Februari 2012 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door woman1974, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    ik voelde me voor het eerst in 3 weken ook echt uitgerust!

ik doe ook veel als noa slaapt in het huishouden en als ze boven in bed ligt duche ik me meestal ook wel, als ze slaapt heb ik daar geen moeite mee en als ik de deur een beetje open laat staan hoor ik haar als er iets is

we hebben er vandaag een heerlijke rustdag tegenaan gegooid, we hadden nog wat films in de dvd recorder staan die hebben we weg gekeken toen noa lag te slapen vanmiddag, heerlijk even niks hoeven

2. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Zo, hier dan mijn bevallingsverhaal:

Het was vrijdagavond (24 feb) en 's ochtends was ik voor de 2de keer gestript door de VK. We hadden allebei het gevoel dat het toch niks uit zou halen en dat ik ws (weer) ingeleid zou moeten worden.

Mijn man en ik zaten een serie te kijken en ik voelde af en toe wat rugweeen. Maar dat heb ik al vaker gevoeld, dus ik dacht niet dat het zo'n vaart zou lopen. Nadat de serie was afgelopen, wilde mijn man naar bed, maar ik zei dat ik nog even in bad wilde. Tijdens het bad kwam ik erachter dat dit menens was. Na een tijdje ging ik uit bad en ik zei tegen mijn man dat we moeten bellen, omdat de weeen al snel heftiger werden.

De VK was met een andere bevalling bezig en zou zsm komen. Iets na twaalven 's nachts kwam de VK en die ging voelen en ik had al 5 cm ontsluiting. Ik mocht naar het ZH (yippie!).

Om 12:30 naar het ZH gereden en ik was er binnen 20 minuten en mijn vliezen werden meteen gebroken toen ik op de kamer lag. De VK zei dat mijn weeen heftiger zouden worden, en dat werden ze! Ik kwam in een weeenstorm terecht en ik kon de rugweeen niet goed opvangen. Puffen hielp niet meer.

Ik vroeg om pijnstilling, maar dat kon niet meer. Ik zei dat ik dit zo niet lang meer ging volhouden, dus toen mocht ik van de VK persen. En om 1.52 was ze geboren. Ze werd meteen op mijn borst gelegd en ik mocht haar een hele tijd vasthouden. Toen kwam de placenta eruit en vroeg ik aan de VK of ik gehecht moest worden. Ze zei dat de gyn erbij moest komen omdat ik uitgescheurd was en dat ze een stukje van de placenta miste. Uiteindelijk bleek ik een subtotaalruptuur te hebben en moest ik onder narcose in de
    OK gehecht worden. Daar hebben ze ook de rest van de placenta weggehaald.

Bij de eerste bevalling had ik een knip en nu een ruptuur en ik moet zeggen dat ik meer last van de knip heb gehad dan nu en dat ik nu ook veel sneller herstel.

S. deed het vanaf het begin goed, dus ik ben blij dat ik het zonder pijnstilling en zonder kunstverlossing heb gedaan deze keer.

3. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Fijn dat jullie zo heerlijk hebben geslapen!

Wat knap dat je het zonder pijnstilling hebt gered Laika! Fijn dat je goed aan het herstellen bent.

Zoey deed het vanacht ook wel goed, ze kwam om de 3 uur ongeveer en viel vrij snel in slaap na de fles. Alleen vanaf 5 uur kwam ze om het uur, echt onverzadigbaar was ze!
    Vanmorgen heerlijk een stukje gewandeld en lekker aan het rommelen geweest in huis en met de kleine. Ook lekker in badje gedaan. Ik had hulp van m'n moeder nu de kraamhulp weg was. Maar 's middags was ik echt uitgeput! Lekker een dutje gedaan maar blijf moe. Kan merken dat ik wat meer actief ben geweest vandaag ;)

Ik heb wat foto's van Zoey in een fotoalbum geplaatst :)

Nu eerst maar kolven want ons hongermonster zal zo wel weer komen ;)

4. Zeeuw

Zeeuw Lid

23 jun 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo Laika, das ook een pittig verhaal zeg!!
    Hier gaat het elke dag beter. Kleine man is nu sinds vrijdag over op Nutrilon Omneo en hij heeft bijna geen krampen mer, ontlasting komt er makkelijk uit en hij is dus relaxter. Zijn gewicht is weer een stijgende lijn. Maandag word zijn bloed gecontroleerd en als hij daarna stabiel op 2400gr zou hij naar huis mogen. Wij duimen

5. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    @Zeeuw: ik hoop dat je mannetje snel naar huis kan. Lijkt me heel heftig wat jij allemaal hebt meegemaakt.

6. Zeeuw

Zeeuw Lid

23 jun 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het is niet bepaald hetgene wat je voor ogen hebt. Maar als het je overkomt zul je moeten he. Automatische piloot aan en gaan!

7. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    @laika: das wel verelend als alles zo goed gaat en je dan toch onder narcose moet voor een ruptuur en stukje placenta dat mist

@zeeuw: ik hoop met je mee dat je kleine man naar huis mag!

ik heb de bevalling thuis gedaan en kon dus zeker niks van pijnstilling nemen, toen de laatste ontsluitingsweeën zo heftig waren had ik graag pijnstilling gehad, maar ze wrd toen ook heel snel geboren

net een stuk gewandelt, ik heb nu alleen helaas hoofdpijn, ga oa de fles geven en hopen dat ik dan even op de bank kan gaan liggen, mark is ff een uurtje weg, anders ga ik daarna maar even liggen

8. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Hopelijk mag je ventje snel mee naar huis Zeeuw, ik ga ook voor je duimen!

Sterkte met de hoofdpijn Woman!

Vanacht weer slechte nacht gehad. Ze sliep zo onrustig, allemaal draaien en kreunen dus ik maakte me zorgen en heb d'r heel de tijd in de gaten gehouden. Net visite gehad maar was beetje vermoeiend. Nu even bank hangen ;)

9. Zeeuw

Zeeuw Lid

23 jun 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kom net bij mijn kleine man vandaan en hij doet het goed hoor
    Wel nog onrustig geweest en huilen. Een zuster had hem ingebakerd, hij viel meteen in slaap voor 3uur.
    Nog mensen die inbakeren? Vind het zo sneu om te zien, maar blijkbaar werkt het voor mijn kleintje wel enorm

10. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    dankjewel elvina, heb heerlijk ff 1,5u op de bank geslapen en hoofdpijn is gelukkig weg
    normaal slaapt noa nog van de ochtendvoeding tot 10 a 11 u en dan slaap ik ook maar vanmorgen was ze wakker denk dat me de hoofdpijn bezorgd heeft

fijn zeeuw dat hij het zo goed doet, ik heb daar bij noa ook wel eens over nagedacht over inbakeren want ze kan soms echt met handen en benen zwaaien, maar als ik haar in bed al te strak instop is ze boos dus weet noet of het zou werken
    woensdag naar bureau en eens kijken wat ze daar zeggen

vandaag een oud bewoonster op bezoek gehad, ik ben vrijwilligetsre van haar, ze had het fototoestel bij zich en zat echt te genieten, zo leuk om te zien

wij hebben morgen een bezoek dag, benieuwd hoe dat gaat

11. Kaarr

Kaarr Actief lid

23 jul 2010
    168
    0
    0
    Eindelijk kan ik hier ook komen meepraten. Ben 08 maart van een zoon Milan bevallen. Na 11 dagen overtijd te hebben gelopen. Volgens mij maakt dat me wel de hekkensluiter van de febmoeders. Zal mijn bevallingsverhaal binnenkort in geur en kleur komen vertellen;)

12. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Goedemorgen dames, goed geslapen?

Straks naar een verjaardag toe en even mijn meisje showen en de rest van de middag gaan we lekker op de bank hangen. Het is wel mooi weer....

13. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Kaarr,Gefeliciteerd! Jij was indd de laatste! Alles goed met jullie?

@ Laika, Heerlijk is dat he je kindje kunnen showen!

Hier weer goed geslapen! Het is vandaag echt lekker weer!

Wij krijgen straks weer kraamvisite...

Jullie nog plannen vandaag?

14. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    @Kaarr: gefeliciteerd met Milan! en welkom op dit topic

@Laika: veel plezier vanmiddag

@char: lekker he als je goed kan slapen, voel je je meteen een stuk uitgeruster

wij hebben vannacht ook heerlijk geslapen, noa heeft geslapen van 23.30u-5.45u en daarna nog eens tot 10.00u dus voel me gelukkig beter dan gisteren

ik denk dat ik morgen met noa naar de ha ga, ze blijft veel spugen, heeft uitdlag in haar gezichtje en nekje, vooral aan de re kant, daar ligt ze ook wel het meeste op, maar wil even alles uitsluiten, iedere keer als ze gegeten heeft blijft ze zoeken en ze drinkt ook erg gulzig, daarna spuugt ze dan weer veel, en anderhalf uur na de fles meld ze zich weer, krijg haar dan meestal wel weer rustig tot het wel tijd is, maar wil het even laten checke

15. Zeeuw

Zeeuw Lid

23 jun 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kaarr van harte met Milan!! Leuke naam!!
    Woman1974 dan kun je misschien beter even langsgaan ja

Ik ben vanmorgen bij Vince geweest en heb hem flesje gegeven. Hij krijgt nu 2x daags ook Zantac, een maagbeschermer. Hij lag weer lekker ingebakerd toen ik kwam, vind hij toch wel erg fijn want hij werd met een dikke glimlach wakker

16. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Woman,dan kan je indd voor de zekerheid even langs de ha gaan.

@ Zeeuw,Red jij het een beetje? Las je verhaal en mijn zoontje heeft na zijn geboorte 3 weken in het zh gelegen door het rs virus dus ik weet hoe het voelt om je kindje achter te moeten laten. Hopelijk mag hij snel mee naar huis. Dat inbakeren vond mijn zoontje ook erg fijn toe hij daar lag toen hij beter was vond hij het minder fijn.

Levi vind het heerlijk om in zn hangmatje in de box te relaxen.

17. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Gefeliciteerd Kaar!

Toevallig had m'n verloskundige het vanmorgen over inbakeren dat we dat ook eens bij Zoey kunnen proberen. Die is ook zo onrustig met d'r armen.

Hopelijk is het niks ernstigs Woman, wel beter dat je het even laat controleren toch.

Het is zeker heerlijk weer! Wij zijn net ook al even wezen wandelen. Tussen al het bezoek door. Nu even snel de was ophangen voor de volgende komt ;)

18. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    ga er niet vanuit dat het iets ernstigs is want ze reageert gewoon en s geregeld wakker, maar vooral het opgeven van de melk vindt ik minder, hoop dat dat snel beter wordt

woensdag moet ik naar het bureau en dan weet ik of ze genoeg bijkomt, maar ze is zeker groeit merk het als ik haar op mijn arm heb

Hier ook een bezoekdag alleen hadden we alles tegenlijk, 2 nichtjes van mij met man en kinderen en nog eennocht die alleen kwam en de buren kwamen ook nog aan, gezellige boel, maar nu ook lekker dat er weer rust is

19. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden, ik heb jullie weer gevonden....
    Kaarr van harte met je zoon! Je hebt nog even moeten wachten dus voor hij zich liet zien.
    Hier zit het ritme er nu aardig in. Kate doet het goed en haar zus is erg trots. Nu alleen sneu dat ze waterpokken heeft en dus even niet mag kroelen met haar zusje.mijn man is nog vrij deze week dus dat is wel lekker.

20. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    gezellig dat je er bent blue
    jammer dat je oudste de waterpokken heeft!

met noa naar de ha geweest, voeding dikker maken en als ze om de 1,5u blijft komen voeding halveren en dus vaker geven, als dat niet helpt moet ik weer terug

ze is vanmorgen erg wakker, hoop dat ze zometeen lekker in slaap valt zodat we even rust hebben

Deel Deze Pagina