Februari 2012 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door woman1974, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Gezellig dat je er weer bent Blue!

Hopelijk werkt het met de voedingen Woman.

Zoey is weer lekker aan het spoken geweest! Gister wilde ze al steeds niet slapen en vanmorgen is ze ook de hele ochtend wakker geweest.. Nu ligt ze al een tijdje in coma, kon ik eindelijk de was doen haha! Ben op kraambezoek aan het wachten maar heb zo het vermoeden dat ze niet meer komen..

2. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    Dankjewel Elvina.

Was ik er maar eerder mee begonnen, tjonge jonge wat een verschil, ze drinkt veel rustiger,normaal had ze een fles met 5 min leeg, nu doet ze er 15 min over, spuugt bijna niet tot niet meer, is tevreden na een fles en slaapt heerlijk
    Gisterenavond om 23.30u de fles gekregen, die ze slapend heeft gedronken, ze lag al van 21u te slapen, en melde zich vanmorgen om 4.45u pas weer, nu ligt ze weer heerlijk te slapen, alleen mama kon de slaap niet vinden

ik was dan ook gisterenavond om 22u ingestort

3. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Hier is inbakeren een groot succes. Van nachten van maar 2 uur slaap tot hooguit 4 uurtjes hazeslaapjes slapen wij nu 8 uur goed (onderbroken door een voeding uiteraard).
    We bakeren in met de SwaddleMe in fleece. Echt een aanrader.

Doordat hij veel meer uitgerust is drinkt hij ook veel beter aan de borst dus ik kolf niet meer fulltime, overdag drinkt hij uit de borst. 's-Avonds nog niet, heb nog niet genoeg 'eelt' op m'n ventieltjes om hem alle voedingen zo te laten drinken. ;)
    Maar gaat de goede kant op! En hij wordt er echt lekker rustig van, aan de borst. Heb een tevreden kindje :)

4. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hoi dames, is het goed als ik erbij kom? Mijn dochter was uitgerekend voor 2 februari maar besloot zich liever 5 februari te laten zien. Foto's volgen want ben nu op de iphone

5. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Fijn dat het inbakeren van de kindjes helpt!
    Super ook dat jullie merken dat de kindjes er rustiger van worden, beter slapen en ook beter drinken aan de borst of aan de fles. Daar worden de mama's ook vrolijker van :p!

Ik heb gister de babybijeenkomst van de zwangerschapsgym gehad. Was leuk om alle meiden weer eens te zien en natuurlijk de baby's! Er hebben een paar meiden heftige bevallingservaringen meegemaakt, gelukkig hebben we nu allemaal gezonde kindjes en zijn we allemaal weer (zo goed als) hersteld.

Hier gaat het allemaal goed, ene dag beter dan de andere. Vannacht heeft Robin 6 uur achter elkaar geslapen, ik voel mij gewoon zowaar uitgeslapen! Na zijn fles heeft hij nog 3 uurtjes geslapen, dus totaal een nachtrust van 9 uur gehad. Doet een mens goed!
    Ik ben toe om weer te gaan bewegen en weer in vorm te komen. Afgelopen dagen met het mooie weer natuurlijk lekker gewandeld, helaas vandaag geen zon te zien maar de kinderwagen staat weer klaar hoor!
    Vanaf volgende week begint de nagym met het trainen van buik- en bekkenbodemspieren. Ik hoop ook met 2 weekjes weer lekker op de crosstrainer te kunnen gaan staan. Van de bijna 25 kilo die ik ben aangekomen is er al ruim 10 af, maar er moet nog minstens 10 kilo af hoor! Daarnaast hoop ik ook weer beetje in oude vorm te komen, maar dat zal wel een tijdje duren vrees ik...

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Hallo meiden! Mag ik me hier ook aansluiten?

Ik ben Marlies. Al 12 jaar samen met Ben. We zijn getrouwd op 28-11-11 om de tenaamstelling en ouderlijke/erf recht makkelijker te maken want wij wonen in Duitsland. Hebben 2 honden, 1 kat. 1 verlamde agaponis. en een groot aquarium met vissen.

Ik was eigenlijk uitgerekend voor 8 maart maar wist al erg vroeg in de zwangerschap dat mijn ukkepuk eerder zou komen, alleen niet wanneer, ben heel ziek geweest met PE en HELLP en heb me dus nergens aangesloten.

Uiteindelijk ben ik op 02-02-2012 d.m.v. een spoedkeizersnee onder algehele narcose bevallen van een dochter Lisa Lynn. 45 cm en 2330 gram. De spoedkeizersnee was door de manier waarop al een hele schok. Maar toen ik bijkwam uit de narcose op de intensive care kreeg ik nog een veel grotere schok. Namelijk dat ik een dochter had i.p.v. een zoon!!

Ik denk dat ik de rest van mijn verhaal jullie maar moet besparen.

7. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Blue,Gezellig jij ook hier!

@ Wazigsnuitje en Lieseleentje, Welkom hier! Klets gezellig mee zou ik zeggen!

@ Woman, Fijn dat het spugen een stuk minder is geworden,Vervelend dat je instortte van vermoeidheid gaat het nu beter?

@ MieWie, Wat leuk dat je de bijeenkomst al hebt gehad,Onze groep gaat dat binnenkort ook plannen lijkt me ook echt leuk.

@ Jahoo, Dat inbakeren helpt goed dus? Fijn zeg!

Hier is Levi ook weer helemaal goed gekeurd door de kinderarts hij drinkt steeds beter groeit goed en komt ook goed aan.Pfff wat een opluchting....

8. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Welkom voor de nieuwe dames! Dat lijkt me zeker schrikken als het geslacht van je kindje ineens anders is dan je al die tijd hebt gedacht! :$

Heerlijk een nachtje goed slapen Miewie!

Super dat het zo goed gaat met Levi!

Ik ben ook een beetje depri. Ben ook zo'n 25 kilo aangekomen en m'n lijf is echt een slagveld. Ik lijk nog steeds zwanger terwijl ze er toch al uit is :p Geloof niet dat die buik ooit nog weg gaat. Pas zelfs m'n positiekleding in een maat kleiner nog niet :x
    En nu loopt ook ineens m'n melkproductie terug! Ik kan kolven wat ik wil maar er komt een stuk minder uit :x
    Met Zoey gaat alles goed gelukkig. Ze slaapt nu al vaker 3 uurtjes of langer, alleen 's ochtends komt ze om het uur voor eten. En dan gewoon een volledige voeding weg drinken he :$
    Verder alles rustig, heb nog amper kraambezoek gehad :(

9. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    @ de nieuwe dames welkom, en gezellig dat jullie mee willen doen

@jahoo: fijn dat het inbakeren goed werkt en dat dat jullie nu lekker kunnen slapen

@char: fijn dat levi weer is goedgekeurd!

@elvina: jammer dat de melkproductie terug loopt, lijkt me erg balen.

Nou ik merk dat ik nu weer aan het instorten ben, maar ja ben dan ook al van 5u wakker vanmorgen, dus zometeen ff lekker een uurtje plat om wat bij te tanken.

Mijn collega's zijn net op bezoek geweest en dat was erg gezellig, ook fijn om ze weer te zien allemaal

trouwens elvina bij ons kwam het bezoek ook pas na 2 weken echt op gang

morgen is Noa alweer een maand, wat gaat dat toch hard

10. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    bedankt meiden voor de warme welkom :D dit is mijn kleine schat

@jahoo even een dom vraagje maar wat is eerlijk gezegt inbakeren?

@char fijn dat je kleintje goed aankomt en beter drinkt

@woman zorg maar dat je goed uitgerust bent want iedereen heeft een goede rust nodig niet dat het makkelijk is maar profiteer zoveel mogelijk van de uurtjes dat je kan rusten

bezoek ja die was er genoeg maar te veel in een keer. waren de eerste dag dat bezoek kon komen al onmiddelijk met 20 man in de kamer veel te druk voor mij :$

11. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Wazigsnuitje, Wat een moppie zeg! en een mooie naam trouwens ook! Zo dat was zeker veel mensen in 1 keer kan me voorstellen dat dat wel ff te veel was voor je! Ik moet er niet aan denken...

Deze week wel erg druk met kraamvisite maar wel goed verdeeld over de dagen.

12. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Heb ik ook gehad! Liep ineens met bijna de helft terug.
    Haalde er eerst soms wel 2 voedingen uit, en van 1 op andere moment amper een hele voeding.
    Maar depri zijn is echt slecht voor je productie schijnt. Voor mij was het denk ik ook vermoeidheid, te weinig drinken. Vond het wel zorgwekkend maar kan helemaal goed komen hoor!
    Ga lekker proberen wat meer te slapen, drink voldoende en tob te weinig ;)
    En over je figuur moet je je even niet druk maken, je bent nog geen 2 weken geleden bevallen! Vind lekker je ritme en maak qua eten regelmatig gezonde keuzes, ga eens wandelen straks (de lente komt eraan!) en dan komt het helemaal goed hoor!
    Koppie op :)

Welkom nieuwe dames!

@wazigsnuitje Wiki? Inbakeren - Wikipedia

@LieseLeentje Wat een verhaal joh!

Kraamvisite
    Wij hebben eergisteren kraamfeest gehad. Was erg leuk, en scheelt weer nu qua drukte.
    Voor nu m'n bed maar weer eens in.. kaakontsteking.. echt dubbel vervelend met een kleine.

13. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    @jahoo: beterschap!

ga zometeen noa wakker maken voor de laatste fles en dan hopen dat ze vannacht lekker slaapt wat heb zelf ook wel ff wat slaap nodig

14. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Jahoo,he getsie want vervelend voor je beterschap!

@ All hoop dat jullie en jullie kindjes een goede nacht zullen hebben!
    Slaap lekker...

15. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    @char dank je :D was me ook veel te druk had liever dat het een beetje verdeeld was en natuurlijk wou iedereen haar vast houden maar raar om te zeggen ik kon er niet zo goed tegen. ik wou haar niet delen haha

@jahoo bedankt voor de uitleg en veel beterschap gewenst

ik hoop dat iedereen een goede nachtrust krijgt slaapwel xxx

16. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Dank je wel Jahoo. Misschien is het wel de vermoeidheid dan. Eet verder goed, 3 maaltijden zonder veel tussendoortjes en gezondd. Geen koekjes, snoepjes en chocola meer voor mij :p
    Heb vanacht in coma gelegen, heb geloof ik door een voeding heen geslapen (m'n man geeft d'r 's nachts de fles). Maar voel me nog steeds alsof ik onder een trein heb gelegen :p zo even naar de stad en moet nog de was doen, stofzuigen en dweilen. Vanmiddag komen ze langs van cb en krijg collega's op bezoek.

Zag een mooi meisje voorbij komen. Meer foto's spammen hoor, geld voor iedereen ;)

Leuk een kraamfeest en beterschap Jahoo!

Veel plezier met de kraamvisite Char!

Fijne dag allemaal!

17. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    JahoO heeft het al gezegd, maar 2 weken na je bevalling kun je geen wonderen verwachten. Oké, er zijn vrouwen die na de bevalling meteen weer hun oude kleding aankunnen. Daar ben ik er overigens ook geen van...
    Maar je gewicht en figuur is nu nog echt iets waar je je geen zorgen om moet maken (makkelijker gezegd dan gedaan). Zeker omdat je merkt dat die zorgen invloed hebben op je melkproductie.
    Borstvoeding geven heeft volgens mij een positieve invloed op het verliezen van je zwangerschapskilo's, dus lekker daar mee door blijven gaan. Daarnaast gewoon met het aankomende mooie weer lekker veel gaan wandelen en zorgen voor een gezond eetpatroon.
    Ik start de dag met 2 glazen lauw water, goed voor de stoelgang. Eet 's ochtends 2 boterhammen, tussendoor wat fruit, 's middags ook brood, soms crackers en soepje, 's avonds gewoon avondeten en afsluiten met schaaltje yoghurt. Heel soms bij de thee 's avonds nog een koekje, maar door het drukke avondritme met onze 2 jongens komt het zelfs daar niet van.
    Daarnaast probeer ik iedere dag ongeveer een uur te wandelen. Vanaf volgende week wil ik wel meer gaan sporten op de crosstrainer thuis, vanaf 1 mei start ik op een nieuwe sportschool hier in de wijk.
    Na mijn vorige zwangerschap was ik pas bij zijn eerste verjaardag beetje terug in vorm en ook al besef ik mij dat ik nu misschien helemaal niet meer terug in originele vorm kom, wil ik toch wel weer lekker snel in mijn lijf zitten.

Vannacht kwam Robin helaas na 3 uur al weer. Gisteravond heeft mijn vriend de laatste fles gegeven zodat ik op tijd naar bed kon, maar Robin drinkt de flessen niet helemaal leeg omdat hij dan echt helemaal KO is! Daarom krijgt hij na 3 uur weer honger maar is hij zo snel weer in diepe slaap, ik moest er daarom om 3 uur en om 6 uur uit. Dat wordt dus een serieus middagdutje doen straks met z'n allen haha!

18. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Balen van de kaakonsteking JahoO! Sterkte!

Ik las een tijdje terug dat je totaal 80 mensen verwachtte op je kraamfeest! Was het wel te doen? En inderdaad, je hebt nu alles in een keer gehad!

Hier valt het wel mee met de kraamvisite. We hebben iedereen nu wel zo'n beetje gehad, maar we hebben ook niet zo'n grote familie- en vriendengroep. Wij hebben bijvoorbeeld ook maar 45 kaartjes verstuurd. Vind het helemaal niet erg, we hebben lekker veel tijd in de weekenden en avonden voor elkaar :D!

19. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    @Jahoo: beterschap.

@Elvina: ik zit ook met mijn figuur...... Ik was 1 week na de bevalling al 11 kilo kwijt en ik zie er slank uit, maar het is allemaal zo slap. Bah! Ik hoop dat ik weer snel kan hardlopen en naar de sportschool gaan.

Hier kwam ze vannacht ook om de 3 uur. Grrrr. Ik ben nu moe, maar ik ben bezig met de verjaardag van de oudste (traktaties voor morgen en de feest op zaterdag), dus ik heb weinig tijd om te rusten. Ik zal blij zijn als het zondag is en het allemaal voorbij is...;)

20. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier krijgt Levi altijd nog om 3 uur een fles en komt dan vaak weer rond 6.30/7.00 uur hij moet echt nog 7 voedingen krijgen omdat hij zn fles niet altijd leeg drinkt maar gaat de goed kant op!

Indd wat Jahoo en MieWie zeggen we hebben helaas niet 1 2 3 onze oude figuur terug ja het kan wel maar dat zijn echt uitzonderingen mijn buikje word wel steeds platter maar kan mijn broeken echt nog niet aan (doet ook nog pijn op mijn litteken van de ks) dus ik wacht ook nog even af en ga straks weer lekker baantjes zwemmen.

Maar snap dat depri gevoel wel je herkent jezelf soms gewoon niet meer terug. Maar komt goed!

Deel Deze Pagina