Idd, ik denk dat als Janna veel aandacht had voor eten en geen kma (en dus duidelijk aanleg voor allergieen), ik ook met 4 maanden met hapjes was begonnen. Maar nu voelt het gewoon fijner om het uit te stellen tot 6 maanden, áls ze dan allergisch wordt, dan weet ik in ieder geval dat het niet kan liggen aan het feit dat ik 'te vroeg' ben begonnen met hapjes. En zoals gezegd toont ze ook nog niet echt interesse in eten, dus dat maakt het ook makkelijk om het nog even te laten wachten Hoe bieden jullie het eten trouwens aan? Prakjes en dan voeren met een lepeltje? Of stukjes en zelf laten pakken?
Andrea: Groot gelijk dat je nog even wacht. Woman: altijd leuk mp om lekker opte struinen, hier hebben we ook al aardig wat spullen van mp gekocht. Char: wij geven nu nog een potje, maar gaan het dadelijk weer zelf maken, hebben we bij mijn dochter ook gedaan en dan wel een prakje met een lepeltje. Hier zat Thije constant te smakken en te drijnen als wij aan het eten waren, dus geprobeerd en hij was niet meer te stoppen. De vorige keer zeiden ze tegen mij bij het cb dat ik best een week voordat hij vier maanden is met vast eten mag beginnen en dat zeggen ze heus niet als het niet mag. Kijk gewoon naar je kindje en je merkt snel genoeg wanneer hij of zij eraan toe is. Vandaag naar een taartenbeurs geweest, natuurlijk weer teveel geld uitgegeven. Verder begin ik bij mijn nieuwe baan, heb er ontzettend veel zin in.
@char ik ben geen voedingsdeskundige, geef ook maar door wat ik lees. Ik wacht er ook mee, hij is net over de darmkrampjes heen. Succes met de sollicitatie!
@nienke: s6 morgen noa had zaterdag fruit gehad, maar ze is niet helemaal lekker blijkt vandaag dus maar even gewacht met weer geven, ze is flink verkouden, hoesten, neus verstopt, snot in der oogje, zo zielig
wow wat een geklets opeens weer! gezellig!! bij mij op het cb zeiden ze dat ze tot 6 maanden geen bijvoeding hoeft, maar dat als ze laat merken dat ze er aan toe is het vanaf nu wel mag. maar het hoeft nog niet elke dag nu. nou, faya kijkt mijn eten ongeveer uit mn mond en zat steeds te smakken. vorige week peer gegeven, en eergister en gister wortel. smullen joh! alleen het eerste hapje keek ze echt zo van: is dat nou lekker? daarna steeds zoeken naar de lepel! ze worden snel al groter he!
Wat leuk pinkel dat ze het zo lekker vind het zelfs de lepel gaat opzoeken is een goed teken! Heb je dan ook niet zo iets van jeetje wat word ze groot? Ik had bij mijn babyshower een ah kookboek voor baby's dreumes en peuters gekregen dus wil straks ook wel zelf gaan maken en evt. invriezen.
Pinkel: wat worden ze groot hè. Char: wij hebben ook dat kookboek en gebruiken het bij mijn dochter ook. Zij vond het zeer smakelijk. Staan erg leuke dingen in. Vandaag eerste dag bij mijn nieuwe baan. Ging allemaal goed
Nienke fijn dat je eerste dag goed bevallen is! Zo ben ik al maanden opzoek naar een baan word ik nu door 3 bedrijven benaderd voor een gesprek! Hebben jullie kindjes dat ook dat ze overdag niet lang of niet willen slapen?
@ Char Hier idem. Alsof ik hem op een spijkerbed leg ipv in zijn bedje. Hij wil overdag niet naar bed. Hooguit als ik de wieg voor de tv heb geschoven, dan wil hij wel vanuit zijn bed tv kijken. Alleen als ik met hem ga wandelen dan slaapt hij in z'n wagen. Ik wandel dus heel wat km's per dag. Ben ook alweer lekker slank, ik zie de voordelen er maar van in. Succes met je sollicitaties!
Char: succes met de sollicitaties. Bij mij ging het snel, binnen 1,5 week had ik een andere baan. Hier wil Thije over het algemeen wel lekker slapen in zijn eigen bedje, gisteren had hij bij mijn man een beetje een off-day wat betreft slapen. Kan een keer gebeuren. Donderdag naar het cb, ben benieuwd.
@char: hoe is je gesprek gegaan vandaag? fijn ook dat je meerdere opties hebt opeens noa sliep ook wel slechter, ze wordt vaakjengelend wakker alsof ze droomt ofzo, maar gisteren sliep ze opeens weer heel lang en nu net was ze even aan het jengelen maar nu is het alweer stil lijkt erop dat ze zich wat beter voelt maar snotterd nog, zielig vindt ik dat dat steeds haar oogje in loopt, dat traant dus ook heel veel
Wat heerlijk dat er weer gekletst wordt. Ik zal vanmiddag alles even lezen. Hier gaat het goed, behalve dat mijn meissie 's nachts slecht slaapt sinds de prikjes. Ik ben MOE! En volgende week ga ik weer werken, dus ik hoop dat ze tegen die tijd weer goed slaapt. Ik krijg vanmiddag (mijn laatste?) nog kraambezoek. Erg he! En ondanks de vermoeidheid geniet ik nog heel erg van haar. Vanochtend heeft ze ons versteld doen staan door op haar buik te rollen en daarna terug op haar rug. Dan vergeet je de slapeloze nachten meteen weer.
@ Laika,Hier ook nog steeds kraamvisite hoor en moeten ook nog een aantal krijgen hihihi ach is ook wel gezellig! Die vermoeidheid ken ik ook vooral omdat mijn kleine man overdag niet veel wilde slapen gaat nu weer veel beter maar is nu wel tussen 4 en 5 uur s'ochtends voor het eerst wakker hij wil dan echt iets drinken dus geef dan een klein beetje en gaat weer slapen,heeft dinsdag prikjes gehad en last nog van een keeltje en beetje verkouden doorkomende tandjes dus dat is voor ons wel een beetje te begrijpen dat hij dan vroeg wakker is. @ Woman,Dat dromen haha ja dat doet Levi ook,dan ga ik kijken en dan slaapt hij nog gewoon ziet er wel grappig uit,hij lacht ook in zn slaap.Vervelend als ze zo verkouden zijn he? Maar gelukkig gaat het al beter met je kleine meid! Mijn 1e sollicitatie gesprek was leuk en goed maar heb er vandaag nog twee dus wel ook even die gesprekken afwachten en wie mij het meest te bieden heeft en wat het makkelijkst te combineren is met Levi en of 1 van hun mij wil natuurlijk. Maar ik ga nu even bij mijn kleine kanjer kijken want die word wakker.
@char: fijn zeg dat je gesprek goed liep, hoe is het verder gegaan met die andere 2 gesprekken? weet je al of je ergens aangenomen bent? @Laika: Vervelend dat je zo moe bent, ondanks dat Noa goed slaapt voel ik het ook, heb echt zpiets zou wel een winterslaap willen houden! Donderdag met noa naar bureau geweest en de spuitjes niet laten zetten omdat ze een beetje op en neer bleef gaan qua temp, ze was hangerig, wilde niet alleen zijn, vandaag ging het weer wat beter. Misschien moet ze er ook aan wennen dat papa er opeens niet meer de hele dag is nu die werkt. Mocht van het bureau de avondfles weg laten als Noa daar klaar voor was, meteen de eerste nacht sliep ze gewoon door tot 9u s'morgens, vanmorgen was ze om 6u wakker maar viel weer in slaap en gewoon om 9u de fles gehad, ben benieuwd hoe het vannacht gaat, kunnen we lekker naar bed als we moe zijn en niet hoeven wachten op de laatste fles, heerlijk! Hoe groot zijn jullie kleintjes nu? Noa was nu 63,4cm en 6.465gr Aanzienlijk groter dan mijn oudste op die leeftijd was
hoi hoi! wat leuk dat er weer wat gekletst wordt hier...zal ook weer eens wat van me laten horen hahah Van dat enge dromen ken ik, echt zielig klinkt het maar blijkt dat ze gewoon lekker doorslapen haha. vervelend dat ze slechter slapen van de prikjes en dat het je dan opbreekt he, vooral als je moet werken bijna!! hopen dat het weer snel veranderd! ik ben inmiddels begonnen met werken, ben alweer gewend maar moet zeggen dat ik veel liever thuis zit hahaha nooit gedacht!! vind het gewoon veel te leuk!!! sinds kort geef ik een fruithapje om te proberen, echt zo ssssuuuuper leuk om te doen!!! dat hoofd dat ze trok bij de eerste hap!! het staat op film!! hahahaha en heb ook besloten rijstepap bij de laatste fles te doen, ze krijgt namelijk al vanaf 3 maanden maar 4 flessen van 200ml en had het idee dat dit nu wel kon..kon niet wachten dus eifgenlijk gedaan zonder overleg met het cb, maar goed moet vrijdag weer dus zal het wel horen.... hier al mensen die eerste hapje hebben gegeven???