a, Emma hoort de sprong nog niet te hebben. Ook al is ze veel onrustiger dan voorheen, ik merk nog niet echt veranderingen. Ze kijkt ons wel langer aan, reageert ook op aanraken, maar ze reageert nog niet op geluiden en ze brabbelt ook nog niet. Ik wacht rustig af hoe ze over 2 weken is. Het is zo'n mooi weer en ik zit thuis omdat er een pakket komt waar ik een handtekening voor moet zetten. Pakket zou komen tussen 8.30 en 20.30 uur. Nee daar heb je wat aan.
Hier ook thuis in afwachting van pakketje tussen 14:30 en 18 uur ... JMAY ik ga het hier ook eens bijhouden hoelaat wakker slapen eten etc !
Hannah en ik zijn lekker 2 uurtjes wezen wandelen!☀Lekker over de markt geslenterd en geshopt! Dit is mijn buit!
L. had hier ook een onrustiger daagje. Alleen s middags was het 'normaal'. Gisterenavond ook van 6 uur tot 11 onrustig/huilerig geweest. Maarrrrrr hij heeft na zn fles van 23.00u tot 04.30 doorgeslapen!! Daarna kwam die weer om 08.30. Overdag nu ook elke keer om de 4 uur. Zo trots op mn knapperd. Zou hij gister een sprongetje hebben gehad Ellada, wat een leuke kleertjes echt super lief.
Wat fijn Set, nog een kleintje die de kunst van het doorslapen doorkrijgt! Ik vind onrust/veel willen drinken 's avonds nooit zo erg, want ik krijg er een heerlijke nacht voor terug! Hoewel... Ze heeft ook rustige avonden gevolgd door fijne navhten! gisteravond heeft Hannah van 19.30 tot 22.30 geslapen, toen heb ik haar wakker gemaakt voor een voeding en daarna zijn we beiden als een blok in slaap gevallen... Dat soort avonden zijn ook heel fijn! 's Nachts slaapt ze al 6 tot 8 uur achter elkaar door, maar overdag meestal nog om de 3 uur, maar eerlijk gezegd geniet ik van het knuffelen en de warmte tijdens de bv! <3
Ja heel fijn en ook grappig dat hij nou overdag ook elke keer langer weg blijft. Ben benieuwd of het blijvend is Ik vind onrustige avond ook niet erg maar gisteren moest ik precies van 18.00-20.30 dus ml zat er precies mee. Hij wist er echt geen raad meer mee, wat doe ik nou verkeerd zei hij ik heb van alles geprobeerd. Die arme ziel. Heerlijk dat Hannah ook al zo goed slaapt 's nachts! Ik vond het ook niet erg om de 3 uur overdag. Zat hem soms wakker te kijken zodat we weer lekker konden knuffelen haha. Vanavond weer visite en ml moet precies werken Hopelijk blijft de kleine man rustig
@Ellada: leuke kleertjes! @bijhouden slapen/voeding: ik hou de voeding, luiers, spuug bij zoals in het kraam dossier. Slapen niet zo maar het is sinds deze week zo dat we L. in bed leggen zodra we de eerste signalen zien van moe zijn. En dan moeten we nog wel een paar keer de speen terug geven maar daarna slaapt L. als een roosje Hier: vanmiddag even wat boodschappen gehaald. L. heb ik wakker gemaakt om hem een schone luier te geven en daarna in de kinderwagen te leggen. En wat heeft hij heerlijk verder geslapen. Het wandelen was weer erg fijn. Straks komen mijn ouders weer eten. Ben benieuwd hoe L. reageert. Vanmorgen had mijn schoonmoeder weer voor haar wekelijks gesprek gebeld.. Vroeg ze of het nog een rede had dat ze L. nog niet had mogen vast houden. Ik heb haar gezegd dat ik L. niet vanwege bezoek uit bed haal als hij heerlijk ligt te slapen. Dat kon ze zich wel voorstellen. Halen jullie de kleine uit bed als er bezoek is en hij/zij heerlijk slaapt?
Ik haalde haar inderdaad uit bed als ze sliep omdat ze gewoonweg niet wakker te krijgen was vond ik het ook niet erg, ze ging zelfs van de ene visite op de ander en had er geen problemen mee ze sliep gewoon verder haha! Maar sinds gisteren toen we op bezoek waren merkte ik op dat ze veranderd is, ze kon namelijk niet in slaap vallen door het harde gespeel van de kinderen, wat dus heel opmerkelijk voor haar is omdat ze normaal geen moeite had om te slapen of door te slapen wanneer er (harde) geluiden zijn. Als het klopt dat ze inderdaad nu moeite heeft met geluiden dan ga ik haar niet meer oppakken maar lekker laten slapen, ik bedoel als het kind er geen last van heeft dan uiteraard geen probleem om haar vast te houden maar als ons meisje er nu wel last van heeft blijft ze lekker slapen en komt er niemand aan haar of bij haar behalve me and ML
Ik haal Emma ook zeker niet uit bed als ze ligt te slapen. Ze slaapt al zo weinig. Maar al sliep ze veel dan nog zou ik het niet doen. Vanavond komen een aantal collega's van mij op bezoek en 24 maart komen er nog een paar.
Ben ik de enige of gaat het bij jullie ook zo ? : Ik kan gewoon niks afmaken, dan douchen en huilt ons meisje terwijl ik expres na het voeden ben gaan douchen met het idee dat ze verder geen reden zou hebben om snel wakker te worden, ontbijt kan ik niet afmaken etc.etc. hoe doen jullie dat nou om de baby heen plannen ? ik vind het lastig hoor !
jbpm adviseerde ze van t cb ook. Dit nog niet geprobeerd, vanwege de nadelen.. voelt voor mij gewoon (nog) niet goed dus doe ik dat ook nog niet. Riff heeft nu niet zoveel last meer van krampjes, wel nog van heeeel veel scheten.. infacol hebben we toen hij zoveel krampjes had gebruikt, maar werkte nauwelijks. Bedje/kinderwagen etc hebben we al omhoog. Na de voeding houd ik hem ook lang omhoog zodat t goed kan zakken. Toegeven om steeds een klein beetje te drinken werd mij afgeraden omdat ik met overproductie kamp. Het begint nu net sinds een dag of 3 wat minder erg te worden. Waarschijnlijk komt dit ook juist omdat ik hem wel steeds aanlegde.. kon op een gegeven moment nadat hij een volledige voeding had gedronken had nog zo'n 50/60cc uit elke borst kolven.
Gelijk heb je lianne want zitten idd nadelen aan Je kan het altijd later nog proberen of als het erger word.
In de ochtend als Novan wakker word voed ik hem enz, gaat hij vaak na een uurtje slapen en heb ik tot 9/10u voor mezelf dan word Jaylin wakker en Novan vaak daarna ook weer hihi Verder doe ik veel als Ml thuis is
Indd. Het lijkt vandaag met de maximale dosering goed te gaan! Nog een vraagje aan de bv mamas. zit er bij jullie al een enigszins ritme in de voedingen? En hoeveel voedingen krijgt jullie kleine? Riff zit gemiddeld op 7 voedingen per dag. Heel soms 8 en soms 6. Snachts komt hij rond 2 uur en dan rond 6 uur weer.
Dingen gedaan krijgen in huis: Emma huilt momenteel dus erg veel. Douchen doe ik altijd 's avonds en in het weekend 's morgens, dan is VL thuis. Het huishouden doe ik als Emma toevallig slaapt of stil is. Als ze heel erg huilt moet dat huishouden maar even wachten. Voedingen: ik heb er nog niet echt een ritme in. Emma krijgt meestal 5 a 6 voedingen per dag op de volgende tijden 6-10-14-18 en 22.30 uur. Er kan een uurtje verschil in zitten, ligt eraan hoe laat ze 's nachts komt. We proberen nu om de nachtvoeding eraf te halen. Vannacht werd ze wel wakker, maar nam ze genoegen met een speen.
Yasmientje, hier draait de dag vooral om J, er zijn slechte dagen, zoals gisteren, dan kom ik bijna nergens aan toe, alleen een boekje voorlezen aan dochter, of even snel het toilet poetsen. Dan heeft hij de hele dag krampjes en ik laat hem niet huilen als hij pijn heeft (sowieso niet, er is altijd wel iets als hij huilt, of pijn of hij wil drinken, en hij is bijna altijd stil te krijgen als hij bij me is). Maar er zijn ook betere dagen, dan poets ik tussendoor een ruimte, daarna weer voeden of hem tegen me aan hebben tegen de krampjes, en dan weer een kamer poetsen. Uiteindelijk heb ik wel alles gehad aan het eind van de week Voedingen, ik hou totaal niet bij hoe vaak ik voed, grote voedingen, waarbij hij echt alles leegdrinkt denk ik zo'n 6 a 7 keer, en dan tussendoor nog een paar keer wat minder lang. Het frustreerde me alleen maar als ik het bij ga houden, dus ik ga gewoon mee in zijn ritme, en dat werkt goed. Ik ben veel ontspannener, en ik plan nog zo weinig mogelijk in. Wel spontane bezoekjes, maar echte vaste afspraken maak ik gewoon nog niet. Dochter went er gelukkig ook aan, ik zorg er voor dat ik op momenten dat J toch even slaapt (dat is wel heel weinig op een dag) ik eerst iets met haar doe, een spelletje ofzo, dan komt de keuken schoonmaken wel later op de dag. Vandaag is de sab simplex binnen gekomen, dat had ik maandag al besteld. En zo waar lijkt dat een klein beetje te werken, maar het kan ook toeval zijn natuurlijk. Maar hij heeft wel iets meer geslapen gelukkig, en heeft niet de hele dag door pijn. Het wordt wel elke dag leuker, hij lacht zo veel tussen de kramp door, heerlijk om te zien. Maar het gaat wel snel, dat hele prille is er echt helemaal af. Ook niet erg, ik vind die eerste weken niet echt 'mijn ding'
@Yasmientje: ik herken het. Ik liep mezelf voorbij met het uitstellen van zelf eten en drinken. Ik was maar steeds met L. bezig. Ik heb daarom nu me aangeleerd om tijdens de voeding ook wat voor mezelf te pakken van drinken en/of eten. Hierdoor drink ik weer voldoende en zit ik niet zelf met honger ik laat L. met tussenpozen drinken waardoor ik in die pauzes mijn handen vrij heb om zelf even wat te drinken. Eten doe ik als L. zit uit te buiken Is een mooie manier van multitasking haha