februari 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lov23, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Het klopt wat paprikaas zegt. Dit staat op de site van het echobureau waar ik morgen een afspraak heb.

Abdominaal (via de buik)/ vaginaal (via de schede)?

In eerst instantie zullen we altijd proberen de echo uitwendig via je buik te maken. Maar niet altijd krijgen we op die manier een goed beeld. De zwangerschap bevindt zich vaak nog laag in het kleine bekken, achter het schaambeen.
    Bijvoorbeeld als de zwangerschap nog pril is maar ook als de buik een moeilijk doordringbare vetlaag heeft of de huid een moeilijk doordringbare structuur heeft.
    In deze gevallen zullen we de echo vaginaal verrichten. De afstand van de probe (echo) tot de baarmoeder is dan kleiner en daardoor krijg je vaak een scherper beeld.
    Bij een uitwendige echo willen we graag een volle blaas (duwt de baarmoeder wat omhoog en geeft een mooie achtergrond op het beeld)
    Bij een inwendige echo is juist een lege blaas beter.

2. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Hihi ik denk dat ik van te voren toch maar even ga bellen ;)

3. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Wat fijn Tigermommy, ik hoop dat mijn man en ik morgen ook zo naar elkaar kunnen kijken hihi.

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    OH gefeliciteerd dames met mooie echo's! Fijn al dat goede nieuws!

Vraagje, slapen jullie ook zo slecht?
    Misschien komt het door de spanning, of het plassen, maar doorslapen is de afgelopen paar nachten niet gelukt :/

5. Babyboo92

Babyboo92 Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.697
    0
    0
    Had ik maar een baan..
    Nijmegen
    Whahaha wat een gesprekken hier. zit hier stiekem te lachen achter de laptop.

Berichtje uit de buik niet voor aangemeld. ik ken het wel en misschien maar is even kijken. Altijd wel lachen maar nog niet bij stil gestaan.

Hier eerlijk gezegd niet zo gedacht aan of ik wel of niet een volle blaas moet hebben haha. en het zal wel want ze hebben er ook nog nooit iets over gezegd hier.

@Mamasince2010, joepie gefeliciteerd meid!

@tigermommy, joepie! Alles stress dus voor niks haha. (Had ik ook gedaan hoor!!) maar kunnen ze nu al een hartslag zo vroeg horen ja? Dacht dat je dan echt tot minstens 10 weken moet wachten.

Hier vandaag echt een klote dag gehad.! Mijn dochter en haar nichtje waren echt stront vervelend. Om gek van te worden! Pastte ook op hun hondje weer maar dat ga ik echt afzeggen. Wordt veel te druk en ons hondje wordt daardoor ook vreselijk druk. Net met moeite me eten me strot ingedrukt. vlees bak ik straks wel voor mezelf, was nu even niet te doen. Poeh blij als de kleine zo weer op bed ligt!

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Fijn weer al die goede echo's!
    Babyboo snap het hoor heb ook wel s van die dagen dat ik blij ben dat mijn zoon op bed ligt hihi

7. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Nee bij deze manier KAN je hem al vanaf 7 weken horen die heeft echt supergoede machine, normaal heeft ie ook goed beeld Maar hij wilde niet te hard drukken op mn buik vanwege te volle blaas, maarja half uit plassen Gaat niet echt lekker haha

Ja zorgen weer even weg het hartje klopte heel stevig en hij zei dat de kans op miskraam erg minimaal word met deze aantal slagen als ie bv lager had gelegen had dat gevaarlijk kunnen zijn ( weet niet precies wat ie zei haha)

8. SunFlower85

SunFlower85 Bekend lid

27 jan 2012
    961
    0
    0
    Meiden, we zouden morgen eigenlijk naar dutch water dreams gaan om te tuben, heeft iemand dat wel eens gedaan heb geen idee of het gevaarlijk is of dat het wel kan?

9. SunFlower85

SunFlower85 Bekend lid

27 jan 2012
    961
    0
    0
    Fijn tigermommy een goed echo 😀😀

10. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    @sunflower. Ik zou het zelf niet doen. Heb het zelf nooit gedaan maar ben weleens wezen kijken (woon er bijna naast:D)

11. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Zo, ik meld me ook weer even. Vanmorgen eerste echo gehad en daarna een rondje Nederland gehad om het grote nieuws persoonlijk aan m'n vader en moeder te vertellen. Dus ja, de echo was goed! 3 dagen teruggezet (zal banner nog even aanpassen), maar dit kan natuurlijk nog veranderen. En omdat ik zo vroeg was mag ik over 2 weken nog een keer! Hopen dat we dan het hartje ook kunnen horen ipv alleen maar zien!

Volgens mij vandaag alleen maar goede echo's?

12. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Hier is ie dan!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,9 KB
      Weergaven:
      12
  13. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Gefeliciteerd met jullie mooie echo's meiden!!!:D

14. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    ziet er mooi uit Pien!!!!

Aan die van mij zie je niet echt geweldig veel maar ging om het hartje horen (voor ons dan) dus ik ben happy, over twee weken een normale termijnecho dan zal er wel wat meer te zien zijn..

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

supr meiden!

16. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Mooie echo's weer!!
    Ik wil ook....

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

wanneer mag je janneke?

18. Roxy123

Roxy123 Lid

2 mei 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super leuk al die echo's!!! Ik wil ook, helaas nog wachten tot 16 juli...

19. missmaryw

missmaryw Actief lid

23 jan 2012
    331
    0
    16
    Paarden rijden, lessen geven,
    @ de andere dames met ook een echo vandaag, gefeliciteerd!! :)

Ik ben trouwens nu al 3 kilo aangekomen!! Kan dit nu al???

20. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik mag maandag om 10.40 uur!

Deel Deze Pagina