Precies, dat met 4mnd starten is niet in strijd met bv. Je geeft ook echt maar 1 of 2 lepeltjes (of stukjes), zodat ze kunnen kennismaken met smaken en de darmpjes heel langzaam wennen. Het is niet de bedoeling dat je met BV mindert. Ik begin met groente, omdat dat minder heftig is voor de darmen dan fruit.
Ik kan hier ook nit wavhten tot gijs 4 maand is.... als we eten raakt gijs gefrustreerd omdat hij geen eten krijgt.... maar hij is net drie maand en twee dagen... dus hij mag nog een maand gefrustreerd blijven tijdens het eten. Ik ga is kijken naar die hero-hapjes... ivm dat er teveel overblijt. Al zijn de honden dan wel wer gelukkig.
Onze bolleboos is met zn 8,5 kilo en 66 cm weer goedgekeurd. Hij zit wel een stukje boven de bovenlijn. Naast mij in de verkleedhokjes stond een bekende van me met een baby van 7 maanden. Ze was 2 kilo lichter als L wat een verschil. Deze week (denk het weekend zodat ml erbij is) wil ik ook gaan beginnen met groente. Ben van plan om worteltjes te koken en dan in ijsklont vormpjes te bevriezen zodat ik elke dag een blokje kan pakken. Ben benieuwd wat hij er van vind.... Hij heeft het echt al warm had nog een dun shirtje met lange mouwen aangedaan maar het zn shirtje net uitgedaan. Hij heeft genoeg spekkies om zich warm te houden
Wat grappig dat hier veel ukkies zo'n belangstelling voor vast voedsel (fruit, groeten enzovoorts) beginnen te krijgen. Hier merk ik daar nog niks van. Hoe kun je dat merken/ zien? Zomersproet, grappig en een keer wat anders een man als verpleegkundige. Ik denk ook dat het introduceren met 4 maanden erg goed is, gewoon om alvast kennis te maken met de smaak en de manier van het eten. Bloesem, bedankt. Al voelt het nu echt een beetje als overleven. Ik weet niet hoe ik straks nog trek als ik 15 juni moet gaan werken. en hoe zal het dan met Benjamin gaan? Globins, grappig dat de honden de restjes lekker vinden, hoef je het tenminste niet weg te gooien. Century, je hebt gelijk. Praten erg belangrijk in moeilijke tijden en inderdaad Benjamin moet ook aan zijn vader wennen wat troosten en drinken betreft. Weer een nachtvoeding rond 4 maanden, hoor je vaker. Omdat ze op die leeftijd steeds alerter worden en meer wakker zijn en dan net niet goed drinken om de hele nacht door te trekken. Hier, Benjamin van 23:00 tot 2:00 geslapen en toen om 3:00 weer wakker met echte honger, 100cc gedronken en toen vervolgens tot 7:00 met drie keer spenenhonger tussendoor verder geslapen. Om half acht de fles geweigerd na 50 cc gedronken te hebben. Pas om 10:15 weer gedronken na een klein hazenslaapje. Zijn spenenhonger neemt ook steeds, bij het slapen overdag elke 45 minuten wakker en speentje nodig en s nachts bij het wakker worden ook. Ik denk dat hij gewoon heel veel zuigbehoefte heeft, niet alleen als troost maar ook omdat zijn zuigbehoefte niet bij de fles verzadigd wordt. Tijdens zijn hazeslaapje iets bij geslapen, maar ja 30 minuten was dat. Ik hoop dat dit allemaal gewoon een keer goed komt. :x
@century: dat was energie bij tanken in de nacht @hapjes: ik ga ook niet een half potje, zoals t cb hier t adviseert, ineens geven. Laat maar eerst proeven. Iets van eten vast pakken zit er hier nog niet in. Lepel vast houden en in het mondje stoppen is hier het roost Hier: ik ben zo blij dat ik mijn stoute schoenen heb aangetrokken vanmorgen. Had de bekken fysio terug gebeld voor een afspraak. En om 11.00 vanmorgen kon ik al terecht. En nu komt het, ik heb inderdaad "problemen" in/aan het bekken. Een stand afwijking en een blokkade. Nu een behandel traject in. L. mag gewoon gezellig mee, ze wilde zelfs al met hem wandelen aan het eind van het consult maar dat was niet meer nodig... meneer vond dat hij alle aandacht moest krijgen en niet mama eenmaal op schoot bij het maken van de vervolg afspraak werd hij stil. De boef. En pijn van de spiraal is weg. Voel hem niet zitten, al moet ik wel eens van binnen voelen.. zou de touwtjes moeten voelen... klinkt eng haha. De gyn is dus vrouwvriendelijker dan de ha... terwijl ze allemaal ook vrouw zijn eigenlijk ook gek
Als ik nog in breda woonde had je hem zo mogen komen afdroppen, maar woon nu een stuk verder helaas. @century: Klinkt als een sprongetje! @hier: 2 weekjes geleden "gratis" foto's bij de jumbo laten maken, konden we vandaag ophalen...wat een oplichterij zeg! kleine 13x18 foto voor 10 euro de gratis foto was helemaal niet mooi, keek hij zelfs heel ongemakkelijk op Devin kwam vannacht ook weer sinds tijden 2x in de nacht..Pff wat is dat vermoeiend als je eenmaal weer gewend bent om door te slapen 's nachts. dinsdag naar CB geweest, 1 prikje gelukkig en hij was snel weer stil. Z'n curve loopt nu iets af, maar dat schijnt normaal te zijn bij BV baby's. Loopt nu meer richting de gemiddelde lijn (wat wel beter is als +2 )
Oh en BV mama's: hoe vaak drinkt jouw baby aan de borst? en als je afgekolfde melk geeft, hoeveel geef je dan? Ben heel onzeker over de hoeveelheid voeding wat Devin krijgt... Hij drinkt maar maximaal 6x per dag en afgekolfde melk wil hij meer dan 150 ml. Terwijl ik las dat een baby van 3 maand maar een maagcapaciteit van ongeveer 80ml heeft
Onyx, drinken vanuit de borst is moeilijker dan uit een fles. Daarom drinkt hi j meer dan zijnmaagje groot is. Hij drinkt dan ook meer omdat er dan niet geheel aan de zuigbehoefte wordt voldaan. Gijs tikt al twee maanden gerust 125ml weg. Maar hij drinkt ook mij plofborst geheel leeg in de ochtend. Als ik in de ochtend kolf haal ik er ook 125ml uit. Dus ik weet het eigenlijk ook niet. Ik volg mijn mannetje en moet nog even denken hoe ik dit ga doen als ik weer aan het werk ga. Ik denk dat de gastouder 90 mag geven met fles horizontaal. Dan moethijtoch wat meer moeite doen. En hij heeft zijn duim waar hij lekker op zuigt (Zo lief). Ik heb de herohapjes bekeken en ik ga idd ijsblokjes zelf maken. Al zijn die blokjes wel handig voor spul wat ik nooit eet. Pompoen bijvoorbeeld. Jammer dat niemand uit breda komt. Helaas. Maar gijs dan maar bij het eten. Helaas raakt ho j gefrustreerd als wij eten. Hij wil ook. Kan nog leuk worden. Zaterdag horen jullie hoe het gegaan is..
Ik heb is zitten rekenen. Vanaf vabbcht 12 uur zit ik nu op voeding nr 4. Hij drinkt 1borst Per keer.
Hier gemiddeld 6-7 keer bv per dag ( tussen 2,5 en 3,5 uur) plus s'avonds rond half 11 een flesje gekolfde melk. Dan drinkt ze tussen de 150 en 160ml. En met minder is ze echt niet tevreden, hoor! En kwa gewicht en groei is ze op de nullijn. 80 lijkt me wat weinig..
Gemiddelde tijden voor BV sinds gisteravond: 14:30- 18:00- 21:00- 22:00- 03:00- 07:00- 09:00- 11:00 - 14:30 Dat zijn nog mooi 9 voedingen, stond ik niet eens bij stil, al moet k wel zeggen dat gisteren een rommelige dag was dus daar kan het ook aan liggen. Hapjes, houd ons op de hoogte voor diegene die beginnen!! We zijn benieuwd !! Wij gaan pas beginnen met 6 maanden en/of wanneer er een tandje door komt en ze zelf kan grijpen en naar haar mond kan brengen.... spannend!!
Ohh ja, ons meisje is een echte bolletje haha dus misschien dat ze daarom nog zoveel voeding nodig heeft ? Ze was geboren 1 week over tijd met 3600 kilo ongeveer weet het niet meer precies in ieder geval goed op de lijn haha maar ik gok dat ze er nu over heen gaat zien we vrijdag
En hij is nu wakker en begint aan maaltijd nr vijf... hij krijste de hele boel bij elkaar.... anderhalf uur na vorige voeding..... en hij voelt warm aAn. Dus extea soestig denk ik. Kan nog leuk worden morgen......
@yasmientje: wortel krijg ik terug na het proeven heb nu een mooie oranje vlek op mijn schouder en de romper van L. is ook een beetje oranje... Daar gaan de witte rompers haha @goblins: ik hoop dat Gijs niet erg ziek wordt. Zou jammer voor het weekend zijn. Breda is hier ver vandaan... ik woon op 40 minuten van Maastricht Als t hier in de buurt was, wilde ik wel graag oppassen. Hier: L. Smakt me al een tijdje.. Zo maar eens de fles maken. Was bij de vorige voeding blij dat ik in de luiertas nog afgemeten voeding heb.. was vergeten de voeding bij te vullen en L. krijste van de honger oeps.. L. vindt het ook maar raar dat ik met de warmte van buiten de gordijnen dicht heb haha.. klopt in zijn ogen niet.
Tiepen ging niet helemaalfijn.hetdrinken ook niet. Hij heeft er veel uit gekwakt.. zelfs mijn onderbroek is nat.....
Hier voedingen plusminus om: 09 - 12 - 15 - 18 - 22 - 05 - 07 Die van 15 slaat hij nu wel eens over met een langere middagslaap. En in de vroege ochtend lijkt het wel een soort clusteren. Dan ligt hij bij me en wil steeds drinken, maar valt dan in slaap. Wegleggen lukt alleen niet, want dan wordt hij steevast wakker. Als hij nog een fles krijgt (omdat ik weg ben), dan is dat eigenlijk altijd 's avonds en 180/210cc. En gisteren kolfde ik bij thuiskomst na een avond vergaderen 200cc
Klinkt normaal hoor Hilly! Hier kolf ik op het werk ook meestal 200 cc per kolfbeurt. Ik voed om 6/10/14/17/21. Ze komt zelf. Op het KDV krijgt ze per flesje 170 cc. Papa varieert altijd een beetje met de hoeveelheden om te kijken hoeveel ze moet. Hij kan zo extra bijmaken voor haar en zo kwamen we erachter dan 150 niet voldoende is voor madame! Er staan in het borstvoedingshoekje ook meerdere topics over hoeveel je geeft bij gekolfde melk, voor mij kwam dat toevallig overeen
Hier geen idee hoevaak hij komt. Hou t niet meer zo bij, waar mij dat in t begin juist geruststelling gaf om te weten hoevaak en hoeveel hij dronk geeft het mij nu juist stress. Weet wel dat ik meer dan aan t gemiddelde hier kom. In een flesje geven we 100cc. Meestal blijft er een beetje in soms gaat hij leeg maar hij heeft er altijd genoeg aan. Zijn curve stijgt nog steeds dus nog geen zorgen..
Meiden, even een vraag... Zijn er bij die merken dat ze een verzakking hebben na de bevalling? Het is nu 3,5 maand geleden en ik heb nog 2 van een soort bulten bij de ingang zal ik maar zeggen .. Die eerst verder naar binnen zaten?? Is dit een verzakking?? Heb er niet zoveel last van maar na een dag staan ofzo voelt het wel een beetje drukkend ...
Mmmm, hier bijna alle zoogdieren van slag.... eentje niet, die slaapt, dat is onze Gijs, maar normaal zou ik nu alle honden uitlaten (heb er drie), kat loopt altijd mee en ik zit hier me af te vragen wat ik nu moet.... Manlief is werken, dus ik kan het huis niet uit... Mmmm, morgen feessie, vanaf zaterdag maar weer de standaard avondprocedure veranderen. Niet meer om 9 uur honden uitlaten maar Gijs om 7 uur in bed leggen en ergens op de avond nog een keer voeden.... gaat mijn routine.... ach, zal nog wel vaker gebeuren de aankomende maanden...