Februari 2012 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door woman1974, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Sterkte Nienke!

Vervelend van de krampjes Jahoo! Zo sneu ook als je niks eraan kunt doen. Ik heb van Kipkep een warmtekussentje voor op het buikje, lijkt wel iets de pijn te verlichten.

Wat goed Utrecht dat je bent begonnen met dieeten en al 5 kilo kwijt bent!

Miewie, ik heb een invulboek van dikkiedik gekregen, best een leuk boek. Maar niet genoeg ruimte voor foto's denk ik..

Fijn dat ze goed groeit Laika. Hopelijk heeft ze weinig last van de prikjes.

Lijkt me ook moeilijk om ze weg te brengen naar kinderdagverblijf! Ik heb ook een probleem met de oppas. M'n schoonmoeder zou een dag oppassen maar ik wil niet dat ze bij m'n kindje rookt en nu wil ze dus niet meer oppassen.. Stress alom voor mij.. Moet alweer bijna werken, niet echt zin in maar zal wel moeten he ;)

2. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Thije is weer thuis, hij heeft een zware luchtweginfectie en hier hebben we druppels voor gekregen die hij drie keer per dag mag hebben. Verder mogen we hem otrivin geven voor de fles. Hij is helemaal schor van het huilen.

Verder is hij totaal zijn ritme kwijt, hij wil niet meer dan 100ml drinken en heeft daardoor weer snel honger. Krijg er echt niks meer in, dan begint hij te kokhalzen. Hoop dat hij snel weer in zijn ritme zit, aangezien ik volgende week ook weer moet werken.

3. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Nienke,Fijn dat hij weer thuis is! Als ik het zo lees lijkt het erg op de rs-virus wat mijn zoontje heeft gehad,ook met drinken was dat erg een probleem en dat noemen ze ook een luchtweginfectie.
    Sterkte ermee hopelijk knapt hij snel op!

@ Elvina,jeetje wat vervelend dat ze niet meer wil oppassen mijn schoonmoeder rookt ook maar niet bij Levi in de buurt gelukkig! En indd gaan werken zal in het begin erg moeilijk zijn.

Vandaag zijn we met Levi weer naar de kinderarts geweest en hij hoeft gelukkig niet geopereerd te worden aan zijn niet ingedaalde balletje omdat die al aan het indalen is,is dus wel een opluchting.
    Ook groeit hij super goed weegt nu alweer 4855 gram.
    Zijn krampjes worden gelukkig weer minder had van iemand van een ander topic een mail doorgestuurd gekregen voor buikmassage en dat helpt erg goed! Dus Jahoo als je die ook wilt geef maar een gil!

4. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    @nienke...fijn zeg dat hij weer thuis is! hoop idd dat jullie je ritme weer snel terug hebben. ga je wat geruster werken denk ik.

@char...fijn dat levi niet geopereerd hoeft te worden! hele gerustelling lijkt me. z'n klein hummeltje laten opereren lijkt me zo moeilijk!

hier heeft faya een enorme smetplek in dr nek. ze heeft best een speknek zeg maar, en ik kan het heel moeilijk schoon/droog houden. vanmiddag dacht ik: wat ruik ik toch? maar toen zag ik dus dat het echt een smetplek geworden is. ik ben al in de weer met sudocreme, maar wat zou ik nog meer kunnen doen? of gaat het vanzelf weer over?

5. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ MieWie, Ik heb baby's eerste jaar van Pauline Oud ben dol op haar invul boeken heb daar ook 9 maanden zwanger en kraambezoekboek van kan ook geboortekaartje en verschillende foto's in plakken. En ik ben een schrijver wat dat betreft want hou ook nog via mijn mail een dagboek bij hihihi....

6. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Echooo Echooo wat is het hier stil....

7. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    @Miewie: Ik heb ook die van Pauline Oud, had daar ook het 9 mnd dagboek van en ben helemaal weg van haar!

@ nienke: vervelend voor Thije en jullie dat hij zo ziek is geworden, ik hoop dat hij snel weer de oude is!

@ werken: ik moet eigenlijk komende woensdag beginnen maar door mijn bekken ben ik nog steeds ziek thuis. Maandag 6 mei heb ik een afspraak bij de bedrijfsarts en ondertussen druk bezig met fysio om de blokkades in mijn rug weg te krijgen

@gewicht: in het vakantiehuisje zat een sauna en die heeft me goed gedaan, ik paste al in mijn oude kleding sinds noa 2 weken was maar nu zitten ze zelfs wat ruim!

@char: zou ik die mail ook mogen hebben over die buikmassage? Noa blijft zo'n last houden van krampjes.

Nou de vakantie was heerlijk maar ook intensief. We waren met de familie van mark en die zijn erg van de structuur, om zo laat ontbijten om zolaat koffie dan weer dit dan weer dat, het duurde wel even voor ze accepteerden dat wij met een baby in een ander ritme zitten.
    Noa had het de eerste dag even moeilijk maar daarna was ze helemaal gewent en lach veel te lachen, alleen als ze met teveel mensen om haar heen hingen raakte ze wel wat van slag, niet gek als je met 11 mensen in een huis zit, dus geregeld rust momenten voor haar ingebouwd.
    We kwamen vanmorgen thuis we legden haar in haar box en ze begon meteen te lachen, ook toen ik haar ging verschonen in haar kamertje, alleen slapen was even moeilijk en na hard huilen is ze dan toch in haar eigen bedje in slaap gevallen

Ik ga proberen van het weekend ook wat bij te slapen want ben doodmoe van het zwemmen, de sauna en de weinige slaap

8. Josien87

Josien87 Lid

27 apr 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallooo:D,

Beetje laat maar ik hoor er ook bij;) Ik ben 20 februari bevallen van onze mooie zoon Luuk. De bevalling liep allemaal even anders dan ik had gehoopt en ook de 1e kraamweek maar ben hier helemaal overheen:) Wij zijn voor het eerst ouders geworden en genieten elke dag.

Ik heb ook het invulboek van Pauline Oud, het 1e jaar. Helaas ondekte ik deze reeks te laat, had graag de negen maanden ook willen hebben.

Ik heb niet alle bovenstaande berichten gelezen maar ik dacht, kom er van zelf wel in ;)

Mijn naam is trouwens Josien, ben 24 jaar oud en helaas niet meer werkzaam( bedrijf ging failliet wanneer ik met verlof ging :()

9. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    he Josien, welkom hier

het is momenteel erg rustig maar gezellig dat je er bent!
    vervelend dat niet alles zo ging als je zou willen maar wel fijn dat je erover heen bent!

Ik had een supersnelle bevalling maar ben daar nog niet helemaal overheen, het geeft mij in ieder geval nog zeker het gevoel dat ik klaar ben met baby's krijgen :)

maar ik heb 2 mooie meiden en daar ben ik zeer trots op

10. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Josien,Welkom hier! gezellig dat je mee komt kletsen! En nog gefeliciteerd met jullie mannetje! We kletsen indd maar weinig hier maar hopelijk komt daar snel weer verandering in! Wat jammer dat het is misgegaan met je bedrijf!

@ Woman, als je dat wil moet je me je mailadres via pb even doorgeven dan mail ik het je door.

@ All, leuke Koninginnedag gehad?

11. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Welkom Josien!

Koninginnedag was heerlijk, we zijn allemaal verbrand (behalve de baby).

Zijn jullie allemaal alweer ongi geweest? Ik nog niet...

12. Josien87

Josien87 Lid

27 apr 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik ben al weer geweest, kan niet zeggen dat ik het gemist heb haha.

Mijn bevalling ging helemaal anders dan gepland, ik kreeg op zondag avond weeen, ging naar het ziekenhuis en na een uur zakte het af dus werd naar huis gestuurd. Ik ging nog even naar het toilet in het zh en toen verloor ik vruchtwater maar wat bleek ons mannetje heeft zijn ontlasting erin gedaan en moest binnen 24 uur gehaald worden dus weer het bed in. de volgende dag had ik om 1 uur nog maar 2 cm ontsluiting en kreeg wee-opwekkers, dit ging best heftig en heb om een ruggenprik gevraagd wat ook nog eens mis ging :O. 's avonds om 8 uur had ik er nog maar 2 cm bij gekregen en zat op de max dosis. Na een uur werd mij verteld dat ze hem gingen halen dmv keizersnede....het drong nog niet tot me door of ik lag al in de operatie kamer. het was best pittig allemaal aangezien mijn gyneacoloog ook nog een stagiere op sleeptouw had dus alles werd in tweevoud gedaan, getoucheerd, infuus(staigere verkeerd geprikt) al met al geen pretje en er werd veel aan me getrokken. Eenmaal bevallen en na 5 dagen zh heerlijk thuis, ik wou zo graag bv geven maar het wou niet lukken :( aan de bv lag het niet maar ik kon maar niet goed aanleggen, alles kapot! toen gaan kolven, wat een opluchting!! toen hield de kolf er snachts mee op...paniek, dan maar aanleggen en dit deed zo zeer! Heb mn vriend naar de nacht apotheek gestuurd en KV laten halen, ik was zo telleurgesteld in mezelf dat ik dit had gedaan maar ik kon hem niet meer aanleggen. Volgende ochtend gelijk nieuwe kolf gekocht maar helaas door alle stress van mij is de bv teruggelopen. Ik ben echt boos op mezelf geweest, ik vond dat ik niet goed doorgezet had. Nu krijgt hij nog steeds KV en hij doet het er hartstikke goed op. Heb alle teleurstellingen en kwalijkheden aan de kant geschoven en geniet heerlijk van mn zoontje die net zo lief uit de fles drinkt als uit mama's borst :)

13. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    @char: heb je een pb gestuurt

@josien: dat valt tegen dan allemaal ja, dan zit het je niet mee, maar kwaad zijn op jezelf hoef j en i et het was een samenloop van omstandigheden!

Ik heb bij de oudste zoveel problemen met de bv gehad dat ik er bij de 2e niet eens aan ben begonnen. Had in het begn zoiets van doe ik Noa te kort, maar de jonge dame groeit goed en doet het goed

wij hebben niet veel gedaan met koninginnedag, alleen s'morgens lekker gewandelt in het zonnetje terwijl papa met de schutterij mee ging en grote zus met de harmonie, s'middags noa lekker in haar eigen bedje gelegd

14. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Heej wat goed nieuws dat Levi het zo goed doet. En geen operatie, gelukkig maar!
    Ik stuur je even een PB!
    @Josien87
    Welkom hier, wat zonde dat je nog niet over je bevalling en de mislukte borstvoeding bent. Vergeet niet nu te genieten!

Ongesteld ben ik nog niet geworden, maar das niet ongebruikelijk als je borstvoeding geeft schijnt.

Met Koninginnedag lekker in de tuin gewerkt hier.
    Ik ga weer even verder, het mannetje brult :)

15. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Jahoo en Woman heb de mail naar jullie doorgestuurd succes ermee!

16. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    zo ben ik ook weer eens! vanmorgen naar t cb geweest, faya was maar 300 gram aangekomen in een maand, en 3 cm gegroeid, maar twas oke zeiden ze.
    voor de tweede keer prikjes gehad, en gegild dat ze heeft!! nu ligt ze lekker te slapen. maar zo hard en hoog heb ik dr nog niet horen gillen.

verder gaat t zo zn gangetje, zit weer helemaal in mn werk, en faya krijgt dan meestal flesvoeding, maar ze drinkt fles en borstvoeding net zo goed gelukkig. hoef ik niet zo te stressen over het kolven.

17. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    bedankt voor de mail char, vandaag meteen de massage gedaan en windjes dat ze liet hihihihi
    ze houdt zich wel stijf zeg, zoë genoot daar vroeger altijd van maar noa werkt erg tegen

@pinkel: zielig zo'n kindje dat schreeuwt, wij mogen volgende week weer

hier een rustige dag met vast ritme gehouden, na de vakantie zitten we opeens op 5 flessen, eerst 170 maar dat was te weinig dus vandaag 180 gegeven en dat gaat stukken beter

18. Utrecht

Utrecht Actief lid

7 mrt 2011
    135
    0
    0
    utrecht
    hoi hoi iedereen,

ik kom me ook weer eens melden. Hier alles goed we hebben een leuke koninginnedag gehad. We zijn zelf gaan staan met rommel en Chiara kreeg natuurlijk de meeste aandacht haha...
    verder vandaag naar CB geweest, ze is bijna 6kilo groeit dus toppie...ook de prikjes vielen weer mee gelukkig. Ze moest wel huilen maar was snel over. Nu ligt ze niets anders dan te slapen...Ze ging vandaag voor de tweede keer naar het KDV voor 3uurtjes...wel prettig dat oefenen als ik nog thuis ben. De 29ste moet ik weer beginnen met werken..ppffff niet aan denken......Ik ga ook weer 32uur werken, veel he... hoeveel gaan jullie werken??

19. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    @utrecht: ik werk net geen 22 uur, ben vandaag gaan vergaderen om er weer in te komen, gisteren bij de bedrijfsarts geweest en het avies gekregen om langzaam te gaan opbouwen vanwege mijn bekkeninstabiliteit, ze gaat er vanuit dat het 8 tot 12 weken gaat duren voor ik weer volledig kan gaan werken, dus krijg gelukkig de tijd om te herstellen, begin nu met kantoorwerk, dus vandaag de notulen gemaakt en maandag ga ik deze uitwerken, dus het gaat langzaam weer een beetje beginnen nu

20. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    @Utrecht: ik ga na mijn verlof weer 3 dagen werken. Maar S. gaat maar 1 dag naar het KDV. Papa heeft een dag en oma ook een dag.

Ik was er toevallig vandaag voor een plaatsingsgesprek, en ook al is het mijn tweede, ik vond het helemaal niks. Gelukkig heb ik nog een paar weken om te wennen...;)

Deel Deze Pagina