he das fijn nieuws zeeuw ik heb die nutriton gekocht, straks maar mee beginnen en kijken of het werkt want ze geeft nog steeds genoeg op
Zeeuw, wat ontzettend fijn! Dat is in ieder geval al een stapje dichterbij naar zijn thuiskomst! Woman, ik heb vandaag ook nutriton gekocht! Tot nu toe gaat het goed, ze geeft 1x wat op, maar niet meer de hele tijd zoals de afgelopen dagen. Ik geef 120cc of 150cc (ligt eraan wat ze opdrinkt) met 1 schepje want ik had de 1e keer 2 schepjes gedaan maar dat was echt te dik, dat kreeg ze niet weg.
Even een vraagje, ik zie dat je kleintje een paar daagjes ouder is dan de onze. Wij moeten om de 3 uur voeden, en mogen 1x per etmaal 5 uur tussen 2 voedingen laten. Jouw kindje mag 9 uur slapen? Wel lekker hoor!! Die van ons slaapt vaak na een voeding niet eens direct, en meld zich snel alweer (na 2 uur). Ik geef borstvoeding dus Nutrilon is helaas geen oplossing. @ alle nieuwe dames, mijn laatste post beetje snel afgebroken vanwege een huilend achtergrond'muziekje' maar welkom nog!! @zeeuw Wat heftig joh, ik ben blij dat het zoveel beter met jullie Vince gaat. Keep up that spirit
Zeeuw mooi nieuws meis, nog 1 stapje verwijdert van je kleine thuis hebben. Super, zal flink voor je mannetje duimen. wat zal jij trouwens trots op hem zijn, hij doet het echt super! Jahoo met borstvoeding werkt het helaas(vindt ik) wat anders dan met flesvoeding. Bij borstvoeding is het voeden op aanvraag, wat je zelf wel iets kan rekken, en de tijd tussen voedingen is bij borstvoeding vaak voor een langere tijd om de 3 uur. Voordat ze doorslapen duurt vaak ook langer als je borstvoeding geeft. Hier overdag gemiddeld om de 3 uur, soms iets eerder soms iets later. s'nachts vaak 1x 4 uur later en verder weer om de 3 uur. Dan ben ik per voeding zo'n uur bezig, omdat ik kolf dus heb ik niet heel veel tijd om te slapen. Mevrouw is tussen de voedingen door vaak ook momenten wakker. Maargoed met borstvoeding voed je over het algemeen vaker. Jeetje wat een soepelen bevallingen zeg! kom ik aan met me 44 uur, waarvan echt bijna 44 uur weeen! Persween had ik trouwens nauwlijks dus de kleine meid in 5 min. op eigen kracht eruit geperst. Dan zijn er ook wat heftigere bevallingen, wat is het heerlijk he als het voorbij is!! Weet even niet meer bij wie ik het las, maar joh over een 2de moet ik nu nog even niet denken. Dat je de pijn en de heftigheid van de bevalling vergeet is hier (nog) niet van toepassing. Daarnaast vindt ik het vele voeden ook best heftig en kan me nu even geen voorstelling maken, van dit(alles omtrent de baby nu) en nog een ouder kind hebben rondlopen. Zou even niet weten hoe ik dat ooit zou moeten doen. Maar weet natuurlijk heus wel dat je je draai wel gaat vinden en dat het ook best mee kan vallen. Toch schuif ik de gedachten van een 2de nog maar even flink vooruit, haha. Dan even een vraagje: hebben jullie ook hersenen als een zeef??? Ik vergeet alles, haal alles door elkaar en ben flink verstrooid. Dit had ik al heel erg tijdens de zwangerschap. Het is niet persé erger geworden, maar ook zeker niet minder. En Hoe ervaren jullie het moederschap of het moeder zijn van meerdere kinderen?? Ik kan daar kort over zijn. Heel mooi, leuk, overweldigend(vooral positief), zwaar en het gaat zo vanzelf allemaal. Morgen eerste afspraak bij cb. Zal morgen meer me best doen om wat persoonlijker te reageren, wanneer ik een gaatje vindt (lees: als de kleine dame het toelaat) fijne avond en nacht allemaal
Ecl: heb het op het moment best zwaar, loopt hier nog een peuter rond die natuurlijk haar aandacht vraagt. Met Thije gaat het nog niet vlekkeloos, maar verder blijf ik het een wonder vinden en geniet ik ervan.
Nienke kan het me goed voorstellen...of beter gezegd ik kan me indenken dat je het zwaar hebt. Het genieten doe je toch ondanks de moeilijke momenten, waar er best veel van kunnen zijn. Mooi hoe dat werkt! Als ik me kleine meid zie, smelt ik gewoon. Voor haar wil ik alles doen en doorstaan. Dat zal jij ook hebben met beide kindjes. Sara is dus net 2 jaar geworden, leuke leeftijd maar ook zwaar als de peuterpuberteit begint. Daan is op de zelfde dag geboren als mijn dochterje zie ik nu. Onbeschrijvelijk dat hij overleden is, zal vast heel moeilijk zijn! Wouw mama van 3 kindjes, mooi hoor. Lijkt me echt een eer. Ik heb voor mijn dochtertje 3 miskramen gehad, alle 3 voor de 6 weken. Toch voelen ze wel als mijn kindjes. Maar nogmaals kan het me wel in denken dat je het af en toe flink zwaar hebt! Dikke knuffel voor je!
@ecl: ik heb een dochter van 10, die doet gelukkig veel zelf, maar heeft ook aandacht en tijd nodig maar geeft ook al flesjes aan haar zusje of probeert haar te troosten als mark of ik even bezig zijn, dus dat is wel handig, ik ben zaterdag extra met haar alleen naar de stad geweest om haar alleen aandacht te geven dat was heel gezellig gisteren waren we in haar klas op school met noa, had ze nog chocolade met muisjes uitgedeeld en mochten de kinderen even komen kijken en vragen stellen, erg leuk op die leeftijd
Woman wat leuk jullie bezoek in haar klas! Wat zal ze trots haar zusje geshowd hebben. Leuk hoor een meid van 10, ze zal het allemaal wel heel leuk vinden(ook wel een beetje wennen). Goed idee joh om ff alleen met haar weg te gaan! Mag ik vragen waarom er 10 jaar tussen je 2 dochters zit? All vandaag voor het eerst naar cb geweest. De kleine is heel goed gegroeid, ze weegt 4160. Dus na precies 4 weken is ze 1080kilo zwaarder dan geboortegewicht. Ze is 4cm langer en doet het verder prima. Alleen haar heupjes voelde stijf, maar de arts had het idee dat ze meer niet mee wilde werken dan dat er iets is. Ze noemde me dametje erg sterk voor haar leeftijd. Lijkt op der moeder, haha. Maar ben helemaal trots en blij dat alles goed is! Over der heujes maak ik me geen zorgen. Ze is flink aan het krijsen dus ga maar eens wat gekolfdemelk warm maken.
Hier idem! Kolf fulltime, dan nog flesje geven. En dan slaapt hij 's-nachts helemaal niet gelijk, of niet. Sinds gisteren een SwaddleMe inbaken doek in gebruik op advies van het consultatiebureau. Voor het eerst een topnacht gehad, hij is helemaal rustig in die doek. Net een middagslaapje van 2,5 uur gedaan, ik weet niet wat ik meemaak! Vanmorgen gaf ik hem de borst, voorafgaand aan het flesje en hij bleef drinken zonder loslaten. Ik denk dat alle nachtrust hem ook veel goed doet. Zelf had ik met de SwaddleMe doek ook een elektrische kolf besteld, want ik deed het nog met de huurkolf. Nu de Medela Freestyle en afgezien dat ie herrie maakt (megaveel herrie) is het wel een hele verbetering. Kan de kolfflesjes onder m'n shirt klemmen en apparaat is heel klein en oplaadbaar dus kan eindelijk eens wat anders doen, scheelt enorm. De melkopbrengst is ook nog eens hoger dan de huurkolf dus ben er helemaal blij mee. Waarmee kolf jij? En leg je Baby wel eens aan? Onze zoon kon vanaf begin wel goed aanhappen maar hij laat steeds los.
Wat super dat jullie een topnacht en dag hebben gehad na het gebruik van die doek! Inbakeren werkt bij onze dame niet, wordt ze erg driftig van. Ook hier ging het vannacht beter. Eerst 5 uur tussen de voeding en daarna 4 uur. Ik heb nog steeds de huurkolf. Vindt die elektrische kolven zo duur! Ik wil ook de freestyle, maar die is 280 euro ofzo. 2de hands is hij nog min. 200 euro. Even wachten dus tot einde van de maand. Super dat hij het bij jouw zo goed doet! maakt ie echt zoveel herrie? He dat is fijn zeg, dat hij ook goed aan de borst heeft gelegen! Hoop dat het zo door blijft gaan bij jullie! De kleine heb ik nog wel eens aangelegd en dat ging goed alleen is ze veel langer bezig omdat ze na een paar min steeds in slaap valt. Nu heb ik het idee dat ze spruw heeft, moet morgen naar de huisarts, dus wacht ik even met nog een keer aanleggen proberen. Ze dronk vanaf de eerste keer goed aan de borst, alleen komt het er bij mij met veel geweld uit. Soms doet ze 2/3x aanhappen en dan spuit het er al uit. Het aanhappen wil dan niet meer, omdat ze zich dan verslikt. Echt fijn hoor dat het beter gaat bij jullie!
@jahoo: das mooi dat het na het inbakeren beter gaat, hoop dat het zo goed blijft gaan nu, zal toch een stuk rust geven! @ecl: Mijn oudste is uit een andere relatie, mijn ex wilde helaas noit een tweede, waardoor ik die wens moest laten varen, toen de relatie na 15 jaar stuk liep, leerde ik 2 jaar later Mark kennen, hij heeft geen kinderen want hij is eigenlijk altijd vrijgezel, soms wat korte relaties meer n iet. Hij is heel erg gek op kinderen, zo ook mijn op mijn oudste, ik zeg altijd zij heeft ons bij elkaar gebracht. we waren op een feestje bij wederzijdse vrienden en mark was meteen met mijn oudste bezig zo zijn wij in gesprek geraakt en de vonk sprong meteen over. Nadat we eenmaand samen waren zei hij al met jou wil ik een kind. We zijn nu 2 jaar samen, wonen een kaar samen en dachten gaan proberen voor een kind maar dat ging dus razend snel, ben voor mark heel erg blij dat hij op zijn 40e nog vader is mogen worden nu zit hij ook met zoë op zijn schoot te keuvelen, als hij thuis is ziet ze mij bijna niet staan hahaha noa doet het goed, heb het idee dat ze wat rustiger weer is, meestal op de dag dat ze ontlasting heeft huilt ze van te voren wel ff veel en daarna is er weer rust Ik heb vandaag alleen hoofdpijn omdat mijn eerste menstruatie al aan het komen is, dat gaat razendsnel zeg nu ik geen bv geef
Hoi dames, mag ik me hier ook melden? Hier de moeder van S. die op 25 februari is geboren. Ze woog 3775 bij geboorte en was ongeveer 52 cm lang. Mijn bevallingsverhaal komt later wel want S. begint nu net te huilen, dus ga ik lekker kroelen.
Wat een luxe om de 5 uur en 4 uur dat ze komen! Zoey komt nog om de 2 a 3 uur maar het gaat al beter 's nachts. Ik heb ook een huurkolf, een dubbele elektrische van Medela. Gaat supersnel, met 10 minuten heb ik een voeding bij elkaar Vandaag was de kraamhulp voor het laatst, wat is het snel gegaan! Ben vandaag voor het eerst een klein rondje wezen wandelen, heerlijk! Valt me vies tegen hoe lang ik erover doe om een beetje te herstellen! Last van knip, aambeien en een gekneusd schaambot haha
Qua herrie weet je even niet wat je mee maakt haha. Maar hij is heel klein, je hoeft hem weinig op te laden. Maar ik kwam bijvoorbeeld een foto tegen van iemand die de Freestyle op de luchthaven zit te gebruiken: http://www.jetwithkids.com/blog/wp-content/uploads/2008/11/medela-freestyle-pump-airport.jpg Nou misschien op de startbaan dat je dat qua geluid onopvallend kan doen maar niet in de vertrekhal ofzo hahaha. Maar verder een fantastisch ding. Ik kolf nu ongeveer 25% meer dan die huurkolf van Medela. En eigenlijk heb je hem zo terugverdiend. Als je hem voor 200 weer kan verkopen, dat is een maandje huren. Het is ook fijn dat het zo'n klein ding is. Als mijn zoon boven ligt te slapen, ga ik een etage lager om te kolven. Met de huurkolf een heel gedoe, dit hoeft dan niet eens in het stopcontact Goeie koop voor de fulltime kolf mum! Kun je niet 5 minuten kolven en dan Baby aanleggen? Dat de grootste druk eraf is? Of aanleggen na het kolven? Waarschijnlijk kan ze die toestroom wel goed aan als ze wat groter is, en dan verleert ze het drinken aan de borst tenminste niet. @woman1974 Dat is ook balen dat je nu al weer gaat menstrueren. Alsof je je portie hormonen nog niet gehad hebt. @Laika Welkom en nog gefeliciteerd met de geboorte van S. @Elvina Klinkt erg pijnlijk allemaal!! Ai! Sterkte daarmee! Ik kolfde na een week ook heel veel in korte tijd, dat liep wel weer een beetje terug nadien. Gelukkig had ik wat voorraad aangelegd want op gegeven moment ging ik van een flinke overproductie (2 voedingen per kolfsessie) naar net te weinig voor een voeding. Kolf jij fulltime?
Goedemorgen meiden! Sorry dat ik me zo weinig meld hier,Moet er echt nog aan wennen hoor vergeet soms zelfs te eten (oeps) Maar gezellig dat hier zo goed gekletst word! Iedereen een goede nacht gehad? Hier weer wel Levi kwam netjes optijd en ging daarna gelijk weer slapen heerlijk kon mama ook weer fijn slapen. Sorry dat ik nu niet reageer op jullie berichten (zijn er een beetje veel) Ik ga nu weer een flesje klaarmaken want hij laat zich horen!
@elvina: herken dat gekneusde schaambot wel, pfff voel het nu nog steeds, mijn hele onderkant trouwens hahaha @jahoo: pffff heel vervelend, ne het vervelendste is dat het niet doorzet dus mijn hormonen slaan helemaal op hol, mark zei gisteren ook al ik zie dat je er even helemaal uit bent, heb gewoon zin om een potje te janken, bleh noa wilde gisteren na de laatste fles niet slapen, haar grote ogen bleven me aankijken, haar om half 1 toch maar in bed gelegd en na even jengelen is ze dan toch in slaap gevallen en melde ze zich vanmorgen pas weer om 6.15u, heerlijk! voel me voor het eerst in 3 weken redelijk uitgerust kan ik zeggen nu ligt ze ook nog heerlijk te slapen
Hier gaat het slapen ook goed. Ze krijgt om 10 uur haar laatste fles en komt dan om een uur of 3 en daarna pas weer om 7 uur 's ochtends. Ik slaap heerlijk! Toen ik zwanger was, moest ik er vaker uit om te plassen... @Char: hier ook zo druk met alles. De oudste naar school brengen, vriendjes die na school komen spelen, het huishouden enz. Gisteren heb ik na mijn ontbijt helemaal niks gegeten, pas tegen een uur of 1 's middags. Pffff.
Ik slaap zelf indd ook super,en ook veel beter dan toen ik zwanger was. @ Laika,dat is ook een goed gevulde dag ja...betreft het huishouden ik doe dat tussendoor als hij in bed ligt of in zijn box wij wonen gelijksvloers dus dat is best handig. Alleen als ik alleen met hem ben vind ik douchen wel lastig. @ Woman, Zo jij hebt indd lekker kunnen slapen heerlijk zeg!
Hier ook een redelijke nacht gehad. Hij had alleen een poepbroek na de fles van half 11 en was dus klaarwakker. Daarbij komt dat hij voor het eerst op zijn eigen jammer sliep. vanochtend naar erm binnen speeltuin geweest. Ging erg goed en Sara kon even haar ei kwijt.