Ik raak ook geen wijn of verboden voedingsmiddelen aan. Je kunt 100% verse rauwe vis/filet waarschijnlijk wel eten, maar elke visboer/slager zegt dat hij goed spul heeft, je weet het nooit! Wat jammer dat sommige mensen zulke nare reacties krijgen zeg hier echt alleen maar geweldige reacties, wij vertellen het ook niet bijzonder met iets, want het nieuws op zich is hier al bijzonder genoeg! Wat een mooie echo Kimmarijn!
Hoi meiden, ik laat ook alles staan wat niet mag, ben veelste bang dat er iets gebeurd. Dromen jullie de laatste tijd ook zoveel?? En wij zijn vakanties aan het kijken, maar zouden jullie naar een all in hotel gaan (ivm eten)? Ik twijfel een beetje fijne zondag allemaal xx
je hebt vaak wel genoeg keuzes, buitenlands eten blijft vaak dubieus maar of je nou naar hotel gaat waar all in is of gaat uit eten dat blijft dan aardig hetzelfde denk ik.. k denk dat je ook niet te spastisch moet gaan doen, gewoon een paar leefregels, tuurlijk doe je je best maar je hoeft ook geen robot te worden en/of alles gaan analyseren. Gewoon een beetje je gezonde verstand gebruiken en dan kom je er wel.. Ik drink niet (doe ik normaal al heel weinig), was mijn groente en fruit extra goed, let op met pate / lever e.d. (ivm vit A) let op rauwe dingen zoals rauwe eieren (ik heb al eens salmonella gehad en dit is zeker wel schadelijk voor je baby en kan een miskraam veroorzaken) rauw vlees (als in rode biefstuk, filet american) zorg dat vis goed vers is als ik het haal dan haal ik het dus bij de visboer... Eet verder gezond en neem een vitamine voor zwangere erbij in (zodat ik alles binnenkrijg) Ik rookte al niet, gebruik geen drugs dus ik vind het goed zo..
Mamasince veel plezier vandaag!! Roxy ligt eraan naar welk land je gaat denk ik. Hier lust k geen vis op een stukje zalm en kibbeling na maar dat hoef ik nu ook niet blegh! Filet american, rood vlees, feta ,mozzerella kazen en orgaanvlees lust ik ook allemaal niet. Koffie kan ik niet meer verdragen sinds ik zwanger ben, terwijl ik een koffiejunk ben! En alcohol liet ik zowieso al staan voor ik aan een icsi poging begon dus daar heb ik geen moeite mee. Ik heb hier 4,5 jaar voor geknokt zou dat never nooit verpesten voor een glaasje wijn. Ik zou veel te bang zijn dat mijn kindje dr iets aan over zou houden en dat zou ik mezelf nooit vergeven.
Jeetje wat erg Hier dus wel een "vriendin" die rookte toen ze zwanger was. Ik wist dat dus niet en schrok en gaf ook aan dat het echt niet kon. Ook wel eens gezegd toen de baby geboren was. Niet op een extreem lullige manier maar toch. Ze is niet echt een goede vriendin dus doe er verdr niks meer...ze hoort bij de vriendengroep zeg maar. Zo slecht maar wat doe je eraan als iemand het totaal anders ziet hè.
Thx kahlan Volverwachting....is ook moeilijk....gewoon rustig vertellen Tiger idd je moet niet overdrijven hahahaha maar gewoon een beetje opletten ...
feta en mozzarella mag gewoon hoor, ja al sje niet lust is natuurlijk ander verhaal haha maar het kan wel gewoon.. Koffie dronk ik hier ook al niet, ik moet alleen een beetje oppassen met "light" dingen die gebruik ik normaal wel regelmatig maar probeer ik nu minimaal te doen... Verloskundigenpraktijk het Ooievaarsnest
ja ik word daar helemaal opstandig van (jaja zwanger heb ik daar zoiezo een beetje last van ) ik snap niet dat iemand willens en wetens hun kind kan vergiftigen, kijk dat je per ongeluk wat fout zou doen als bv toch een verkeerde kaas eten of een vissoort die toch (achteraf gezien) niet mocht, dat vind ik een ander verhaal, maar roken en drugs gebruiken is gewoon algemeen bekend en zo ontzettend egoïstisch om door te gaan.. probeer het op zijn minst, ik snap best dat het moeilijk is / kan zijn maar je hebt de beste reden ooit in je buik zitten..
We willen naar Turkije gaan, ik weet dat er in all in hotels het eten altijd lang ligt te wachten en de hychiene is ook niet optimaal volgens mij..
Nou ik ga zelfs zo ver dat ik vindt dat je gewoon moet stoppen met doe rotzooi voordat je zwanger wordt. Snap het nooit zo dat niemand dat ooit bedacht had?
Ik ben de vorige zwangerschap, geminderd met roken toen we ervoor gingen en acuut gestopt toen ik positief teste de vk gaf wel aan dat als ik erg gestresst was ik beter kon zondigen met een sigaretje dan in de stress te gaan zitten (stress is veel slechter dan een sigaretje voor de baby) en dat heb ik in de eerste 12weekjes helaas ook wel eens moeten doen (misschien 5x ofzo??), maaar zeker toen ik de baby eenmaal voelde wist ik zo goed waar ik het voor deed dat ik ook echt geen behoefte meer aan een sigaret had en daarna nooit meer gerookt gelukkig verder hoef ik er niet zoveel op te letten, heb geen behoefte aan alcohol, rauwe kazen vind ik niks (zowiezo geen "vreemde" kazen) alleen ik mis soms de filet american wel, maar dan haal ik vegatarische op ik zie het als een kleine moeite om je 9maanden aan te passen zodat je een gezond kindje op de wereld kan zetten die er hopelijk zowiezo 80jaar gezond mag leven!!
Toen we voor mijn zoontje 'gingen', ben ik gestopt met de pil en toen ook meteen gestopt met roken. Ik wist waarvoor ik het deed en heb er weinig moeite mee gehad. Daarna nooit meer gerookt. Alcohol drink ik al een jaar of 5 niet meer vanwege een paniekstoornis... Inderdaad mis ik filet american, maar voor de rest zijn er niet veel dingen die ik moet laten staan. Ik vind wel dat je er niet panisch mee moet omgaan. Zoals al eerder werd gezegd, je moet gewoon je gezonde verstand gebruiken. En mocht je een keer per ongeluk iets 'verkeerds' hebben gegeten is dat echt niet erg...
Bleeeh keelontsteking!!! Even een ander vraagje tussendoor: iemand een mening over de easywalker qtro of de bugaboo cameleon? Ben een beetje aan het googlen!
Goedemorgen meiden Zag al een mooie echo super hoor Mamasince leuke dag in de efteling veel plezier! Wat beteft eten en drinken Ik rook niet en drink ook niet. Koffie vind ik erg lekker maar drink echt nog maar 2 kopjes per dag. Veder ja rauwe vis vind ik vies. Filet wel lekker maar mis het niet. Ergste vind ik salami en dergelijke dat vind.ik zooooo lekker. Is zn twijfel iets de ene zegt kan geen kwaad de ander zegt van wel. En bij twijfel is me geleerd niet doen dus. Vitamines neem ik extra in want vind fruit niet zo lekker. Ja aarbeien met slagroom maar dat is niet zo goed elke dag. Fijne dag iedereen!