zijn er nog meer ruiters/paardeneigenaren zwanger hier?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Maytje, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi

ik vraag me af of er op dit moment nog meer dames zwanger zijn die (recreatief) paardrijden en of hobbymatig paarden houden?
    Toch wel een vrij intensieve bezigheid dus ik zou het leuk vinden om hier met wat andere dames over te kletsen als ze er zijn :)

2. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik heb een kleine van net 1 en we gaan voor een volgende mag ik ook mee praten.
    ik heb een verzorgpony die alles nog moet leren en ik rijd gewoon bij de manege.

3. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Mijn paard is overleden tijdens mijn 1e zwangerschap.
    Daarna wel altijd op andere paarden blijven rijden.
    Nu was ik bezig een 4 jarige zadelmak te maken maar daar toch mee gestopt omdat ik hem niet vertrouw ivm zwangerschap.
    Mn vorige zwangerschappen heb ik dus wel gewoon gereden maar niet op zo'n onervaren dier.

4. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik heb een eigen paard en kan niet wachten tot ik alles weer op kan pakken na de bevalling.

5. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    mag ik vragen hoelang hebben jullie gereden tijdens de zwangerschap.
    ik wil eigelijk kijken in hoevere als ik zwanger ben gewoon te blijven rijden maar in mate inpresiepe rijd ik maar een half uur in de week.
    en die verzorgony die is echt nog niks gewend hij is 7 maar moet alles echt nog leren. daar ga ik niet op mocht ik zwanger zijn dan maar langer grondwerk.

6. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gezellig dat jullie reageren!

Ik heb zelf een ruin van bijna 4 die ik vorig jaar zelf beleerd heb. Hij is strontmak en het enige wat we tot nu toe doen en gedaan hebben zijn.buitenritten. Ik wil er zelf graag mee.doorgaan tot het niet meer wil. Maar ik heb de afgelopen paar keer toch wel last van mijn heupen wat ik eerder niet had. Dit is vnml als we wat intensiever doen. Stapritjes geen probleem..

Toetie de titel werd wat lang maar uiteraard nog niet zwanger of verzorgpaardje is ook gezellig als die meekletsen willen :)

diddlmouses als het een ervarener betrouwbaarder paard was hoelang zou je dan zijn doorgegaan denk je?
    Kan me voorstellen dat je dit nu even niet ziet zitten inderdaad!

7. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    @maytje ik denk dat je moet kijken hoelang jou lijf het aan kan om te blijven paard rijden want die zegt vanzelf het gaat niet meer.
    daar moet je wel naar luisteren.

8. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd ga ik ook zeker doen. Lange paden galopperen is gewoon al te intensief. Helaas maar aan dr andere kant tis.voor een mooi doel dus wat dat betreft maakt het niks uit natuurlijk.

9. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Hier ook een paardeneigenaar :) Ik heb er meerdere ;) Ik rijd ook nog gewoon, maar ben nog maar 13 weken zwanger. Wel stap ik alleen nog op de braverikken. Wedstrijden rijden doe ik niet meer, dat vind ik te intensief. Ik rijd lekker door, tot ik het gevoel heb dat het niet meer gaat..

Ik vind het rijden minder belastend dan de dingen er om heen. We hebben er een paar meer staan ;) en die moeten wel elke dag uit gemest, gevoerd etc. Vriendlief moet dus vrij veel invallen :D

10. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk godinn! Heb je ze aan huis?
    Ik deed voorheen ook alles zelf, maar heb mn paarden sinds een paar maanden in pension gezet. 24/7 buiten veel toezicht en belangrijkste compleet verzorgd. Dus ik kan heen gaan wanneer ik wil en hoef het zware werk niet meer te doen. Heerlijk!

11. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Wij hebben zelf een pensionstalling. Dus om ze dan nu ergens anders neer te zetten ;) Maar het gaat verder prima hoor, zware werk mag manlief nu doen :D Soms is het wel even moeilijk, bv met de hoefsmid. Maar die plan ik nu zo in, dat ik eerst een uurtje de makkelijken doe en mijn vriend dan thuis is en de anderen doet.. (vasthouden.. We hebben veel jonge paarden>opfok)

12. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat is wel ff pittig dan lijkt me idd maar gelukkig doet je man het zware werk!
    Wel leuk een eigen pensionstalling lijkt me, hoeveel paarden hebben jullie lopen?

13. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Mn 1e zwangerschap heb ik tm 34 weken (intensief) gereden.
    De 2e tot de 7 maanden, toen moest ik rustiger aan gaan doen ivm groeiachterstand en bloedingen.

Maar ik denk dat het voor iedereen verschillend is. Je merkt vanzelf wel aan je lichaam als het niet meer gaat of dat alleen rustige ritjes nog gaan.

Ik zat er toen overigens na 3 weken weer op.

14. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    @ Maytje, ja is ook erg leuk! Wij hebben op het moment ongeveer 40 paarden staan. 's Winters vaak wat meer dan zomers. Ik ben eigenlijk op precies de goede tijd zwanger geraakt, want dan staan alle paarden lekker in de wei :D

15. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    @Diddlemouses, dat heb je mooi lang vol gehouden!

16. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Netjes didlmouses!! Wauw ik hoop dat ik het ook nog lang kan volhouden! Maar wat neit gaat gaat niet. Respect er ook weer na 3 weken op!

hahah mooi in hetw eideseizoen dus Godinn! 40 stuks wauw een mooie club zeg! Die van mij staan kleinschalig, nu in een groep van 9. Het is ook een kleinschalig iets maar verder wel heerlijk voormekaar.

17. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    hoi hoi!

ook hier een paardeneigenaar (1 dan...)
    Heb bij de 1e vanaf 11 wk niet meer gereden en ook nu rijd ik al niet meer wegens bekkeninstabiliteit...:(
    gelukkig heb ik een goede bijrijdster en kan mn haffie prima wat minder bereden worden. Zelf baal ik natuurlijk wel dat rijden er niet in zit terwijl de zomer er aan komt! :(

18. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Laura!

Leuk je hebt een haflinger? Ik een tinker en een klein ontdeugend shetjaarlingetje.
    Ik vind het opzich ook wel jammer zo in de zomer, maar ik kan ook genieten van borstelen wandelen of iemand anders die hem rijd. Maar eigenlijk was dit wel het jaar dat we los konden gaan hij is nu 4 en ik heb hem al vanaf zn geboorte maar ach zulke dingen plan je niet hihi.

19. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    ja heb idd een halflinger! het is echt een schatje en ik geniet ook zeker van het poetsen/tutten etc en als mijn bijrijdster rijdt vindt ik het super om te kijken... :D maar ik keek helemaal uit naar de zomer qua rijden en dan is zo'n ongepland en zeer onverwacht wondertje wel ff een roet in het eten gooier (uiteraard zeer welkom hoor!)

tinkers en shetjes zijn ook leuk! bij ons op stal staat ook een hele ondeugende shet, eentje die graag ontsnapt! hahaha...

20. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    oooh wat een leuk topic !! mag ik mij ook melden?

ik ben 28 en woon in het oosten van het land, heb 1 tinkerruin van 11 jaar waar ik wedstrijden mee rij.
    bij mijn 1e zwangerschap helaas moeten stoppen met 18 wkn omdat ik geopereerd moest worden, nu hoop ik het toch wel langer vol te houden, ook al zijn het maar buitenritjes.
    heb voor 17 mei nog een wedstrijd staan en daarna vind ik het wel best, heeft paardlief even "vakantie".
    na de 1e zwangerschap zat ik trouwens ook al 3 wkn natijd alweer op zijn rug, had het zo gemist :)

Deel Deze Pagina