Februari 2012 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door woman1974, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    @char: ik geef 4 flessen van 250cc nu

noa heeft vandaag haar prikjes gehad, ze bleef heel vrolijk en actief, hoop dat het zo blijft dan heeft ze wienig last ervan

2. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hoe voelt Noa zich? Goed geslapen vannacht?

Levi werd vannacht een paar keer wakker tenminste hij was niet echt wakker maar zocht zn speen.

Wij gaan morgen een heerlijk weekendje weg naar Belgie aan de kust en hebben een appartement gehuurd aan zee/strand ouders van een vriendin van mij verhuren die.Hebben er erg veel zin in en het word ook nog eens mooi weer!

3. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    dankjewel allemaal. ik heb de sperziebonen even opzij gezet inderdaad, tis al een beetje aan t wegtrekken. en ze heeft toch liever fruit dan groenten (bloemkool ging ze zelfs van kokhalzen haha), dus ik wacht gewoon nog even.

@jahoo...ik geef geen borstvoeding meer helaas, na 3,5 maand had ik niet meer genoeg. nog een poosje alleen de ochtendvoeding gegeven, maar mevrouw moest daar meer moeite voor doen dan voor de fles, dus wilde ze niet meer. vind t wel jammer.

kmerk dat ze ein-de-lijk omhoog gaat qua voeding, kreeg nog steeds 5 flessen van 150+5, maar de laatste dan 180+6. nu gaan er steeds meer flessen naar 180.
    als ik dan lees dat noa 250 wegdrinkt! wow!

@char...lekker hoor, weekendje weg. hoop voor je dat het idd mooi weer wordt!

4. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    @Char: Robin drinkt eigenlijk al geruime tijd 4 flessen van 210/7. Een hele enkele keer zijn het er 5, omdat meneer dan alweer (te) vroeg wakker was en de 4de fles rond 18 uur is. Dan krijgt hij rond 23 uur een extra fles.
    Nu hij 's ochtends en 's avonds fruit en groente krijgt, merk ik dat hij vaker zijn flessen niet meer leegdrinkt. In principe zijn 4 flessen van 180/6 volgens het cb nu voldoende. Ik kijk wel hoeveel Robin nog drinkt.
    Jammer dat je sollicitaties op niets zijn uitgelopen! Heb je nu nog meer lopen? Ik solliciteer wel, maar ik krijg eigenlijk iedere keer de reactie dat er kandidaten zijn die beter op het profiel aansluiten. Ben nummer 13 uit een dozijn. Af en toe best frustrerend, maar goed, ben (nog) niet wanhopig dat er niets voorbij gaat komen!
    Lekker een weekend weg! Geniet er van!

@Yahoo: respect dat je nog steeds volledige borstvoeding geeft en het ook blijft geven. Zo zie je maar weer: de aanhouder wint! Ik geloof ook inderdaad dat zodra het allemaal gesmeerd loopt, je niets anders meer wilt. En hij groeit er goed op, wat een binkie is het alweer zeg!

@Woman: wat krijgt Noa veel zeg! Drinkt ze alles leeg? Goed hoor!

@Pinkel: fijn dat de plekjes wat minder gaan worden. Heb je zelf het idee dat het door de boontjes komt? En als ze fruit eet, is het toch ook prima! Nog tijd zat om groente te (leren) eten!

Wij hebben dit weekend druk weekend: morgenavond gaan de jongens naar mijn schoonouders en gaan wij lekker met z'n 2tjes uit eten. Daarna naar het verlovingsfeest van mijn nichtje.
    Zaterdagmiddag ga ik samen met mijn schoonzus de verjaardagstaart voor de oudste maken, hij wordt de 27ste 3 jaar! Man...wat gaat die tijd hard haha!
    Zondag ga ik lekker met een vriendinnetje shoppen! Want na ruim 8 weken lijnen (met behulp van maaltijdshakes) en sporten, ben ik iets meer dan 8 kilo afgevallen en wil ik weer leuke kleertjes! Ik ben er nog niet helemaal, wil nog iets van 3 kilo kwijt, maar ik ben hier al heel trots op!

5. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    @char: Thije krijgt 4 flessen van 180 + 6 en doet het hier erg goed op. Wel merk dat hij de laatste tijd wat meer honger kreeg, dus krijgt hij de laatste fles 210 + 7 en dan rijstebloem erbij.

Wat worden ze alweer groot hè, Thije is al een echte beer aan het worden, het gaat erg goed met hem.
    Halen jullie je kindertjes uit bed als ze overdag lang slapen en het tijd is voor hun fles.
    Oh ik hoor Thije dus ga hem uit bed halen en hem lekker een flesje geven.

6. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hoi dames, wat goed om te lezen dat de kinderen het goed doen.

Ik ben weer begonnen met werken, dus ik heb amper tijd om achter de laptop te zitten.

Wat betreft flessen: hier zit S. nog op 5 flessen, maar dit weekend ga ik over op 4 flessen. Het is zo'n gedoe nu om 5 flessen erin te krijgen.;)

nienke: hier maak ik S. wel wakker voor haar flessen, anders blijft ze maar doorslapen en dan kom ik zeker niet uit met de flessen.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier ook nog steeds volledige bv, gaat heel goed! Ze drinkt sinds een paar dagen wel minder, heb ik het idee, maar komt vast goed :) Ze komt 's nachts ook altijd nog 2 a 3 keer, dus ze krijgt zeker niet te weinig ;)

Slapen is hier nu echt een gedoe, vooral het in slaap vallen 's avonds. Overdag telkens hazenslaapjes, maar gelukkig valt ze nu wel makkelijker in slaap overdag (zonder te moeten wiegen etc).

Ontwikkelingen zijn echt super leuk; ze probeert hier telkens om te rollen, maar haar arm/schouder zit nog in de weg. Verder begint ze steeds vaker te schaterlachen, echt heel leuk! En ze herkent me ook echt heel duidelijk, als ze me ziet tussen een groep mensen in, begint ze meteen te lachen bijvoorbeeld.

Zelf blijf ik maar afvallen, moet nodig nieuwe broeken want alles slobbert om m'n benen. Vind het wel fijn hoor :D Zit echt lekker in m'n vel, ben heel fit en voel me ook heel sterk, haha, ik krijg ineens alle potjes open enzo :D Vroeger gaf ik die altijd aan m'n man ;)
    Ben vooral blij met mijn armen, die zien er ineens heel sportief uit. Nooit gedacht dat ik ná de bevalling tevredener zou zijn met m'n lichaam dan ervoor!

8. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik denk dat ik morgen ga starten met de 4 flessen moet hem namelijk altijd wakker maken voor die 5e fles en drinkt hij hem vaak niet eens leeg. Krijgt natuurlijk ook groente/fruit.

9. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Char: je kan het altijd proberen, het is zo weer aangepast. Bij thije ging het eigenlijk heel erg makkelijk.

10. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ja precies dus ga het gewoon proberen!

11. Utrecht

Utrecht Actief lid

7 mrt 2011
    135
    0
    0
    utrecht
    hoi hoi iedereen,

wat grappig om al die verschillen te lezen over voeding.
    Mijn dochter zat al vrij snel (na ca 3mnd) al op 4flessen!! van 200cc dat vond ze voldoende. De laatste kreeg ze dan om 8u en dan sliep ze klokje rond...niets te klagen dus.
    Echter nu ben ik zoekende met voeding, ze heeft telkens honger heb ik het idee denk groeispurt??? geen idee! heb al verschillende fruithapjes geprobeerd en dat vind ze lekker. Het CB vertelde dat ik rijstebloem bij de fles kon doen. Dit heb ik gedaan maar nog heeft zij honger, dus ben ik nog meer rijstebloem gaan gebruiken... Ze krijgt nu 4flessen van 200cc met 2 eetlepels rijstebloem en 1 fruithap.

12. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hoi Hoi meiden!

Ben weer terug van een heerlijk weekend aan de Belgische kust!
    Was super lekker weer behalve zondag ochtend,Levi heeft ook genoten en deed het super goed ook heel goed geslapen!

@ Utrecht,Hier blijft Levi ook honger hebben misschien te maken met groeispurt? (weet het ook niet hoor) Ben 4 flessen gaan proberen en de ene dag gaat dat prima maar nu wil hij toch echt die 5e fles nog hebben naast zn groente/fruit en dan krijgt hij weer te veel is ook niet de bedoeling natuurlijk.

13. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    @char: noa is goed door de spuitjes heen gekomen, heeft helemaal nergens last van gehad!
    Jammer dat al de sollicitaties niks zijn geworden, heb je nog zicht op wat anders

@miewie: goed zeg zoveel afgevallen, ik ben hetzelfde als voor de zwangerschap mollig hahaha
    Noa had echt honger nadat fles nr 5 weg was dus opgehoogd en ze dronk het allemaal.
    Nu ze fruit en groente krijgt, krijgt ze om 9u een fles van 210/7, dan groente tussendoor, om 12u een fles van 180/6 maar die gaat niet altijd op, om 17u een fles van 210/7 en dan fruit tussendoor en om 20 een fles van 180/6 die ook niet altijd op gaat, vanavond wel maar geloof dat ze dorst had door het warme weer en ze weigert water te drinken, spuugt alles netjes weer uit hihihihi.

Pff ben nu alweer vergeten wat iedereen getyot heeft, sorry als ik iemand vergeet!

Het loopt thuis niet helemaal lekker nu, mijn hoofd is echt even een warboel. Ben gek op Mark maar op de een of andere manier hangen we ons steeds in de haren, dan gaat het weer een tijd goed en dan opeens poef weer niet.
    Vindt hij mij te dominant en ik hem te laks, want hij is errug gemakkelijk en laat veel aan mij over, als ik hem dan aanspoor iets te doen voelt hij zich overvraagt.
    Hij is altijd vrijgezel geweest op wat losse vriendinnen na en woont nu voor het eerst samen, niet gemakkelijk dus.
    pffff wordt er soms mismoedig van.
    Weet van mezelf dat ik ook niet altijd gemakkelijk ben en dat ik het los zal moeten laten, het zal van hem uit moeten komen om meer mee te gaan helpen (ik zie dat hij het probeert en ook wel verandert is hierin), maar dat loslaten is moeilijk als je je al een tijdje ergert

zou nu wel de hele dag kunnen huilen, slaap slecht, warm, mijn hersens blijven maar malen, al een scheiding achter de rug, geen zin in een tweede, we willen allebei dat het beter gaat tussen ons, dus ik zal het los moeten laten, moeilijk moeilijkl

sorry voor mijn gezeur maar loop hier al de hele dag en kan het ff met niemand bespreken op het moment

14. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Woman,daar zijn we toch voor dat je hier even lekker van je af kan schrijven?!? Ik zit ook niet helemaal lekker in mijn vel dus snap het wel hoor!

Levi heeft nu echt zo'n fase dat hij niet wil slapen en zelf dan ook niet inslaap valt,dus best lastig ook heeft hij steeds honger/dorst.Geef nu sinds 2 dagen een flesje water met een druppeltje diksap erin,was een tip die ik krijg omdat hij ook geen water dronk en dat gaat goed! Met dit weer is het ook wel logisch dat hij meer honger heeft maar wil blijven drinken. Hij komt nu vaak al na 3 a 3,5 uur voor zn volgende fles hoe is dat bij jullie?

15. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ach woman, wat vervelend nou...... Mannen! Pfff... Maar blijf erover praten. Is het geen optie dat jullie naar een relatietherapeut gaan ofzo? Dat jullie met een derde erbij misschien een oplossing kunnen vinden? We leven met je mee, en je mag hier alles neerzetten.

Hier de derde prikjes gehad en geen last. Gisteren was ik alleen 's avonds met mijn 2 schatten, maar ze kwamen allebei niet in slaap. Dus ik liep van de ene kamer naar de andere om 2 huilende kinderen te troosten. Wat miste ik mijn man op dat moment , maar ik wilde hem niet bellen en storen. ;) Hij zei dat ik gewoon had moeten bellen en dan was hij meteen gekomen.

16. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    dankjewel char en laika, wild eniet zeuren, maar Mark stond woensdagavond op het punt om te vertrekken, heel heftig allemaal, gisteren na zijn werk zag ik dat hij nog steeds boos was maar dan wil hij stig niet praten, ik kan daar zo slecht tegen, hij heeft nooit zin om te praten en zegt dan gewoon dat zit niet in me.
    Ik heb ook wel eens nagedacht over een relatietherapeut, kijk het even aan, want het is moeilijk allemaal.
    Mark is nu werken en heeft dan ook vakantie, we gaan een paar dagen naar zijn ouders zodat ze noa even kunnen zien en morgen hebben we met zijn familie een soort van babyborrel omdat de meesten de reis naar Limburg te ver vinden vanwege hun leeftijd

das wel een goeie tip char want noa weigert water en ik twijfelde ik al wat diksap mocht geven, het hoeft inderdaad niet veel te zijn maar gewon voor de smaak, ze zweet zo erg nu, net de fles gegeven en dan ligt ze bij mij waren haar haartjes alweer helemaal nat en het is niet eens zo erg warm nu!

ik heb het cb gebeld en water is niet echt nodig met de hoeveelheden die ze krijgt zeggen ze, ze mag nu ook hele potjes groente en fruit hebben dus dat maar eens gaan uitproberen, en idd diksap heel erg verdund mocht dus das ook nog een optie.

Bij mijn oudste was ik zo zeker over alles en nu bij noa twijfel ik steeds, dank pffff wen kom op en twijfel niet zo hihihi.

Maar de kleine meid doet het goed, ze groeit als kool, eet lekker groente en fruit, probeert nu steeds meer naar haar zij te rollen maar noa vindt staan veel leuker. Dan ligt ze te jengelen en zodra je haar dan op haar beentjes laat staan big smile, hoezo lekker eigenwijs.

Char bij het weg laten van de 5e fles kan het ziijn dat je de voeding wat moet ophogen, noa werd de 2e dag erg vroeg wakker, meteen overdag wat meer voeding gegeven en toen sliep ze weer goed. Ze slaapt nu nog steeds van 21u tot 9u.

Wat fijn laika dat ze geen last van de prikjes heeft gehad!
    Kan soms goed druk zijn met 2 kinderen he. Ik heb het geluk dat de oudste gewoon alles zelf kan, maar ook dat is druk ben je met een tiener bezig die al pubert en met een baby, maar het heeft wel zijn charmes!

Ik ga naar het kruidvat om de lading foto's op te halen voor noa haar eerste fotoalbum, kan ik dat mooi deze vakantie maken.

Ik zal ook hier nu even wat foto's uploaden, ik heb een hele mooie van mijn 2 meiden, ik zet ze in mijn album want weet nog steeds niet hoe ik ze in dit topic kan zetten :) blond he!

17. Utrecht

Utrecht Actief lid

7 mrt 2011
    135
    0
    0
    utrecht
    hoi iedereen,

wat vervelend die relatie perikelen!! snap dat je door die spanningen niet lekker in je vel zit!!
    hoop dat het zich oplost! Jullie hebben wel samen een prachtig kind toch...

hier alles lekker, wat een warmte he echt zielig voor die kleintjes.
    Ik heb afgelopen zaterdag een tatoo laten zetten van de naam van mijn dochter op mijn pols. Nooit gedacht dat ik dat ooit nog zou doen!! ben helemaal niet van de tatoo's maar kreeg een ingeving geloof ik. Moest ook best wennen in het begin maar ben er nu wel blij mee.

was ook nieuwsgierig naar de voedingen hier, had al het 1 en ander erover gelezen, maar ik vraag me toch af of ik het wel goed doe. Nou is ieder kind anders maar zou graag willen vergelijken.
    Mijn dochter kreeg te weinig en daarom zit ik nu op 4 voedingen van 180 +6 schep en 2 schep rijstebloem en 1 oefenhapje op een dag.
    hoe doen jullie dit? want vraag me af hoelang ze dit volhoud en kan denk ik niet nog meer rijstebloem erbij doen, ze is al behoorlijk aangekomen.

groetjes!!

18. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Jeetje...wat vervelend allemaal Woman! Zo'n kleintje in een gezin erbij zorgt voor een heleboel geluk en liefde, maar het is ook een hele uitdaging voor je relatie. Ik denk dat iedereen wel wat strubbelingen ervaart nu de baby er is, zo'n kleintje komt toch vaak op nummer 1. En als de baby dan ook nog de nodige aandacht en energie opeist gaat het ten koste van iets anders.
    Belangrijk is dat je blijft praten over jullie gevoelens en wat jullie beide verwachten. En natuurlijk tijd voor jullie beide vrij zien te maken.
    Maar jullie hebben een paar zware maanden gehad, jij natuurlijk nog niet helemaal hersteld en Mark wat zorgen gehad omtrent een baan...dat hakt er allemaal in. Ik hoop natuurlijk wel dat jullie er samen uit gaan komen!

@Utrecht: wat gaaf! Wil je er een foto van plaatsen? Ik wil namelijk ook een tattoo laten zetten met de initialen van m'n jongens en eigenlijk ook op mijn pols. Moet eigenlijk maar een keer een ontwerp laten maken want ik weet niet precies wat ik wil. Maar een mooi voorbeeld zou ik graag willen zien!

Wij hebben wel een aardig ritme qua voedingen hier voor Robin, al ben ik daar eigenlijk niet echt blij mee. Zijn laatste fles is net iets te vroeg, maar het lukt mij maar niet om het te verzetten. Hij krijgt nu:
    6.30 uur fles 210/7 (met Nutriton)
    9.30 uur fruithapje
    11.00 uur fles 210/7 (met Nutriton)
    15.00 uur fles 210/7 (met Nutriton)
    17.30 uur groentehap
    19.30 uur fles 210/7 (met Nutriton)

Maar de afgelopen dagen wordt hij rond 4 uur wakker en krijgt hij zijn eerste fles dus al rond 5 uur. De andere voedingen blijven dan wel staan op deze tijden (met een half uurtje speling) maar het 's nachts rondwandelen breekt je wel op.
    Ik ga vanavond eens proberen wat meer in de fles te doen, of toch maar een paar scheppen rijstebloem. Dit hebben we al eerder geprobeerd in de fles maar dat was niet zo'n succes.

Verder zit ik nog steeds thuis, zonder uitzicht op een baan. Er zijn wel banen, maar ik krijg steeds terug dat er betere kandidaten zijn. Het is wel lastig nu, vooral in mijn vakgebied (HR)...
    Flink balen dus, zeker nu het weer zo slecht is. Dat worden nog 7 hele lange weken, want dan gaan wij (pas) op vakantie. Wel lekker naar Mallorca!

Hoe zit het met jullie vakantieplannen nu met de kleintjes? Zijn jullie vakanties veranderd of gaan jullie helemaal niet?

19. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    hier ook wat behoorlijke strubbelingen in de relatie helaas. was eigenlijk wel blij om te lezen dat we niet de enige zijn. niet dat ik het jullie gun hoor!! hoop dat het bij ons allemaal snel beterder mag gaan.

@miewie...wie gaan wel op vakantie. naar mijn schoonfamilie. 2600km verderop. met de auto. ben heel benieuwd hoe het gaat. we overnachten wel 2x hoor, en mijn schoonvader woont halverwege dus daar blijven we een dagje. en we stoppen vaak genoeg hoop ik haha. op de terugweg naar een paar daagjes in oostenrijk.

volgens mij krijgt ze een tandje. ze huilt bijna nooit en nu 3 dagen al behoorlijk veel, plus enorme spuitluiers en diaree. weinig willen eten en heel moe. we zullen t zien.
    nog anderen met tandjes?

20. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ MieWie,Hier ook nog geen werk,balen he ik krijg ook steeds terug dat ze me wel willen maar dan meer uren dan ik wil en als leidinggevende of ik krijg gewoon helemaal niets te horen.Hopelijk hebben we allebei snel een baan! Wij ook pas in september vakantie ach hebben we wat naar uit te kijken maar duurt nog wel even indd.
    Lekker hoor Mallorca!

@ Pinkel en Woman,Hoe gaat het bij jullie thuis? Niets is zo vervelend al er spanningen zijn in je relatie.Wij hebben die ook gehad vooral in het begin hadden ook twee zware jaren achter de rug en al die spanningen kwamen er ineens uit en dat uit je dat op degene die het dichtstbij je staat (helaas)

Pinkel,oeh tandjes! Hier ook al een hele tijd dat we ze zien maar niet willen doorkomen hij kwijlt super veel en ja ook die luiers pffff.

@ Utrecht,Levi zit soms nog op 5 voedingen (net wat hij nodig heeft) wij doen ook 180+6 scheppen met nutriton en de laatste met rijstebloem en sinds een paar dagen s'ochtends fruit en rond 17.30 groente. Eigenlijk ziet ons schema er ongeveer hetzelfde uit als die van MieWie.

Hier wil Levi zoveel inhalen lijkt het wel,want in het begin (vanwege de rs-virus) wil hij niet drinken of heel weinig en nu is hij dol op de fles! Daarom mag hij als hij het nodig heeft ook die 5e fles nog hebben. Maar hij wil ook te snel met zn ontwikkeling en denken ze op het cb dat hij nu gewoon last heeft van een sprongetje wil niet zelf slapen in zn bedje en zelf inslaap vallen lukt al helemaal niet,wil steeds bij ons zijn....Nou dat is echt vermoeiend! Verder is hij gelukkig gewoon een heel vrolijk mannetje!

Deel Deze Pagina