hadden een gps waar ze boxen mee moesten zoeken en opdrachten zoeken, op het einde nog lekker frietjes gegeten, het was een geslaagde dag
    vanwege mijn bekken waren die 2u wel wat te lang dus vandaag maar even rustig houden

nou ik ga koffers inpakken zodat we morgen startklaar zijn.
    we hebben trouwens een huisje voor 13 personen, we gaan met de ouders en broer met gezin van mark, hun zien noa niet zo vaak omdat we 2u uit elkaar wonen dus die zullen genieten van hun kleinkind en nichtje

16. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @MieWie gefeliciteerd!! 28.. klinkt voor mij als 100 jaar geleden haha. Ik ben vorige week 39 geworden. Op naar de 40 :p

@Char Blij dat jij een verstandige huisarts hebt! Ik hoop dat het snel beter gaat

@Woman veel plezier vast in dat huisje

Gewicht
    Zakt nu vanzelf met kilootje per week ongeveer.. Geloof dat je van borstvoeding toch wel afvalt alleen niet direct de eerste maand. Ergens ook wel logisch, dan maak je ook nog niet zoveel melk aan

Ik ben vandaag met Ian naar een osteopaat geweest. Hij heeft een beetje een voorkeurshouding en hij heeft darmkrampjes waarbij hij eigenlijk continue ligt te persen, zelfs in zijn slaap. Daardoor heeft hij al een navelbreuk. Ik heb het idee dat zijn stoelgang niet makkelijk voorbij de breuk komt. De osteopaat deelde die visie. Hij heeft zijn buikje gemasseerd en zijn hoofdje. En thuis lag hij aan de borst eens heel rustig, zonder persen. En op een gegeven moment ging met luid geraas de luier vol. Die was zo nog nooit zo vol, hij moest zo lachen.. was duidelijk een opluchting voor hem. Heel opmerkelijk wat zo'n man in een uurtje toch al kan.

17. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Gefeliciteerd Miewie!

Fijn dat de osteopaat heeft geholpen. Wij zijn ook geweest maar merkte geen verschil, het werd alleen erger..

Wat knap dat er bij jullie al zoveel af is! Die kilo's die eraf waren zijn er weer bij gekomen, stond echt te huilen toen ik dat zag :( M'n man werkt ook niet mee door m'n favo chocola te kopen ;) Ik rijd alweer paard en wil beginnen met hardlopen. En morgen babyzwemmen met Zoey ;) Heb net een lading kleren besteld in grotere maat, wil iets anders dan m'n positiekleding aan naar m'n werk straks :p

Zware dag vandaag, ze wil alleen maar in m'n armen slapen.. Steeds als ik d'r weg leg keihard huilen :$ Kom weer nergens aan toe.

18. Utrecht

Utrecht Actief lid

7 mrt 2011
    135
    0
    0
    utrecht
    hoi hoi

miewie nog gefeliciteerd! en veel plezier morgen.

char, vervelend! hoop dat het snel beter gaat!

andrea en anderen die alweer zijn afgevallen echt super knap!! Ik gaf eerste tijd BV en viel goed af, was 25kilo aangekomen en toen 8afgevallen alleen nu er weer bij..!! Dus herken het Elvina, ik heb ook gezellige dagen gehad met veel eten haha..
    Maar sinds deze week begonnen met sonja bakker en ga ,morgen naar de sportschool..

Verder gaat het goed hier, ook met chiara ze slaapt en eet super en is heel vrolijk... ze probeert telkens haar vuistjes in haar mond te stoppen echt zooo lief!! 1mei gaat ze 2uurtjes wennen op het KDV....ben erg benieuwd! wil er nog helemaal niet aan denken te moeten werken... maar ja..

fijne avond iedereen!

fijne vakantie women! geniet ervan!!

19. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    @elvina: kijk eens op de site van oei ik groei, zoey zit nu wel in de leeftijd van de 2e sprong

@jahoo: dankjewel!

alle kleding gestreken en spullen klaar geegd, morgen laatste dingetjes en dan klaar voor vertrek, allemaal een fijn weekend

20. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Woman: fijn weekend

jahoo: hier heeft de osteopaat ook echt geholpen. Hij is sinds dat we daar geweest zijn zo'n ander kind, veel rustiger.

miewie: alsnog gefeliciteerd.

Hier van de week erg druk geweest. MOesten met Thije naar het zkh voor een renografie, hierbij wordt er gekeken hoe goed de nieren werken. Zijn nieren zijn nl wat verwijd. We moesten in het ene ziekenhuis een naaldje laten zetten. Dit ging helemaal niet, ze hebben hem vier keer moeten prikken. zo sneu, mede omdat hij zo sterk is, werd hij met vier man in bedwang gehouden.

Toen met infuus naar het andere ziekenhuis en hier werd een radioactieve stof ingespoten en werd er een half uur lang echo's gemaakt en moest ie een half uur stil liggen. Dus werd hij weer stil gehouden. MIjn man zijn benen en ik zijn armen. Gelukkig bgeon hij een beetje te doezelen, dus lag hij op een gegeven relaxed.

Met mijn dochter moeten we ook naar het zkh, zij moet waarschijnlijk aan de buisjes.

Deel Deze Pagina