Misschien 4:00 niet zo'n fijne tijd, maar als je kijkt naar de tijd ertussen heel netjes en heel goed gedaan hoor! Misschien werken deze tijden gewoon beter. Late avond en begin nacht meestal de diepste slaap. Late voeding na 23:30 werkt hier bijvoorbeeld gewoon niet, omdat zijn slaap dan echt verstoord raakt.
Bedankt voor je reactie! Oke, dan verwacht dat een dosis van 2 keer per dag 2,5 ml al snel niet toereikend is. Daarom hebben wij ook snel een afspraak.
Moeders van 2, jij hebt dus ook zo'n grote trotse zus, leuk! Hoe oud is ze? Die van mij is net 7 geworden.
@pukjepuk: L. sliep al vaker in 1 ruk door tot een uur of 4. Toen spenen honger. Dat hij nu zo spookt komt doordat meneertje in het sprongetje begint te komen. Zodra een sprongetje in de buurt komt, is het spoken tijdens de nacht en overdag ook niet willen slapen.. ook nu weer, ben al 2 uur bezig om hem in slaap te krijgen maar helaas... alleen maar brullen en soms even stil. @nacht: hier hebben we op t spoken na ongeveer 10 uur slaap. @ritme: om 19.30 is het vaak nog de fles en daarna is het maagje vol tot 6.30. Hier: ik blijf het grappig vinden dat mensen, die me kennen van de buurt of school, me stomverbaasd aankijken als ik vol trots met de kinderwagen wandel alsof ze dat niet van me verwachten ofzo.. en het mooiste is nog, raadplegen ze fb, dan vinden ze niks.. en durven te vragen doen ze ook niet haha En het is tegen mijn instinct in, maar ik laat L. nu vaker huilen, vooral als hij erg moe is. Als ik hem troost, begint hij te lachen.... en je eigen lach inhouden is zo moeilijk haha. Uit bed halen voelt voor hen als overwinning, kan hij weer rond kijken. Ik blijf wel tijdens het huilen in de buurt, anders voelt het niet goed.
minimama dat laten huilen moet hier ook echt anders gaat ze absoluut niet slapen dan haal ik haar eruit en slaap is verdwenen, gelukkig duurde het maar 2 dagen en nu slaapt ze zonder huilen vooraf, maaaaar ze vind het soms nog steeds niet fijn om alleen te zijn ze eist dat ze ons blijft zien in de kamer haha dus doen we maar een wasje strijken o.i.d. terwijl ze inslaapt
PS ik vind het 19 weken sprongetje hier wel errgggg vroeg ze is gecorrigeerd 14,5 weken maar toch voelt het erg vroeg
Pukjepuk.. Indd bedje goed schuin,Riff ligt overal schuin. Ook in de box,op t aankleedkussen. Wandelwagen gebruiken we de zitting al een tijdje, in de bak blijft hij alles bij elkaar krijsen. Omeprazol werkte voor Riff niet voldoende, hij krijgt esomeprazol de sterkere variant. Voor troosten je gevoel volgen, ook al lijkt het niet te werken toch heeft het voor later een positieve uitwerking. Nu moet je hem de basisbehoeften geven, hij weet straks echt wel dat je er altijd voor hem bent geweest hoe weinig effect het ook leek te hebben. Succes en vooral veel sterkte.
Volgens mij is hier ook weer een sprongetje. Emma drinkt slecht, huilt veel. Is moe, maar wil niet slapen. Volgens de app zou ik over ongeveer 5 dagen de eerste tekenen moeten zien, maar met de vorige sprong was ze ook een week eerder.
Sprongetje, drink-lachen , vuistje sabbelen en kwijlen hier ook Woensdag had VL echt een hel-avond met Devin. Steeds weer hetzelfde liedje. Fles niet willen drinken, dan te hongerig om te slapen en dan uiteindelijk dan weer te moe om te drinken en nogmaals de fles weigeren. Dan zit ik ook niet prettig op het werk. VL helemaal in de stress omdat hij zo blijft huilen... Ben dan altijd bang dat hij niet rustig kan blijven en dan Devin wat aan doet Hebben jullie dat nooit? Morgen hebben we een bruiloft en blijven ook in een hotel slapen. Mijn moeder past op.... ik hoop niet dat het ook zo'n hel word! Anders wil ze nooit meer oppassen Van de osteopaat moest ik de puckababy alleen overdag gebruiken, omdat hij 's nachts al goed doorsliep zonder dat ding. Nu ligt hij dus wel weer met zn handjes boven de dekens waardoor hij ijskoude handjes heeft. Ben blij dat Devin geen speen wil als ik zo die verhalen hoor van op en neer lopen voor een speen! Ohja vanmiddag nog wat grappigs. Ik kreeg 2x te horen dat Devin al zo gigantisch groot is. Baby's van 5 maanden zijn soms nog kleiner dan hem. Nouja... hij zit dan ook tegen het +2 lijntje aan van gewicht. Denk dat het nu wel iets afneemt omdat hij minder drinkt en meer slaapt
Hoi dames. Kakielakie. Je geeft aan niet genoeg voeding te hebben in de avond. Hoe uit zich dat? Hangt de kleine aan de e borst en begint ze dab te huilen of is ze aan het clusteren? Onyx, hier geen zorgen als ml voor gijs zorgt. Mijn enige zorg is dat gijs dus de fles niet wil... Ml heeft erg uitgekeken naar zijn dag met gijs. Maar aals gijs niet eet en begint te krijsen van de honger.... daar baalt hij van. Is ook jammer voor hem, maar stiekem ervaart hij dan ook hoe een handenbindertje een beeb is... is ook wel is goed. Snapt hijmij ook wat meer en dat het prettig is als de ander even gijs onder zijn hoede neemt. En over flesweigeren gesproken. Op het open inloopspreekuur geweest. Gijs is in anderhalve week 300gr aangekomen en volgt de groeilijn perfect. Verder advies gekregen om zoogcompres om de flessenspeen tedoen want danruikt die naar mama. En anders een papje. Gisteren beide geprobeerd en beide mislukt. En gijs keek ons wel met een boeventronie aan...... alsof hij het bewust doet...... Verder gaat alles wel goed hier. Alleen mag gijs van mij nu wel snel gaan poepen... dit is dag 4 die aanbreekt.. en vieze poepjes dat hij laat...... iet te harden. heel fijn als je hem net aan de borst hebt hangen.... je kan geen kant op.
Ohh... Mijn tweede menstruatie is begonnen.. Weten jullie nog dat ik afgelopen keer bijna alleen maar spottenden had.... Nu lijkt het of de kraan openstaat Jezus zeg!!!! Heb al 3x mijn ondergoed moeten verwisselen!!! Is dit normaal?!?! Heb dit nog nooit zo gehad???
Tsja, is dit nou 'doorslapen' of niet? Om 19u naar boven en om kwart over sliep hij al. Veel te snel, dus ik zei al tegen mijn man: 'wedden dat ik zo mag opdraven voor de andere kant?'. En inderdaad: om 20u de andere kant. Om middernacht heb ik hem halfslapend gevoed en weer in zn bedje gelegd. Vervolgens kwam hij om 04:30 voor 1 borst, teruggelegd toen hij weer echt sliep en om 07:00 voor de andere. Hij gaat nu vast nog een uurtje of twee door, vermoed ik. Aan de ene kant wel 'gebroken', maar aan de andere kant dus wel van 19 tot (minstens) 07 (half)slapend doorgebracht. Das minstens 12 en misschien wel 14 uren... Geen wonder dat t kind de rest vd tijd niet naar bed wil
@onyx: je moeder is wel heel erg radicaal in oppassen Ik hoop dat jullie vandaag wel een leuke dag hebben! @goblins: fijn dat het met Gijs goed gaat. Nu nog de fles willen krijgen Je bent gewoon geliefd in de ogen van Gijs mooier compliment kun je niet krijgen toch? Hier: het is een combinatie van sprongetje en tanden waar L. last van heeft beide snijtanden beneden zijn voelbaar en beetje zichtbaar Een geluk, hij lijkt niet op mij met het gebit.... ik wisselde nog op mn 16e L. bijt op alles wat los en vast zit. Vingers, knuffel, speen, speelgoed, doekjes, slabbers en ga zo maar door haha de ontlasting was gisteren olie achtig. Ik hoop dat het snel achter de rug is met die tanden, want fijn is het voor meneer niet. Gisteravond was L. niet te genieten toen mijn ouders er waren. Dus gekozen om geen boodschappen te doen maar om samen even de dag af te sluiten onder de douche. Mijn moeder wilde rond 20.00 nog langs komen om gezellig te kletsen.. Ze snapt niet dat wij het na een douche beurt het hebben gehad. Ze was een beetje egoïstisch. Vind ik niet erg, maar ik laat het me niet meer opdringen dat ik op haar "planning" mee moet. Als L. aangeeft rust te willen hebben samen met papa en mama, dan doen we dat. Vooral omdat ml vaker een avond er niet is in de nabije toekomst. En ml en ik genieten er ook van. Mijn moeder snapt dat niet.... terwijl ze 3 kinderen heeft en een fulltime baan. Ach, moeders haha... zal L. over 20 jaar... Nee over 15 jaar ook wel denken haha
@lovingmyboy: ik wil niet dat je hoop in de schoenen zakt..... maar mijn 2e menstruatie begon met wat licht bloedverlies. Dat hield 3 dagen aan... en toen kwam de vloedgolf ik heb 3 dagen gelopen met kraamverband. Binnenshuis was het te doen met nacht verband maar als ik ging wandelen stroomde t na 3 dagen vloedgolf nam het wat af. Leek op een normale menstruatie. Maar zo "normaal" was t niet. Ik ben 2 weken lang aan de menstruatie geweest. @hilly: doorslapen zou 5 uur aan 1 stuk zijn. Hier is het lange slaapje ook 10 uur. Overdag zit ik aan 5 of 6 uur maar meer ook niet.
Pfff jeetje zeg.... Ik ga dalijk idd weer kraamverband halen... Een gewone tampon en inlegkruisje ter extra bescherming is niet eens genoeg
@lovingmyboy: maxi nacht verband deed het bij mij ook erg goed. Absorbeert net wat meer dan een ultra dun nacht verband. Ik begreep vroeger nooit wat o zo fijn aan maxi verband is, maar nu wel haha. Ultra dun wilt hier nog wel eens schuren bij mijn mooie litteken down under. Maxi doet dat niet haha. Ik hoop dat het niet zolang duurt bij je zoals bij mij!
Hier hebben we ook een spookbaby, gelukkig pas in de ochtend. Kwart voor 10 lag ze in bed te slapen en om 3 uur was ze wakker, heel onrustig. Ik kon haar met een speen even zoet houden maar om 4 was ze toch toe aan drinken. Liggend gevoed ( een borst) en allebei in slaap gevallen. Om 10 voor 5 weer wakker want toen wilde ze de andere borst, weervoedend in slaap gevallen, en om 6.10 weer vanborst gewisseld. Daarna was ze klaarwakker en vond dat we om half 7 wel konden opstaan. Nou, had ik tenminste tijd om rustig mijn haar te wassen enzo voordat de oudste opstaat en de ochtendroutine begint. Maar net wilde ik net de deur uit om de grote naar school te brengen, cleo in de maxi cosi, Maar dat vind ze niet zo'n goed idee want ze had alweer honger. Gelukkig werkt vl vandaag thuis en kon hij T naar school brengen. Was hij niet blij mee maar ja, niks aan te doen. Ik had in ieder geval geen zin om een half uur met een huilende baby rond te rijden... Net dus beide borsten gegeven en ik hoop dat dit deze keer nu wel even 3 uur aanhoudt... Pfff. Te vroeg voor het sprongetje, hij zou volgens de app wel dezer dagen beginnen. Oh ja, haar neusje zat wel ontzettend dicht waardoor ze niet goed lucht kreeg, niet zo handig met drinken natuurlijk.