februari 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lov23, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja tiger als het niet gepland was is het ook iets anders :)

Komt vast goed die echo!

Net heerlijk pizza gegeten en nu filmpje kijken...fijne avond meiden!

2. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ mamasince: was druk in de Efteling hè? :p Wij hebben een abbo dus als het even kan op zondag, dan zijn wij er te vinden. :)

@ eten/drinken: ik hoef me eigenlijk helemaal niet aan te passen. Had dat bij de vorige zwangerschap ook. Ik eet altijd erg gezond, rook niet en drink niet. Het enige waar ik nu extra op let is dat ik echt maar twee kopjes koffie per dag drink, verder pak ik dan gewoon cafeïne vrij. Snap ook niet dat mensen soms toch een glaasje drinken of blijven roken. ;) Als je tijdens je zwangerschap je verantwoordelijkheid al niet kan nemen, hoe moet het dan als het kindje er is vraag ik me dan af.

3. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Fijn de pukkels zijn weer in aantocht. Bij mijn zoontje zat ik ook helemaal onder. Vooral op mijn rug. En ja hoor, het begint nu weer...

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Meiden fijne avond ik zit ook op de bank geploft.
    Ml zit fijn een film te kijken gezellig samen.
    Kwaaltjes maak ik me toch wat druk om eerlijk gezegd.
    Ik had al niet zoveel last maar nu helemaal niets meer echt :(
    Geen zere boobs niet moe geen obstipatie meer fijn zouje zeggen nou ik word er onzeker van :(
    Was het nou maar vrijdag...

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Dames ..haring van de visboer mag toch gewoon he????
    Had vandaag feest met koud buffet. ..haring sprong al bijna in mn mond
    Kwam 100% zeker vers van de visboer ( had ik gevraagd )
    Heb er 4 naar binnen gewerkt
    Maar nu twijfel ik

6. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Ppppfff ik blijf uitgeput. Ik heb trouwens dat ik het ene moment heel erg trek in iets lekker heb en het andere moment ga ik over mijn nek als ik eten ruik of zie, hebben jullie dat ook?

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    @janneke00
    Lees dat jij een paniekstoornis hebt
    Heb jij tijdens je vorige zw.schap een toename van paniek gehad???

8. Aafketje

Aafketje Niet meer actief

Hallo dames,
    Een rustig dagje op het forum, iedereen in de chillmodus...
    Ik vanmiddag even hardgelopen maar hield het maar 3km vol, ik was echt kapot. Hopelijk gaat het van de week beter, ik doe zaterdag aan een loop mee van 6 km en hoop dat dat wel gewoon lukt.
    Dames die morgen een echo hebben??
    Fijne avond nog verder!

9. Aafketje

Aafketje Niet meer actief

Ja heel herkenbaar Wendy!! Zelfs geen zin in patat terwijl ik daar altijd zin in heb... ;)

10. YogiFlow

YogiFlow Actief lid

10 jun 2012
    260
    0
    16
    Vrouw
    Ik merk wel dat ik soms ineens geen zin heb in dingen die ik normaal heerlijk vind. Geen afkeur maar wel dat ik gewoon niet hoef.

Pandora; verse haring is echt veilig! Rauwe haring valt niet onder rauwe vis, omdat dat speciaal in pekel is gerijpt :)

11. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik heb inderdaad een paniekstoornis. Heb er ook 2,5 jaar therapie voor gehad. Nu kan ik er goed mee omgaan. Ik blijf er wel last van houden, maar heb het beter onder controle en ga ook weer veel meer doen.

Tijdens de zwangerschap had ik er niet meer last van. Ik heb wel de zwangerschapscursus 'samen bevallen' gedaan. Ik vond dit een fijne cursus, omdat ik deze samen met mijn man kon volgen. Het was een mix van theorie en ontspannings-, ademhalingsoefeningen. Ook ben ik van tevoren een keer in het ziekenhuis gaan kijken waar ik moest bevallen. Op die manier wist ik waar k terecht ging komen. Ik had me dus redelijk goed voorbereid op de bevalling (voor zover je dat kunt).

Ik heb na de bevalling een lichte terugval gehad, maar dat kwam meer omdat ik dacht dat ik alles wel gewoon weer kon... Omdat ik iets te veel had gedaan, werd ik wat duizelig en kreeg last van paniekklachten. Maar na een paar dagen ging het weer een stuk beter!

12. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb ook een paniekstoornis...heb ook therapie gehad
    Heb er al jaren last van......tijdens de zw.schap van mn zoontje voelde ik me super wat paniek betreft
    Een paar weken na de bevalling kwamen de klachten weer
    Heb het toen afgedaan als " je bent gewoon moe" want mijn zoontje was een huilbaby
    Dus maanden op mn tenen gelopen werken, huilbaby, bruiloft regelen, voor zieke moeder zorgen etc etc
    En na onze bruiloft, een jaar na mijn zoontjes geboorte, storte ik in......zo'n angst heb ik nooit gehad en wil ik ook nooit meer krijgen
    Ben 3 weken de deur niet uit geweest
    Mn psycholoog zegt wel dat een zwangerschap weer paniek kan triggeren
    Ben ik soms wel bang voor ( vandaar dat ik ook naar de pop poli ga )

13. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Dat is k*t ja, zo een terugval! Ik had (en heb) gelukkig een heel makkelijk kindje. Alleen net na mijn bevalling had ik een terugval, maar zoals ik al zei, was die maar heel licht.
    Ik heb geen ervaring met de pop poli. Ik heb net even op Google gekeken wat het inhield en ik denk dat je daar zeker iets aan hebt! Gewoon daarheen gaan, is alleen maar goed voor je gemoedsrust! Probeer niet te veel te piekeren en afleiding te zoeken als je er last van hebt. (Ik weet uit eigen ervaring dat dit makkelijker gezegd is als gedaan...) maar afleiding helpt mij het beste. Proberen mijn gedachte ervan af te halen, werkt kalmerend...

14. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Gelukkig heb ik er nu geen last van... maar moet vaak wel denken aan wat de psych zegt over extra kwetsbaarheid door zw.schap ;)
    En ook wel de aard van het beestje om me dus "zorgen" te gaan maken over iets wat er (nog) niet is

15. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Kijk hoe het gaat en maak je nu nog niet te druk. Dat wekt alleen maar paniek op. Ik heb tijdens de zwangerschap echt niet meer last gekregen van paniek.
    Ik vind het een beetje raar dat je psycholoog je zo bang maakt... Hij/zij zal het wel goed bedoelen, maar maak je aub niet onnodig ongerust. Geniet van je zwangerschap en mocht je klachten krijgen, kun je ernaar handelen.

Had je er de vorige zwangerschap ook last van?

16. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Nee vorige zwangerschap juist helemaal niet...
    Daarvoor wel ;)
    En daarna dus
    Nou niet zo zeer dat mijn psych me bang maakt
    Tijdens een groot deel van onze gesprekken is mijn kinderwens aan bod geweest
    Waren er toen net mee bezig en moesten tijdelijk stoppen omdat het niet goed met me ging
    Al snel kreeg ik weer "groen licht"
    Ze denkt dat ik t meer dan prima aan kan als er een terugval komt
    Maar ze moet het risico wel benoemen natuurlijk..juist zodat ik weet hoe ik er naar moet handelen

ben dus benieuwd hoe andere vrouwen met een paniekstoornis hun zwangerschap en hormonale veranderingen ervaren

17. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Oh zo! Ja dan snap ik het.
    Nou ik heb er dus geen last van gehad. En tot nu toe ook niet, maar ja het is nu nog pril natuurlijk...

18. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Hoi dames,

Zo even tussendoor wil ik me hier ook graag melden, uitgerekend op 24 februari 2014!
    Eerste (vroege) echo op 12 juli en intake vk+1e termijnecho op 26 juli.
    Hoop gezellig met jullie mee te kunnen kletsen:)

Groetjes MamaZE

19. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Zo het is veel te vroeg haha op naar de tandarts!!!

20. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    lekkere cakejes, tompoezen en nieuwe haring voorbij zien komen!
    lekker hoor dames.

@kimmarijn, gelukkig dat je uiteindelijk niet zo lang heb hoeven wachten voor de echo!

@00wendy00, jammer die reactie. wel goed dat je er zo over denkt

Hier aan het aftellen, op naar woensdag :) (1e echo)

Deel Deze Pagina