Welkom iedereen! @Zeeuw: Wat een heftig verhaal zeg. Lijkt me erg naar als jij in het ene ziekenhuis ligt en je kindje in het andere. Ik hoop dat het snel beter met hem gaat. Hoe waren zijn bloedplaatjes vandaag? Hier gaat alles goed met de kleine man. Hij komt 's nachts meestal rond 3 uur en dan om 6 uur weer, maar dan gaat toch de wekker omdat mijn man moet werken. De laatste voeding is rond 23.00 uur. Hij slaapt nu nog bij ons op de kamer, als ik weer volledig hersteld ben van de bevalling dan gaat hij naar zijn eigen kamertje (op zolder). Ik ben gelukkig nog niet onder geplast. Mijn man wel Zijn jullie allemaal al weer volledig hersteld van de bevalling. Ik heb tijdens de bevalling een knip gehad en heb een subtotaal ruptuur opgelopen. Ik heb nog wel last van de knip. De wond is ook nog niet helemaal dicht. Ben wel al naar buiten geweest, maar kan nog niet te lang staan of lopen. Korte stukjes gaat wel.
Wat leuk dat er toch een februari topic is. Ik had ook op een andere topic gereageerd, maar die is zeker samen gevoegd? Ik ben firstbaby en op 4 februari ben ik bevallen van ons tweede zoontje Milan. Hij krijgt alleen borstvoeding en doet het erg goed.
Hallo dames, Ik wil ook graag mee kletsen als dat mag. Ben 9 februari bevallen van ons eerste kindje een dochtertje "toetie". Dit is vanzelfsprekend niet haar echte naam, die plaats ik niet om bepaalde redenen. Ik was 31 januari uitgerekend en wilde thuis bevallen. Na een paar dagen van gerommel begon het echte werk in de avond/nacht van 6 naar 7 februari. Na zo'n 44 uur weeen en 5 min persen werd onze dochter op 9 februari geboren, in het ziekenhuis. Ze deed het meteen heel goed en nu nog steeds gelukkig. Ze woog 3080gram en was 48cm lang Ik geef gekolfde borstvoeding om de 3 uur(ze heeft een goed werkende etens wekker). Vorige week is ze gewogen door cb medewerkster en woog ze 3800gram. Donderdag moeten we weer, ben benieuwd. Zeeuw wat heftig je verhaal! Fijn dat Vince het nu goed doet, hoop dat het doorzet! Andere dames, heb niet alles helemaal gelezen. Het geen dat ik gelezen heb ben ik ook weer vergeten, sorry maar mijn geheugen is echt heeeeeeeel slecht.
@firstbaby: nee hoor, we kletsten in de zwanger afdeling ook al met een groep en heb hier gewoon een nieuw topic voor 2012 aangemaakt @ecl, zeeuw en firstbaby welkom lijkt me heftig allemaal zeeuw, is je kleintje nu al thuis? @wen80: hier gaat het redelijk, ik loop wel al stukken maar bekoop dat dan ook met pijn aan mijn bekken. Ik had tijdens de zwangerschap behoorlijke bekkeninstabiliteit en die ben ik helaas nog niet kwijt. Donderdag wordt ik de fysio behandelt, hoop dat het helpt ik had een hele snelle bevalling van 2 uur in totaal om 22.50u begonnen mijn weeën, toen de vk binnenkwam had ik 4 cm ontsluiting na 1,5u, ik dacht meteen dat kan niet want dit aat heel snel, bij de 6 weeën daaropvolgend heb ik bij iedere wee 1 cm ontsluiting gemaakt, de vk liet me de eerste 2 persweeën wegpuffen maar er was geen houden aan, na controle bleek ik volledige ontsluiting te hebben, 2 persweeën later was mijn meisje er Heel snel maar ook heel heftig, had echt een moment dat ik dacht dat ik het niet zou redden, ik had geen scheurtje, geen knip nix en toch voelt mijn hele onderkant nog heel beurs aan nu, ontlasting maken is heel pijnlijk, ik hoop dat dat minder wordt maar ja ze zeggen niet voor niks 9 mnd zwanger 9 mnd ontzwangeren
welkom allemaal zeeuw: jeetje wat een verhaal zeg. woman: jeetje meid, dat is een snelle bevalling. Mijn bevalling vond ik erg pittig. Bij 7 cm ontsluiting had ik al persweeën, maar de ontsluiting vorderde maar niet en bleef hangen op die 7 cm. Dit duurde inmiddels al 1,5 uur en was echt niet meer te houden. De verloskundige heeft die laatste drie centimeter weggemasseerd, zeer pijnlijk. Daarna mocht ik dan eindelijk persen, tijdens het persen bleef hij hangen en omdat zijn hartslag kelderde tijdens de weeën moest er geknipt worden. Helaas konden ze niet meer wachten op een wee en moesten ze gelijk knippen omdat Thije er anders teveel last van zou hebben. Hij had de navelstreng om zijn nek en tijdens de zwangerschap had hij zoveel gedraaid dat de navelstreng een spiraal was geworden. Hierdoor was de navelstreng erg kort en kon alleen zijn hoofd eruit en verder moesten ze hem eruit draaien. Hij kwam niet gelijk op gang duswerd hij meegenomen voor zuurstof. Gelukkig kwam hij net voordat hij zuurstof zou krijgen zelf op gang.
Zeeuw, welkom hier! Wat een heftig verhaal zeg, hopelijk gaat het snel beter met jullie kleine man! Hoe voel jij je nu? Wen, ik ben inmiddels goed herstelt van de bevalling. Heb soms nog wel last van de knip die gezet is, maar dat moet slijten. Ook was ik veel bloed verloren en is mijn conditie nog niet geweldig, maar ik wandel veel om hem weer op peil te krijgen. Verder heb ik ijzertabletten die hun werk volgens mij wel doen, want ik voel me een stuk beter dan in het begin! Welkom Firstbaby en Ecl, gezellig dat jullie mee komen schrijven! Woman, hoe was het op de school van je dochter? Ze was zeker super trots? Ik ga binnenkort ook naar mijn school om Naomi aan de kinderen te laten zien, die kunnen niet wachten hihi! Nienke, wat een pittige bevalling! Gelukkig is het helemaal goed gegaan verder, maar wel heftig hoor! Ik ben ingeleid i.v.m. een hoge bloeddruk. Na twee dagen van primen werden op de 3e dag mijn vliezen om half 8 s ochtends gebroken. Ik kreeg een wee-opwekkend infuus en die werd elk half uur opgeschroefd, waardoor ik al vlot flinke weeën had. Om half 1 had ik nog maar 2 cm ontsluiting, hetzelfde als waar ik mee begonnen was die ochtend, maar mijn bmmond was wel helemaal verweekt en dat was s ochtends nog niet zo. Ik kreeg vlak na het toucheren een weeënstorm door het infuus en die kreeg ik niet meer weggepuft, dus kreeg ik om 2 uur een ruggenprik, toen had ik 3 cm ontsluiting. Daarna werd er om half 5 weer gevoeld en had ik ineens volledige ontsluiting, ik zie de vk nog steeds vol verbazing naar me opkijken haha! Toen was het wachten op persweeën, maar die kwamen niet Om tien over 6 ben ik zelf gewoon maar begonnen met persen en om 1 minuut voor half 7 was ons mooie meisje er. De placenta deed er langer over hihi! Naomi huilde meteen keihard en was lekker roze, ondanks dat ze de navelstreng om haar nek had gehad, dus ze mocht een uur lang lekker bij me blijven liggen voor ze gewassen werd, heerlijk! Ik vond de bevalling erg bijzonder en hoewel ik tijdens de weeënstorm riep dat ik het nooit meer zou doen, zou ik het nu zo nog een keer doen, maar dan wel graag zonder die storm hihi!
@ MieWie,Gezellig jij ook hier! @ Woman,Ik hoop voor jullie dat Noa vannacht weer zo'n goede nacht zal hebben. @ Zeeuw,Welkom hier en natuurlijk is er nog plaats voor je! Jeetje jullie hebben het indd heel zwaar gehad...En dan jij in het ene zh en hij in het ander pfff hoop dat snel alles weer normaal zal zijn voor jullie! @ ecl & firstbaby ook welkom hier en nog gefeliciteerd met jullie kindjes! @ Doortje,Fijn dat jij al helemaal hersteld ben van je bevalling,Ik moet i.v.m mijn zware bevalling en ongeplande ks echt niet denken aan nog zo'n ervaring bah als ik er weer aan denk krijg ik het weer moeilijk! Maar Levi is het waard geweest natuurlijk! Ik ga nu een flesje maken zodat we daarna lekker kunnen gaan slapen! Hoop voor iedereen dat jullie en jullie kleintje een goede nacht hebben! Slaap lekker!
Char, een eventuele volgende keer zou ik alleen niet meer die laatste week zo willen doen. Die ziekenhuisopname en inleiding vond ik vreselijk, maar de bevalling zelf niet. Op de weeenstorm na dan!
nu is noa een stuk rustiger, ligt lekker in haar bedje en ik hoop dat ze ff lekker slaapt, wij kijken even een film af en gaan dan naar bed toe mark zt helaas weer zonder werk maar dan kunnen we ook allebei lekker bijtanken om en om ff het bed in mark zei dat hij misschien nog wel eenkind wilde, ondanks dat mijn bevalling snel ging moet ik er echt n iet aan denken op het moment, dan moet het ook voor mijn 40 en dan heb ik nog maar 3 jaar, maar vond de bevalling zo heftig en ben blij met mijn 2 meiden vindt het mooi zo
Char, wat jij hebt meegemaakt is ook niet niks, kan me voorstellen dat je het moeilijk krijgt als je eraan terug denkt. In jou geval zou ik er waarschijnlijk net zo over denken hoor, ik was juist zo bang voor een ks... Dat ik het zo nog een keer zou doen betekent niet dat ik het ook nog snel een keer doe hoor haha! Maar ik zou er niet tegenop zien na deze ervaring. Maar voorlopig ga ik heerlijk van Naomi genieten en pas als ze twee is wil ik er weer voor gaan. We hebben nog twee cryo's, maar ik denk dat als het nodig is ik ook wel weer de molen in zou gaan. Mijn man zegt op het moment overigens dat hij 1 kindje wel genoeg vindt, maar dat is meer om alle enge geluiden die ze soms maakt en hij daar onzeker van wordt hihi! Women, ik kan me voorstellen dat je er zo over denkt! Leeftijd speelt toch ook wel een rol zeker ivm down enzo.
hoi dames! gezelligg! ik was 31 januari uitgeteld, en ons zoontje Chevano is geboren op 1 Februari. na 3 uur en 1 kwartiertje weeen en een half uurtje persen kwam hij ter wereld echt een superbevalling en zeker voor de eerste
Welkom kly! En gefeliciteerd met je zoontje! Wat een super bevalling heb jij gehad zeg. @ Doortje,klopt het is ook niet gek dat ik er soms nog moeilijk mee heb,Het heeft totaal 18 uur geduurd en het was echt een hel en dan overdrijf ik niet.En indd wat jij zegt als je weer een kindje wilt dan kan je weer heel de mmm in en dat is ook niet niks maar als ik dan ook weer kijk naar ons wondertje was het het allemaal waard! Is je kleine meid weer een beetjw opgeknapt? @ Woman,Snap dat jij genoeg hebt aan je 2 prachtige meiden! Ondanks dat je natuurlijk een geweldige snelle bevalling had. Levi krijgt zo de gehoortest.
Dankjewel ja echt een top bevalling. jullie niet zoals k lees he.. ga zo even teruglezen om op de hoogte te zijn
hier hetzelfde! Chevano spuugde veel, nutriton geprobeerd en was gelijk over! sinds gisteren overgestapt op nutrilon voor hongerige baby's en nu komt ie netjes om de 4 uur. snachts slaapt ie al een week door van 10 tot 7. echt heerlijk !
Hallo dames, ik meld me ook even, neem aan dat dit het goede topic is Zal proberen even jullie verhalen bij te lezen als ons kleine monstertje zo niet wakker wordt
Voor de geinteresseerden ook even mijn bevallingsverhaal Ik was 19 februari uitgerekend en liep al 10 dagen overtijd waardoor werd besloten dat ik donderdag 1 maart naar het zh moest voor extra controles. Woensdag had ik de vk aan de telefoon voor de tijd van de afspraak en ik hang op en sta op om het op te schrijven en m'n vliezen breken spontaan. Kon dus meteen weer terug bellen Dat was rond 9 uur. Rond de middag begonnen de weeen pas echt goed door te zetten. De vk kwam rond 3 uur kijken maar wilde niet voelen hoe ver ik was ivm gebroken vliezen. Maar ik kon nog lachen op dat moment dus zal wel nog niet heel ver zijn. Rond 7 uur kwam ze terug, toe lachte ik zeker niet meer. Had ontzettend pijnlijke weeen en kon ze echt niet meer opvangen. Na het voelen bleek ik pas 2 cm te hebben.. Dit ging ik dus echt niet redden en we hebben besloten naar het zh te gaan. Daar heb ik na een tijdje wachten een ruggenprik gekregen. Een verademing was dat! Voelde de weeen nog steeds maar kon ze nu tenminste opvangen.. Ik kreeg ook een infuus om ze wat sterker te maken. (was van te voren doodsbang voor infuus en ruggenprik enzo maar vergeleken met die weeen voelde ik het niet eens!) De ontsluiting ging een stuk snelleren de weeen kwame weer door de ruggenprik heen ondanks de hogere dosis.. Uiteindelijk kreeg ik persweeen maar de zuster geloofde me niet. Weet toch zeker zelf wel wat ik voel Ik had toen al 9,5 cm en mocht vast een beetje mee persen. Ik heb toen het hoofdje al iets om het bochtje gekregen dus dat scheelde al toen ik echt mocht persen. Helaas vielen toen m'n persweeen compleet weg en heb ik ze er eigenlijk op eigen kracht uit moeten persen. Dat duurde ongeveer 40 minuten want ik was echt doodop. Om 02:02 is onze Zoey geboren Ik heb wel een knip gehad omdat ik de kracht niet meer had en om het te versnellen. De placenta kwam er ook meteen achteraan dus dat was fijn. En met onze kleine was alles prima in orde! Dus achteraf gezien mag ik helemaal niet klagen hoe het gegaan is! Donderdag rond 2 uur mochten we naar huis. We moesten nog even wachten op een glucosetestje voor Zoey maar die was ook prima. Heb nu nog wel wat last van de knip, de hechtingen zijn er gister uit gegaan. En verder gaat alles prima! Vertelde in het andere topic al dat ik problemen had met de borstvoeding en dat we nu kolven en kunstvoeding bij geven Zal als ik tijd heb wat foto's van Zoey in een fotoalbum plaatsen, als ik snap hoe dat moet
Hey elvina, welkom en gezellig dat je erbij bent gekomen, en ja hoor dit is het goed topic! ik ken die nutriton niet, ga maar eens opzoeken wat dat is en of ik dat voor noa ook kan gebruiken want die geeft ook best wel op ze kwam vannacht om 4u en daarna vanmorgen om 8u dus wel netjes, nu ligt ze heerlijk in de box te slapen na haar laatste fles zometeen komt de kapster, dat was hard nodig
Woman: nutriton is johannesbroodpitmeel, kan je zo in de winkel krijgen. Gisteren bij de osteopaat geweest, vannacht een doordacht gehad. Duurde tot 2 uur voordat Thije ging slapen en dan ook nog eens bij ons in bed. Vanochtend kwam hij wel pas om 6:15, hij kan het dus wel. Net bij de ha geweest. Thije moet vrijdag terugkomen voor de reflux, Sara heft vocht achter haar trommelvliezen en ik heb en tennisarm. Lekker boeltje dus hier. Ach komen we ook wel weer overheen. Ga nu lekker even op de bank liggen.
Wat heftig, sommige bevallingsverhalen. Ikzelf zag bevallen niet zitten vanwege slechte rug. Het ziekenhuis heeft mijn verzoek om een keizersnede gehonoreerd. Ik was 26 februari uitgerekend dus werd ingepland op 20 februari (39 weken). Ik had vrijdag de 5e een controle bij de gynaecoloog. Niks ingedaald ofzo. Ik had geen voorweeen, geen harde buiken. Lekker rustig. De volgende dag liet mijn man me schrikken, we zaten in bad en de slijmprop kwam er uit (na googlen constateerden we dat het de slijmprop moest zijn). Niks aan de hand verder, het zal wel dacht ik. De volgende dag ook niets aan de hand. Alleen m'n bloedsuiker was vrij hoog (ik prikte 7x per dag ivm zwangerschapsdiabetes). Toen dacht ik even: spelen m'n hormonen op ofzo? Half uur na middernacht, ik lag net in bed vloeide ik vocht uit m'n vagina. Ben naar beneden gegaan en heb wat kunnen opvangen in een potje. Helder met witte vlokjes. Toen het ziekenhuis maar gebeld. Ik kon gelijk komen. Op ons gemakje die kant op. Ik kreeg zo'n band om m'n buik. Ze gingen met de gynaecoloog overleggen. Zou dan waarschijnlijk 's-morgens worden gehaald. Ik kreeg lichte weeen en het best wel warm. Even later stond de gynaecoloog aan het bed. Ik had koorts dus ze gingen direct de OK in gereedheid brengen. Ow okay dan! 4 uur nadat ik in mijn eigen bed wat vocht verloor reden ze ne de OK op. Dat ging heel vlot en toch zonder enige stress Ruggeprik was pijnloos, ik voelde van de keizersnede geen pijn, voelt ze wel in je buik bezig, heel apart!! Mijn man zat naast me tijdens de ingreep. Ian werd er luid brullend uitgetild, 10 min nadat we binnenkwamen op de OK. Hij had een apgarscore van 9 en 5 min later een 10. Ik kreeg hem even op de borst. Daarna ging mijn man met hem mee naar boven, de ok is te koud voor een baby. Ik werd nog 20 min dichtgenaait, daarna bracht de anasthesist me zelf naar boven. Ik stond dezelfde dag alweer te douchen, dag later al naar beneden gewandeld naar de shop voor wat tijdschriften. Iedereen riep vooraf dat een keizersnee best zwaar is qua ingreep maar heb een droombevalling gehad. OK personeel was ook zo leuk en aardig. Ook achteraf nergens last van gehad, de wond is al helemaal dicht. Mocht zelf eigenlijk na 2 dagen al naar huis maar Ian was teveel afgevallen en moest nog dagje blijven. Dus bleven we samen. Toen ik thuis over de drempel stapte moest ik huilen van dankbaarheid. Dat alles zo goed gegaan was. Voor een 2e gaan wij denk ik niet, ivm de zwangerschapsdiabetes. En ik ben bijna 39, dat zou ik dan voor m'n 40e willen. Dat is dan wel erg snel weer zwanger worden. Maar zeg nooit nooit Maar voor de bevalling zou ik het zeker niet laten.
Even snel een berichtje. Heb het een beetje druk met heen en weer pendelen tussen thuis, school en broers, maar goed Vince zijn bloeduistslagen gister waren goed, zijn bloedplaatjes waren spontaan gestegen, dus das het teken dat het allemaal goed werkt!! Hij spuugt nog wel steeds redelijk, maar het is medisch gezien niet meer nodig om hem daar in Brugge op Neonatale te houden, dus.... straks om 16u word de kleine man met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht waar hij is geboren!! Weer een stapje dichterbij huis!!!!