Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Mag ik ook hier meeschrijven? Of zijn jullie een besloten clubje? Ik heb een dochtertje van 4 februari.

2. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Natuurlijk kakielakie, welkom :)

3. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    tuurlijk! klets gezellig mee :D vertel eens meer over jezelf en je dochter :D

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik kijk naar de indicator-streep (gebruik pampers) en als er nog maar nauwelijks plas inzit, dan mag hij aanblijven. Nog nooit iets van roodheid of irritatie gezien, dus volgens mij kan dat geen kwaad.

5. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @luiers: ik gebruik er gemiddeld 10 per dag. Waarvan 2 a 3 vol poep zitten. Als ik voel dat de luier nog mee kan, verschoon ik niet. Ik gebruik active fit en baby dry van pampers. Zijn zonder indicator. Maar mijn mannetje plast altijd op dezelfde plek en als de luier daar niet bol is, kan die nog wel even mee ;) De enige luier die ik even langere tijd mee laat gaan, is in de nacht. Soms poept meneer in de slaap en ik ga hem niet wakker maken om te verschonen. Hij merkt heel snel dat hij niet meer in bed ligt en verwacht dat het dan speel tijd is haha :D de grapjas.

@kakielakie: welkom! Klets gezellig mee!

Hier: net tijdens de voeding is L. in slaap gevallen. Niet gek als je vanaf 11.00 wakker bent ;) hij wilde niet slapen doordat ik was gaan wandelen. En de parasol is wel fijn in gebruik op de kinderwagen maar L. kan daardoor niet meer naar buiten kijken. Nu hij slaapt, gaat deze mama hem even na apen :p heb ik wel verdiend, een dutje na zo'n lange nacht haha.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Na de 'ochtendgymnastiek' rond half 11/11u merkte ik dat J. moe begon te worden, dus ik nam hem bij me. Ik dacht 'mooi nog ff slapen tot de voeding van 12u'. Boos boos boos, maar als ik zie dat het vermoeidheid is, dan hou ik hem gewoon tegen me aan en zing/wieg rustig. Zo ook dit keer. Hij viel op mijn buik in slaap en omdat het toen al kwart over 11 was, dacht ik: 'nou, voor die drie kwartier ga ik niet het risico nemen om hem weg te leggen'.

Het is nu kwart over 2 en hij slaapt nog steeds!!! Op mijn buik dus... :(

Had ik m nou maar in zn bedje gelegd, dan had ik kunnen stofzuigen/was doen/werken ;)

7. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Nou de rijstebloem was geen succes. Hij kwam weer om 4.00 en heeft vanmorgen 2x een tijdje liggen te gillen van de krampen. Voelde me gelijk schuldig dat ik heb dat gegeven had. We gaan dat voorlopig dus niet meer doen.

Welkom Kakielakie, ons mannetje is ook van 4 febr;)

8. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Bedankt voor het welkom heten! Ikzelf ben halverwege de 30 en ben op 4 februari bevallen van dochtertje V. De bevalling was razendsnel, binnen 2,5 uur was ze er. Ze was wel een ukkie, 2760 gram, geboren met 38,2, dus ietsjes te vroeg. Omdat ze zo klein was kon ze niet goed drinken en viel ze veel af, maar door kunstbijvoeding zat ze snel weer op gewicht. Nu is het een flinke meid van 61 cm en 6,5 kilo. Ook een pittig eigen willetje. Ze heeft net de fles gekregen en ligt daarom nu heerlijk op mijn schoot te slapen, overdag slapen in haar bed is heel moeilijk, dus nu laat ik haar maar even hier slapen bij mij, dan slaapt ze tenminste.

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    @Set je weet t natuurlijk niet zeker, maar je hoort wel vaker kramp als reactie op rijstebloem. Ik ben dan ook van plan om met groente te starten en pas daarna fruit. En pap weet ik nog ff niet..

10. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.798
    7.390
    113
    Welkom Kakielakie! Natuurlijk mag je meeschrijven

@luiers, hier 4 per dag, en op de dagen dat hij poept 5, maar dat is dus maar eens in de 6 a 7 dagen. de luiers van tegenwoordig zijn zo absorberend, J heeft nooit last van roodheid ofzo, het milieu wordt al genoeg aangetast door die luiers en mijn portemonnee ook, dus ik vind het wel prima zo :D

Set, wat sneu voor L, inderdaad, dat maar lekker zonder :)

De nachten zijn hier weer helemaal niks. Vannacht 3 uur voeding, en daarna kwart voor 5 tot kwart over 6 wakker. Steeds paar minuten slapen, dan weer huilend wakker, hij heeft naast me gelegen, en ik steeds mijn pink in zijn mond, en ook tussendoor een keer gevoed.
    Ik ben lichamelijk weer bijna terug bij af merk ik, weer zo doodmoe door die nachten. Het scheelt wel enorm dat hij overdag zo lief en makkelijk is, dat was de eerste twee maanden wel anders, daardoor is het op zich wel vol te houden, maar ik merk echt dat mijn humeur weer lekker slecht is, terwijl ik me juist weer zo goed voelde :( Ellendige is dat we er ook niks aan kunnen doen. Over op flesvoeding zodat man af en toe een nacht kan doen wil ik niet, bijvoeden voorlopig ook nog niet, en het is sowieso maar de vraag of dat gaat helpen. Dus we zullen het uit moeten zitten ben ik bang.

Overdag gaat het erg goed, gelukkig. Hij heeft vanmiddag 2 uur achter geslapen, vanmorgen dan helemaal niet tussen 08.00 en 12.00 uur, omdat ik even naar de stad ben geweest op de tijd dat hij anders slaapt, en hij slaapt niet in de kinderwagen, dus heeft hij die overgeslagen. Nu ligt hij heerlijk te lachen naar zijn mobile naast me in de box :D

Stoppen jullie ukkies ook alles in hun mond? Hier grijpt hij alles wat hij grijpen kan en het gaat regelrecht zijn mond in. zelfs mijn shirt probeert hij in zijn mond te proppen tijdens het drinken :D Er zijn nog geen tanden te zien, dus het zal wel gewoon een fase zijn denk ik.

11. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Welkom KakieLakie. Leuk dat je mee komt kletsen.

Set, wat zielig dat hij last kreeg van darmkrampjes. Ik gebruik ook rijstebloem in de laatste fles. We doen trouwens maar 2 scheppen op 200 ml i.p.v. 3. De eerste keer deden we 3, maar ze kreeg amper iets uit de fles, met 2 scheppen gaat het goed.

Emma is vandaag weer naar de crèche geweest. Ze heeft daar om 11.00 uur de fles gehad. Toen ik thuis kwam om 14.00 uur is ze in slaap gevallen en de kleine slaapkop slaapt nu nog. Ik ga haar maar eens even wakker maken.:D

12. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Ik had ook maar 5gram door de fles gedaan ipv van de 10 gram wat op de verpakking staat. Wilde het al eerst uitproberen voordat ik de max gaf. Slaapt Emma er ook langer op door.
    Na zn flesje van 13.15 is hij ook in slaap gevallen en begint nu beetje te pruttelen en hele hard scheten te laten haha dat kan die als de beste:D

13. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @set: dat inderdaad maar laten.

@hilly: dat is wel een lang dutje haha :D

@kakielakie: slapen overdag is hier ook vaak een blok aan ons been. In de avond en nacht is het prima. Tussen 21.00 en 6.00 is het stil. Op het zoeken naar de speen en knuffel na.

@riean: hier nog zo'n bandiet die alles in de mond wilt hebben. Het is zelfs zo erg, dat meneer er door moet spugen. In zijn ogen moet zijn volledige hand, gebald als vuist, in de keel :$ met het gevolg dat we al 5 dagen achter elkaar onder worden gespuugd. Net ook nog.. stond met L. in de keuken, hij in de draagdoek en ineens zo'n braak geluid.. heb een deel in de spoelbak kunnen laten vallen... De rest op de draagdoek en zijn kleertjes. En dan boos beginnen te schreeuwen terwijl ik het niet schuld ben.

Hier: het 19 weken sprongetje is begonnen. En ik kan het daardoor niet meer alleen de hele dag. Ik kijk uit naar de momenten dat ml thuis is. En dan zegt hij zo leuk dat je in de slaap momenten zoveel kunt doen... Ja dat klopt maar niet als je huis een grote chaos is en vol met was en afwas staat. Wat zou een vaatwasser toch fijn zijn maar helaas geen plek daarvoor. Zo maar eens kijken of ik nog wat krijg gedaan.. Ja moet de draagdoek op de was draad hangen ;)

14. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kakielakie, welkom! Spannend eng dat ze in het begin zo afviel, maar gelukkig allemaal goed gekomen en is daar niks meer van te merken. ;)

Nachten,
    Set, rijstebloem ligt mogelijk nog te zwaar op het maagje en misschien nog niet te verdragen door zijn darmpjes. En soms is een te vol buikje ook niet fijn slapen.
    Riean, slopend zulke nachten. Vooral als hij dan niet snel weer terug in slaap valt.
    Hier ook de laatste nachten wat spokerig, maar naar troosten gaat hij wel gewoon weer verder slapen. Maar hij heeft bewezen dat hij door kan slapen (5 - 6uur achter elkaar), dus ik heb hoop dat hij dat weer gaat doen. Nu is dat teveel gevraagd met al zijn kwaaltjes.

Benjamin heeft vandaag maagzuurremmertjes voorgeschreven gekregen. Arm mannnetje, werd echt tijd, hij krijgt er meer en meer last van. Gewoon zielig, dat hartverscheurend huilen bij zuuraanvallen en tijdens en na het drinken!!
    Hij heeft dus naast een voedselallergie (Neocate voor) dus ook reflux. Hij had gelijk bij de laatste opname maagzuurremmertjes moeten krijgen, zei zijn arts.
    Voor een reflux baby'tje deed/ doet hij het eigenlijk nog best goed, hij sliep nog redelijk.
    helaas tot morgen wachten tot ze binnen komen bij de apotheek. Moesten besteld worden.

15. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Wat fijn om zoveel herkenbaarheid te lezen.

Pukjepuk, wat heb jij een rottijd moeten doorstaan, en de artsen die niet adequaat gehandeld hebben.. Gelukkig kan er nu wat aan gedaan worden.

Set, wat vervelend van de krampjes door de rijstebloem, ik ben ook een beetje huiverig om dat te proberen.

Ik ga vanaf volgende week beginnen met groente en fruit. Zo'n spannend idee!

16. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Poeh poeh hier is duidelijk dat er een nieuwe sprong is, ik wist nie dat de 19 weken sprong zo vroeg al kan komen maar die kan zich al vanaf 14 weken aandienen! Verklaart een heleboel!!

17. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Welkom kakielakie.. gezellig dat je komt meekletsen.

Set.. dan indd die rijstebloem maar even achterwege laten. .

Riean.. Riff stopt ook alles in zn mondje het liefst zoveel mogelijk tegelijk en zo ver mogelijk naar achter.
    Ook aan de borst glipt er steeds een vingertje bij de mondhoek mee naar binnen. Smakgeluid dan vind hij grappig. Net zoals met een volle mond gaan sputteren.

Pukjepuk... Zo ben je weer een dag verder he. . Maar fijn dat hij nu eindelijk maagzuuremmers krijgt. Welke krijgt Benjamin?

Ik was even vergeten dat de groepen verschoven waren van baby zwemmen.. Riff heeft vandaag dus met de grotere kindjes gezwommen.. ging er dus ook wat wilder aan toe,waardoor Riff dikke pret had.

18. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Hier begint het in de mond stoppen ook al te komen! Vooral een sliert haar van mij als het in de buurt komt, eigen knuistje en de tutdoekjes vinden hun weg!
    Verder pakt ze m'n borst vast zoals kindjes ook zelf hun fles vastpakken tijdens het drinken. Ik vind het wel schattig, zolang ze jaar nagels er niet in zit of gaat knijpen! Dat laatste zou wel handig zijn, kan ze zelf borstcompressie geven! Dat laatste doe ik overigens alleen met kolven.

Bij het kdv vandaag heeft Anne een van de dames ondergepoept! Geen luier die het houdt omdat het er plots met zo'n kracht uitkomt! Ze vroegen m'n vriend bij het ophalen of ze normaal ook zoveel poepte haha. Kennelijk vonden ze het veel? Goed om te lezen hier dat ik niet alleen ben met de vieze poepluiers. Ondertussen ben ik wel een ster in het verschonen erna, ik heb enkel een vies spuugdoekje. Die leg ik dan precies op de plek waar de poep is doorgelekt!

19. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    #2039 Elsa86, 27 mei 2015
    Laatst bewerkt: 27 mei 2015
    Set, het verschilt bij Emma nog wel eens. Meestal krijgt ze de fles tussen 20.00 en 21.00 en ze slaapt dan tot 6.30/7.00 uur.

Emma had de laatste paar dagen bloemkool gehad. Hier moest ze erg aan wennen. Na een paar dagen nog steeds een vies gezicht trekken. Vanmiddag heeft ze voor het eerst bruine bonen met appel gehad. Dat vond ze heerlijk. Ze heeft zelfs een half potje leeg gegeten.

20. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    De rijstebloem krijgt hij zeker niet meer voorlopig. Ga mn mannetje geen krampjes aan doen omdat mama zo graag wil dat hij langer gaat slapen.
    Meneertje is vanaf 5 uur al wakker met tussendoor half uur slapen ipv van veel slapen dus ben benieuwd naar de nacht.

Zit nog te twijfelen of ik volgende week al ga beginnen met de bijvoeding, misschien proberen hoe hij het vind.

Elsa: Ok, dus ze maakt ook al lekkere nachtjes. Mn moeder zei pas dat wij vroeger ook dol waren op de potjes bruine bonen met appel dus het zal wel erg lekker zijn blijkbaar;)

Deel Deze Pagina