Waarom moet het zonder koord dan minimama? Dochter heeft altijd een knuffeltje aan de speen gehad. J heeft in bed altijd een labeldoekje vast, en die ligt meestal op zijn ogen. Pas had ik het ding zelf eens op zijn ogen gelegd toen hij niet wilde slapen en hij sliep binnen een paar tellen Eenkennig, hier denk ik ook een beetje. Woensdag was ik bij mijn oma en tantes, en een tante keer in de wagen toen ik aan kwam lopen, en meteen pruillipje en brullen. Bij mijn oma ook, en toen keek mijn moeder, die hij vaak ziet, in de wagen, en meteen een brede lach. En toen ik tegen hem ging praten helemaal. Denk toch dat hij iets meer herkent nu. Vannacht maar 1 voeding gehad, het gaat de goede kant weer op. 21.15 uur sliep hij en toen pas 03.30 uur. Vandaag ben ik op korte broeken jacht geweest, hij heeft er maar 1 in maat 62, en in maat 68 ook geen één. Bij de Hema een jumpsuit gekocht in maat 68, ik dacht, handig, op de groei. Maar toen ik hem bij hem aandeed om te kijken hoe het stond, past hij gewoon al Ik vond zijn shirtjes ook al wat kort worden in maat 62, maar dat kan dus kloppen
Riean, ik vind Hema echt stom wat kleding betreft. Toen Anne nog in 56 zat had ik een heel leuk truitje gekocht wat niet eens paste! Andersom heb ik ook kleertjes gehaald die veel te groot vallen... Echt zo apart!
Cleo is ook nu in maat 62, ik heb eergisteren de grote doos met kleren in 62 en 68 ( nog van de oudste) uit de grote kast gehaald en haar kastje opgeruimd. Zo leuk, ineens weer allemaal nieuwe kleertjes. Merk wel dat ik veel te veel heb, op gegeven moment heb je toch je lievelingskleertjes die ik na het wassen weer aantrek. En ook al heb ik genoeg van de grote dochter, toch is het zo leuk om af en toe nieuwe kleertjes te kopen voor cleo. Nu dus weer eens een compleet nieuwe garderobe. Zou ik ook wel willen 😉 Ons meisje doet het zo goed hier in de nieuwe omgeving ( weekend bij vrienden), wel ontzettend fijn dat ze zo makkelijk is. Zo, nu lekker een ( alcoholvrij) biertje en kletsen met onze vrienden want cleo slaapt
Ik vraag mij af hoe jullie je kleintjes nog in 62 krijgen... Riff is helemaal niet groot maar 62 is toch echt te klein. Broekjes 62 zijn 3 kwarters geworden.. shirtjes 62 gaan nog wel maar begint langzaamaan toch te klein te worden. . Gaat strak om t hoofdje en 2e armpje is ook proppen om er in te krijgen.. Luiers kruidvat maat 3 passen ook niet meer. .die gaan naar zn nichtje van 7 maand Hij heeft de billen te dik waardoor t daar altijd langs lekt.. die van etos zijn daar weer wat ruimer. . Vanmiddag dus maat 4 gekocht.. Ik schat hem zo'n 62cm en hij is ruim 6.5kg... volgens mij toch een kleintje voor zn leeftijd. .
@riean: L. vinden we vaker met het koord in de nek, over de breedte. Ml vindt t onzin om het koord vast te maken aan kleding oid. Dus t lag altijd los. Nu kom ik net uit de waak dienst van afgelopen nacht... En tot mijn verbazing heeft L. 1 keer om de speen gevraagd en hij heeft verder prima geslapen met de losse speen. @Kleertjes: L. is qua breedte nog een kindje voor maat 56/62 terwijl de lengte, volgens mijn meetkunde al 62 cm, een maat groter is. Is lastig, een tenger mannetje hebben haha. Wie weet komt het spek wel met de pap of hapjes @nacht: ik ben er 3 keer uit geweest. 2 keer was het onnodig. Ik werd wakker door de poep geluiden die L. Maakt, was om 1.30.... en om 6.00 nog een hoop poep... arme luier haha van voor Tot achter volledig benut.
Kleertjes, hier worden de truitjes maat 62 ook erg krap. Emma heeft ook al veel maat 68 aan. Broekjes maat 62 passen nog wel. Mijn moeder dacht dat Emma misschien vannacht wel zou komen voor een fles, omdat ze gisteren zo moe was dat ze maar 100cc heeft gedronken. Maar ze is net pas wakker. Vrijgezellenfeest was erg leuk. We hebben met de meiden een workshop taart versieren gehad. VL ging paintballen. 's Avonds gingen we met z'n allen wokken. Was erg gezellig. Beetje jammer dat een kameraad van mijn vriend hem dronken wilde voeren. Hij drinkt nooit veel. Bij het paintbal had hij 4 bacardi cola gehad en dat was voor hem genoeg, hij raakt al aangeschoten van 6. Maar toen hij eten ging halen werd er voor hem weer 1 besteld. Ik heb hem toen zelf opgedronken.
Hier draagt ze een mix van 62/68. Ze is nu 65 cm met bijna 6kg. Alles is wel veels te breed voor haar en mouwtjes van bepaalde rompers moet ik omslaan. Van de broekjes nooit want ze heeft echt super lange benen. In het babybadje past ze ook niet meer tenzij ze als een kikkertje ligt. Het is maar goed dat we haar badderen in de badkamer want ze plonst waanzinnig veel water over de rand. Anne heeft hier echt de nachtvoedingen geherintroduceert. Zo tussen 4-5 uur (lekkere rottijd) maar daarna slaapt ze nog door tot 9. Ik weet alleen niet zo goed wat ik later moet doen met de ochtendvoeding op de dagen dat ik werk. Dan kreeg zo normaal tussen 6-6.30 voeding. Van 5-6 is natuurlijk erg kort... De fles dan geven op het kdv?
Centurychild, ik zou inderdaad dan de volgende fles op het kdv laten geven. Of is dat erg lastig i.v.m. inloop van andere kinderen? Bij mijn oudste hadden ze het liever niet voor 9 uur, omdat het tussen half 8 en 9 spits was daar. J draagt qua luiers nog steeds maat 2. Al poept hij nu iets vaker, eens in de 3 a 4 dagen, en dat gaat maar net goed met maat 2. Ik had een luiertaart gekregen met maatje 3, dus die doe ik nu af en toe ook om, past toch wel beter. Dus maar snel maat 2 op maken. Vannacht heeft hij weer 6 uur achter geslapen, heerlijk! Wel een rotavond, heel veel gehuild, uiteindelijk sliep hij pas om 00.15 uur, en wij dus ook. Geen idee wat er dan is, laten huilen heeft totaal geen zin, hij brult zich helemaal overstuur en kokhalst dan van het huilen. Ook tussen ons in was het niet voor hem. Uiteindelijk maar steeds aan de borst, dan werd hij wat rustiger. Nog steeds die beruchte 4 maandensprong ofzo?
Kleding, Benjamin twee weken geleden 62 cm en 6,3 kg. Waarschijnlijk nu hetzelfde gewicht of klein beetje aangekomen, omdat hij twee weken geleden minder de fles weigerde. Hij draagt nu maatje 62, rompertje van die maten zijn soms wat wijd maar qua lengte passen ze perfect. Maar bepaalde broekjes (kniebroekjes) van maat 56 past hij ook nog. Lianne, Riff wel een flink mannetje dat hij maat 62 niet goed meer past. Maar volgens mij drinkt hij best heel goed en vaak (s nachts ook). Luier maat 3 hier bij een mannetje van dezelfde lengte ongeveer gewoon eigenlijk nog te groot, hij past ook nog maat 2 luier. Century, lastige tijd voor de eerste fles. Ik werk zelf op de opvang en ik laat baby's echt niet verhongeren bijvoorbeeld ook al is de regel pas na 9:00 flesjes/ voeding geven. Baby's krijgen van mij gewoon bijvoorbeeld om 8:00 de fles of een fruithapje als ze echt honger hebben hoor. Baby's zijn geen programma'tjes en de eerste fles zal vanzelf wel weer meer rond 6:30 komen. Dus ik denk dat ze op de opvang geen probleem maken. Het is anders als je je peuter of dreumis geen ontbijt thuis geeft en zonder ontbijt op naar de creche stuurt. Elsa, fijn dat jullie hebben genoten!! Leuk zo'n workshop!! Wokken altijd heerlijk! Maar wat stom dat ze je as man dronken probeerden te voeren. Goed dat jij dat laatste drankje maar hebt op gedronken, zou ik ook hebben gedaan. Een dronken man niks waard/ niks aan. Mimimamma88, koordje aan speentje en dan vast klikken aan kleding kan best. een dun koordje/ meer touwtje vind ik persoonlijk wat eng. Volgens mij heeft Benjamin echt last van een sprongetje, hij heeft opnieuw enorm gespookt in de nacht. Hij had steeds zijn speentje nodig en kwam pas in mijn armen tot rust. Als Benjamin weer goed en normaal drinkt, ga ik echt dat stomme speentje afbouwen. Ik word gek van dat ding, hij kon eerst perfect zonder dat speentje in slaap vallen en blijven slapen na een slaapcyclusje. De 5 weken sprong uitte zich ook echt in de nacht en toen daarna opeens veel beter slapen. Hij is ook steeds gerichter en handiger met dingen pakken en vast houden. Het gaat allemaal opeens veel doelgerichter, echt handig met twee handjes een rammelaar vast pakken en vast houden.
@elsa: leuk vrijgezellenfeestje alleen jammer van de drank. Dat was bij ons een van de redenen dat we zelf een weekendje hadden georganiseerd. Waren 3 jaar geleden naar guus meeuwis geweest in t Philips stadion en de dag erna bij kennissen op een bbq. Die kennissen wisten van niks.. kwamen een maand erna pas achter. @century: lastig zo'n late nacht voeding. Ik zou t kdv vragen of hun de fles op zich kunnen nemen. Hier was die nacht voeding maar van korte duur. @pukjepuk: t is een speen koord van Gino de giraffe. Met een figuurtje eraan en dik koord. Maar omdat ik het steeds vaker over de hals vond, voelt t niet veilig. Vandaar t afbouwen. Voor onderweg is het een prima uitvinding. En de speen wil ik ook graag afbouwen. Rot ding wat steeds uit de mond wordt getrokken.... jammere aan de avent spenen dat die een ring hebben De sprongetjes in de nacht zijn lastig en zwaar ja. Hier: vandaag een dagje alleen met L. Vind t niet erg, maar even een dagje rustiger aan kunnen doen blijft toch wel fijn. Normaal gesproken neemt ml t weekend over.. dan doe ik een dutje overdag en laad ik op voor de rest van de week En dan hoef ik ook niet steeds zelf te lopen voor een speen of knuffel. Ik merk wel nu goed dat mijn bekken pijn op speelt. Straks maar weer wat pijnstillers nemen. Had niet verwacht dat je zulke dingen kunt overhouden aan de bevalling. Maar had me daar ook niet op ingelezen.. iets met moeders die daar zwaar negatief over deed... en mn schoonzus gooide daar nog een schepje bovenop de gekke dames
Mimimamma88, spenen zeker irritante dingen die er snel uit vallen en anders eruit getrokken worden. Op mijn werk zei ik nog dat ik nooit aan speen zou beginnen. Ik vond het zo irritant om steeds de speentjes terug te moeten geven of achter hoge bedjes te moeten zoeken. Wat vervelend dat je nog zoveel last van je bekken hebt! :x Duurt wel erg lang bij je! Misschien een soort van bekkeninstabiliteit. Opladen voor de rest van de week wel erg fijn. Veel wakker worden in de nacht breekt aan het einde van de week echt op. Ik hoop hier echt op een betere nacht. Ik hoorde ouders op mijn werk ook vaak over sprongetjes klagen (avond en nacht) en ik vond het altijd onzin, maar dat is het dus niet.
@pukjepuk: ik hoop dat de speen snel einde verhaal is en dat L. niet gaat duimen. Mijn bekken heeft aan de linkerkant een blokkade en ik heb een stand afwijking. Dat houdt in dat mijn bekken niet meer in de normale stand staat. De speling die je krijgt tijdens de bevalling, is bij mij (4 maanden later) nog aanwezig En dan ben ik ook nog eens hypermobiel waardoor er al meer speling is bij alle gewrichten. Gelukkig ben ik sinds afgelopen donderdag in behandeling bij een bekkenfysio. Bekkeninstabiliteit wordt het niet genoemd maar t komt er wel op neer. Al heb ik het nog (gelukkig!) in extreme vorm. Sprongetje in de avond/nacht is hier ook al geweest. Het 19 weken sprongetje is wel al begonnen maar t gaat gelijdelijk. Scheelt ook wel dat er even 1,5 week geen bezoek komt. Dan kunnen we t lekker de tijd nemen om het mee te verwerken. Hier: ml heeft gisteravond een nieuwe douche kop en glijstang gemonteerd.... en 1 euhm.. 2 mensen zeer blij gemaakt. De vorige glijstang was versleten, douchekop kwam vanzelf naar beneden. De nieuwe douchekop geeft een Veel zachtere straal waardoor L. Gisteravond zich helemaal ontspande op mijn arm onder de douche heerlijke momenten zijn dat. Even nog een vraagje voor iedereen: wat doen jullie met op vakantie gaan? We gaan naar een bungalowpark op hooguit 2 - 2,5 uur van hier.. zou je dan een kinder bungalow doen die voorzien is van alle gemakken of een standaard bungalow met de basis dingen?
Ah tnx voor de adviezen, ik kijk even hoe het verloopt de komende dagen. Morgen is mijn vriend thuis en dinsdag ik zelf dus dan zijn we gelijk al meer flexibel Alleen lastig met bepalen hoeveel voedingen we moeten ontdooien uit de vriezer (bv) als ze naar het kdv gaat. Normaal zijn het er 3, anders maar 4, naja anders geven we die 4e alsnog thuis. We gaan het zien! @elsa, mooi dat je vrijgezellen leuk was, jammer dat ze je vriend zoveel gaven. Wel alsnog knap hoor, dat ondanks dat hij niet tegen drank kan, pas aangeschoten is bij 6 bacootjes. Nu ik af en toe weer een biertje/wijntje drink voel ik me gelijk na 1 drankje al whoozie worden. Voorlopig hou ik het bij de radlers, zijn toch lager in alcoholpercentage Vakantie: ik zou zelf een standaard bungalow kiezen als je maar 1 kindje hebt. Box, bedje, badje etc etc bij center parcs kun je gratis bijhuren als je dat aangeeft in de opties, scheelt weer sjouwen. Mocht je nog meer dingen erbij krijgen bij het kinderhuisje dan is het wellicht het overwegen waard. Zit er alleen maar "grotere kindjes" speelgoed bij dan zou ik het zelf laten.
Mimimamma88, standaardbungalow denk ik genoeg hoor. Als je een campingbedje hebt kun je je kleine daarin laten slapen en een badje kun je van thuis meenemen. Wij zouden eerst van de zomer twee weken naar een huisje in Drenthe gaan, helaas gaat dit niet door, omdat ik twee weken zomervakantie heb in geleverd om nog twee extra weken met Benjamin thuis te kunnen zijn. Verbaas mij over Benjamin dat hij opeens zo gericht dingen kan pakken en vast houden. Zijn die spooknachtjes toch voor niks geweest.
Hoi dames Hier ben ik weer even na lang afwezig te zijn geweest. Ik heb niet echt de puf om terug te lezen maar zal vanaf nu weer mee lezen. 27 mei heeft een goede vriend van ons zelfmoord gepleegd. Alweer, dit is al de 3e in 4 maanden tijd. Het was z'n vreselijk lieve jongen/man .. Maar helaas zo ongelukkig. Dat wisten wij, maar dat het zo ver zou komen hebben we nooit verwacht. Ik kan er met mijn pet niet bij, ik had hem zo graag gelukkig gezien of gemaakt maar hoe? Hij was altijd wat meer op zich zelf en kon alles mooi verbloemen. We zijn er erg verdrietig van vooral mijn man, dit is al zijn 3e vriend. Er blijft niemand over Novan is erg onrustig de laatste dagen extreem veel huilen, niet slapen en niet te troosten.. Ik begrijp er niks van! Misschien een sprong? Herkennen jullie het? Tot zo ver mijn ego bericht
Jmay, ach meid, wat heftig!! Gecondoleerd, sterkte en een dikke knuffel! Drie goede vrienden verliezen in vier maanden tijd! Logisch dat jullie even helemaal van slag zijn! Maar ik weet zeker dat die vriend ook hele mooie momenten heeft beleefd van jullie vriendschap! Huilerig gedrag van Novan, denk ik, door een sprongetje. Bij Benjamin slecht slapen passend bij een sprongetje.
Jmay, wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte. Met kleding zit gijs in mt 62. Al begint hij wel weer spekbeentjes te krijgen dus sommige broekjes passen in de breedte niet Goed. Ik ben nlij dst ik veel tweedehands heb. Ml had vanavond een vriendin aan de lijn en hun kleinzoon wordt over 6 weken alweer 1jaar. Nu weet ik dat moeders ook niet al te groot is maar bojna 1 en nog in maat 68????? Tevens brabbelt hij een beetje, kruipt ook nog niet. Ik vind dat wel heel traag... Vrijdag de bruiloft gehad. Overdag ging het wel redelijk ondanks de warmte maar na het eten..... drama. Huilen en huilen, aan de borst willen, alles er weer uitspugen en ga zo maar door. en vooral niet willen slapen. Toen we dan eindelijk wilden gaan valt meneer in slaap..... Dus tot het eind gebleven. Gijs heeft nauwelijks geplast die dag... van 1400-0000u 1minieme plasluier. Zaterdagochtend een hele luier vol. Zo vol dat de slaapzak ook zeiknat was.... wat een opluchting. Zaterdag was hij ok wer helemaal de man. Nergens geen last meer van.
Dankjewel meiden! @pukjepuk Ik denk ook een sprongetje idd Hoe is het met Benjamin? @goblins Novan zit nu ook in 62. Mijn neefje van een jaar in 68. Elk kind volgt zijn eigen lijntje, sommige lopen met 9 maanden en andere met 18 maanden. Echt praten deed jaylin met een jaar, maar ik ken genoeg kinderen die na 1,5 - 2 jaar begonnen te praten. Mijn neefje zegt nog niets. Maar kan wel prachtige torens bouwen! Dus echt traag vind ik dat niet, de een is sneller met dit en de andere met dat toch Novan rolt nog niet maar zowat de helft van een groepje waar ik in zit rolt allemaal al! Hihi
@vakantie: onze "uitdaging" zit ook een beetje in de auto... een 3 deurs auto. Kinderwagen met bak past er preprecies in. Badje mee nemen is geen optie de kinder bungalows die ik heb gezien hebben een box, kinderbed, commode met aankleedkussen. Die zag ik ij de landal keten waar we tot nu toe altijd fijne vakanties hebben gevierd. @jmay: ah wat verschrikkelijk! Sterkte, gecondoleerd en dikke knuffel! Dat huilen, niet willen slapen en onrustige herken ik. L. is 1 dag eerder dan Novan geboren, waardoor dat hier ook zich afspeelt. Ik laat L. nu langer op blijven totdat de ogen wrijven en gapen zich afwisselen. Al wrijft L. nu over zijn wangen ipv in de ogen En we gaan samen op ontdekkingsreis. Ons dekbedovertrek is super interessant, zit hokjes patroon op. En als ik dan toevallig in de slaapkamer moet zijn, pak ik hem vaker mee naar daar en spelen we op t bed. Naar bomen, vogels, auto's, fietsers en vrachtwagens kijken is ook leuk. Je zou eens kunnen kijken of Novan dat ook interessant vindt