@yasmientje: wat ze kunnen doen, is in de gaten houden of het rug klachten geeft. Door een groot beenlengteverschil kan de rug verkeerd groeien. Maar bij een klein verschil is er niks aan de hand. Ga t wel in de familie navragen wie het nog meer heeft. @zomersproet: ik ben weg van het merk silly billyz. Die heb ik laatst via mama loes baby shop voor de helft van de prijs kunnen krijgen. Ze zijn vlek werend, nemen vocht zo goed op dat t na een uurtje al weer droog is, en de keuze is ruim. Spuug doek voor over je schouder hebben ze ook. Ik heb de slab met kruimel opvanger en daar duwt L. Graag de speen in haha Ik laat de slabber om totdat L. in bed of in de box ligt. Dat scheelt doorweekte schouders Hier: bloeddruk weer lekker aan het dippen door de menstruatie als extra zout bom vanmiddag tosti gemaakt in de pan blijft lekker haha
Spuugdoekjes ook hier hard nodig, wat een gekwijl ! ik moet steeds maar blijven wegvegen vooral als we op bezoek zijn moet ik aan haar zijde blijven om dat mondje en haar kleding er proper uit te laten zien .... hebben jullie dat ook ? vind het er zo onverzorgd uitzien hahaha Ik ga die kapiteinhaak doekjes maar eens snel kopen ! Zomersrpoet, ik had de eerste maand een torenhoge productie maar dat is gelukkig weer gestabiliseerd naar vraag en aanbod in de loop van de maanden, nu heb ik altijd wel wat extra maar niet zoals toen haha, toen kolfde ik eens af voor de grap en herinner ik me dat er iets van 200ml na een voeding uit kwam
Zo.. gisteravond om half 12 sliep meneer eindelijk.. heeft vanaf half 7 gevochten tegen de slaap en tussentijds 3x een half uurtje geslapen.. verder constant ertegen vechten jammeren huilen etc. Om 11 uur ging hij nog ff feesie bouwen. Vanaf half 12 tot 3 geslapen.. dus dat was wel super!! Toen gevoed en volgens mij waren we binnen 5min beide weer vertrokken dus om half 5 was meneer er weer voor een snelle hap!vanaf toen onrustig geweest in zn slaap tot half 7 toen begon onze dag. Pas om half 8 voeding gehad.. verder vandaag heel makkelijk mannetje. Erg tevreden,als hij maar wel op tijd zn eten kreeg haha. Hij krijgt vandaag steeds maar 1 borst en doet het daar dus goed op. Want kreeg het vermoeden dat hij weer teveel vrat dat zatlappie van ons. Ik kolfde nl gister uurtje na de voeding nog 170.. en hij wou ook steeds voor troost aan de borst en daarna huilen. Buikje te vol blijkbaar.. vandaag na 1 borst steeds tevreden en kwa tijd doet hij t er ook goed op. Riff gaat vannacht weer naar mn ouders dus ff lekker bijtanken.. goh volgens mij ben ik zp verslaafd ofzo.. nu tijdens t voeden tochweer kijken en reageren haha.
Lianne, dat avondgevecht tegen de slaap hadden wij ook heel lang. Gaat nu een tijdje beter, dan valt ze in slaap als ik rond 20 uur liggend ga voeden en maken we haar om 22.30 wakker voor een fles gekolfde melk, maar tot 2 weken geleden of zo was het elke avond clusteren en niet willen slapen. Vanavond heftig gebruld alsof ze pijn had. Zelfs de borst wilde ze niet, geen idee wat er was. Veel rondgelopen en speen blojven geven, op gegeven moment is ze dan in slaap gevallen. Echt geen idee wat het was. Meteen betrap je jezelf , vroeg me meteen af of de koffie die ik om half 4 had teveel was. En vanochtend was is in het ziekenhuis en kreeg ik met plaatselojke verdoving een bultje uit mijn onderarm geopereerd. Volgens zkh kon het geen kwaad en ook op internet stond dat het niet uitmaalt voor bv, maar als je kind ineens zo veel huilt zonder dat je de reden ziet bedenk je meteen van alles... Afgelopen week donderdag heb ik die Essure ingreep gehad, als alles goed dicht groeid en de check over 3 maanden goed is is de sterilisatie definitief. Door alle berichten omtrent essure was ik best een beetje gespannen maar alles liep helemaal soepel en ik had en heb echt helemaal geen napijn. Gek eigenlijk, met de eerste (ik was net 35) vond ik het allemaal zo zwaar en moest ik echt zo wennen (terwijl ze echt wel een makkelijk kind was, maar meer van mijn kant, moeten wennen om jezelf zo weg te cijferen, en dat het zo lang duurt tot je je lichaam 'terug' hebt (figuur, hormonen etc) daarom heel lang geen kinderwens meer gehad en dan met net 40 toch nog even een gok willen doen. Maar nu vind ik het juist zo leuk en voel me veel meer op mijn gemak! Als ik nog 5 jaar jonger was geweest was ik vast nog voor een derde gegaan- iets dat ik me vroeger echt NOOIT en NEVER kon voorstellen. Zo kan het verschillen van het ene kind tot het andere, en jezelf veranderd natuurlijk ook met de tijd...
Gisteravond moest ik werken en was het drama bij papa. Niet willen drinken uit de fles en hysterisch krijsen. Tot ik thuis was en hij aan de borst kon. Vervolgebs kwam hij 's nachts om de haverklap. Ik heb hem naast me gelegd om zoveel mogelijk door te kunnen slapen. Pfff. Vandaag overdag mee naar een vergadering, dat deed hij keurig. Bij aankomst in de parkeergarage gevoed en toen een explosieve poepluier. Na verschonen (op de achterbank) in de draagdoek gedaan en hij heeft de twee uur vergadering slapend doorgebracht. Na het wakker worden gevoed en heeft hij nog even gelachen en gekletst met de andere aanwezigen. Toen onderweg naar huis (uur rijden) was het weer ellende, huilen en krijsen. Dus maar bij een tankstation gestopt voor een snelle voeding. Hielp niet. Aargh. Na thuiskomst gevoed en wederom in de draagdoek, maar hij wilde niet echt slapen. Vervolgens gespeeld onder het activity centre en geskyped met oma. Daarna was het tijd voor sperzieboontjes. Drama drama. Zo lekker als hij pompoen vond, zo boos werd hij van de sperziebonen. Daar dus maar mee gestopt en naar boven voor pyama, luier en bv. Maar slapen ho maar... Inmiddels zijn we dik 3 uur verder en hij is nog steeds wakker. Piepen, huilen, lachen, kletsen, het wisselt elkaar af. En ik word er doodmoe van.
Don't kill me Maar ik ben zo blij te lezen dat de 4 maanden sprong dus echt een hel is en novan niet de enige is hier in! Vandaag heeft hij weer praktische de hele dag gehuild. Ik laat hem vannacht naast me liggen kijken of dat verschil Maakt de wekker gaat namelijk om 6u! @hilly Hier is dat idd ook zo, Jantje lacht jantje huilt.. Maar meestal huilt hij momenteel. Ik kom bijna nergens meer aan toe. @yasmientje Wat bijzonder ' @mimimama fijn dat ze het zekere voor het onzekere nemen !
Hier word je toch krankjorum van! Zit zowat te janken op m'n bed moet niet gekker worden. 23456x m'n tiet erin dan wilt ie die weer niet laat 283837x los. Dus ik prop de speen er in, die wilt hij natuurlijk ook niet dan gaat hij weer blèren.. Ik ben er maar uit gegaan slapen heeft toch geen zin meer als dat überhaupt al zou lukken
Hier wel weer 100x aan de borst willen, maar goddank zonder echt wakker worden (hij, ik word wél wakker elke keer) of bléren. Nog steeds wel gebroken van het continu wakker gemaakt worden.
Pff heftig he meiden. gisternacht was precies zon drama hier. Deze nacht iets beter, 2 keer eruit en speen in zijn mond, dekentje heel strak over hem heen zodat hij het ding er niet meteen uit kom trekken, daarna pas half 4 weer wakker, toen werkte de speen echt niet, dus gevoed, en om half 7 weer. Heel wat beter als de 5 hele voedingen van de nacht ervoor. Hopelijk hebben jullie nog wat kunnen slapen!
@Lianne: die strijd hebben we hier ook. We hebben dat doorbroken door een vaste regelmaat in de avond in te voeren. Echt strikt aan het tijdstip houden lukt niet dagelijks. Zodra ml thuis komt starten we met de dag af te bouwen. Eerst koken, wij eten. Dan L. De fles, even spelen met papa, dan even onder de douche en de belangrijkste dingen wassen (handjes, gezicht, billen, de miniatuur jonge heer) en na het aankleden in bed. We zingen slaap kindje slaap en zeggen daarna tot straks. Zodra L. ligt rommelen wij in huis (afwas) half uur nadat L. erin ligt heeft hij overgegeven aan de slaap. Overdag is het soms wel een strijd. Vooral als ik de signalen mis. L. Is zo slim dat ogen wrijven nu in zijn mond of wangen gebeurt. Dan zeggen we 'weer een streepje op de bingo kaart' en dan leggen we hem in bed. Misschien dat je was aan mijn verhaal hebt, niet alles werkt bij t ene en bij het andere kind. @slapen: wat is dat? L. Heeft 2 keer gebruld omdat hij de speen tegen de spijlen had gegooid en dan ook je nog lachend aan kijken zo van ik doe toch niks? *zucht* Hier: ik heb geen baby maar een puppy L. Maakt piep geluiden en doet nu al een uur over de pap fles. Normaal is dat 20 minuten. Ik leg hem wel zo terug in bed.. Hij wrijft al de hele voeding in zijn ogen Kan ik daarna ook nog even liggen
Wat ben ik blij te lezen dat er meer baby's aan het spoken zijn!!!!!! Ik wilde net ff mijn hart luchten dat ik er niks meer van snap! Gisteren heb ik kei hard mee gejankt en ik ben doooooooooood moe!! Elke nacht komt ze weer! Nooit gedaan, ook is ze super onrustig en slaat zich zelf in het gezicht. Dus hop weer de swaddle mee aan en moet zeggen dat werkt wel wat. Overdag weinig drinken totaal zit ze aan de 550 cc per dag......das weinig dus. Slapen max 20 minuten en dan weeeeer wakker. In de box is het janken geblazen wipstoel janken in ben janken overal janken:x Hoop echt dat het snel voorbij gaat want het begint zijn pret te drukken hier in het gezin. Ml en ik zijn bloed sjaggie, logisch want we slapen niet! Maar zoals ik lees hebben meer dit???????????
Wow, wat een frustraties hier!! Cleo was gisteravond ook niet te troosten maar verre van wat ik hier zo lees. Ze werd om half 6 wakker, dronk aan beide borsten en vond het tijd om op te staan. Ik ging dan dus maar douchen, aankleden en zit nu met koffie op de bank. Dan hoop ik dat madame het bij dit level gaat belaten. Zo te zien is het een heftig sprongetje ( en vooral lang!!) Jmay en Moedersvan2, ik herinner me dat juist jullie kids zo vroeg doorsliepen en de hele dag zoet waren... Misschien helpt het om die posts terug te lezen, jullie ukkies weten echt hoe dat gaat en zullen vast gauw weer de oude zijn.
Opeens hier wel veel spookbaby's en nachtbrakertjes, en allemaal rond de 3,5 - 4 maanden. Nu is Benjamin deze nacht twee keer wakker geweest, een keer aai en kus genoeg, de tweede keer moest ik hem echt bij mij nemen. Maar de ukkies van Jmay, Hilly en moedersvan2 maakten het wel erg bont deze nacht! Moedersvan2, jouw ukkies was juist zo'n slaapkampioen in de nacht, toch? Moeders van de spookbaby's, vast een sprongetje, slecht slapen, huilen en soms slecht drinken. Benjamin slaapt slecht overdag en de in nacht, maar hij blijft overdag gewoon vrolijk. In de box is hij echt in zijn elementje, heerlijk spelen en elke dag weer wat handiger en niets nieuws wat hij kan. Bij Benjamin uiten de sprongetjes zich vaak in de nacht (slecht slapen). Overdag is het zo'n makkelijk mannetje, en 's nachts soms zo'n draakje. Kan de 4 - maandensprong ook al met 15 weken beginnen. Benjamin namelijk gecorrigeerd 15,5 week? Dat Jantje huilt, Jantje lacht, hier s avonds/ eind middag, als hij niet wil slapen en toch moe is of als hij na een hazenslaapje al wakker is en dan eigenlijk nog te moe is.
Dat valt niet mee zeg bij iedereen. Wat een kleine draakjes, dat is wel echt vermoeiend. Bij D heb ik tot nu toe nog geen enkele sprong gemerkt, ben heel benieuwd of dat dit keer wel gaat gebeuren. Begin maandag weer met werken dus zou niet zo handig uitkomen. Maar ja je doet er helaas niets aan.
Sprongetje, ik las net dat de 4 maanden sprong ergens tussen 15 - 19/20 weken afspeelt en dat ze na 20 weken weer het zonnetje in huis zijn. En ik eerder met mijn collega (kinderopvang) dat we niet zoveel van die sprongetjes-theorie geloofden. Ouders klaagden er wel over dat bijvoorbeeld hun ukje zo humeurig was en/ of s nachts zoveel wakker was, en dat het vast weer zo'n naar sprongetje was. Wij vonden het altijd een beetje vergezocht, maar ja nu ervaar ik het dat het geen onzin is. Nu geloof ik wel die sprongetjes-theorie. Zelfs de grootste slaapkampioenen hier doen er aan mee!
Ze is nu 18 wkn maar ze 1 week te vroeg dus is ze dan 17 weken?? Ja hier sliep ze altijd! goed! Nu al een week niet......hopelijk idd sprongetje en heb ik snel weer een zonnetje in huis! Net heeft ze een uur geslapen dus das wel goed
@pukjepuk: hier begon het ook met 15 weken. Echt slecht drinken is hier geen sprake van. Het is meer bunkeren. Wel onrustig en de nacht is vaker drama. Al is het lange wakker liggen nu iets minder. Komt misschien nog door de spuitjes van afgelopen maandag. @bloessem: ik merk deze keer wat minder. Overdag is het juist spelen met de nieuwe ontwikkelingen. Zoals 2 rammelaars tegelijk vast houden, 1 in elke hand. Hier: wat een onrust tijdens de voeding. Trappen was ik wel gewend maar nu moeten de beentjes in het zicht zijn dus in de gekste bochten wordt er gewrongen. Gezicht weg duwen van de fles, trekken aan mijn vingers, dan richting de niet buigzame kant (gelukkig ben ik daar hypermobiel waardoor dat geen pijn doet) Echt een rustig moment is het niet. Nu hopen dat sm niet belt zo moe ben ik dat ik daar geen zin in heb haha Vanmiddag komen mijn papspenen binnen. De drogist zei dat die niet meer werden gemaakt bij difrax terwijl ze wel op de website van difrax staan. Dandere maar besteld, de S speen is iets te moeilijk. Raakt zo verstopt door de rijstebloem en je dan afvragen waarom L. miept haha
Ach mama's heb medelijden met jullie. Ik dacht dat meneertje hier het sprongetje al had gehad vrijdag en zaterdag en daarna was hij weer in z'n oude doen maar als ik jullie verhalen zo lees is dat bijna te mooi om waar te zijn. Hou er maar rekening mee dat ik/hij de volle lading nog krijg. Hadden jullie kids bij de andere sprongetjes er ook zo veel last van. Bij L duurde ze allemaal maar kort. Durf bijna niet te zeggen dat onze nachts steeds beter gaan(voor hoe lang het duurt) om 7 uur pas eerste fles vanaf 11 uur. Sterkte meiden over een paar dagen/week hebben jullie je "eigen" kindje weer terug en kennen ze weer nieuwe dingen.
Set, fijn toch dat de nachten steeds beter gaan! Het sprongetje kan bij jou ook nu helemaal over zijn hoor, en dat spooknachtjes bij jouw ukkie alleen in het begin van het sprongetje afspeelt. Mimimamma88, gedrag en de mate van bepaald bedrag bij sprongetjes ook per kind verschillend. Maar nu vandaag dus wel slecht drinken, meer spelen en onrust (afgeleid ). Rond de 4 maanden ook normaal dat kinderen bij het drinken wat onrustiger en sneller afgeleid zijn, ze zijn dan zo alert en nieuwsgierig. Ook verliezen ze hun natuurlijk reflexen en moeten het dan weer een beetje 'opnieuw' leren. Ontwikkeling/ sprongetje, Benjamin kon opeens (onhandig) de bladzijdes van zo'n knisperboekje een beetje omslaan. Hij rolt op zijn zij. Heel nieuwsgierig, wil alles zien en volgen. Hij probeert op schoot ook steeds meer recht op te zitten. Zijn handjes worden steeds handiger. Na elk sprongetje een vooruitgang in de nachtslaap. Bijvoorbeeld van 4 uur na 5 - 5,5 uur en van 5 naar 6 uur.
Ik ben benieuwd wat Jurre straks kan... Hij kon al rollen van buik naar rug en ook spelen met de activity centre of zijn knuffels deed hij al meer. Maar van alleen een langere nacht word ik ook al heel blij hoor.