Sterkte yara!!! Hier vaak ook beetje waterige afscheiding, dus blijkbaar is het normaal want jullie hebben het ook. Ik denk dat bij mij de angst dat het fout gaat komt omdat ik mij eigenlijk gewoon goed voel. Nou ja ik ben heeel moe, erg duizelig, beetje benauwd en hele dag wel trek. Trek had ik bij mijn vorige zwangerschap niet de rest wel. Bij mijn dochter was ik extreem misselijk, voordat ik wist dat ik zwanger was begon het al, ik luste heel veel niet meer. Tot zeker week 16 kon ik niet veel binnen houden, daarna ging het wel iets beter en was het vooral de luchtjes die ik niet aan kon. Nu heb ik daar dus (nog) totaal geen last van. En een vriendin heeft ooit tegen mij gezegd dat miskraam krijgen erfelijk is, bij haar in familie krijgen vrouwen eerst miskraam en daarna een goede zwangerschap. Nou ik ben oudste en tussen mij en mijn zusje heeft mijn moeder een miskraam gehad. Dus vandaar ook mijn angst. Maar als ik logisch nadenk dan kan dat toch helemaal niet? Het gebeurt omdat het vruchtje niet goed is of toch niet goed heeft kunnen innestelen... Pff maar toch he die hormonen kunnen je echt gek maken
Ja Birgit, lijkt mij ook dat het te maken heeft met het vruchtje! Sommige hebben misschien wel dat hun lichaam moeite heeft met de innesteling door minder slijmvlies aanmaak, of verkeerde hormoonaanmaak, geen idee! Ik weet niet precies om wat voor redenen je allemaal een MK kan krijgen. Maar erfelijk? Geen idee, lijkt me stug, elke keer eerst een MK... Lijkt me eerder dom toeval! Maar daar probeer ik ook maar niet al te veel aan te denken, als het gebeurd kun je er in ieder geval niks aan veranderen. Hormonen kunnen je goed gek maken! Positief blijven denken! En geniet maar van weinig kwaaltjes, ik ben 24/7 heel erg misselijk en dat is echt niet leuk. Vind het zo echt verre van genieten! Yara heel erg veel sterkte, Nici jij ook!!
Ik heb even bij moeten lezen. Nicci en Yara heel erg veel sterkte wat vreselijk nieuws Dikke knuffel aan jullie.
En dames ik herken het wel hoor. Heb met vlagen ook symptomen maar over het algemeen voel ik me nog net zo als anders. Daarbij droom ik ook vaak over een miskraam en heeft ook mijn moeder een MK gehad tussen mijn broer en zus.. Dus angstig ben ik zeer. Ik ga in ieder geval geen clear blue indicator meer doen. Uberhaupt geen testen meer trouwens. Het is zoals het is. Morgen bellen met VK
Ook mijn moeder heeft voor mij twee miskramen gehad en tussen mij en mijn broertje een. Dat maakt mij nu ook onzeker. Helaas kan ik niet vragen wat zij voelde toen ze zwanger was en toen het mis ging. Zei gisteren nog tegen mijn vriend. Aan een kant ben ik mega blij maar aan de andere kant ook bang. Bij alle steken en krampen (gewoon van mijn darmen) ben ik bang dat het mis is. We hebben het hier ook met de huisarts over gehad maar die gaf aan dat het niet zo hoeft te zijn als mijn moeder het heeft gehad ik ook een miskraam krijg. Daar zullen we dan maar op vertrouwen.
Brigit ik denk niet dat het erfelijk is hoor...net zoals zwschappen en bevallingen heel anders kunnen gaan bij jou dan hoe ze bij je moeder gingen. Ik snap de onzekerheden natuurlijk maar meiden laten we vooral niet te veel hierop doorgaan. Het wordt op deze manier erg moeilijk om positief te blijven Ik weet zeker dat als we allemaal straks die echo met kloppend hartje hebben gehad we ons een stuk beter voelen.
Hihi ja mama lov. Weet wel zeker dat als ik eenmaal heb gezien dat er echt een beebje zit en het hartje klopt dan kan ik echt gaan genieten. Nu is het nog zo onwerkelijk maar toch ook leuk. We hebben het eergisteren aan onze dochter verteld, ze was helemaal door het dolle heen!!! Zo lief om te zien. Ze trok zowat mijn hele jurk van mijn lijf om naar de baby te kijken en wou ermee knuffelen en nu als we het er over hebben begint ze te glunderen...ongelooflijk dat ze het al zo begrijpt en ook dat ze er zo happy mee is. Hihi nu nog wel iig.....
bedoel het goed he Is ook onwerkelijk maar waarom zou het fout gaan....vertrouwen in je lijf meissie. Zeker bestaan er mk'en helaas....... Maar niet van het ergste uitgaan Hahaha heerlijk! Hier hebben we nog niks verteld.....de oudste houdt misschien haar mond niet. 27ste weer een echo en als het dan goedzit, waar ik helemaal vanuit ga, dan vertellen we het Kan niet wachten
Goedemorgen allemaal. Zo het vaderdag ontbijt hebben we gehad... Ik moet vandaag een beetje bijkomen van het feestje van gisteren. .maar wat was het gaafff.ik ben zo blij dat ik ben gegaan. Hier ook veel last van afscheiding waardoor ik denk ongi te zijn geworden. En de ene dag doen mijn borsten meer pijn dan de andere Ondanks de geschiedenis met twee miskramen heb ik er nu echt een goed gevoel bij!
Vruchtbaar na MK, dat heb ik hier op het forum gelezen bij mij was ik na mijn VMK ook meteen zwanger van Ninthe maar zouden ze zoiets kunnen aantonen of zou zoiets toeval kunnen zijn??? MK erfelijk, het kan natuurlijk zijn.... misschien heeft een vruchtje wel een erfelijke afwijking waardoor het afgestoten word bijvoorbeeld dus ik kan me voorstellen dat het veel onzekerheid geeft!! zullen we 6a8 weekjes vooruit spoelen??? even snel die onzekere tijd door!! ik hoop gewoon dat iedereen plakbeebjes heeft!!
Hihi ik weet het!! Ik heb ook eigenlijk best vertrouwen in mijn lichaam, maar soms..... Mijn man wou het zo graag vertellen, zegt ie: heeft mama baby in de buik? Dochter gelijk neeeeeee. Pff mannen die snappen er ook niks van Dus ik naar haar toe gelopen en bij haar gaan zitten en gezegd mama heeft een baby in haar buik. Hahaha je had dat gezichtje moeten zien!! Eigenlijk hadden we het op moeten nemen, vergeet ik echt nooit meer maar lijkt mij super om terug te zien. Al zou ik het niemand laten zien want stond bijna in mijn nakie En van ons mag iedereen het wel weten, we kunnen dit keer echt niet onze monden houden. Vandaag mag dl het aan haar oom en tante vertellen Verder hebben we komende 3,5 week gewoon geen afspraken haha en na de echo vertellen we het echt aan iedereen.
mee eens met lov, we brengen mooie kinderen in de wereld! laten we praten over sex! mijn vriend en ik hebben nog steeds sex. Ik kom nog herinneren dat hij zei: zodra je zwanger ben, durf ik geen sex te hebben. maar de realiteit is dat hij mij mooi vind nog steeds en opwindend. maar ik heb wel zin in sex, maar het voelt raar! En moeten we gewoon stoppen?
Je hoort idd vaak dat dames na een mk gelijk weer zwanger zijn Ook ik ben daar 1 van. Je bent dan toch op de 1 of andere manier vruchtbaarder denk ik...
Ik begin het nu echt te beseffen dat ik zwanger ben en ben ook echt blij nu. Ben nu zooooo nieuwsgierig naar het kindje en ik denk dat we dit keer wel willen weten wat het geslacht is. Bij vorige zwangerschap wisten we het niet en niemand geloofde ons. Toen ze was geboren zeiden de mensen ooo jullie wisten het echt niet. Hahaha helemaal verbaasd. Dus dit keer zeggen we dat we het niet willen weten en weten we het stiekem wel, hihi en hopelijk geloven ze het Stiekem gaat mijn voorkeur wel uit naar een jongetje, maar dat had ik bij mijn dochter ook. Maar ben toch super blij met een meisje Meisje is dus ook welkom en is ook makkelijker qua uitzet want dan hebben we alles al. Ach als mijn gevoel het juist heeft dan zijn het er 2 en krijgen we allebei.. Heel stom maar dat idee komt steeds in mijn hoofd. Hihi ach we zien wel Sorry zit in kletsmodus
Nou hier is het ver te zoeken en ml is daar helemaaaaal niet blij mee. Het voelt gewoon niet goed, buik en vooral darmen zijn van slag. En zin is ook verdwenen, denk wel daardoor. Komt vast wel weer goed als het iets rustiger is vanbinnen.