He Utrecht! Leuk dat je ook weer komt kijken hier! Super leuk he om de hapjes te geven even wat anders dan die saaie flessen! Hier sinds woensdag begonnen met groente/wortel hapje en hij vond het geweldig en blijft erom roepen als hij zn mondje leeg heeft hihi...Hier nog wel op 5 flessen dat blijven we voorlopig ook nog even doen was een tip van de cb wanthij heeft het nog te hard nodig. Hier druk met sollicitatie gesprekken bezig waarvan 2 er echt enthousiast zijn dus even afwachten welke het word en dan mag ik ook weer gaan werken,ondanks ik daar super veel zin in heb is het ook wel erg moeilijk want ben natuurlijk ook graag bij Levi. Wat een teleurstelling gister he? ned-den hmmmm nu even woensdag afwachten! Hier straks (nog steeds) kraamvisite en daarna misschien nog even naar de Beekse Bergen (hebben wij een abonnement van)
Goedemorgen dames! @woman: S. is nu 62 cm en 6.225 gr. Een stuk kleiner en lichter dan haar grote broer. Hier nog geen hapjes, ik wacht tot ze 4 maanden is en dan krijgt ze. Wat hier ook een reden is om vroeg te beginnen is dat ze moeite heeft met poepen en het schijnt dat hapjes dan helpen om de boel wat soepeler te maken. @Char: succes met je gesprekken! Ik duim voor je. Vandaag ga ik lekker de hele dag met mijn meissie kroelen. Morgen moet ik voor het eerst weer werken en ik mis haar nu al...
@char: fijn dat er 2 zo enthousiast zijn! @utrecht: fijn dat je er weer bent! @Laika: minder he, ik zag daar ook tegenop om weer te beginnen, werk nu 2 dagen 3 uurtjes en ga volgende week 4 uurtjes, ik heb geluk dat ik langzaam kan opbouwen vanwege mijn bekken Noa had eerst fruit gekregen maar was daar niet zo enthousiast over, daarom begonnen met wortel en dat heeft ze graag, dan verteld ze en gaat die mond open hihih zo lief die rijstepap door de laatste fles doe ik niet want op het bureau zeiden ze dat ze zeker niet adviseerden, alleen in speciale gevallen, heb ook niet het idee dat Noa dat nodig heeft ben sinds donderdag begonnen met de fles van 23u weglaten, meteen de eerste nacht sliep ze gewoon door tot 9u s'morgens, gisteren was ze vroeg wakker maar heb ik gisterenoverdag de flessen opgehoogd naar 250cc en nu heeft ze weer geslapen tot 9u en dan moet ik haar wakker maken! Dus dat gaat lekker zo
Thije weegt nu 7.100 gram en is 64,5 cm, een echte beer dus. Hier zijn we al twee weken bezig met het geven van hapjes, hij vindt het heerlijk. Ook krijgt Thije rijstebloem door de laatste fles, hij krijgt nog 4 flessen en doet het daar erg goed op. Verder gaat het hier supergoed, sinds het weekend draait hij van rug naar buik en is dan helemaal trots op zichzelf. Zo leuk, want daarvoor was hij erg gefrusteerd dat het hem niet lukte.
Wat goed van hem Nienke! Daar mag hij zeker trots op zijn! @ Woman,Wat gek eigenlijk dat cb's zo verschillende adviezen geven want wij krijgen echter het advies wel voor rijstenbloem in laatste fles. Maar wat je zegt ik denk indd dat Noa het niet nodig heeft hoor! Hier zijn de fruithapjes ook nog niet zo populair maar wortel super! Geef jij nu ook alleen maar wortel nu of ook andere hapjes?
Woman: vind het ook raar, hier adviseren ze ook rijstebloem ivm met dat de kauwreflex dan wordt gestimuleerd. Char: Je hebt ook potjes wortel/appel, die vind Thije erg lekker. Wortel is ook zijn favoriet.
@nienke: wat goed he dat hijzich al omdraait! Noa wil ook maar het lukt nog net niet en gefrustreerd dat ze is hihihi @char en nienke: ja raar dat ze zo anders adviseren! De jonge dame slaapt echter zeer goed, 1 dag was ze om 6u wakker en de rest was het allemaal tussen 8 en 9 of ik moesthaar zelfs wakker maken en dat kauwen, hihih dat doet ze de hele dag, ziet er zo leuk uit ik heb 4 dagen wortel gegeven, vandaag voor het eerst bloemkool en dat werd ook heel goed ontvangen, ik heb ook nog sperziboontjes en broccoli klaar staan, dus ik probeer gewoon alles uit zodat ze leert afwisselen, en gisteren opeens vond ze het fruit ook lekker! Dus ga vanmiddag weer eens proberen met fruit geven, ik heb van het kruidvat banaan/perzik, ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden vandaag ff lekker rustdag, morgen vergaderen, donderdag met de oudste mee op schoolreisje en vrijdagmorgen werken dus druk druk, ben benieuwd hoe me dat afgaat met mijn bekken. vandaag komt zoë thuis dat ze geen helpers hebben voor de sportdag en deze dan niet door kan gaan. Ik ben afgelopen vrijdag al mee geweest naar de film, donderdag het schoolreisje, dus ik vindt het wel even mooi geweest
Zo lekker een rustig dagje gehad. Morgen even mijn ouders helpen met inchecken die gaan op vakantie naar Portugal. Dan zondag denk even naar de Makro, want de luiers zijn goed in de reclame.
Hi dames! Robin wordt ook groot: laatste controle (16 weken) was hij 7160 gram en 66,5 cm groot! Hij is vanaf zijn geboorte ook groot, en zal ook wel een flinke knul worden later! Hij is zo onrustig de laatste paar weken. Hij slaapt overdag nog maar paar uurtjes. Meestal rond 8 uur een uurtje, dan rond half 1 zo'n 2,5 uur en als we geluk hebben slaapt hij rond 6 uur nog een uurtje. Maar tussendoor is hij vaak zo driftig, zo aan het huilen... Hij is denk ik gefrustreerd dat dingen nog niet lukken. Als hij zijn grote broer ziet lopen, zitten, rennen gaat hij druk met zijn benen spartelen zo van "dat wil ik ook"! Hij is al zo sterk en is flink aan het oefenen met omhoog trekken tot zitten en rollen. Lukt nog niet, maar gewoon blijven oefenen! Hij was ook het eten uit onze mond aan het kijken, dus wij zijn vorige week gestart met fruit en begin deze week ook wat groente. Ik heb ook rijstebloem geprobeerd in zijn fles, maar op een of andere manier ging hij daar slechter van slapen, alsof hij er kramp van kreeg. Dus dat krijgt hij nu niet meer. Maar fruit gaat er in als koek haha! Groente moet hij nog wel aan wennen, bloemkool vond hij niets maar wortel/aardappel was wel een succes. Ach, zoveel smaken nog om uit te proberen! Hoe ging het met je sollicitaties Char? Al een nieuwe baan? Ik ben toevallig deze week benaderd voor een functie bij een oude zakenrelatie. Die had ik laten weten dat ik op zoek was naar een baan en nu willen ze mij uitnodigen voor een vrijblijvend gesprek. Ik ben benieuwd! Wat een weer hè? Gisteren zat ik nog lekker in mijn t-shirt buiten in de speeltuin met de oudste en nu komt het met bakken uit de hemel. Vanmorgen hebben we de oudste voor zijn laatste dag naar de opvang gebracht. Gisteren lekker traktaties in elkaar zitten knutselen! Hij mag gewoon vroeg zijn verjaardag vieren (27 juni wordt hij 3), ik wil niet teveel stil staan bij het feit dat hij volgende week niet meer naar de kindjes kan. Nadeel is wel dat hij nu iedere dag van de afgelopen week dus wakker werd met de vragen: ben ik nu jarig en wanneer krijg ik cadeaus? Haha!
Hallo allemaal! Over zware babies gesproken.. Ik had een kleintje wat wekenlang in maat 44 moest. Afgelopen maandag woog hij 7635 gram! Mijn armspieren houden het haast niet bij. Iedereen zegt ook, jeeej wat een dikkerd!! Hij barst ook echt uit z'n pakjes Bij ons werd er niets gezegd over beginnen met vaste voeding. Moet met 6 maanden terugkomen, dan gaan we bespreken of we gaan beginnen. Hij smakt ook wel mee als we eten maar hij kwijlt momenteel bij alles. Ik las dat kleintje van Nienke al draait, wat goed! Zoonlief draait nog niet, wel wil hij volgens de fysio omdraaien als hij op zijn buik ligt. Maar dan is het ook net een gestrande walvis, de bollo Hij is wel erg druk met alles beetpakken. Hang ik met mijn lange haren boven zijn wieg en dan pakt hij 2 plukken haar beet om zich op te trekken alsof hij zeggen wil: Ik kom er wel uit! Ik had 2 bijtringen met pluche speeltjes eraan, de pluche dingetjes heb ik eraf geknipt, maakte het net even te zwaar nog voor hem. Die ringen zijn nu helemaal een hit hier. Hij pakt ze aan, houdt ze goed vast, bekijkt de losse balletjes erin, rammelt ermee, slaat met die ringen tegen elkaar aan en hij kwijlt erop flink op. Soms slaat hij zichzelf ermee en dan is het even keihard brullen maar meestal kan hij er best lang mee zoet zijn. Hoef ik pas na 30 minuten z'n ring weer aan te geven. Qua huilen, hij kan hier ook enorm gefrustreerd huilen. Gisteren was hij de hele dag heel rustig. Lekker slapen, rustig spelen. En toen kwam mijn man even tussentijds thuis om de nieuwe auto te showen en ons ergens af te zetten. Viel blijkbaar teveel buiten ons normale ritme want hij heeft echt zitten gillen in die auto. Ging de vreugde haha. Verder gaat het redelijk. Hij heeft vannacht om 4 uur gedronken, vanmorgen om 7 uur en nu slaapt hij nog steeds. Dat soort dagen ben ik wel tevreden mee. Hij heeft ook 1x 8 uur lang doorgeslapen. Alleen word ik dan wakker met een vierkante voorgevel en moet ik gaan kolven dus dat doorslapen hoeft voor mij niet eens zo Iedereen succes met solliciteren!! Hoe gaat het met de werkende mums en opvang? Lijkt me zo moeilijk om je baby weg te moeten brengen. Ze zijn nog zo klein!
@jahoo, geef jij nog steeds volledige borstvoeding? knap hoor! fijn als het kan! hij is dan wel veel aangekomen in een maand! gek he als je eerst zo'n kleintje had en dan nu opeens niet meer! faya begon een paar weken geleden met rollen en proberen, maar tegenwoordig helemaal niet meer. zo probeert nu steeds om als ze ligt overeind te komen. vooral in de kinderwagen. ik denk dat ik maar eens ga kijken of het wandelwagen gedeelte niet helemaal plat kan, dan kan ik dr misschien daar in zetten. maar ze past nog in de kinderwagenbak en ze slaapt er zo makkelijk in als we ergens zijn. las dat er een aantal keer gevraagd was hoe het is om te werken en je kleintje dan weg te brengen. ik zelf heb er geen moeite mee, maar denk dat het een groot verschil is dat ik ze naar mn zus of naar de buurvrouw breng. naar een kdv zou ik wel moeilijker vinden denk ik. ik vind het wel weer prima om te werken, maar doe dat ook al wel weer 2,5 maand. laatste dagen is ze weer flink aan t mopperen, weet niet zo goed wat ze met zichzelf aan moet. zal wel weer een sprong zijn denk ik. hopelijk snel weer over. degene die begonnen zijn met bijvoeding...geven jullie elke dag fruit/groente? ik geef het af en toe, maar het hoeft nu toch ook ngo niet elke dag?
Pinkel: Thije krijgt in principe elke dag bijvoeding, maar als het een keer niet uitkomt dan niet. Wel krijgt hij eerst zijn fles en een kwartiertje daarna krijgt hij dan fruit of groente, zodat hij in ieder geval zijn melk binnen krijgt. Jahoo: Knap hoor dat hij al zo rustig kan spelen, zo schattig om te zien. Ik heb geen problemen om Thij naar het kdv te brengen, maar misschien heb ik er minder moeite mee omdat Sara ook altijd is weggebracht. Hij gaat één dag naar het kdv en één dag naar mijn ouders. De rest van de week zijn we zelf thuis. MieWie: wat een prutweer hè. Het is niet koud ofzo, maar die regen. Robin groeit ook al lekker. Thije is ook een tijdje erg gefrustreerd geweest, kan 19 weken sprong zijn geweest. Toen hij rustiger werd, kon hij ook ineens omdraaien. Nu vind hij alles weer prima, hij is erg rustig vergeleken met zijn zus. Ik vind het wel lekker hoor dat Thije om 19uur de laatste fles krijgt en dan pas de volgende ochtend weer wakker wordt. Vanochtend om 8:40 wakker gemaakt, anders kom ik echt in de knoei met de flessen. Dat vind ik dan weer minder prettig.
ow heerlijk he hoe die kleintjes dingen leren nu! ik werk therapeutisch en probeer te gaan als mark thuis is, ze is deze week 2x bij de oppas geweest en dat gaat prima, maar ja die past ook al op zoë sinds die 10mnd is ik heb bij het kruidvat een ringenketting gekocht voor 3 euro, das echt de hit bij noa, je kan ze als ketting aan de kinderwagen hangen of de ringen los halen, zo een grote en kleine ring los is haar speeltje, daar amuseert ze zich een tijdje mee, en een spuugdoekje als ze moe wordt, heb ik mijn oudste ook gedaan, iedere dag de was in en een verse gebruiken en met 4 jaar hebben we ze afgeschaft noa kan soms lekker spelen in de box of een kort slaapje doen en dan opeens heel hard gillen, als je haar dan pakt krijgt je een stralende glimlach heb je der op schoot en begint ze te gillen dan wil ze slapen. ze is nu echt heel goed te lezen. ze probeert ook te draaien en ook hier frustratie alom ik doe de bijvoeding 1,5u na de fles en dus ook 1,5u voor de volgende fles, ze krijgt om 9, 12, 17 en 20u de fles, slaapt van 21 tot 9u en van 13.30 tot ongeveer 17u, een ideaal ritme dus ze kan er heel moeilijk tegen als je haar uit het ritme haalt dan is ze uit haar hum, dus ik moet alles op haar aanpassen ze meld zich dus we gaan ff lekker tutten voor de fles fijn weekend dames!
gister faya een half potje olvarit sperzieboontjes gegeven, vandaag heeft ze op haar armen en gezicht kleine pukkeltjes, zou dit een reactie van die bonen kunnen zijn?
Oeh...wat vervelend! Heeft ze er ook last van? Zijn er allergiën bekend in de familie? Ik zou de boontjes even opzij zetten (wat je waarschijnlijk al doet) en iets anders proberen of even niets en wachten tot de plekjes weggaan. Als ze er verder geen last van heeft, zou ik het wel nog een keertje proberen, om zeker te weten dat de plekjes van de boontjes komen! Maar goed, dat ben ik! Robin krijgt 's ochtends fruit. 's Avonds krijgt hij groente en vanavond heeft hij zelfs een heel potje wortel/aardappel op! Vond hij heerlijk! Zo'n uur/anderhalf uur na zijn fruit en groente krijgt hij nog een fles. Die overigens niet meer helemaal leeg worden gedronken nu hij bijvoeding krijgt. Leuk dat de kindjes nu allemaal wat meer willen doen en zien hè!? Robin probeert ook om te rollen, helaas nog niet gelukt. Maar hij wil al wel zitten op schoot, zodat hij lekker om zich heen kan kijken. Het is ook echt een binkie en hij wordt zo groot...*zucht*
@Pinkel: onze kleine man krijgt nog steeds volledige borstvoeding ja. Hij wil ook liever geen fles, als het al lukt dan kost het veel moeite om een fles naar binnen te krijgen (afgekolfde melk). Ik streef ernaar om hem groot te brengen zonder kunstvoeding (dus ook geen opvolgmelk ofzo). Eerste weken waren zo'n strijd en nu zijn we een gesmeerd team tesamen met papa die hem als hij thuis is altijd komt brengen. Geef jij nog borstvoeding? Wat vervelend van die uitslag. Is dat geen zonne allergie? Sterkte ermee! Sorry voor de korte reactie, reageer via mn iPhone. Maar lees nog fanatiek mee hoor. Veel lekkere knuffelmomentjes met- en genietse van jullie kleintjes!
@pinkel: ik zou die boontjes ook even een achterwege laten en als de pukkeltjes weg zijn nog eens proberen, dan weet je zeker of het er aan ligt noa is dol op de groenten, wat minder op fruit, maar ze eet het beiden wel gelukkig
Goedemorgen! Sorry lees wel mee,maar soms net even te druk om te reageren. Betreft werk is het niets geworden,2 vond ik bij een 2e gesprek helemaal niets en van de ander heb ik zelfs niets meer gehoord! Ik zoek nu gewoon weer rustig verder ga niet ergens zomaar werken om werk te hebben. Daar word ik niet gelukkig vann. Hoe is het met werk zoeken bij jou MieWie? En pinkel als Faya er niet tegen kan zoals nu lijkt dan zou ik die indd even opzij zetten. Met Levi gaat het goed,slaapt snachts helemaal door en vanochtend werd hij pas om 8 uur wakker en was gister om 9.30 naar bed gegaan .Overdag slaapt hij nu weer veel beter al heeft hij soms moeite met in slaap komen. Groente of fruit vind hij heerlijk alleen peer vind hij nog steeds niet lekker! Wortel is nog steeds zn favoriet met appel of aardappel. Hij gaat nu wel langzaam van zn 5e fles af die laat hij vaak voor de helft staan. Voor degene die al 4 flessen geven hoeveel geven jullie? Nou ik ga mijn mannetje verschonen tot snel weer!