Februari 2012 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door woman1974, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Oh zonde, maar kan ook eerst even erger worden hè, alvorens er verbetering optreedt.

@Utrecht Wat jammer van die kilo's er weer bij. Ik merk het ook wel hoor, dat borstvoeding veel energie kost. Kan best veel eten en toch niet aankomen. High tea's, chocola, geeft momenteel geen vetrolletjes :p
    Hoop dat je snel je oude gewicht terug hebt met sporten!

@nienke18 Wat goed! Hier lijkt het ook wat beter te gaan. Vannacht weer een hele volle poepluier, en vanmorgen een uurtje extra geslapen. Normaliter lopen de voedingen hier om de 3 uur.
    Ook lijkt hij wat minder te liggen persen, tijdens het drinken is zijn buikje ook wat minder gespannen. Ik heb goede hoop!
    Wat naar dat je nu ook met je dochter naar het ziekenhuis moet, al is het voor buisjes.
    Hoe was de uitslag van dat nieronderzoek?
    Wat een naar onderzoek voor zo'n klein beebje, geef Thije een dikke knuffel namens mij.

Ik ga vanavond zelf op kraamvisite, kennisje die goede vrijdag bevallen is. Ook wel eens leuk! Ben benieuwd hoeveel de binkies verschillen in grootte en ontwikkeling :)

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @gewicht: wat bij mij ook mee speelde is dat ik na de bevalling een infectie kreeg en aan zware antibiotica moest; de kilo's vlogen er toen echt af! Mijn lichaam verbruikte toen heeel veel energie om te herstellen en natuurlijk ook voor de borstvoeding. Daarna heb ik twee weken echt zeer goed bijgegeten om aan te sterken (veel biefstukjes en gerechten met roomboter enzo ;) ), toen bleef mijn gewicht gelijk. Vervolgens ben ik gestart met een streng dieet (vrij van melk, ei, soja, noten, zaden, vis en schaal- en schelpdieren), dus nu kan ik niet meer zomaar alles eten, waardoor ik ook af blijf vallen. Ik was nogal van de romige dingen, maar helaas dus :p Geen taart meer, geen chocolade met praline-vulling, geen warme chocolademelk, geen caramel-koffie... Allemaal caloriebommetje die ik nu dus laat staan. Mijn snack nu zijn crackers met ham en augurk, daar word je niet dik van natuurlijk :D

Een vriendin van me is over een week uitgerekend (op mijn verjaardag! :cool: ), ik ben zoooo benieuwd naar haar dochtertje! Onze dochters schelen straks dus zo'n 3 maanden, gezellig!

3. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Andrea: is niet niks zo'n bacterie.

gewicht: ben op mijn gewicht van voor de bevalling, nu eigenlijk doortrekken.

Ga even de kleine man bij me nemen, hij is niet in zijn hum vandaag en is al de hele dag aan het mopperen en mekkeren. Niet echt huilen maar een beetje zeuren.

4. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Bedankt voor jullie felicitaties! Het is altijd een hoop geregel en gestress zo'n verjaardag. Ik heb voor mijn familie en schoonfamilie eten gemaakt, dus totaal zo'n 24 man. Ik ben vanaf 10 uur 's ochtends aan het bakken en braden geweest...maar het was een zeer geslaagd verjaardagsfeestje, laatsten gingen rond 12 uur weg, nog beetje opruimen, douchen en dan naar bed. Jammer dat Robin om 5 uur weer kwam voor een fles, ik mocht wel mijn vriend wakker maken en zelf nog even omdraaien. Maar Jordy kwam net over 7 uur (ondanks dat hij pas om 10 uur 's avonds naar bed was gegaan) dus uitslapen zat er helaas niet in *zucht*.
    Waar is de tijd gebleven dat je samen, na een avondje borrelen, lekker lang in bed kon blijven liggen...?

Wat vervelend om weer van die onderzoeken te moeten doen met je kleintje Nienke. Is er nog wat uit die onderzoeken gekomen of hoor je dat nog? Thije heeft zijn portie wel gehad inmiddels volgens mij...

Fijn dat het bezoekje aan de osteopaat heeft geholpen JahoO! Moet Ian op termijn niet aan het navelbreukje worden geopereerd eigenlijk?

En Char, hoe gaat het nu met Levi?

Robin is sinds een week of 2 wel meer tevreden. Afgelopen maandag per ongeluk (helaas) een nachtje doorgeslapen maar hij heeft echt de voedingen 's nachts nodig. Hij slaapt max 6 uur achter elkaar. Maar goed, als hij dan 's ochtends weer wakker wordt krijgen we zo'n grote glimlach, dan is het allemaal wel de moeite waard!

Er zijn dames die inmiddels waarschijnlijk weer aan het werk zijn of bijna weer moeten. Ik zou eigenlijk maandag 30 april (dus eigenlijk dinsdag 1 mei) weer moeten werken.
    Zijn de kindjes al aan het wennen op de opvang of bij gastouder? Hoe bevalt het werken gecombineerd met moederschap?

Ik ga verder met de was wegwerken. Ben alle kleding maat 62-68 van Jordy aan het uitzoeken en wassen zodat Robin het kan gebruiken. Echt niet normaal hoeveel kleertjes die kleine man nu heeft...haha! Verder vandaag lekker binnen blijven, het is toch slecht weer buiten. Lekker eten bestellen vanavond en morgen de boodschappen maar in huis halen.

Fijn weekend allemaal!

5. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Miewie: leuk dat het een geslaagde dag is geweest, Thije slaapt al een tijdje door, vanaf 8 weken. IS wel erg lekker hoor, heb dus nu totaal geen moeite gehad met de nachtvoedingen.
    Gisteravond had Thije 38,1 en omdat hij een nierprobleem heeft moeten we boven de 38 graden de hap bellen omdat hij dan een blaasontsteking kan hebben. Dus mijn man naar de HAP, gelukkig was er niks aan de hand.

Verder krijgen we as donderdag de uitslag van Thije zijn niertjes.

6. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Zooo word druk gekletst hier gezellig! Even teruglezen hoor!

Met Levi gaat het gelukkig een stuk beter merk gelijk verschil! Heeft nog wel krampjes maar lang niet zoveel meer!

@ MieWie,Alsnog gefeliciteerd sorry beetje laat!

Hier ben ik bijna op mijn oude gewicht,Al heb ik nog een losse flubber buik van de ks maar ga binnenkort echt eens starten met sporten!

Kleertjes Levi past veel van 50/56 niet meer,groeit ineens zo hard!

Wanneer begint iedereen weer met werken? Hier voorlopig nog niet...

7. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    @Char: wat goed dat het beter gaat.

Ik begin 11 juni weer met werken. Totaal geen zin in nog.;)

Hier zit ze nog in maatje 56, maar ze groeit idd erg hard. Gelukkig heb ik veel cadeaus in maat 62 gekregen.

8. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Jij was toch ook laatst bezig voor een andere baan? Dat is dus, neem ik aan, ook niets geworden? Balen!

Allemaal lekker van het mooie weer aan het genieten? Tis hier zo rustig vandaag...?!
    Ik wacht even tot mijn brownievlaai klaar is, dan leg ik Robin in de wagen, lijn de hond aan en ga lekker wandelen. Mijn vriend is met de oudste naar de kinderboerderij dus we zijn allemaal dan lekker buiten geweest vandaag!

9. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Het is idd rustig. Vanochtend hadden we nog kraambezoek en vanmiddag gezellig bij mijn schoonouders op bezoek.:D

10. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @char Flubberbuik van KS? Hier geen last van hoor. Krijg je toch geen slappere buik van dan een gewone bevalling?

Las ik iets over een brownievlaai? Klinkt goddelijk!!

Hier lekker de stad in geweest voor een slaapzakje. Maat 60, is nog iets te groot maar fijn dat ie eindelijk een slaapzakje aan kan. Makkelijk als hij buiten slaapt in de kinderwagen.

11. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Hoi meiden,

Thije ligt in het ziekenhuis omdat hij ergens een infectie heeft, maar ze weten niet waar. Vanmiddag werd hij met 38,8 wakker en zijn we naar de HAP gegaan. Urine kunnen opvangen, dit was helemaal in orde. Omdat hij onder de drie maanden is, werd hij doorgestuurd naar de kinderarts. Zij hebben bloed afgenomen en hieruit bleek dat er ergens een infectie zit. Omdat hij erg verkouden is, hebben ze longfoto´s gemaakt, ook deze zijn in orde. Nu wachten we tot morgen af, dan gaan ze verder kijken.

12. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Jahoo,is bij iedereen verschillend natuurlijk,en ik ben al helemaal niets gewend.Had altijd een strakke platte buik dus vind het nu al gauw flubber. (Ik kan mijn oude broeken nog niet aan)
    Heb ook nog wel veel last van mijn buik en jij?

@ Miewie,over werk ik weet nog steeds niets dus wacht nog op bericht dus zolang ik niets hoor zit ik nog thuis.

@ Nienke, Wat rot zeg! Zijn jullie bij hem gebleven in het zh? Is zo vervelend als ze moeten blijven! Weet er alles van. Hopelijk weten jullie snel meer beterschap!

13. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @Nienke; hopelijk mag hij snel weer naar huis!! Sterkte!

14. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    @Nienke: hopelijk mag hij snel weer naar huis. Sterkte!

15. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    @nienke...wat vervelend zeg!! hoe is het nu? veel sterkte in ieder geval!

16. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Jeetje Nienke, dat was vast schrikken! Jullie, maar vooral arme Thije, veel sterkte! Weten jullie inmiddels al iets meer?

Flubberbuiken...dikke bovenbenen...kipfiletjes...hier nog zeker niet in oude kleding, draag nog m'n positie broeken en truitjes een maat groter...spiegel en weegschaal zijn m'n grootste vijanden momenteel!
    Vanaf 1 mei ga ik fanatiek sporten, wil mij gauw weer lekker voelen in m'n lijf en shoppen voor een maatje minder!

Vanmorgen bij m'n ex collega's op bezoek geweest in het nieuwe kantoorgebouw in Utrecht waar ik ook zou gaan werken...wel een beetje jaloers op de nieuwe werkomgeving, de luxe werkplekken en de lekkere koffie die wordt geschonken haha! Had er volgende week dinsdag naartoe gemoeten. Gek hoe alles tijdens een verlof periode van 16 weken kan veranderen!
    Nu maar afwachten wat er verder op mijn pad gaat komen!

Ik ga Robin flesje geven en dan lekker samen even tukkie doen...ik heb vannacht meer op zijn kamertje gezeten dan mijn bedje gezien!

17. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @Nienke Dat is schrikken! Veel sterkte!

@Char Ik heb best lang ook last gehad van naweeën met iedere voeding, blijkbaar wel nuttig voor het herstel.
    Maar maak je niet te druk, het heeft vast even tijd nodig, die huid stond 9 maanden op spanning.
    Ik heb geen last meer, al na dag 2 geen klachten meer, echt bijzonder. Het litteken is een nog wat paars streepje, dat is alles. Amper meer te zien :(

Qua rust hebben we het nog steeds slecht hier, meneertje heeft veel last van krampjes, zo zielig. Na een flinke huilbui meestal een paar harde scheten en dan een lachje voor z'n mamma. Nu ligt hij eindelijk weer te slapen, vanaf half 6 vanmorgen pas 30 minuutjes geslapen.

18. Utrecht

Utrecht Actief lid

7 mrt 2011
    135
    0
    0
    utrecht
    @nienke dat is schrikken hoe gaat het nu? hoop op snel beterschap!

@gewicht, ben begonnen met Sonja, en nu al 5kilo kwijt!!! jeeej afgelopen week ook begonnen met zumba erg leuk maar wel weer wennen zeg!!

mijn dochter doet het verder prima ze is zo lief, nu beetje verkouden door mij maar net zo vrolijk als anders.
    1mei gaat ze oefenen op het kdv eind mei moet ik weer beginnen met werken..Zijn er hier moeders die hun kind voor het eerst naar het kdv brengt net als ik? vind het best spannend,...

19. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Dames, even heel wat anders:
    Ik ben nog steeds hard op zoek naar een leuk babyboek om alle eerste momenten in te kunnen opschrijven, maar ik vind dit (ik ben hierin) heel moeilijk! Veel boeken vind ik net iets te meisjesachtig, of de invulmogelijkheden vind ik niet leuk, of te weinig...

Voor Jordy heb ik uiteindelijk een boek van Eeyoor gevonden, heel leuk, maar met veel ruimte voor foto's terwijl je tegenwoordig bijna geen foto's meer uitprint. Ik heb daarom ook nog apart een fotoalbum.

Ik zoek dus eigenlijk een boek voor het eerste jaar of voor meerdere jaren, beetje stoer met voldoende ruimte om mijlpalen te kunnen schrijven!

Hebben jullie al zo'n boek of weten jullie een boek die een beetje past aan mijn wens? Foto's van pagina's zou ook leuk zijn, kan ik beetje beeld krijgen hoe het boek eruit ziet. Google afbeeldingen en diverse boekhandels hebben mij nog niet weten te overtuigen...

Thanks meiden!

20. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    MieWie: helaas kan ik je niet helpen daarmee.

Zojuist terug van het CB. Het was prikjesdag. Zo sneu....het ene moment lag ze nog te lachen en het volgende moment: krijsen! Arme schat....

Ze is nu 5350 gram en 59 cm. Ze groeit super!

Deel Deze Pagina