Set, ben het even vergeten, geef je fv of bv? Ik zat namelijk ook al te denken om rijstebloem door cleo's laatste voeding te mengen, ik geef bv maar de laatste voeding altijd afgelolfd in een fles. Ben dus nu even huiverig of ik dat wel moet doen... Cleo sliep ook een hele tijd al prima tot 6, half 7 en ineens zit ze al een week of zo op half 5 en dan weer 6, half 7 en daarna klaarwakker. Minimama en Riean, als ik jullie verhalen lees heb ik natuurlijk echt niets te klagen, tjongejinge wat een vermoeiende nachten moeten dat voor jullie zijn! Hilly, herkenbaar dit, dan denk je eventjes op schoot laten liggen en ineens ben je een paar uur verder. Wel eens goed voor je, onthaasten is dat, kom je ook eens lekker bij! Pukjepuk, ik hoop heel erg voor je dat de medicijnen nu hun werk doen! Sterkte! Klakilaki welkom!! Nou, ik zit even he-le-maal kapot op de bank. Vandaag hadden we het kinderfeest voor onze dochter die zondag 7 is geworden. Eerst thuis taart eten en dan met in totaal 12 kinderen in de auto naar een boerderij. Daar mochten ze cadeautjes verstoppen (en zowken), lammetjes, varkens en kalfjes voeden, de koeien van de wei halen en koeien melken. En pannekoeken eten. Voor een hoops stadskindwren is dat heel wat. Zo trots op cleo, die lag de helft van de tijd in de babybjoern te slapen voorop mijn buik en de andere helft lekker te kijken en te kletsen. Tussendoor had ik haar een keer gevoed, ging ook helemaal prima daar tussen de herrie, dus apetrots op mijn meisje dat ze het zo goed mee deed. Mijn moeder en vl waren ook mee om de kinderen een beetje in toom te houden, maar man, nu ben ik echt doodmoe. En dan te bedenkwn dat we er over een paar jaar nog een tweede hebben die feestje wil houden... Pfff.... Ze is sinds een week of zo niet meer aan het clusteren s'avonds. Eindelijk slaapt ze gewoon vanaf half 8, soms 8 en maken we haar nu nog wel wakker voor de fles om half 11. Maar ineens heb ik s'avonds rust, en dat is erg fijn!!!
Oh ja, en hier gaat ook van alles in haar mondje, maar het liefst haar handjes! En dan alles onderkwijlen 😄 Ze heeft graag de hydrofiele hema doeken in haar handen, zit daar een beetje mee te spelen en te friemelen, om het doek vervolgens ook in haar mondje te stoppen. Trouwens, zo achattig, de laatste tijd doet ze heel schattig tojdens het drinken aan de borst. Als ze al niet zo veel honger meer heeft stopt ze steeds met drinken en kijkt me dan vanuit schuinonder heel ondeugend met een lachebekje Aan! Dan pakt ze weer de borst, drinkt eventjes en doet het weer. Als ik niet meteen kijk wacht ze gewoon tot ik toch naar beneden kijk en dan lacht ze weer. Zooo lief gewoon 😊
Zomersproet, dat ondeugende kijken en dan wachten op oogcontact om te gaan lachen doet mijn meisje ook zo hartverwarmend is dat hihihi en dan probeer ik zogenaamd niet terug te lachen zodat ze verder drinkt hahah maar houd het meestal niet vol, kan toch niet met die pretoogjes en prachtige lach
Dames we zouden een boek moeten schrijven ik zie vaak dat we dezelfde dingen meemaken en nergens op i-net vind je dat zo uitgebreid terug. haha Zomersproet en Hilly onze kindjes zijn ook precies even oud ! En dan dat het ons alle 3 opvalt ook de handjes in de mond en het kwijlen is hier helemaal ''in''.
Jullie hebben ook lachborsten dus.. ik ook.. hihi zo lieff. Als je tegen Riff titje zegt begint hij te lachen.. zou hij al doorhebben wat we met titje bedoelen.. hebben t van t begin af aan zo gezegd.. Mijn opa zei laatst al Riff roept je niet als mama straks maar als titje.. Oeps Zomersproet rijstebloem en bv gaan niet samen dat mengt zich niet. Dan beter biobim volgens mij verkrijgbaar bij etos
O dat kijken tijdens de bv doet Anne ook! Ik smelt dan helemaal en voel me zo verliefd! Grappig dat ze dat allemaal doen 😁. Ze kan ook zo heerlijk lachen als m'n vriend haar uit bed haalt en ze mij ziet. En als ik dan niet haar kant op lom priemt ze haar blik echt in me totdat ze bij me is. Reageren jullie kindjes al op hun spiegelbeeld? Ik sta nu heel veel voor de spiegel omdat ze dat ze dat zo mooi vindt!
jaaa, dat lachen tijdens het drinken, smelt �� en ik me dan inhouden, omdat ik wil dat hij verder drinkt, maar dan laat hij echt helemaal los en lijkt te wachten tot ik teruglach en dan hapt hij tevreden weer aan ��. spiegelbeeld vindt hij ook prachtig, we lopen regelmatig onszelf uit te lachen in de spiegel samen, in de gang of in die op onze kamer, prachtug. Wat worden ze steeds leuker he, op deze leeftijd
Zomersproet, ik geef fv. Op de verpakking zag ik volgens mij staan dat de combi met bv en rijstebloem verdunnend werkt. Hier ook een kleine kwijlerd die z'n knuistjes het liefst helemaal in z'n mondje stopt. Het is idd erg leuk om alle overeenkomsten met elkaar te lezen. Hetzelfde met de haaruitval waar een hoop dames nu last van hebben. Ons mannetje heeft vanavond weinig geslapen van de krampen en ligt nu na z'n fles van 21.15 te slapen. Het zal waarschijnlijk wel weer midden in nacht worden met zo vroege fles. Weltrusten allemaal!!!!
Ook hier lachen tijdens voden. Gijs vid vliegtuigje ook erg leuk en papa doet dat graag. Vervolgens kan oapa toveren en vliegt gijs naar de titte... ik zie hem gewoon genieten als de titte aan bod kont. Hij lacht ook erg veel naar papa. Zo leuk. Ik wil een foto maken van zijn lachende koppie en die druk ik af op tshirt met de tekst " lachen naar papa". En geef deze voor vaderdag. Samen met sloffe, als ik die kan vinden. Gijs zit op volledige bv en vanaf 3weken geven we 's avonds de fles. Puur flesgewenning Voor als ik er niet ben. Dus aankomende zaterdag ben ik weg en sinds eergisteren is gijs een flesweigeraar.... morgen is er open inloop van het cb want geen van de tips helpen die ik gekregen heb.... misschien dat hun nog een tip hebben. Het enige wat gijs wil is mijn campina. Ik kook erg lekker, blijkbaar. Gijs stopt hier ook alles in zijn mond (behalve de fles en speen..) ook duimt hij sinds een paar dagen... zo lief.... Klikiklakie. Welkom hier. Pukjepuk, ik hoop echt dat de medicijnen snel aanslaan.
@yasmientje: L. Heeft sinds zaterdag "last" van het 19 weken sprongetje. Hij was toen precies 15 weken oud. Gisteren zijn er een paar nieuwe geluidjes bij gekomen. @lachen tijdens de voeding: ja hier ook! En ook stoppen met drinken en pas weer doorgaan als er oogcontact is. Hier doet L. dat ook met de fopspeen haha @pukjepuk: ik hoop dat de medicijnen snel werken. @nacht: ml is vannacht gelopen zodat ik even aan een stuk kon slapen. Ik ben er 2 keer uit geweest, ml 5 keer. En dat is steeds tussen 2 slaap cyclussen in. Het is sinds zaterdag dat we er zo vaak uit moeten. Al vind ik een nacht voeding zwaarder. Hier: ik heb sinds gisteren gevoelige borsten L. Heeft daar zo schattig tegenaan zitten trappelen tijdens het verschonen. En sindsdien lijkt het soms alsof ik stuwing heb. T is hetzelfde gevoel alleen geen keiharde borsten. Ik heb maar met een sportbh geslapen. En sinds vanmorgen heb ik een kriebel in mijn keel, hoest ik en heb tranende ogen.. fijn zo'n verkoudheid
Lianne en Set, dank jullie voor de tips, dus rijstebloem werkt niet. Ik zal wel eens in de winkel kijken naar andere opties, biobim of zo. Vannacht heeft ze weer wat langer geslapen, tot 5.30. Gisteren 5.00 dus even kijken of het doorzet en weer later wordt. 6.30 is perfecte timing voor oms om de grote op tijd naar school te krijgen enzo. Goblins, wat vervelend dat hij ineens niet meer uit de fles wil drinken. We doen het hier hetzelfde als jij en zijn ook rond 3 weken begonnen met de fles s'avonds ( en cleo kreeg ook een tijdje nog bijgevoed na de borst). Ik was juist blij dat ze dus even goed en graag uit de fles drinkt als aan de borst maar zo te zien kan dat ook nog veranderen 😳 Ik ben benieuwd wat ze je vertellen bij het cb. Minimama, heftig!! 2 +5 keer het bed uit??!!! Wow!! Wil hij dan gewoon zijn speen of heeft L honger? Ik zou toch eens een keertje op cb vragen wat je daaraan kunt doen, op den duur breekt dat je op als je altijd uit die diepe slaap wordt gehaald! Leuk, die overeenkomsten met lachen en oogcontact zoeken tijdens het drinken! Cleo is ook zo'n blij kindje dat heel veel lacht. Ze lacht ook altijd heel veel naar haar papa, zo lief. Als hij gaapt lacht ze zelfs hardop, dat vindt ze zo grappig, elke keer weer 😀 En ik herken ook dat naar mama staren tot ze bij mij is. Het gekke is, ik was helemaal vergeten dat deze tijd ook zo leuk is. In mijn herinnering waren de eerste drie maanden met de oudste juist heel erg. Terwijl ze super sliep en al vrij vroeg de navhten doorsliep, en ook verder goed at en groeide. Alleen borstvoeding lukte me toen niet en dat zorgde nogal voor frustraties. Maar in mijn herinnering was die tijd juist heel erg. Achteraf denk ik dat ik best een beetje last had van postnatale depressie. Ik vind het toch ongelooflijk hoeveel meer ik nu kan genieten en in balans ben met mezelf vergeleken bij 6,5 jaar geleden! Zo blij dat we toch nog voor een tweede zijn gegaan ondanks mijn leeftijd ( ben net 42 geworden)...
@slapen hier gelukkig weer een goede nacht, maar 1x eruit gehoeven dus ze heeft geslapen van 20.00 tot 7.30 ik ben trots! Hier merk ik ook haaruitval, maar ik vind dat niet erg want heb super dik haar! Ff spammen. Na de groenten knock out in de kinderstoel Bekijk bijlage 459107
@zomersproet: her is 7 keer eruit omdat L. De speen of knuffel kwijt is. L. stopt heel lief zijn knuffel onder de deken/laken.. ziet er schattig uit, zo'n kopje van de knuffel net boven de lakens haha maar in de nacht wilt hij de knuffel vasthouden. Ik ben me al aan het inlezen waardoor "slaap problemen" kunnen ontstaan. Wie weet is het dat wel. @moedersvan2: leuke foto! Hier: net weer peer laten proeven maar ik krijg nog een vies gezicht als reactie haha
Oei jij dus ook vaak eruit minimama. hier ook zon rotnacht. 21.00 gevoed, toen om 1 uur, 4 uur en 6 uur. Ik ga hem vannacht denk ik maar tussen ons in leggen, dan hoef ik tenminste niet eruit, of zijn ledikantje naast ons bed, scheelt toch 3 stappen �� Geen idee wat het nou is, ik gooide het op regeldagen, maar dat duurt dan duren die wel erg lang. Schijnt ook te kunnen dat ze dan overdag te weinig drinken, en dat snachts inhalen. Nu voed ik hem vandaag maar eens onder de doek, zodat hij niet steeds rond kan kijken en hopelijk meer drinkt
Mijn nacht viel nog redelijk mee, gisteravond was het feest, ze wilde niet eten, maar had wel honger, want ze wilde de borst, ik had niet genoeg voeding, dus daar weer om huilen, de fles wilde ze niet en ga zo maar door. Uiteindelijk sliep ze om 1 uur en om 5 uur hoorde ik haar, maar ze had een krampje, na de wind sliep ze meteen door en om 8 uur was ze weer vrolijk. Moedersvan2, wat een schattige foto! Gaat het goed met de bijvoeding? Meteen vanaf het begin goed gegaan? Herkenbaar van het lachen tijdens de voeding, hier ook, geweldig! Verder valt de haaruitval hier wel mee, maar tijdens de zwangerschap ben ik juist veel verloren, dus ik heb veel korte haartjes nu.
Globins, wel een compliment voor jou eigenlijk dat hij de fles weigert, maar absoluut niet fijn voor natuurlijk. Je hebt flessen die heel erg op borsten lijken qua vorm dan. Mijn neefje was ook een flessenweigeraar, en toen moest hij naar de opvang. Uiteindelijk begon hij toen toch te drinken, maar hij hield het steeds lang vol. Ik ken een meisje die met 10 maanden aan de fles moest, en het toen 24 uur heeft volgehouden om de fles te weigeren en uiteindelijk met enorme honger gedronken en vervolgens weigerde steeds minder, maar ja zo'n ukkie van 3 maanden is echt nog te klein Nachten, wel toch toevallig dat er hier momenteel meer nachtspookjes zijn. Misschien toch ook een sprongetje. Hier vanacht twee keer speentje moeten geven, om 3:30 en om 5:30 en om 6:30 echte honger maar niet zo erge honger. Riean, volgens mij rond 3 of 4 maanden toch bepaalde regeldagen of zo. Hier merk ik niet echt van 's nachts inhalen wat hij overdag minder heeft gedronken. Misschien ook een soort zuigbehoefte. Laat hem maar dichtbij je, in bed of direct naast je bed. Steeds opstaan, is te vermoeiend en als je gewoon kan blijven liggen, val je toch sneller in slaap, minder verstorend zo. Mimimamma88, jouw mannetje maakt het wel erg bont. Pfff.. . Riean, mimimamma, als er nachten geweest zijn dat ze wel hebben doorgeslapen, zal dit wel een fase zijn. Benjamin heeft bewezen dat hij 5 tot 6 uur kan slapen in de nacht, dus ik verwacht dat hij dat vanzelf weer gaat doen. Opvallend dat hij s nachts echt onrustig is, maar minder last heeft van de zure reflux. Overdag/ s avonds wordt hij nu de laatste dagen elke 40 minuten keihard huilend wakker van de pijn. Maar ja, hier geen nachtvoeding meer. Lianne, hij krijgt omeprazol, als ik het goed schrijf. Hij mag dan 2 maals daags 2,5 ml. Volgende week woensdag weer terug om het effect te bespreken. Het huilen van de pijn wordt steeds erger en veel vaker, ik krijg hem nu moeilijker getroost. Heb jij nog tips?
Ons mannetje gisteren om 21.15 fles gegeven en toen kwam die om 04.00 uur en om 4.45 fles gegeven. Opzicht keurig want zat 7,5 uur tussen. Was dus goed te doen. Daarna lekker doorgeslapen tot 8.45 heerlijk. Zonder rijstebloem haha
pukjepuk, wat hier erg goed helpt is het bed goed schuin zetten. Ik had eerst handdoeken onder het matras, maar nu een stapel boeken onder de poten, en dat werkt veel beter tegen de reflux. J kreeg ook Omeprazol, 1 x daags 4 ml, maar dat was al snel te weinig, de CB arts dacht ook dat dat niet meer zou werken, hij was toen 6 kilo, en zij raadde aan om de dubbele dosis te gaan vragen bij de huisarts, dus 8 ml per dag. Uiteindelijk ben ik ermee gestopt, omdat het bed goed schuin voldoende hielp. Dus misschien is dat een idee? Hij slaapt bij jullie in bed toch? En dan ligt hij plat, en blijft het waarschijnlijk omhoog komen. Hopen dat het snel helpt! Wat goed van L Set, 7,5 uur doorslapen is idd prima, maar wel beetje jammer dat je er dan toch uit moet 's nachts