Februari 2012 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door woman1974, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    ze krijgt gewoon voeding op vraag, alleen s'nachts 1 minder omdat ze dan slaapt, en ga haar niet wakker maken als ze slaapt
    daarom heb ik overdag de flessen van 90 naar 100 gedaan.
    Ik mocht ook niet hoger gegaan want ze kreeg precies binnen wat een kind van 3,5kg moest krijgen

vandaag lijkt ze wat meer tevreden, alleen nu net even een huiluurtje

het is idd gewoon lastig in hoe jehet goed doe, ze was steeds tevreden tot 2 dagen geleden toen huilde ze meer, en ze heeft duidelijk krampjes dan, haar ontlasting komt ook maar 1x in de 2 a 3 dagen, daarom had ze het gisteren ook bijna tot aan de oren zitten :)

2. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Hallo, ik kom ook gezellig meekletsen als het mag :)
    Ik ben Jacqueline (JahoO is een afkorting van m'n naam dus ;)), ondernemer en sinds 6 februari moeder van een zoon: Ian (2950 gram, 46 cm)
    Met 37 weken braken net na middernacht mijn vliezen, en binnen 3 uur lag ik op de OK voor keizersnee.

Ik geef borstvoeding in een flesje. Ian is nog vrij klein en mist de kracht om goed aan de borst te drinken. Maar als troost en tussendoor ligt hij graag aan de borst. Komt vast goed.

Wat drinken jullie babies al veel, we zitten hier pas op 70 ml/om de 3 uur en 's-nachts 1x na 5 uur.

In mijn foto-album heb ik wat foto's gezet. Als je het niet ziet, voeg me even toe als vriendje :)

@Char Wat fijn dat hij naar huis mocht!! Eindelijk lekker thuis.

3. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    he Jahoo, gezellig dat je er ook bij komt!

Voeding gaat op gewicht dus neem aan dat Ian nog geen 3 kg is?

Noa gisteren wat rustiger, veel geslapen na een fles zocht ze nog even, maar met een speen hield ze zich tevreden
    vannacht was ze om 3u daar, had ze flinke ontlasting gehad, kon ik der helemaal omkleden en was ze klaarwakker natuurlijk, na een uur is ze tussen ons in in slaap gevallen en kon der eindelijk naar der eigen bed brengen

vindt wel grappig dat ze veel vergelijkingen met mijn oudste heeft, die huilde zichzelf in slaap, noa doet dat ook

4. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Jahoo: gezellig dat je mee komt kletsen.

Thije kwam om half 6 vannacht, ook hij had een poepbroek. Echt honger had hij nog niet.

5. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    we zitten vandaag meer in het normale ritme, de fles om de 3u, lekker ff wakker en dan weer slapen
    laten we hopen dat dat nu ff zo door mag gaan

net de kraamvisite weg, ik had gelukkig nog soaghetti over van gisteren en de oudste is bij haar vader dus die komt straks pas thuis, nog heel ff rust nu

6. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Jahoo,Gezellig jij ook hier! Hoe gaat het met Ian?

Betreft het drinken Levi drinkt ook nog niet zoveel hoor maar dat komt ook omdat de virus nog niet helemaal weg is en hij drinken ook leuk moet gaan vinden i.p.v een moet.Hij krijgt nu 7x 80 aangeboden maar drinkt niet altijd zn flesje leeg.De arts vind het niet zorgelijk maar houden hem in de gaten hij blijft gewoon aankomen dus dat scheelt ook.

Iedereen druk met kraamvisite of houden jullie ook vaste rustdagen?

7. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    vrijdag hebben we kraamvisite gehad en vandaag
    ik schrijf alles op de kalender en hou ook dagen vrij om ff lekker niks te hebben
    het was wel even stilte voor de storm want met carnaval kwam natuurlijk niemand en nu beginnen ze langzaam te bellen
    volgend weekend staat ook al vol gepland

noa heeft heerlijk dik 2 uur liggen slapen nu, zal ze zometeen na de fles wel ff wakker zijn, hoop dat ze vannacht wel slaapt want nog een nacht geen slaap pfffffff
    ze wordt nu wel weer mooi op tijd wakker

8. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Wij hebben al aardig wat kraamvisite gehad. We hebben nog wat afspraken staan en er zijn er een paar verplaatst omdat Sara waterpokken had.

Afgelopen nacht weer een goede nacht gehad. Om 23 uur een fles en vanochtend ook 6:30 weer. Dat is al de tweede keer, hoop dat hij het volhoudt. Thije gaat eind van de week naar zijn eigen kamertje.

9. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    noa gisteravond om 23.30 de fles en om 4.30u melde ze zich, ze slaapt al sinds de kraamweek op haar eigen kamertje

vanmorgen was ze alleen zo wakker dat ze bij papa op de buik in slaap is gevallen en en we zo met zijn allen weer wakker werden hihihi

10. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier slaapt Levi nog lekker in de wieg bij ons op de kamer,
    Want zijn kamertje ligt best een stukje van onze kamer vandaan en dat vind ik met de nachtvoeding zo lastig zodra dat beter gaat of hij vanaf is gaat hij lekker naar zijn eigen kamertje.

@ Nienke,Wat vervelend dat je dochtertje de waterpokken had is ze daar nu vanaf? Wat lekker dat hij s nachts zo goed doorslaapt heerlijk!

@ Woman,Wij schrijven ook alle afspraken voor visite op en houden ook dagen/avonden vrij anders komt er iedere dag wel iemand vrees ik. En gewoon even samen zijn vind ik toch ook wel erg lekker!
    Maar de telefoontjes voor afspraken stromen nu wel binnen maar komt ook wel omdat Levi in het zh heeft gelegen en we daar liever geen bezoek wilden hebben. Wat gezellig zo'n ochtend even samen een dutje doen!

11. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @woman1974
    Ian is 3,2 kilo
    Dus 3,2 x 150 = 480 : 7 = 68,67 ml

@Char Heel goed, tevreden kindje
    Zo blij voor jullie dat Levi eindelijk thuis is! Fijn dat hij goed groeit.

Kraamvisite
    Doen we niet aan! As zondag geven we een kraamfeest, ik verwacht zo'n 80 man. Is het maar gelijk achter de rug ;)
    Aan overdag slapen kom ik niet eens toe, aangezien ik borstvoeding geef, fulltime kolf en met de fles het gekolfde voed. Zo'n moordend schema, visite ontvangen is lastig.

Bedje
    Ik heb een co sleeper wiegje aan mijn bed vast.
    Had een heel mooi antiek wiegje bekleed met mijn trouwjurk, erg romantisch.
    Maar hij wilde er niet in slapen, hij ligt liever tussen ons in enzo. Wat ik voor slapen niet aandurf.
    Dus hebben we een co sleeper wiegje gekocht. Sindsdien gaat dat beter, ideale oplossing, als hij even kraait 's-nachts hoef ik m'n hand maar uit te steken.
    Vaak is een aai over z'n wangetje al voldoende om weer verder te slapen.
    Het bedje de Co-Sleeper

Vandaag zijn we bij het consultatiebureau geweest.
    Hij was gegroeid en aangekomen maar de consultatie arts vindt hem erg tenger.
    Maar niets om zorgen over te maken.
    Die tengere bouw is hij 2zijdig erfelijk mee belast, zowel man als ik waren als kind lopende soepstengeltjes dus het verbaast me niet.
    De arts had blijkbaar z'n luiertje niet goed vast gemaakt.. Eenmaal thuis poepte hij me helemaal onder omdat het via een been eruit liep, hele broek vies en daaronder ik.
    3 uur later pieste hij ook nog vol over me heen dus ik zit hier ontiegelijk dankbaar te zijn dat de wasmachine ooit is uitgevonden.

Hoe zijn jullie nachten?

12. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Char: Sara heeft geen laat meer van de waterpokken, de bultjes beginnen in te drogen.

13. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Nienke dat is fijn is altijd zo zielig!

@ Jahoo,Hahaha dat herken ik! Ben ook al een paar keer onder gepoept en geplast...Hij doet het alleen bij mij en niet bij papa.
    Wat handig trouwens dat bedje ideaal! Ik heb de wieg namelijk naast me gezet omdat ik er steeds uit moest zo slaap ik ook beter nu ik maar even mijn hand uit hoef te steken.
    Ook fijn dat alles goed gaat met Ian tja en dat tenger zijn als jullie dat beide zijn is dat normaal toch?

Hier slaapt Levi s'nachts heel goed word wakker voor zn nacht voeding en gaat daarna gelijk weer lekker verder slapen.Hij huilt heel niet veel alleen als er echt iets is. Wij gaan vanaf donderdag denk ik naar het weeg uurtje zodat we zijn gewicht goed in de gaten kunnen blijven houden en moeten 20 maart naar de consultatiebureau voor controlle en morgen naar het zh voor echo 1 balletje is namelijk niet goed ingedaald ben benieuwd.

14. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @Char Haha! Is pas 1e keer voor mij dat hij over me heen plast.
    Wel over de verpleegsters in het ziekenhuis en kraamhulp heen geplast maar ik ben meestal wel alert erop. Nu keer staan slapen, dom van mij dus. :D
    Het poepen was gewoon kwestie van de luier verkeerd aan denk ik.
    Wel al keer een spuitluier ook gehad terwijl er geen luier om z'n kont zat zeg maar.. Tijdens het verschonen. Wat een zooitje!

Wat lekker dat Levi zo doorslaapt joh!
    Hier meld meneer zich meestal wel na 3 uur en lastige is dat hij na de voeding niet direct weer slaapt, soms zelfs gewoon niet tot de volgende voeding.

15. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Levi heeft overdag wel dat hij niet gelijk gaat slapen na zijn voeding maar dat vind ik dan ook niet zo erg.

Ga zo weer wat nieuwe foto's in mijn album zetten een goede vriend van ons is hobby fotograaf en heeft gister hele mooie foto's gemaakt!

16. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    noa slaapt ook vaak niet meteen na een voeding, vandaag is ze echter extreem veel wakker geweest en dan ook regelmatig huilen, nu ligt ze lekker stil in de box

meestal meld ze zich 2x in de nacht zo rond 5u en slaapt dan ook lekker weer verder

17. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    #57 Doortje25, 5 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2012
    Hier ook nog druk met kraamvisite, iedereen dacht dat het in het begin erg druk zou zijn en heeft gewacht tot nu, waardoor het nu pas druk wordt haha! Wij hebben ook dagen ertussen dat we niemand inplannen, heerlijk!

Naomi slaapt 's nachts en 's ochtends meteen weer door na een voeding en vanaf een uur of elf 's ochtends is ze wakker tot de volgende voeding, daarna gaat ze soms wel en soms niet slapen. 's Avonds is ze ook wakker tussen de voedingen, maar na de laatste voeding gaat ze slapen, ook als ik haar wakker in bed leg.

Hier ook een wiegje op onze slaapkamer, dat vind ik zelf gewoon erg fijn. Overdag probeer ik haar in haar ledikant te laten slapen, maar dat wil nog niet altijd zo lukken. Ze ligt dan liever bij mij op de arm te tukken hihi!

Ze is vandaag niet lekker, drinkt weinig, geeft veel terug ook al is het al bijna tijd voor de volgende fles en is erg onrustig en huilerig. Zo sneu, ze ligt nu uitgeput op mijn buik te slapen. Hopelijk gaat het morgen beter!

18. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Hi allen!

Hier ben ik ook dan, meeste van jullie 'ken' ik uit het topic "uitgerekend in februari 2012".
    Mijn naam is Mieke en op 18 februari is onze 2de zoon Robin geboren. Onze oudste, Jordy, wordt in juni dit jaar 3.
    Voor mijn verlof werkte ik als medewerker HRM bij de overheid, maar helaas kan ik na mijn verlof niet terugkeren naar deze functie. Dus moet nog zoeken naar een nieuwe baan...alles op zijn tijd.

Robin heeft de eerste 2 weken borstvoeding gehad, maar door alle ongemakken ben ik daarmee gestopt. Hij krijgt sinds gisteren om de 3 uur een flesje 90/3 Nutrilon met een schepje Nutriton, omdat hij veel spuugde. Dit gaat erg goed!
    Hij slaapt nog lekker in een familiewiegje bij ons op de kamer, maar als het eind van deze week goed gaat met voeden en zijn verkoudheid over is, gaan we hem lekker naar zijn eigen kamertje verhuizen. Daar heb ik een heerlijke stoel staan voor de nachtvoedingen, zit veel comfortabeler dan op ons bed.

Vandaag hebben we de intake van het cb hier bij ons thuis. Vanmiddag ook nog de gehoortest, dan wil ik Robin ook meteen even laten wegen. Bij geboorte woog hij 4220 gr, ben benieuwd of hij inmiddels al weer terug op gewicht is.

Nou meiden, even niet op jullie allemaal gereageerd maar ik zal hier gezellig verder met jullie meekletsen!

19. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    he miewie, gezellig dat je er ook bent!

Hier een goede nacht gehad, noa melde zich om 4.30u en daarna weer om 9u, ligt nu lekker met papa op bed te drinken

zometeen ga ik naar de school van zoë zodat de klas haar kan zien, zoë was trots, ze heeft haar shirt aangedaan met 100% grote zus en noa heeft haar shirt aan met 100% kleine zus, zo schattig

20. Zeeuw

Zeeuw Lid

23 jun 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! Is er nog een plaatsje vrij??
    In het begin van mijn (ongeplande) ZS heb ik hier meegeschreven, maar kreeg tot 2x toe bloedingen en daarna niet meer actief geweest hier. Baby bleek met 32 weken ook te klein te zijn door mijn medicijngebruik dus 2 wekelijks naar gynaecoloog, nog eens opname..dusja, geen tijd voor de pjoeter!
    Zal even opnieuw vertellen wie ik ben.
    Ik ben Carola, 31 jaar en ruim 3 jaar samen met Angelo en samen zijn wij de papa en mama van Vince, geboren op 21-2-'12
    Uit een eerdere relatie heb ik 2 heerlijke knullen. Mitchel van 7 en Justin van 5 jaar. Mannengezin dus:D

Ik was op 29 februari uitgerekend, maar bij controle op 20 februari bleek mijn navelstreng nog maar 50% aan de baby door te geven. Ik moest savonds om 22u komen voor opname en dan zouden ze snachts inleiden. Inleiden ging prima, meteen weeen, alleen bij elke wee dook hartslag van de baby zo enorm omlaag dat ze gestopt zijn. Om 9u kwam de gynaecoloog en 20 minuten laten zat ik op de OK voor een spoedkeizersnee. Baby zou de weeen en de geboorte anders niet overleven. Tijdens keizersnede was er nog paniek, mijn bloeddruk viel bijna volledig weg, voelde mezelf ook steeds dieper zakken en ben beginnen overgeven. Heftig allemaal!! Zoonlief werd meteen weggebracht en paar minuten later kwamen ze hem vliegensvlug laten zien. Op recovery kwam de kinderarts en mijn vriend. Zij vertelde dat Vince het heel zwaar had, dat ze daar niet de middelen hadden om hem te verzorgen dus hij zou naar Brugge worden gebracht. Even later kwamen 3 artsen en een ambulancier aan mijn bed met de brancard couveuse en mocht ik nog even afscheid nemen voor hij vertrok. Dat was dus dinsdag, ik lag in Knokke en hij in Brugge, papa heen en weer pendelen. Pas vrijdag mocht ik even mee om hem te zien. Hij heeft de eerste dagen erg zwaar gehad, lag op een trilmat om zijn longblaasjes te openen en werd beademd. Inmiddels gaat het stukken beter. Hij begon na 1 week met melk maar hij spuugde alles uit, dus een hoop maag/darm onderzoeken maar ze vinden (gelukkig) niets. Nu sinds donderdag drinkt hij goed en geeft af en toe een klein mondje terug, niets alarmerends. Wel stonden zijn bloedplaatjes erg laag, heeft er 1x bijgehad en vandaag zullen we horen hoe hoog ze nu staan. Spannend!!
    Dit was dus een beetje het verhaal over kleine Vince
    Ohja hij was dus 2225 en 48 cm en is dus dysmatuur

Deel Deze Pagina