Zomersproet: hier is de kleur ook heel verschillend en ik geef flesvoeding dus dan zou je helemaal verwachten dat het altijd het zelfde is. De ene keer is het ook dikker als de andere keer. Slapen doet hij in een slaapzak zonder deken aangezien hij ook het hele bed doorgaat. Straks naar het CB voor een spuitje, hopelijk krijgt hij er geen last van.
Hallo lieve feb-Mamaaatjes ! Wat een hoop geklets hier, heerlijk, leerzaam & gezellig!! Hier gaat het enerzijds heel goed, anderzijds ook heel pittig, we hebben de speentjes weggegooid en soms gaat dat super maar som agh dan is ze zo verdrietig zo moeilijk!! Wat zo leuk is, doen jullie kleintjes dat ook ? is dat ze zich afzet met haar beentje en dan der billen in de lucht gooit waardoor ze zich ook verschuift haha zo leuk !! Ze slaapt nu ook veel minder, 1 of 2 lange slaapjes overdag en 1 of 2 korte slaapjes. en ze slaapt sinds het speen verhaal goed door !! Jeej!!
@poep: haha je raakt er niet over uitgepraat hier ook vooral mosterd.. af en toe wat zachter geel en ook de ene keer iets dikker dan de andere keer maar ik geef dan ook fv dus daarom zal er weinig variatie inzitten.. @yasmientje: ja die billetjes omhooggevallen gooien doet Alyssa ook haha en dan 't liefste tijdens het verschonen. Ik heb me toch sinds een week of 2 haaruitval niet normaal . Hele plukken haal ik eruit.. hopelijk is dat een tijdelijk hormoondingetje haha. Hier nog een foto van het zwemmen
@poep: mosterd kleur en soms met stukjes en soms zalvig. @yasmientje: ja dat doet L. ook.. Hij stampt er ook nog eens bij haha @maryelle: leuke foto van het zwemmen! Hier: sinds een paar dagen spuugt L. weer. En dan meer dan een mondje terug. En steeds gebeurt dat als je geen spuugdoek op je schouder hebt maar hem wel draagt over de schouder ik weet alleen nog niet waardoor dat kan. Zo blijft de wasmachine ook maar draaien. L. strijdt weer tegen de slaap terwijl de signalen duidelijk waren.. gapen en jammeren. L. kan sinds kort gapen zonder geluid te maken de boef haha.. poepen hoor ik op afstand Gisteren heb ik ook nog een mooie meegemaakt... Tijdens het eten werd L. hangerig en begon te jammeren. Dus mijn eten laten staan, lang leve koud buffet, en naar de slaapkamer boven gebracht. Ml kwam na en hield de wacht zodat ik kon eten. Kom ik beneden, zegt sm tegen jan en alleman dat L. slaapt... uhu mooi niet nadat ik klaar was met eten sliep hij nog niet. Hij sliep pas een uur later toen we onderweg naar huis waren. Die gekke oma's met hun "wijsheid" *kuch* haha En in de tussentijd is het weer 1-0 voor de slaap. Hebben jullie kleintjes dat ook, kwartier mekkeren voor ze in slaap vallen?
Hier ook zo'n wildebras die haar benen afzet en vervolgens haar billen omhoog gooit. Tijdens het verschonen ook waardoor dat echt een heel leuk klusje is Ze is ook zo druk aan het spartelen met haar benen en dan stampt ze ook regelmatig met haar voeten op de ondergrond. Als ze op haar buik ligt probeert ze op haar rug te rollen, maar dat lukt haar nog niet. Als ze op haar rug ligt probeert ze op haar zij te rollen, maar ook dat lukt haar nog niet zo goed. Wat dat betreft is ze volgens mij wat aan de late kant, maar ach...het komt vanzelf wel. Ik heb haar net in de box gelegd met haar hoofd naar het raam en voeten naar de televisie en nu ligt ze mat haar voeten naar het raam en haar hoofd naar de televisie Haaruitval, ik hoop ook dat het een hormonending is, want het is verschrikkelijk.
Dat haaruitval hadden ze me voor gewaarschuwd, is inderdaad iets hormonaals. Wees gerust dames! Tijdens de zwangerschap zorgden de hormonen voor een vollere bos, nu valt het uit helaas Devin heeft 2 weekjes geleden al een paar keer van buik naar rug gedraaid, maar nu doet die kleine stinkerd het niet meer! Hij is nu alweer 2 uurtjes aan het slapen. Heerlijk zo om ook ff tijd voor jezelf en het huishouden te hebben! En hier heb ik het ook al opgegeven om elke keer als er op mn kleding word gespuugd wat anders aan te trekken. Die witte vlekken op mn schouder zien er niet uit maar ja hahaha @ Groene BV poep: Groene poep is niet goed hoor! Het kan voorkomen dat het groenig word als je meerdere dagen achter elkaar groene groenten eet, maar over het algemeen heeft het met de vertering te maken. Leg de baby desnoods 2x aan de zelfde borst om die goed leeg te krijgen. Teveel voormelk geeft groene poep. @spartelen: Hier ook een spartelaartje. De lerares van babymassage noemt het altijd last van vliegende ufo's Die handjes die dan rondvliegen en open en dicht gaan. @minimama: Vervelend als ze je zo als een klein kind behandelen! Je mag zelf toch wel een keuze maken zonder dat hun daar hun vraagtekens bij moeten zetten :x
Pukjepuk, fijn dat Benjamin nu eindelijk medicijnen krijgt. Ik hoop echt dat het helpt. Is die stomme aft al weg? Zomersproet, Groene ontlasting heb ik hier misschien 3 keer gehad, verder niet, maar groene ontlasting schijnt niet erg te zijn. Hier 1 poepluier per dag, soms een explosie tot de enkels of schouders, gelukkig vaker gewoon in de luier of net een randje. Gijs zit nu in zijn spong, of misschien er al wel uit. Hij is redelijk hangerig geweest mar ook weer niet. Lekker duidelijk weer, whahaha. Hij kan steeds meer, we zijn trots op hem, net als jullie op jullie spruit natuurlijk. hihi. Slapen gaat ook steeds fijner. Hij zit nu op 6,5u slapen in de nacht.... is kijken hoe lang hij dat volhoudt. Ik vind het wel prettig. Gijs slaapt nu ook eens tuk rustiger, maar wel lekker in zijn slaapzak. Geen deken, hij heeft een slaza van de Hema van Jip en Janneke. Warm genoeg voor hem. Al hadden ze ook hele leuke slaapzakken bij de Primera met sterretjes er op. Maar ja, ik heb al slaapzakken genoeg, hihi. Ik doe altijd nog wel een laken om toe te dekken, maar dat is puur voor mij zelf, dat ik hem echt onder stop.... alleen neerleggen in wieg vind ik zo kaal. Lekker toestoppen met een laken. Die overigens 5 minuten al weggetrapt is, whahaha. Is allemaal psychisch, hihi. AC, ik heb de Mirena. Geplaatst bij de HA en ik vind het prima zo. nu nog wat minder vermoeidheid, zou ook schelen.
Maryelle, leuke foto! Ik wil ook graag gaan zwemmen maar dat valt zo ongunstig hier. Het is ma, woe en vr om 9 uur, dat zou dus kunnen op de terugweg van school ( van de oudste) maar cleo valt dan altijd in slaap rond die tijd, in de maxi cosi Weet dus niet zo goed of ik dan methaar moet gaan zwemmen...
@onyx: ik had gisteren een top aan in een vlekken patroon ala luipaard maar dan rood als achtergrond en dan witte en zwarte vlekken. Hierdoor vielen de melk/spuug vlekken niet op haha. En dat gedoe met anticonceptie heb ik maar naast me neer gelegd. Mijn weloverwogen keuze en niemand heeft daar nog invloed op. Enige invloed wat kan zijn is dat na het plaatsen ik er last van zou krijgen na 3 maanden. Dat de secretaresse "slecht" haar werk doet dat bleek wel uit het feit dat ze niet wist dat ik onder supervisie van de gyn ben bevallen. Kijken in de historie is moeilijk ritme: het is nu wel duidelijk dat L. in de middag lekker actief wilt zijn en dan ook niet moe is. In de middag zijn de slaapjes hooguit 1,5 uur. Terwijl in de ochtend hij nog 3 uur aan een stuk kan slapen. En ik weet niet wat de magie is.. maar al de hele dag is het in bed leggen en nog geen 15 minuten later is het muisstil haha. Wel fijn, geen gekakel meer rondom het slapen. Ben benieuwd of dat een blijvertje is
@zomersproet: ik ga met Alyssa gewoon vrij zwemmen na haar flesje van 11 uur. Het babyzwemmen is hier ook om 9:15 uur op woensdag en donderdag en ons meisje slaapt na d'r flesje van 7 uur nog lekker door tot 9 of 10 uur. Aangezien ze s'middags niet zo veel slaapt ga ik haar dan niet wakker maken dus doen wij het zo. Ik ga dan gezellig samen met mijn moeder en is ook erg leuk
Wat word hier toch een hoop en gezellig gekletst!! Ontlasting: Voordat ik met de jbpm begon was het altijd groenig maar sindsdien is het altijd net mosterd qua kleur en substantie. Haaruitval: Hier ook weer sinds een week of 2 grrr. Voor mn zwangerschap had ik het ook altijd al wel dus het was zo heerlijk dat ik zo goed als geen haaruitval had maarja ben niet de enige blijkbaar. Slapen: Onze meneer blijft gewoon op dezelfde plek liggen in zn bedje, hij doet geen poging om omhoog te 'klimmen'. Alleen draait hij tijdens slaap van zijn zij terug naar rug. Met onze L gaat het heel goed het is een heerlijk vrolijk mannetje waar we echt van genieten. De nachten zijn alleen weer een stuk minder. Hij komt tussen 3-5 uur 's nachts en probeer het dan wel te rekken met speentje maar je slaapt dan toch niet echt omdat je m er elke keer weer in moet stoppen. Uiterlijk half 6 krijgt hij dan zn flesje als hij speen niet meer wil. Ga vanavond beginnen met wat rijstebloem in zn fles. Hoop nergens op maar wat zou het lekker zijn als hij tot min half 6 door slaapt. Ga uit van 3 uur dan kan het alleen maar meevallen haha. Overdag slaapt de kleine boef wel veel.
Hier wou meneer vandaag overdag niet slapen. Pas om 5 uur vanavond is hij eens gaan slapen. Maar hij is wel de hele dag vrolijk geweest. We waren ook nog even bij babydump en wat had meneertje daar toch een lol met de verkoopsters.. Morgen gaan wij ook weer lekker zwemmen, vorige week zat Riff nog met naweeën van de infectie aan zn luchtwegen maar dat is wel over. 8 uur was Riff weer wakker en in badje geweest, alles nat gespetterd, zijn jullie ukkies ook zulke spetterklaasies?? Gelukkig hebben we genoeg ruimte in de douche en kan meneer zich lekker uitleven.. gisteravond was Riff erg onrustig en heb ik hem in de rebozo doek gewiegd/gerold vond ie heerlijk. Was snel ontspannen en viel ook gauw in slaap. . Hopen dat dit blijvend wil werken. Wat poep betreft hier altijd mosterdkleur.. met dikke stukken of alleen water. Sinds hij 3weken lang 2x per wel laxo gehad is de boel goed op gang. 3 poepluiers per dag allemaal na de voeding. Haaruitval hier ook.. dus dames we staan niet alleen haha.
Zo er is weer veel gekletst hier☺️ @haaruitval, hier ook weer sinds een week nu... Pff wordt er depri van 😒 @poepluiers, hier meestal 1 per dag , wel een flinke explosie die ook geregeld langs de randjes gaat. HAha @hier, sinds een dag of 2 volgens mij Inc en sprongetje. Overdag super actief, maar s nachts ook wordt rond een uur of 2 wakker... Kletsen gillen alles door elkaar... Na een uur tutje terug doen eindelijk stil. Hoop dat het niet blijft zo... Hij sliep echt van 22.00-7.00 helemaal zonder tut. Gister op cb geweest, prikjes gehad, daar gelukkig verder geen last van.
@haaruitval: hier vooral merkbaar tijdens het douchen. Gelukkig geen plukken haar. @nacht: ik heb het 4 uur zien worden. Vanaf 23.30 wilde L. om het half uur weten of mama nog aanwezig was. Heb een keer gelopen met verkrampte kuiten Ml werd daar wakker van en nam het over. Tussen 4.00 en 6.45 was meneer stil. Om 6.45 schrok ml wakker en ging bij L. kijken. L. was vrolijk aan het spelen met zijn knuffel. Alleen die poepbroek die hij toen liet zien... tot aan de knieën zat het... en tijdens het verschonen wilde hij daar voelen en dat vast pakken de viesspeuk haha Hier: ik ben een beetje dom geweest haha.. groene draagdoek en witte kleding moet je niet samen wassen.. witte kleding heeft nu, als je goed kijkt, een groene waas.. oeps.. haha ach dat krijg je als je vermoeid de wasmachine aanzet zonder te controleren of er nog wat in zat Straks ga ik kijken of ik de parasol krijg gemonteerd op de kinderwagen. Filmpjes die ik vind hebben allemaal de parasol op de buggy inzet.. en die kan ik nog niet gebruiken altijd fijn zo'n cadeau krijgen haha
Hier ook nog alles goed, nola wil alleeeeeeeeen maar in de draagdoek, pfff best zwaar Maar goed voor de lijn! Alhoewel de 10 kilo willen er niet af!!!!:x Slapen overdag DRAMA!!!! Snacht goed al moeten we wel een paar keer de fiep terug doen. Maar ze slaapt van 19.30 tot 7.30 Groenten gaan er goed in fruit nog beter. Pfff nu huilt ze weer na een slaapje van een dik half uur!
Goedemorgen mamaatjes ! Poepluiers, hier geen verandering in, maar misschien komt dit omdat ze nog de volledige BV krijgt en ook nog geen hapjes of pap o.i.d. ik denk dat het logisch is dat als de voeding iets verandert er ook een lekkere andere vorm van brei bij komt kijken hihi toch weer een voordeel aan BV dat de ontlasting zo hetzelfde blijft. Hoeveel luiers gebruiken jullie op een dag ? Ik merk dat ik er niet erg veel doorheen krijg.... betrap mezelf er ook op dat ik wel wat luier geworden ben wat betreft luier verschonen daar waar ik het eerst bij elke scheet deed doe ik dat nu niet, poep uiteraard gelijk weg maar een klein plasje laat ik hem ziiten, ze heeft geen uitslag maar vraag me af of het geen kwaad kan ? Wat betreft verjaardag geen idee maar het is natuurlijk bijna vaderdag en ik wil hem wel wat leuks geven dacht aan een mok met handje of voetje van papa of een foto van papa en dl samen ? dat is de richting die ik nu op denk. Het leven hier zonder speen is erg frustrerend en vermoeiend poeh!! even doorbijten las op het Inet dat het gemiddeld een week duurt voor ze aan de nieuwe situatie gewend zijn. Ik moet nu veeel langer in haar kamer blijven rommelen voor ze gerustgesteld is, ze slaapt nu net dus ben benieuwd hoelang ze wilt blijven slapen.