grappige uitspraken komen hier voorbij! en nog grappige dat onze boefjes er dan lachend op reageren. Als Benjamin zit te klieren met zijn fles, zeg ik tegen hem:'' Benjamin, ben je newborn baby of grote baby. Grote jongens drinken flesjes leeg, Benjamin is dus nog een kleine newborn baby.'' Hij moet daar echt van lachen .
Hier sprongetje voorbij Het was een helllllll echt waar deze ronde. Maar nu slaapt ze weer goed. van 9 tot 11.30 in de ochtend en nu ligt ze haar middagslaapje te doen al vanaf 2 uur. Ze is weer vrolijk joehoe.... Meiden hou vol het is zo weer voorbij!
Pfoeh heb alles ff vluchtig doorgelezen mama's die met sprongetjes baby's zitten: nog ff volhouden! het komt allemaal goed! @puk: Hier komen volgensmij ook al de eerste tandjes 2 witte bobbeltjes op de onderkant Word soms toch best onzeker van die verhalen die ik hier lees hoor Devin "speelt" helemaal nog niet met dingen of dingen bewust pakken. Hij heeft zich wel eens een paar keer omgedraaid van buik naar rug, maar volgens mij ook niet bewust. Ook echt lachen is er nog niet echt bij (tenminste...niet met geluid, glimlachen doet hij wel) Enige wat hij nog steeds doet in de box is tegen een balletje van de boxspiraal aanslaan waarin een belletje zit. Dus als hij in de box ligt is het *tring tring tring tring* Ook begint hij heel erg veel te babbelen. Verder is hij wel heel sterk en houd dus van het optrek spelletje en staan met ondersteuning. Hij wil ook niet meer graag liggen..hij wil altijd zitten! Ook hebben we verdomme voor de 3e keer spruw! ik word er zoooo zat van :x
Nola rolt ook niet en en speelt het liefst met haar spuugdoek. Spelen doen kinderen ook echt nog niet hoor, het is meer ontdekken. Haar vingers zijn meer in trek dan wat anders!
Liggen jullie kleintjes ook wel eens met hoofd heen en weer te schudden(nee knikken zeg maar) en dan min 5 keer achter elkaar vooral als hij bijna slaapt doet hij dat en tussendoor ook wel eens.
Heel vaak noor! Ook als hij van het ene slaapcyclusje naar de andere gaat, doet hij dat. Vooral bij lichte slaapjes.
Onyx en moedersvan2, fijn die geruststelling! Voor de nacht extra zwaar en sprongetje in combinatie met tandjes!! Dubbele garantie voor gebroken nachten! Maar ons dat gespook in de nacht, hou ik echt super veel van ons nachtspookje! Onyx, bij jou dus ook komende tandjes. Mijn moeder zag ook duidelijk tandjes bij hem! Hij was eind middag zo verdrietig, niet te troosten en hij wilde geeneens in de box spelen. Spelen, inderdaad zoals moedersvan2 zegt het is vooral heel veel ontdekken en uitproberen! Met de handjes en het mondje alles pakken, proeven en ervaren. Alleen met de baby-gym speelt hij wel echt, maar dat is net zo goed ontdekken en leren (pakken en tegen aanslaan).
Zo grappig om te zien dat iedereen al zo lekker interactie heeft! Anne wil hier soms ook spelen met de tepel, dan zeg ik ook altijd, zo nu is het klaar, mama d'r borsten zijn alleen speelgoed voor papa Vandaag ben ik een groot stuk met haar gaan wandelen, moet het toch weer eens proberen. Wonder boven wonder ging het goed! Ze heeft 30 min geslapen van de bijna 2 uur dat we op stap waren. Ik was naar het winkelcentrum gelopen en had voor de zekerheid de speen mee, je weet wel, dat ding dat ze nooit wil. Ze begon te mekkeren en toen bood ik hem aan, nou ze heeft hem niet meer losgelaten tot ze echt honger begon te krijgen! De rest van de dag is ze ook zonder mopperen naar bed gegaan. Slaapkoningin is het ook. Hier is dat vaak de voorbode van een sprongetje, dan slaapt ze lang, goed en zonder te mopperen in. Afwachten wanneer het drama wordt, want als ik zo alles lees van jullie staat er nog veel, heel veel te wachten!
Hier t sprongetje ook weer voorbij. En jeetje wat kan hij veeeeel nieuws. Vanmiddag in de box zelfs al een begin met kruipen gemaakt.. en dat heeft hij nog tig keer weer geoefend.. ik denk dat ons draakje al vroeg door de kamer kruipt Afgelopen nacht ging weer goed. Wel blijft Riff minimaal 2 voedingen willen. Al is het soms maar een slokje. 2e gedeelte van de nacht sliep hij wel onrustig waardoor ik niet super kon slapen. Speentje of Knuffel geven was hij weer even rustig. Heel erg wroeten.. hij lag alleen nog in zn pyamashirt in de slaapzak. Vannacht maar eens alleen een romper aan. T is lastig.. ene keer is hij snel koud andere keer snel warm..alsof t met de dag wisselt. Vandaag was hij supervrolijk. Heeft de hele dag gekletst. En Veel gespeeld 1 lange slaap van 2 uur vanmiddag samen met mama in het grote bed want onze kamer is koeler. En 3x 3 kwartier geslapen. Nu vanavond weer niet meer willen slapen straks na de laatste voeding hopelijk wel.
goed nieuws lees ik hier, het kan dus over gaan Moet wel zeggen dat J om 9 uur gewoon is gaan slapen, dat verbaasde me al. Hij had er om half 8 al in gelegen maar toen brullen, dus heb ik hem in slaapzak en al in het campingbedje buiten gelegd (gebruiken we als buitenbox), en ben ik het gras gaan maaien. Dat maakt herrie, en vond hij blijkbaar wel gezellig, een uur lang geen kik gegeven Daarna gevoed en in zijn ledikantje op zijn eigen kamer. Ik slaap vannacht in dochters bed, zij slaapt nu op mijn plekje, dan kan mijn man tenminste even goed slapen, die heeft 2 drukke dagen voor de boeg. Maar nu ik lees dat er sprongetjes voorbij zijn, heb ik goede hoop dat het bij 1 of 2 keer voeden blijft vannacht Welterusten allemaal alvast!
Fijn om te horen pukje puk dat Benjamin dat ook doet. Onze L doet het ook in zn slaap idd. Me moeder begon erover wat dat was. Was me bijna zorgen aan het maken dat het iets raars was maar gelukkig dus niet Fijn om te horen dat de sprongetjes bij de meeste baby's alweer voorbij zijn en ze hun vrolijk ik weer zijn. Wow er is er al 1 aan het oefenen met kruipen. Hier nog geen poging tot rollen hoor maarja was wil je als je 9 kilo gewicht mee om moet krijgen haha. Ik heb mn handen vrij vanavond, kleine boef slaapt al vanaf een uur of 7. Hopelijk houd hij nog genoeg over voor vannacht. Alle mama's en baby's alvast een goede nacht toegewenst.
Set zoveel stelt t kruipen ook nog niet voor hoor.. naar zo leuk om hem dan te zien worstelen.. zn ene armpje krijgt hij niet mee.. ook nog niet echt op handen en knieën, maar zo half gebakken die ben ben onder de kont en dan op de onderarmen liggen. Maar dan zet hij zich af met de bwnen en blijft 1 armpje onder zn buik achter waardoor gij gaat worstelen die eronder weg te krijgen.. Zo grappig.. vooral t gekreun en gesteun erbij
Hoi dames. Hier een verbaasde mama. Gijs slaapt..... al 40 minuten.... Spelen stelt hier ook niet veel voor. Alles wat hij te pakken krijgt gaat naar zijn mond. En ik maar aangrven dat een slab niet smaakt... om vervolgens een vies gezichtje te trekken. Hij is wel fol op zijn dekentje van de primark. Daar verstopt hij zich achter in het autostoeltje als we de honden uitlaten. Gijs kan nog niet draaien maar begint wel te tijgeren, wat sommigen hier beginnen met kruipen noemen, denk ik. Is wel heel schattig. Ik lig half op de bank en hij wil naar boven om uit het raam te kijken. Zo leuk. Ik wens iedereen een goede nachtrust toe zonder spokerijen.
@moedersvan2 Heerlijk dat de sprong voorbij is! @pukjepuk Wat goed om te lezen dat het beter gaat met Benjamin! @century child Hahah dat doet Novan soms ook idd! Novan rolt sinds gisteren van buik naar rug super trots natuurlijk! Ik durf het nog niet hardop te zeggen maar sinds gisteren eind van de middag lijkt het beter te gaan. Om 23:30 heeft hij nog bij me gedronken en toen is hij gaan slapen tot 4:15 ! Ik voel me helemaal uitgeslapen nu haha De afgelopen nachten waren zo drama,toen heb ik elk half uurtje wel gezien denk ik.
@onyx: wat balen van die spuw! @sprongetje: het is hier vooral spoken in de nacht maar overdag valt het mee. @spelen: het is nu vooral dingen vast pakken met 2 handen of in elke hand 1 ging. Proppen in de mond doet L. ook, al gaat dat met een balletje niet Als L. iets vast heeft is het ontdekken en kijken naar de structuur ervan. Op de buik spelen gaat ook steeds beter. Al moet ik er wel voor gaan zitten om te rammelen met iets wat geluid maakt Hier: hel nacht heb de oefeningen van in en uit bed stappen van de fysio aan de kant gesmeten omdat ik er vaak uit moet. Om 4.30 vond L. het tijd om te spelen maar ik niet.... speen, knuffel gegeven en kreeg een volle luier terug. Om 6.00 maar opgestaan. Slapen wilde hij echt niet meer. En ik ben me toch moe Gisteravond heb ik nog moeten lachen. L. werd wakker toen mijn ouders hier waren. Toen L. goed wakker was heb ik hem voor mijn moeders neus op de tafel laten zitten en ik zei 'ik ga de pap maken' mijn moeder was in de wolken, net een klein kind wat na weken weer t favoriete snoepje krijgt, en toen heeft ze L. nog gedragen zodat hij naar de bomen kon kijken. Na de pap was opa aan de beurt....... nou een huilen na een paar minuten haha toen getroost door papa en nog een poging bij opa.... maar weer huilen haha denk dat L. opa vindt stinken naar sigaretten rook en dat zint L. niet haha waren heerlijke momenten.
Sprongetjes, Net als mimimamma88, spoken in de nacht. Overdag moeilijk slapen,maar wel lekker spelen en lachen. Hoort ook echt bij de leeftijd, meer wakker worden in de nacht, overdag te alert, misschien vaak net te weinig drinken en dan honger in de nacht. Of zoveel willen doen, zien en ontdekken dat ze er s nachts onrustig van worden (teveel om te verwerken). Benjamin sowieso een gevoelig mannetje, die sowieso snel positief is afgeleid, maar s nachts heb je geen afleiding (donker en geen speelgoed). In mijn armen voel ik hem dan weer ontspannen en tot rust komen. Maar nu ook die nare tandjes, dus opnieuw garantie voor gespook in de nacht. Vannacht late avondvoeding rond 23:00 om 23:45 gaan slapen en tot 3:06 geslapen, daarna begon hij met spoken. Om het uur/ anderhalf uur wakker en klagerig huilen. Jmay, heftig hoor om het half uur!!!! Val je net in slaap, begint hij weer!!! Maar vannacht dus bijna weer 5 uur geslapen! Blij voor je.
Soms denk ik dat Benjamin naast al zijn kwaaljes ook gewoon onrustig slaapt, omdat hij zich nu zo snel ontwikkeld en zo nieuwsgierig en overalert is. Volgens mij kan hij het allemaal niet meer zo goed zelf bijbenen. Misschien bij veel andere ukkies ook het geval.
@pukjepuk: dat zou zomaar kunnen, te veel om te zien/ontdekken/verwerken waardoor het spookjes in de nacht worden L. is in het begin altijd onrustig geweest. Enige wat hem dan hielp was knuffel met mama en zo af en toe door papa. Papa werd er soms moedeloos van. Maar dat liet wel de band tussen moeder en kind heel duidelijk zien. Nu is het vaak andersom mama duwen we weg zodra we papa zien haha Papa brengt nu vaak de rust. Ik ben meer goed voor de voeding, en bij pijntjes in de ogen van L. haha Hier: L. Ligt weer te slapen. Was om half 9 weer wakker na 45 minuten slaap. En om 10.00 in slaap gevallen Het laten kennismaken met de appelmoes een paar weken geleden gooide vanmorgen vruchten af 4 lepels appelmoes vlogen erin haha. Zodra meneer de lepel zag de mond open zo van hier moet je zijn heerlijk moment.
Mimimamma88, wat leuk dat hij er zo van geniet! Super om je kleintje zo te zien genieten! Grappig dat verschil in de band met papa en mama en dat dat opeens kan veranderen. Hier papa toch vooral voor het spelen, mama krijgt het hem snelst getroost. Onyx, spruw is zo naar hardnekkig. Echt niet leuk! Wat gebruiken jullie? Anders Daktarin proberen. Foto Benjamin, voor de eerste keer sinds lange tijd heeft hij zijn flesje leeg en er nog van genoten ook.